Тарау:7.2A Тірі ағзалардағы
қоректену
|
Мектеп:
№142ЖББмектеп
|
Күні:
|
Мұғалімнің
аты-жөні:Сегизбаева С.А
|
Тақырыбы:
|
Фотосинтез үрдісі үшін
қажетті жағдайларды зерттеу
|
Сынып: 7
|
Оқушылардың
саны:
|
Сабақта жоқ
оқушылардың саны:
|
Оқу
мақсаттары
|
фотосинтез үдерісі
үшін қажетті жағдайларды зерттеу
|
Сабақтың
мақсаты
|
фотосинтез үрдісінің
тіршілік үшін маңыздылығын анықтайды
|
Бағалау
критерийлері
|
Фотосинтезге қажетті
жағдайдарды сипаттай алады. Фотосинтезге қажетті әр түрлі
жағдайдарды зерттейді. Экперимент нәтижелерін талдайды, қорытынды
жасайды және фотосинтезге қажетті жағдайдардың мысалдарын
келтіреді.
|
Тілдік мақсаттар
|
Фотосинтез үрдісі үшін қажетті
жағдайларды ауызша айтып зерттеулердің қорытындысын жазбаша
жазады.
Арнайы пәндік лексика
және терминология:
фотосинтез, фотосинтездеу,
өндіру (энергияны), қажеттілігік (энергияға), күн,
глюкоза
|
Құндылықтарды
дарыту
|
Өмір бойы оқу, Ашықтық, Топта
жұмыс жасау арқылы Өзіне және айналадағы құрмет, Ынтымақтастық;
Жұмыстарды өзара және жеке тексеру кезінде Академиялық әділдік
құндылығын дарытуға болады.
|
Пәнаралық
байланыстар
|
Фотосинтез үрдісіне қажетті
заттар химия және физика пәнімен байланыстыра
алады
|
АКТ қолдану
дағдылары
|
Презентация, бейне
баян
|
Алдыңғы
білім
|
Оқушылар 6-сыныптың
«Жаратылыстану» пәнінде қоректенудің тірі ағзалардың басты
қасиеттерінің бірі екенін білулері керек, фотосинтездің күн
энергиясын пайдаланып, бейорганикалық заттардан органикалық
заттарды түзетін түсінеді.
|
Сабақ
барысы
|
Сабақтың
жоспарланған кезеңдері
|
Сабақтағы жоспарланған
іс-әрекет
|
Ресурстар
|
Сабақтың
басы
5минут
5минут
|
Ұйымдастыру
кезеңі.
Мағынаны
тану.Фотосинтез үрдісі жайлы
ақпартпен танысу.
Фотосинтез-жасыл жапырақ органоидтері,
хлоропласт арқылы күн сәулесі энергиясының химиялық байланыс
энергиясына айналу процесі. Фотосинтез нәтижесінде жер жүзіндегі
өсімдіктер жыл сайын 100 миллиард тоннадан астам органикалық заттар
түзеді Фотосинтезді алғаш
зерттеушілер Швецария ғалымдары Ж.Сенебье, Н.Соссюр және
неміс химигі Ю.Майер болды. ХІХ ғасырдың
2-жартысында
К.А Тимирязов күн сәулесі энергиясы
фотосинтез процесінде хлорофилл арқылы сіңірілетінін
анықтады. Неміс ғалымы
Энгельман Хлоропласт жасушалары оттек
орталығы болып табылады және фотосинтез процесі нәтижесінде оттек
бөлінеді" деген тұжырым жасаған. Сонымен фотосинтез процесі
кезіндегі жарықтың сіңірілуі мен оттектің бөлінуі тек
хлоропластарда жүретіні
анықталды.
|
Ақпарат
қағазы
Презентация, видео
көрсету
|
Сабақтың
ортасы
20 минут
|
Оқушылар фотосинтез үдерісі
үшін қажетті жағдайларды анықтау үшін тәжірибелер
жасайды.
1-Раушан гүлдер тобы
Өсімдіктерде фотосинтез үшін қажетті жағдайларды зерттей отырып
хлорофиллдің қажет екендігін дәлелдеу.
