Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
"Геоэкология" қолданбалы курс
Материал туралы қысқаша түсінік
Балалардың экологиялық көзқарастарын қалыптастыра отырып, еліміздің экологиясы ушыққан аймақтарын қорғау.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
04 Қараша 2018
2289
37 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Қазақстан РеспубликасыБілім және ғылым министрлігіОңтүстік Қазақстан облысы Шардара ауданы
Ұзын-Ата» жалпы орта мектебі география пәні бойынша 2018-2019 оқу жылында жүргізілетін қолданбалы курсының жұмыс жоспарыСыныбы: 10 сынып
Тақырыбы: «Геоэкология – еліміздегі экологиялық мәселелердің шешу жолдары»
Пән мұғалімі: Андикова Камшат Қуатқызы
2018-2019 оқу жылы
«Бекітемін» __________ «Келісемін» ___________Мектеп директоры Бейіндік ісі меңгерушісіӘ. Туреханова Б.Беденова
Мұғалім туралы мәлімет
Аты-жөні: Андикова Камшат ҚуатқызыТуған жылы: 02.02.1990Мекен-жайы: Шардара ауданы, Ұзын-Ата ауылы, Әйтеке би №26Жұмыс орны: «Ұзын-Ата» жалп орта мектебіБітірген оқу орны: Қ.А.Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университетіБілімі: жоғарыМамандығы:050116 - география мамандығыЖалпы еңбек өтілі: 6 жылПедагогикалық еңбек өтілі: 5 жылСанаты: 12 (екінші санат)Марапаттары: мектепішілік, аудандық марапаттаулармен Аудандық мұғалімдер пән олимпиадасында ІІ орын, «ЭКСПО-2017» шеңберінде «Жасыл экономика» номинациясының аудандық форуымында ІІІ орын дипломШығармашылық жұмыс: Қоршаған ортаны қорғау
Телефон: 8-702-939-27-30
««Геоэкология – еліміздегі экологиялық мәселелердің шешу жолдары тақырыбындағы қолданбалы курстың бағдарламасы
Қолданбалы курс 34 сағатқа негізделген, аптасына 1 сағат
І. Курстың мазмұныІІ. Түсінік хатІІІ. Таңдау пәнінің мақсатымен міндетіІV. Оқушыларға қойылатын талаптар V. Оқу курсының тақырып мазмұны VІ. Тақырыптық жоспарVІІ. Білім беру деңгейін бақылауVІІІ. Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
І. Курстың мазмұны
Геоэкология ұғымы батыс елдерінде ХХ ғасырдан 30-шы жылдарында пайда болған. Кеңестік дәуірде академик В.Б. Сочава алғашқыларының бірі болып география мен экологияның өзара байланысын зерттеді. Геоэкология бұл антропагенді үрдістердің әсері нәтижесінде табиғи орта мен биосферадағы қайталанбас үрдістер мен құбылыстарды зерттейді.жаратылыстану пәндерінің негізгі ұғымдарын зерделеу кезінде әлеуметтік, жаратылыстану және техникалық ұғымдарды жоғарыдағы кестеде көрсетілгендей етіп, бір-бірімен байланыстыра оқыту оқушылардың экологиялық дүниетанымын кеңейтіп, жаңа әлеуметтік – экологиялық ұғымдар жүйесін қалыптатыруға мүмкіндік береді.Геоэкология ғылымына үлес қосқан ғалымдар. Экологиялық білім сонау антикалық дәуірден жинақталған. Иабиғаттың тылсым сырын түрлі бағытта зерттеген жараталыстанушылар организмдердің өзара қатынасына көңіл аударған.Әйгілі эколог Ч. Элтон «Өте ежелгі пәннің жаңа атауы - экология» депатап өткен болатын. «Экология» деп «адам – қоршаған орта» қатынасы туралы ілімді 1866 жылы Э. Геккель енгізді.Қазақстан Республикасында «экология» ғылымының дамуына экологияның оқыту үрдістерін жетілдіруге үлес қосқан профессорлар:Ә. С. Бейсенова, И.Н. Нұғыманов, Ж.Ж. Жатқанбаев, И.Д.Фурцов, Ә.Бейсенованың «Экологияны» жеке оқу пәні ретінде мектепте оқытуға енгізді.Қазақстан табиғаты мен экологиясы, экологиялық білім мен тәрбие беруде үлкен үлес қосқан ғалым Ж. Шілдебаев.
