Материалдар / "Фотосинтездің жарық кезеңі. Фотофосфорлану"
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

"Фотосинтездің жарық кезеңі. Фотофосфорлану"

Материал туралы қысқаша түсінік
- фотосинтездің жарық кезеңінде өтетін үдерістерді сипаттайды; - фотосинтездің жарық кезеңінде өтетін үдерістерді ментальды картада жинақтайды; - фотосинтездің жарық кезеңінде өтетін үдерістердге мысалдар келтіреді; - реакция формулаларын жазады;
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Колледж

«Өскемен жоғары медициналық колледжі» ШЖҚ КМҚ

Күні

ЕІ-109-2022

Мұғалімнің аты-жөні:

Бурунбетова Маржан Амангельдиновна

Сынып, топ

Барлығы - 25 Қатысқандар – Қатыспағандар -

Ұзақ мерзімді жоспардың бөлімі:

Бөлімше:

Қоректену.


1.2 Қоректену.

Сабақтың тақырыбы:

Фотосинтездің жарық кезеңі. Фотофосфорлану.

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары

11.1.2.2 - фотосинтездің жарық кезеңінде өтетін үдерістерді түсіндіру;

Сабақ мақсаты

Барлық оқушылар: фотосинтездің жарық кезеңінде өтетін үдерістерді түсіндіреді;

Оқушылардың басым бөлігі: фотосинтездің жарық кезеңінде өтетін үдерістерді сипаттайды;

Кейбір оқушылар: фотосинтездің жарық кезеңінде өтетін үдерістерді түсіндіру үшін реакция формулаларынан мысалдар келтіреді;

Бағалау критерийі

- фотосинтездің жарық кезеңінде өтетін үдерістерді сипаттайды;

- фотосинтездің жарық кезеңінде өтетін үдерістерді ментальды картада жинақтайды;

- фотосинтездің жарық кезеңінде өтетін үдерістердге мысалдар келтіреді;

- реакция формулаларын жазады;

Тілдік мақсаттар


Оқушылар ... істей алады

Фотосинтездің жарық кезеңіне байланысты берілген мәтінді оқиды, негізгі терминдерді түсінеді (оқылым);

Тақырыпқа қатысты қойылған сұрақтарға академиялық тілді қолданып жауап береді (айтылым);

Топтық жұмыс барысында талдауға берілген теориялық материалды мұқият тыңдап, шағын топта талдайды (тыңдалым);

Жаңа тақырыпта қарастырылған материал бойынша глосарий толтырады (жазылым).

Пәнге қатысты сөздер мен сөз тіркестері

Жарық кезеңі; фотофосфордану, фотожүйе, су фотолизі, кофермент, циклсіз фосфорлану, циклді фосфорлану.

Сыныптағы диалог/жазылым үшін пайдалы тілдік бірліктер:

Фотосинтездің жарық кезеңі дегеніміз ...

АТФ синтезі кезінде ...

НАДФ · Н2 – нің түзілуі кезінде...

Судың ыдырау келесідей болып жүреді, фолоиз ...

Фотофосфорлану ...

Циклсіз фосфорлану...

Циклді фосфорлану...

Талқылауға арналған тармақтар:

Фотофосфорлану – барлық фототрофты эукариоттар, бактериялар мен архейлерде болатын фотосинтездің өте ежелгі формасы. Өйткені, ол өте ертедегі ежелгі тірі ағзалардан да табылған.

Сіз неліктен ... екенін айта аласыз ба?

Фотофосфорлану екі түрге бөлінеді. Екінші сатысы неліктен циклді фосфорлану деп аталынады? Өйткені, фотофосфорданудың бұл жағдайында электрон І фотожүйемен беттескен электронды тасымалдаудың циклді тізбегімен қозғалады.

Жазылым бойынша ұсыныстар:

Жаңа тақырыпта қарастырылған материал бойынша глосарий толтырады.

Құндылықтарға баулу

  1. «Мәңгілік Ел» идеясын білім беру мен тәрбиелеуде іске асыру тетіктері ретінде, «Қазақстан – ортақ мекеніміз», «Қазақстан – менің Отаным» жалпыұлттық идеяларын жүзеге асыруда планетаның жасыл қабатын сақтау, қоршаған ортадағы өсімдіктер әлемін қорғау, жасыл экономиканы дамыту мәселелері сабақ барысында қаралып өтіледі. Индустрияландыру мен инновацияларға негізделген экономикалық өсу. Экономикалық өсу – бұл біздің ең маңызды міндетіміз, Қазақстанның өңірлік және жаһандық бәсекеге қабілеттілігі осыған тікелей байланысты.

