Материалдар / Физика-7 сынып тақырыптары бойынша 100 сапалық есептер жинағы
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Физика-7 сынып тақырыптары бойынша 100 сапалық есептер жинағы

Материал туралы қысқаша түсінік
Сапалық есептердің физикалық құбылыстар мен зандылықтарды оқып үйренуде маңызы өте зор. Сапалық есептердің ерекшелігі мұнда оқушылардың ойын жинақтап, белгілі бір физикалық құбылыстардың мағынасын ашуға көмектеседі. Оларды логикалық ойлау арқылы физиканың заңдылықтарына сүйене отырып шығарады.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
03 Маусым 2020
23696
55 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

ФИЗИКА-7 СЫНЫП ТАҚЫРЫПТАРЫ БОЙЫНША

100 САПАЛЫҚ ЕСЕПТЕР ЖИНАҒЫ



Тема

Сапалық есептер

Физика-табиғат туралы ғылым. Табиғатты зерттеудің ғылыми әдістері

1. Ғылым дегеніміз не? Ол не үшін керек? (Кез келген ғылым – бұл ретсіз үйінді емес, болашақты болжауға болатын түрлі білім жүйесі. Мысалы, Дүниежүзілік тартылыс заңын біле отырып, қарбыз тікелей жоғары лақтырып, кері түседі деп айту оңай. Оны лақтырған адамның басына).

2. Өз қаңқаларын рентген сәулесінің көмегімен зерттей отырып, ғалымдар ұзақ күліп, бір-біріне саусақпен көрсетті. Ғалымдарға табиғат құбылысын ашуға, зерттеуге және пайдалануға қандай ғылым көмектесті? (Әрине физика).

3. Физика нені оқытады? Оның мақсаты қандай? (Физиканың өзі ешкімді көздемейді. Бірақ жарылуы мүмкін. Физика физикалық құбылыстарды, табиғат заңдарын зерттейді. Және оларды түсіндіруге тырысады. Ал егер түсіндіре алмаса, физика өкінбейді. Сенің өскеніңді күтеді, бәрін түсініп, оған түсіндіресін).

4. Аңсар балмұздақты қалтаға салды. Ол еріді және шалбарға ағып кетті. Болған жағдайды физикалық құбылыс деп атауға болады ма? (Болады. Қатты, суық балмұздақ, сұйық, жылы болды. Ол өзгерді. Бұл физикалық құбылыс. Біздің қалтамыздағы немесе бізді қоршаған жабайы және үй табиғатындағы кез келген материалдық өзгерістер физикалық құбылыстар деп аталады).

5. Санжар орындықта ойланып отырып тербелді, өмірлік жоспар құрды. Орындықпен бірге құлау ол үшін күтпеген жағдай болды. Бұл жағдай физикалық құбылысқа жатады ма? (Ия. Өзгеріс болды, нәтижесінде Санжар тепе-теңдікті жоғалтты және маңдайын соқты).

Халықаралық бірлік жүйесі. Скалярлы және векторлық физикалық шамалар

6. 7 сынып оқушысы Қанат бірінші сынып оқушысын ұстап алды және оның ұзындығын осы шаманың бірлігіне қабылданған біртектес шамамен салыстырды. Бұл, шынын айтқанда, Қанат оқушымен не жасады? (Оның бойын өлшеді. Көмекке шақырған дауыстарды тыңдамай. Мүмкін, метр мен сантиметр).

7. Қандай физикалық дененің пішіні де, көлемі де жоқ? (Жоқ, ауа емес. Ауа-зат. Пішінсіз және көлемсіз физикалық денелер болмайды. Және болуы да мүмкін емес. Егер бірдеңе пішіні мен көлемі болмаса-ол физикалық дене емес, ал бұл)

8. Ал, тезірек физикалық шама дегеніміз не? (Бұл сұраққа тез жауап бермейді. Ал егер ойлансаңыз, физикалық шама – бұл өлшеуге болатын нәрсе. Мысалы, сұлулық немесе ақылсыздық физикалық шамалар болып саналмайды, себебі өлшенбейді. Ғалымдар оларды өлшей алмайды. Ақымақ мөлшерін қалай есептеу керектігін ешкім білмейді).