ІІ. Түсінік хат
Геоэкология – бұл георграфия ғылымының бір бағыты. Ол экология жағынан таза ортаны сақтау және табиғат ресурстарын тиімді пайдалануды қамтамасыз етеді.Геоэкология бұл антропогенді үрдістердің әсері нәтижесінде табиғи орта мен биосферадағы қайталанбас үрдістер мен құбылыстарды зерттейді.Жаратылыстану пәндерінің негізгі ұғымдарын зерделеу кезінде әлеуметтік, жаратылыстану және техникалық ұғымдарды жоғарыдағы кестеде көрсетілгендей етіп, бір-бірімен байланыстыра оқыту оқушылардың экологиялық дүниетанымын кеңейтіп, жаңа әлеуметтік – экологиялық ұғымдар жүйесін қалыптастыруға мүмкіндік береді.Жалпы білім беретін орта мектептің 10-шы сыныптарына ұсынылып отырған геоэкология білім беру бағдарламасы оқушылардың жер ғаламшары, биосферасы, жанды және жансыз табиғаты, жеке адам мен бүкіл адамзатты биосфералық үрдістегі орны туралы ұғымдардын одан әрі дамытуға арналған.Осы бағдарламаны енгізу нәтижесінде мынаны біліп үйренуі керек.- Негізгі экологиялық түсініктердің анықтамасы;- Адамзаттың қазіргі ғаламдық проблемалары және оларды шешу жолдарын қарастыру негізінде оқушыларды қоғам мен табиғат арасындағы қарым-қатынасты дайындау;- Оқушыларды әр түрлі қосымша ақпарат көздерімен жұмыс істеуге, өз бетімен қорытындылар жасауға үйрету;- Оқушыларды статистикалық, картографиялық деректерді өз бетімен өңдеуге үйрету;- Табиғат қорғаудың қазіргі мәселелерін (ауа, су, топырақ, жер байлығы);- Өсімдік және жануарлар әлемін қорғау мен пайдаланудың қазіргі кездегі жағдайы туралы;- Шаруашылық қызметтердің әр түрлерін талдауда экология заңдарын біліп пайдалануы;- Жақын табиғи айналадағы қоршағане орта жағдайын бағалау (көше, аула, мектеп жанындағы үлескі т.б.);- Табиғат байлығы мен сұлулығын қорғау және жақсарту үшін әркімнің өз үлесін қосуы;- Мүмкіндігінше жергілікті аймақтық мәселелерді көтеру, оған оқушылардың араласуын, туған өлкесіне патриоттық сана сезімін ояту.- Геоэкологиялық білім беруде, жаратылыстанупәндері (география, биология, химия, математика, физика т.б.) пәндерімен байланысы жүзеге асырылады.
ІІІ. Таңдау пәнінің мақсатымен міндеті
Курстың негізгі мақсаты. Жеке адамның бойында табиғатқа деген ізгілік қатынастарды қалыптастыра отырып «адам – қоғам - табиғат» арасындағы үйлесімділік рухында тәрбиелеу. Экологиялық білім беру жеке адамның экологиялық мәдениетін қалыптастырудан бастап көпшілікке үздіксіз экологиялық білім беруді қарастырады. Қоршаған табиғи ортаның өзі мен қоғам үшін мәңгі қажеттілігін сездіре отырып, оқушының дүниеге деген ізгі көзқарасын қалыптастырамыз.Курстың бағдарламалары төмендегі міндеттерді шешуге көмектеседі.
- Экологиялық және табиғат қорғау заңдарын жетілдіру.
- Табиғи ресурстарды тиімді пайдалануды үйрету.
- Қоршаған ортаның тазалығы мен адам денсаулығының үйлесімділігін сәйкестендіру.
- Оқушы бойында экологиялық білім жүйесін қалыптастыру.
- Экология саласындағы ғылым жетістіктерімен хабардар ету.
- Оқушылардың өз туған жеріне деген сүйіспеншілігін қалыптастыру.
- Жеке адаммен қоғамның табиғатқа деген оң көзқарасын, экологиялық мәдениетін білім беру барысында қалыптастырады.
- Экологиялық дағдарыстың ұлғаюынан мейлінше тежеу, табиғат пен қоршаған ортаны қорғау тәсілдерін үйретеді.
