Физика
пәні бойынша функционалдық сауаттылықты арттырудың
тиімді жолдары
Тәуелсіз
ел тірегі - білімді ұрпақ десек, жаңа дәуірдің күн тәртібінде
тұрған мәселе – нәтижелі білім беру, білім сапасын арттыру және
рухани дүниесі бай жан-жақты дамыған тұлға тәрбиелеу, оқытудың жаңа
технологиясын енгізу, білім беруді ақпараттандыру. Бүгінгі
ақпараттандыру заманында оқушылардың шығармашылық қабілеттерін
дамыту білім берудің ең жоғарғы мақсаттарының бірі болып
отыр.
Қазақстан
Республикасының «Білім туралы» заңының 8-бабында «Білім беру
жүйесінің басты міндеті – ұлттық және жалпы адамзаттық құндылықтар,
ғылым мен іс - тәжірибе жетістіктері негізінде жеке адамды
қалыптастыруға, дамытуға және кәсіби шыңдауға бағытталған білім алу
үшін қажетті жағдайлар жасау» деп атап
көрсетілген.
-
Функционалдық сауаттылық дегеніміз - адамдардың
әлеуметтік, мәдени, саяси және экономикалық қызметтерге белсене
араласуы, бүгінгі
-
жаhандану дәуіріндегі заман ағымына, жасына
қарамай ілесіп отыруы. Ондағы басты мақсат жалпы білім беретін
мектептерде
Қазақстан
Республикасының зияткерлік, дене және рухани
тұрғысынан
дамыған
азаматын қалыптастыру, оның әлемде бейімделуі
болып
табылады.
Шығармашылық
қабілетін толық іске асыру
Баланы өзіне
жақын тарту
Келешегін
анықтауға дайын болуы
Оқушылардың жан-жақты
дамуы
Өз пікірі
мен ойын ашық жеткізу
Функционалдық
сауаттылық
Қазіргі қоғамымызда
болып ждатқан түбірлі өзгерістерге байланысты әрбір мұғалім
оқытудың қилы әдістері мен технологияларын білуі
қажет.
Әдіс дегеніміз –
мұғалімнің белгілі бір мақсатқа жетудегі іс-әрекеті, ал технология
– көптеген әдістердің жиынтығы.
Технология
Түпкі нәтижеге
анықталады
Объективтік әдістер арқылы
тексеріледі
Мұғалім дайындықсық келе
алмайды
Оқу іс-әрекетінің түрі, мазмұны көрсетілген жоба
жасалады
Міндеті:
1. Оқушылардың функционалдық
сауаттылығын дамыту;
2. Өз бетінше оқуға, жұмыс
жасауға дағдыландыру;
3. Өз ісіне сенімділігін
арттыру, жылдам, тез ойлануға
үйрету.
Менің жұмыс тәжірибемнің
мақсаты:
Физика сабағында бағдарлама
материалын сапалы меңгерту үшін оқыту мен жазу арқылы
сыни тұрғыдан ойлауды дамыту технологиясы арқылы және басқа
да белсенді педагогикалық технологиялардың әдістерін кірістіре
отырып, оқушыларды бір – бірімен пікірлесе білуге, ойларын нақты,
ашық жеткізе білуге , тұжырымдарын жасауға
үйрету.
7-сыныпта
физикадан «Күш. Деформация. Гук
заңы» тақырыбын өткенде «Блум
таксономиясын» қолдандым. «FILA» кестесін толтыру
арқылы өткен тақырыптарды еске
түсірдім.
1.Білу: «Ньютон алмасы»
- «Бізге жеткен аңыз бойынша алма ағашының көлеңкесінде жел
екпінінен алманың жерге үзіліп түскенін ойлана бақылап отырған
Ньютонға әлемдегі барлық денелердің арасында өзара тартылыс күшінің
бар болуы туралы ой келген дейді. Ньютонның әзілі бойынша оның
басына түскен алма қажетті формуланы қорытып шығаруына себепші
болған».
FILA
нәтижесі:
Іс – әрекет жоспарын
жасақтайды;
Мәтінді түсініп
оқиды;
Ойлау қабілеті
дамиды;
АКТ – мен жұмыс
жасайды;
Ізденуге жетелейді,
қызығушылығы артады;
Мәтінді толық
талдайды;
Түйін жасай
біледі.
FILA
кестесі
фактілер
|
идеялар
|
сұрақтар
|
Іс-әрекет
жоспары
|
-
алма
ағашы
-
И.Ньютон
-
Алманың құлап
түсуі
-
Күш
|
|
-
И.Ньютон
кім?
-
Ньютон нені
анықтады?
-
Ньютон басына түскен алманың
күшті анықтауда себебі қандай?
|
-
И.Ньютон туралы мәліметтер
жинау?
-
Күш, күштің түрлері, олардың
әрекетін анықтау.
-
Күштің кез-келген денеге
әрекет ету туралы слайд дайындау
|
«Бестік»
диктант
Берілгені
Формула
5
ХБЖ
Жауабы
Шешуі
Қорытынды: Ұлы ағартушы Ы.
Алтынсариннің «Егер балалар бірдеңе түсінбейтін болса», оқытушы
оларды кіналауға тиіс емес, оларға түсіндіре алмаған өзін кіналауға
тиіс» – деген қанатты сөздерді ұмытпауымыз керек.
Қазіргі таңда мұғалімнің негізгі ұстанған мақсаты - білімнің жаңа
үлгісін жасап, белгілі бір көлемдегі білім мен білік дағдыларын
меңгерту, оқу материалын қаншалықты деңгейде меңгергенін бақылаудың
сан түрлі жаңа әдіс – тәсілдерін іздестіру, жаңа технологияларды
сабақта тиімді пайдалана білу.