9. Формулалар мен теңдеулер дегеніміз не? (Формулалар мен теңдеулер-шпаргалкалар. Олар саған бақылау жұмысындағы тапсырмаларды қалай шешу керек екенін көрсетеді).

10. Сіз негізгі үш физикалық шаманың ұлы құпиясын білесіз бе? (Үш негізгі шамалар-ұзындық L, уақыт t және масса m. Олар өлшемдер деп аталады. Олардың құпиясын физика мұғалімдері мектеп оқушыларынан мұғалім бөлмесінде жасырады. Ең үлкен шкафтың астында. Құпия сол барлық басқа физикалық шамалар осы үшеуімен байланысты)

Механикалық қозғалыс және оның сипаттамалары.

11. Пойыз қозғалысы кезінде электровоз мен артқы вагондар бірдей жүріп келе ме? (Бірдей)

12. Ұшқыш-спортшы қозғалып келе жатқан жеңіл автокөліктің төбесіне ұшақты отырғыза алды. Қандай физикалық жағдайда бұл мүмкін? (Егер ұшақ автомобильге қатысты қозғалмайтын болса, яғни автомобильге қатысты бірдей жылдамдықпен көлденең қозғалады)

13. Неге қараңғыда, кереуеттен тұрып, жалаңаяқ жолға шығып, дәретханаға баратынына, әлде шкафқа соғылатынына толық сенімді бола аласыз ба? (Сіздің механикалық қозғалысыңыздың дәретханаға дұрыс бағытын уақыт өте келе басқа денелерге қатысты өз денеңіздің орналасуын біртіндеп өзгертуді байқап қана қоймай, толық қараңғыда басқа денелерді ғана емес, сонымен қатар өз денеңізді де байқамайсыз).

14. Тұмаумен ауыратын аңшы итсіз өз бетінше қысқы орманда қоян қозғалысының траекториясын анықтай алады? (Іздер бойынша. Бір бұтадан екінші бұтаға жылжи отырып, қоян өзінің қозғалыс сызығына қарай қарға із қалдырады, өйткені оның құйрығы қысқа).

15. Біраз уақыт бойы аңшы аюдан қашты және осы уақыт бойы ол қатты қорқып кетті. Алғашқы екі сағат аңшы солтүстікке қарай қашып, 19 км жүгірді. Келесі бір сағат бойы аңшы шығысқа шығып, 9 км-ді жүгірді. Содан кейін 20 минут ішінде аңшы тура қозғалып, оңтүстік полюске 5 км жақындады және тағы 40 минут батыста 7 км жүрді. Мектеп ауласында аңшы жолының траекториясын 1 км: 1 м масштабта сызыңыз. (Егер төрт сағаттық жарыстан кейін аңшының жаны шықпаса және ол аю артта қалғанына көз жеткізсе, онда аңшының қысқа уақыт аралығында жүріп өткен жолы қырық километрге тең болады).

Санақ жүйесі. Механикалық қозғалыстың салыстырмалылығы.

16. Вагонға, әуе сымына қатысты пантограф (электрпоезд вагонының төбесінде орналасқан ток қабылдағыш) қалай қозғалады? (Пантограф вагонға қатысты тыныштықта, сымға қатысты ол поездың жылдамдығымен қозғалады)

17. Автомобиль және комбайндар тура қозғалады, сондықтан біраз уақыт олардың арасындағы қашықтық өзгермейді. Осы уақытта олардың әрқайсысы қандай денелерге қатысты тыныштықта және қандай денелерге қатысты қозғалатынын көрсетіңіз. (Бір-біріне қатысты тыныштықта; Жерге қатысты қозғалады)

18. Айналмалы карусельде отырған адам, оған қатысты қозғалмайды, ал қоршаған заттар мен жер қозғалады. Бұл жағдайда санақ денесі қандай? (Санақ денесі-карусель)