- Туған жердің геоэкологиясын толық білуді қамтамасыз етеді.
- Мектеп қабырғасында экологиялық біліммен тәрбиені ұштастырады.
- Оқушылардың экологиялық сауатын ашады.
Курстың өзектілігі: бұл геоэкология пәнінде бүкіл әлемнің соның ішінде Қазақстандағы апатты аймақтар және туған өлкеміздегі болып жатқан жайсыздықтар мен жетістіктер жайында баяндалады. Бұл жағдайлардан оқушылар хабардар болып қана қоймай өз ойларын ортаға сала отырып, білімдерін әрі қарай шыңдауына мүмкіндік алады. Міне осылай біз оқушылардың өз туған жерінің құлдырауына емес көркеюіне үлес қоса алтындай дәрежеде білім бере отырып көптеген нәтижелерге қол жеткізуге болады. Сабақтың көбіне конференция, ойын, тест түрінде жүргізілу барысы оқушыларға тиімді болып келеді. Әсіресе, конференция сабағы оқушылардың ой-өрісін дамыта отырып, саясатқа деген қызығушылығын оятары сөзсіз. Сабақтың осылай өтілу барысы оқушылар мен мұғалімдерді өз дәрежесінде қанағаттандырады.Геоэкология пәнінің әр тақырыбындағы тақырыпшаларға тоқталып өткенде түрлі сызба – нұсқалар, суреттер, плакаттар, Қазақстанның физикалық картасы, Қазақстанның әлеуметтік-экономикалық картасы, Қазақстанның экологиялық картасы т.б. көрнекіліктер пайдаланылады.Төмендегі кестеде көрсетілгендей, әр сабағымды әртүрлі жаңа технологиялардың тек қана элементтерін пайдаланамын.
№ | Авторлары | Технологиялар атауы |
1 | Джинни Л, Стилл С, Крутис, Меред Ит, Чарльз Темпл. | Сын тұрғысынан ойлау технологиясы |
2 | Жанпейісова М.М. | Модульдік технологиясы |
3 | Қараев Ж. А. | Саралап деңгейлеп оқыту технологиясы |
4 | Ғалиев Т.Т. | Жүйелік тұрғысынан оқыту технологиясы |
Біздің алдағы мақсатымыз оқушылардың бағдарлы мектеп мүмкіндіктерін пайдалану арқылы жан-жақты терең геоэкологиялық білім алуға жұмылдыру.ІV. Оқушыларға қойылатын талаптар:
- ««Геоэкология – еліміздегі экологиялық мәселелердің шешу жолдары» тақырыбындағы қолданбалы курсынан алған теориялық білімдерін практикалық жұмыстармен тығыз ұштастырып, жалпы дүние жүзі елдері туралы мәліметтерді ауызша, жазбаша жұмыстарында сауатты қолдану;
- Өтілген тақырыптар аясында география пәнін терең және жетік меңгеру;
- Шығармашылық іздену мен ғылыми зерттеу жұмыстарының әдістемесін меңгере отырып, салыстыру, талдау жұмыстарын жүргізу;
- Деңгейлік тапсырмаларды орындау
Оқушылардың оқу жетістіктерін бағалау жүйесі:
- Оқу жылының соңғы тоқсанында берілетін тақырыпқа реферат жазу;
- Мектепішілік және аудандық география пәнінен олимпиадаларға қатыстыру;
- Реферат жоспарға сай жазылу деңгейі;
- Тест, сөзжұмбақ, сынақтар алу;
- Реферат немесе баяндаманың өтілген тақырыпқа сәйкес келу деңгейі
- Теориялық білімді практикалық жұмыстарда қолдана білу деңгейі;
- Тест тапсырмаларын орындау бойынша бағалау;
V. Оқу курсының тақырып мазмұны
ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР
№ | Сабақтың тақырыбы | Кеңес | Қолда-нылатын әдістер | Дидактика-лық материалдар |
1 | КіріспеГеоэкология ғылымы және оған үлес қосқан ғалымдар | Тақырып бойынша жалпы түсінік беру | Баян-дау | Экологиялық сызба-нұсқалар |
І тарау. Дүниежүзіндегі геоэкологиялық жағдайлар. | ||||