Пәнаралық байланыс

Жаратылыстану пәні бойынша фотосинтез туралы алғшқы ақпарат алған, химия пәнімен фотосинтезде болатын хитмиялық реакциялар арқылы байланыс бар, фотосинтезге қажетті физикадан күн сәулесі туралы ақпарат алады, терминдердің анықтамалары ағылшын тілі мен орыс орыс тілі арқылы байланыс болады.

Алдыңғы білім

7.1.2.2 фотосинтез үдерісі үшін қажетті жағдайларды зерттеу;

11.1.2.1 хлоропластың құрылымы мен қызметі арасындағы өзара байланысты орнату;

Сабақтың барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері

Ресурстар

Сабақтың басы

2 минут


5 минут








2 минут




3 минут

Психологиялық дайындық: «Ашық аспан, жарық күн, мөлдір су туралы, жасыл желек өсімдіктер» туралы жағымды шағын әңгіме.

«Блиц турнир» әдісі. Өткенді еске түсіру, терминдермен жұмыс. Қима қағаздардағы терминдер мен ұғымдардың мағанасын ашу: «хлорофилл», «лептесік», «пигменттер» «каратиноидтер», «фикобилиндер», «фикоцианин», «фикоэритрин», «аллофикоцианин».

Ұйымдастыру формасы: бүкіл топпен жұмыс.

Қалыптастырушы бағалау: мұғалімнің қолдауы.


Шағын топқа топтастыру. «Реакция механизмі», «Фотосинтездің жарық кезеңі», «Фотофосфорлану» ұғымдары жазылған карточкаларды топ басшыларна суырту арқылы шағын топтарға бөлу.


Карточкалардағы жазылған ұғымдарға байланысты сұрақтар қою арқылы «Миға шабуыл» әдісін қолданып сабақтың тақырыбы, мақсаты, бағалау критерийлері анықталады.

Сұрақтар:

- Жапырақта қандай жасыл пигменттер бар?

- Олар қандай үдеріске қатысады?

- Фотосинтез неше кезеңмен жүреді? және т.б.

Саралау: диолог негізінде

Ұйымдастыру формасы: бүкіл топпен жұмыс.




Қима қағаздардағы терминдер мен ұғымдар





Карточкалар






Сұрақтар;

сабақтың тақырыбы, мақсаты, бағалау критерийлері жазылған таныстырылым

Сабақтың ортасы

4 минут






3 минут










6 минут


1-тапсырма. «Бейнеталдау» әдісі арқылы бейнематериалдан алынған ақпарат туралы ой бөлісу.

Қалыптастырушы бағалау: «Бас бармақ»


2-тапсырма. Топтық жұмыс.

1-топ: «Реакция механизімі»

2-топ: «Фотосинтездің жарық кезеңі»

3-топ: «Фотофосфорлану»

Теориялық мәтінді талдауға бағытталған топтық жұмыс. Студенттер топта бөлініп берілген мәтінді «INSERT» әдісін қолданып, зерделеп оқиды. Әр топ мүшелері мәтін мазмұны бойынша, спикер басқа топтарға баяндау үшін, «Ментальды карта» тірек сызбасы дайындалады.

Топтық жұмыс нәтижесін баяндау.

3 топ х 2 минут = 6 минут.

Тапсырма дескрипторлары.

Дескриптор

+ -

1

Реакция механизімінің сипаттамасы:

АДФ синтезін түсіндіреді

НАДФ түзілуін түсіндіреді

Бос оттектің түзілуін түсіндіреді


2

Фотосинтездің жарық кезеңін талдайды


3

Фотофосфорланудың сызбасын жазады


Қалыптастырушы бағалау: Дескриптор арқылы

Ұйымдастыру формасы: шағын топтардағы жұмыс.

Бейнематериал

(сілтемесі 1-қосымшада)



Ментальды карта




5 минут


3-тапсырма.

Деңгейлік тапсырмалар арқылы саралау:


Фотосинтездің жарық кезеңінің нәтижесінде 3 үдеріс жүзеге асады:

  • АТФ синтезі;

  • НАДФ · Н2 нің түзілуі;

  • Бос O2 нің түзілуі;


С-тапсырма.Төмендегі формулаларды (элементтерді) 1-суреттегі бос орнындарға қойып фотосинтездің жарық фазасын түсіндіріңіз.

H2O, CO2, O2

1-сурет.

Дұрыс жауап:

В-тапсырма. Фотосинтездің жарық кезеңіндегі реакциялар неліктен тәуліктің қараңғы уақытында жүре алмайтындығын түсіндіріңіз.

(Дұрыс жауап: Өйткені күннің жарық толқындары электрондарды қозғалысқа түсіреді).


А-тапсырма. Фотолиз немесе жарық әсерінен суды

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!