19. Қайрат пен Таңат мектеп сатысына төбелесіп қалды, бір-бірін құлақтан ұстап, баспалдақпен төменге қарай түсіп келе жатқанда алдарынан мектеп директоры білім министрлігінен келген комиссиямен бірге қарсы алды. Аталған денелердің қайсысына қатысты Қайрат тыныштықта тұр аталған денелердің қайсысына қатысты Таңат қозғалата екенін көрсетіңіз. Егер Қайрат пен Таңат баспалдақпен өтіп бара жатқан директорды ұстап алса, онда не болуы мүмкін? (Қайрат Таңатқа және оның құлағына қатысты тыныштықта. Таңат, айқайлап дауыстарды шығара отырып, мектеп директорына, комиссияға және баспалдақ сатысына қатысты қозғалады. Егер Қайрат пен Таңат баспалдақпен өтіп бара жатқан директорды ұстап алса, Қайрат пен Таңаттың құлақтарына қатысты тыныштықта болады).

Түзу сызықты бірқалыпты және бірқалыпты емес қозғалыс.


20. Арақашықтығы 4000 метр А пунктінен Б пунктке жеткенше, Боранбай ағаның басынан бірқатар оқиғалар өтеді. Боранбай аға алғашқы он минуты асықпай жүрді. Боранбай келесі төрт минут дала иттерінен қашып, барлық күшпен жүгірді. Боранбай аға тағы 16 минут қорқып жүгірді, сосын бірте-бірте жылдамдықты төмендетті. Содан кейін ол Елубайдың бұқасының жанынан 18 минут қалың шөп үстімен ақырындап еңбектеп өтеді. Және 3 минут жоғарыда аталған бұқадан өте тез қашты. Соңғы 9 минут бойы Боранбай аға төрт аяқтап жүріп өтті. Б пунктіне есі дұрыс емес күйде келген Боранбай ағаның орташа жылдамдығын есепте. (Боранбай аға бірқалыпты қозғалмағанына қарамастан, оның орташа жылдамдығы 4 км/сағ. Жаяу жүргіншінің әдеттегі жылдамдығы. Қанша оқиға басынан өткізді)!

21. Бірқалыпты қозғала отырып, еш жерде кідірмей, үздік оқитын кішкентай Бекжан үйден мектепке дейін 7 минут ішінде жетті. Үшке оқитын оның көршісі толық Айнұр да бірқалыпты қозғалып, еш жерде кідірмей, 24 минутта мектепке жетті. Тыныш және уайымшыл үшке оқитын Қарсақбаева Айнұрдан озат Ершатов Бекжанның мектепке жылдам және мақсатты жүгіруінің айырмашылығы неде? (Жылдамдығы. Бұл екеуі түрлі жылдамдықпен қозғалған).

22. Боранбай аға дүкеннен шағын тауық жұмыртқалары бар тор сөмкемен үйге апарады. Тең уақыт өткеннен кейін тор сөмкеден жұмыртқалары жерге түсіп, сынады. Егер Боранбай ағаның артынан жүгірген мысықтар бір-бірінен бірдей қашықтықта сынған жұмыртқаларды тапса, онда ол бірқалыпты қозғалады деп айтуға бола ма? (Иә, мүмкін. Мысықтар тең уақыт аралығында Боранбай ағаның бірдей жол жүретінін растайды).

23. Егер сарбаздан маршалға дейін жүріп өткен жол өзінің мінсіз қызметі уақытына бөлінсе, қолбасшы не біледі? (Атағы жоғарылауының орташа жылдамдығы. Жолға кеткен уақытқа бөлінген кез келген жол, мақсатқа табанды жүріп өткен жылдамдықты көрсетеді).

24. Санжардың үйінен мектепке дейінгі жолдың ұзындығы-1500 м. сабақтың басталуына қалған уақыт - 30 минут. Санжар мектепке қандай жылдамдықпен бірқалыпты қозғалуы керек, алгебра бойынша бақылау – алғашқы қырық бес минуттық сабаққа түспеу үшін? (Санжар жылдамдығы минутына 20 метрден аспауы тиіс. Әйтпесе, алгебра бойынша екілік қамтамасыз етілген).

25. Егер сен оныншы сыныптың үш баскесер оқушысынан қашу керек болса, сен өз жылдамдығын өлшеу үшін қандай жылдамдықтың бірлігін таңдайсыз,: см/сағ, м/сағ, м/с немесе км/с? (Шұғыл жағдайларда жылдамдықты секундына километрлермен өлшеген дұрыс, бірақ, алыс жүгіріп, тынышталып, жылдамдықтың сандық мәні таңдалған бірлікке байланысты және 100 км/сағ шамамен 28 м/с дәл солай екенін есіңе түсіресің. Жылдамдықты немен өлшеу керектігі маңызды емес-ең бастысы: қолға түспеу).