2-Түймедақ тобы Фотосинтез
үрдісі үшін қажетті жағдайларды зерттеу. Көмірқышқыл газының қажет
екендігін дәлелдеу.
Тәжірибеде анықтағандай өз
ойларын дәптерлеріне толтырады.
Дифференциация.Топтарға қабілеттері түрлі
деңгейдегі оқушыларды біріктіруге болады.
Оқушылар өз зерттеулерінің
қорытындысын басқа топ оқушыларымен бөліседі.
Салыстырады.
|
Практикалық жұмыс
парақша
сы.
https://youtu.be/5aO3DO9E294
|
10
минут
|
Бекіту тапсырмасы. Кім
жүйрік?
1.Фотосинтездің тіршілік үшін
маңызы ?
2.Фотосинтез үдерісінен не
пайда болады?
3.Алғаш фотосинтез үдерісін
зерттеуші ғалымдар?
4.Неміс ғалымы Т.В. Энгельман
фотосинтез зерттеу барысында анықтағаны?
Өсімдіктердегі фотосинтездің нәтижесінде
планетамызда озонды қорғайтын экран пайда болды, ол жердегі бүкіл
тіршілікті ғарыштық және күн радиациясынан қорғайды, ал тірі
организмдер құрлыққа мұхиттың тереңінен түсе
алды.
|
|
Сабақ
соңы
1
минут
|
Кері
байланыс. БББ
әдісі.
Сабақтың ең дәмді тұсы мен ең
ащы тұсы туралыпікіріңіз қандай?
|
|
Үйтапсырмасы: Фотосинтез жүрмесе өсімдік
қандай жағдайда болуы мүмкін екенін
болжаңыз.
|
Қосымша
ақпарат
|
Дифференциация – Сіз
қосымша қолдауды қалай жоспарладыңыз? Неғұрлым қабілетті оқушыларға
қандай тапсырмаларды беруді жоспарлап
отырсыз?
|
Бағалау –
оқушылардың білімін тексеруді қалай жоспарлап
отырсыз?
|
Денсаулықты қорғау
мен қауіпсіздікті сақтау
|
Топтарға қабілеттері түрлі
деңгейдегі оқушыларды біріктіруге болады. Себебі оқушылар
бір- біріне қолдау
болады.
|
Түрткі болатын
сұрақтарға жауап бере алады, эксперименттер нәтижелерін талдау, өз
бетімен фотосинтез үрдісі үшін қажетті
жағдайларды зерттеу барысында тәжірибе мен ізденіс жұмыстарын
үлестіре отырып қорытындылай алуы, мұғалімнің кері байланысы арқылы
жасалады.
|
Биология
кабинетіндегі қауіпсіздік ережелері. Практикалық жұмыс барысындағы
қауіпсіздік ережелері. Сергіту сәттері мен партада дұрыс отыру
ережелері,3-4 және 7-8 сабақтарда көзге жаттығу жасау. Ноутбукпен,
ғаламтормен жұмыс жасауда қауіпсіздік техникасының ережелерін
сақтау ескертіледі.
|
Сабақтың мақсаты / оқумақсаты
дұрыспа?
Оқушылар бүгін не
оқып-үйренді?
Оқу атмосферасы қандай
болды?
Мен дифференцияланған жұмысты
сәтті дайындай алдым ба?
Мен уақытты сақтадым
ба?
Мен жоспарда қандай
өзгеріс енгіздім және қандай?
|
Төменде қалдырылған
орынды жүргізілген сабақ бойынша түсіндірмелер үшін қолданыңыз. Сол
жақтағы бағанда берілген сабақ бойынша неғұрлым маңызды сұрақтарға
жауап беріңіз.
|
|
Қорытынды
баға
Ең табысты екі сәті қандайеді
(білім беру мен оқуды қараңыз)?
1:
2:
Сабақтың қандай екі сәтін
жақсарттым (білім беру мен оқуды қараңыз)?
1:
2:
Мен сабақта сынып және
жекелеген адамдар туралы нені білдім, мен келесі сабақта нені
әңгімелеймін
|