26. Физиктер биологиялық зертхананың тәжірибелі қызметкері ақ тышқан Мушканы өзіне алып кетті және өзінің зертханалық мысық Васькаға оның соңынан ғылыми мақсатта қууды тапсырды. Зертхана бойынша нәтижесіз жүгірудің екі сағаты ішінде Васька ұзындығы 40 км жолды жүріп өтті. Осы уақыт ішінде тәжірибелі қызметкерде дәл осындай қашықтықты бағындырды. Қызметкер мен лаборанттың орташа жылдамдығын есептеген физиктер қандай нәтиже алғандығын анықта. (Тәжірибелі қызметкер ақ тышқан Мушканың ғылыми тәжірибе кезінде орташа жылдамдығы 20 км/сағ. Лаборант Васьканың орташа жылдамдығы дәл сондай. Физика үш ғылыми тұжырым жасады: Біріншіден, егер қызметкер жылдамдықты арттырса – ол лаборантқа жетеді; екіншіден, егер лаборант жылдамдықты арттырса-ол қызметкерден қашып кетеді; үшіншіден, егер қызметкер мен лаборанттардың жылдамдығы өзгермесе, оларға жалақы төленгенге дейін жүгіреді).

27. Әлемдік аты бар ғалым Амантай жүріп-тұру құралын құрастырды, ол бір жерден минутына 121 километрді жүріп, кенеттен тоқтап, бір жерде тұрып, екі сағаттан кейін қайтадан жолға шығады. Әлемдік аты бар ғалым қанша уақытта 605 шақырым жүріп өтеді? Осы серуен кезіндегі құралдың орташа жылдамдығын есепте. (Сегіз сағат және бес минут ғалымға шайқалып және секіріп, өз құралында 605 шақырым жолды жеңу үшін қажет болады. Орташа жылдамдықты өзіңіз есептеңіз)

Масса және дене массасын өлшеу.

28. Әлемдік аты бар ғалым Амантай кастрөлді ашты, онда 400 грамм қарақұмық ботқасын тапты, табылған ботқа массасын тоннаға аударып, оны тез жеді. Әлемдік аты бар ғалым қанша тонна ботқа жеді? (Қомағай, кастрөл қабырғаларын қасықпен қырып, әлемдік аты бар ғалым 0,0004 тонна суық қарақұмық ботқасын жеді. Қарны қатты ашқан).

29. Үш кубометр ағаштың массасы үш кубометр түтіннен айырмашылығы неде? (Сыртынан қарап айта алмайсыз, ағаштың массасы әлдеқайда көп. Өйткені түтін алыстан қарағанда ағаш сияқты тығыз емес).

30. Боранбай аға өзіне сорпа пісіргісі келді, және ол жарты кастрөл жасыл түсініксіз нәрсе болды. Боранбай ағайдың жасыл сорпасының көлемі 0,001 м3. Осы дециметр кубтың массасы 1 кг 300 г. Боранбай ағаның сорпасының тығыздығын есепте. (Боранбай ағаның ешқашан кастрөлден үзе алмаған жасыл сорпаның тығыздығы1,3 г/см3).

31. Әженің қарауынсыз қалған, өз бесігінде жатқан Қайрат қолына түскен заттардан бірнеше физикалық денелерді жасап шығарды, жұмбақ заттың тығыздығын қалай есептеуге болады? (Алдымен физикалық денелерді өлшеп, олардың массасын анықтау керек. Содан кейін оларды бір біріне жабыстырып, бір кубтық дене жасап, оның көлемін өлшеу керек. Осыдан кейін массаны көлемге бөліп, қолды жуу керек).

32. Химик туған күнінде физикті екі котлетпен тамақтандырды. Бір котлет сарымсағы бар қой етінен, екіншісі ұсақ гайкалары бар пластилиннен жасалған. Физика тұрғысынан бұл екі котлеттер немен ерекшеленеді? Физика тұрғысынан бұл котлеттердің пішіні мен көлемі бірдей, бірақ массаларының әр түрлі болуының себебі неде? (Кез келген физик пластилиннен ет котлетінің дәмін бірден ажыратады. Оның үстіне, біреуі сарымсақ, екіншісі гайкамен. Егер физика тұрғысынан ойлансақ, осы котлеттер жасалған заттардың орташа тығыздығы әртүрлі, сондықтан көлемдері бірдей болсада массалары әр түрлі).

Заттың тығыздығы және тығыздықты өлшеу бірліктері. Тығыздықты есептеу.

33. Әлемдік аты бар ғалым Амантай жақсылап түскі ас ішуді шешті және тәбетпен үш тағамнан тұратын кешенді түскі ас жеді. Бірінші тағамның массасы-550 грамм, көлемі-0,0005 м3. екінші тағамның салмағы-150 грамм, көлемі-0,0002 м3. Компот массасы – 1 кг 100 грамм, көлемі – 0,0011 м3. Әлемдік аты бар ғалым нансыз жеген түскі астың орташа тығыздығын қалай есептеу керек? (Дәл осындай кешенді түскі ас алыңыз. Компот, сорпа және гарнирі бар котлеттерді бір ыдысқа салыңыз, жақсылап араластырыңыз және өлшеңіз. Егер аспаз адам адал болса, 1 кг 800 грамм болады. Енді сіздің килограмм граммымен метр кубқа бөліңіз. Ерінбесеңіз, есептеңіз)!

34. Бос бөтелкенің массасы 450 г. Сумен толтырылған осы бөтелкенің массасы 950 г. Ал дәрігерлер Боранбай ағайға күніне үш рет тамақ алдында ішуге жазған ащы қышқылмен толтырылған бөтелкенің салмағы 980 г. Судың тығыздығын біле отырып 1 г/см3. Бетінді тыржитпай, ағайын күніне үш рет ішетін бұл емдік қышқылының тығыздығын анықта. (Қышқыл тығыздығы 1,06 г/см3.).

35. Циркте сайқымазақ бір сол жағымен 500 кг жазылған үлкен гирді көтереді. Іс жүзінде гирдің салмағы жүз есе аз. Бұл гирдің көлемі 0,2 м3. Цирктік гирдің тығыздығын есепте. (Заттың тығыздығына байланысты, бұл заттың бір метрінің кубында немесе сантиметрінің кубында массасы қандай екенін білгісі келеді. Гир тығыздығы 0,025 г /см3. Бұл поролон тығыздығы.).

36. Мушка тышқанның туған күнінде үш тышқан бір ірі шаруашылық сабынды жеп алғаннан кейін, олардың жалпы массасы 540 г-ға артты. Жегенге дейін сабын көлемі 10 см, 12 см, 3 см болды. Жоқ сабынның тығыздығын анықтаңыз. (1,5 г /см.куб - бұл бұрынғы сабын тығыздығы).

37. Анасы орта буынды және толық Әлиді жиегіне дейін толтырылған ваннаға отырғызғанда еденге 30000 см куб су төгіледі. Әлидің массасы 30 кг. Әлидің орташа тығыздығын анықтаңыз. (30000 см куб-бұл Әли көлемі. Енді Әлидің бір сантиметр кубын массасын анықтаңыз. Бұл үшін барлық Әлидің массасын оның көлеміне бөліңіз. 30000 г: 30000 см куб = 1 г/см куб. Әлидің тығыздығы су тығыздығына жақын. Ваннада суға батып кетуі қиын болады)

Инерция құбылысы. Күш

38. Әли әжесіне электричкамен барды, және оның үстіне барлық жол бойы оған екі көрінбейтін құбылыстар маза бермеді. Әрбір тоқтаған сайын бір нәрсе алға, ал екіншісі вагон қозғалғанда артқа тартты. Бұл бұзақы құбылыстар не және көлік полициясы оларды жеңе алады ма? (Әлиді келеке еткен қозғалыс инерциясы мен тыныштық инерция. Бұл екі құбылыспен полицияда, ешқандай құрлық-әуе-теңіз қарулы күштері жеңе алмайды).

578тг - Сатып алу
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!