2 | Дүниежүзіндегі экологиялық проблеманың туындау себебі, экологиялық дағдарыс. | Қоғам және табиғат арақатынасы туралы | Түсіндір-ме | Табиғат компонент-терінің сызба-нұсқасы |
3 | Экологиялық кодекстің жобасы | «Қоршаған ортаны қорғау» туралы заңының 73-74 бап. | Баяндау | Жасыл ел бағдарламасы бойынша материалдар |
4 | Табиғат заңдылықтарыныа сүйене белу. | Экология және табиғатты қорғау бағытын оқып үйрену. | Пікір-сайыс | Қоршаған ортаның суреттері |
5 | Шет тілдерінен енген экологиялық термин сөздіктер | Географиялық термин сөздіктер және экономикалық терминдермен таныстыру | Ақпарат-тау және жинақтау | Термин сөздіктер анықтамалары |
ІІ тарау. Адам және табиғат экологиясы. | ||||
6 | Қазіргі даму кезеңіндегі адам экологиясының оқытудың актуальдылығы | Экологиялық білім бағдарламасы (1999 ж) | Баяндау | Құжаттар, Әртүрлі материалдар |
7 | Адам тіршілігі үшін экологиялық қолайлы және қолайсыз аудандар. | Оқушы бойында экологиялық білім жүйесін қалыптастыру | Сұрақ-жауап | Сызбанұсқалар |
8 | Апатты табиғат құбылыстарының адамға тигізетін әсері олармен күресуі | Экологиялық апатты жерлер туралы | Сұрақ-жауап | Зиянды қалдықтар туралы сызбанұсқа |
ІІІ тарау. Қазақстан Республикасының экологиялық жағдайлары, елдегі теңіздер мен көлдердің экологиясы. | ||||
9 | Каспий теңізінің ластануы. | Каспий теңізінің ластануы | Пікір-сайыс | Картамен жұмыс |
10 | Каспиидегі «Элен» кемесі, экологияны ретету станциясы. | Мемлекеттік экологиялық саясатты жетілдіре білуді үйрету | Лекция | Метеорология-лық құралдар мен экологиялық нұсқаулар |
11 | Арал теңізі мен Балқаш көлінің экологиялық аймаққа айналуы. | Арал теңізімен Балқаш көлінің экологиялық жағдайы туралы | Баяндау сұрақ-жауап | Экологиялық деректер |
12 | Возрождение аралының әлемді алаңдатуы | Адам өміріне зардаптардың әсері жайлы | Конференция | Экологиялық карта |
13 | Ембі мұнайлы ауданының экологиялық жағдайы. | Өндірілген өнімнің пайда зияндығы туралы | Сұрақ-жауап | Физикалық карта |
ІҮ тарау. Елдегі өнеркәсіпті аудандардың геоэкологиялық жағдайы. | ||||
14 | Алматы қаласының экологиялық жағдайы | Өнеркәсіпті қалаларда пайда болатын экологиялық зардаптар туралы | Баяндау | Қазақстанның экономикалық картасы |
15 | Жамбыл облысының геоэкологиялық ерекшеліктері. | Фосфор өндіру өнеркәсібінің табиғатқа зияны | Түсіндір-ме | Экономикалық карта |
16 | Батыс экономикалық аудандарындағы экологиялық жағдайлар. | Қазба байлықтардың пайдасы мен зияны | Баяндау | Суреттер |
17 | Уран мен мұнайдан уланған жерлердің тағдыры. | Адам денсаулығына зиянды әсерлері туралы | Пікір-сайыс | Тірексызбалар |
18 | Өскемен өңіріндегі экологиялық жағдай | Химиялық шикі заттардың зияны туралы | Әңгімеле-су | Тірексызбалар |
Ү тарау. Туған өлке экологиясы, менің елім Қазақстан | ||||
19 | Географиялық орны, жер бедері, табиғат ерекшелігі | Оңтүстіктің экологиялық жағдайы зерттеу тарихы | Баяндау | Қазақстанның физикалық картасы |
20 | Геологиялық құрылысы | |||
21 | Географиялық зерттелу тарихы, ұлы-жібек жолы. | тарихи мәліметтер архив деректерін пайдалану | Ойтолғаныс | Физикалық карта |
ҮІ тарау. Жер ресурстарының экологиясы | ||||
22 | Топырақ эрозиясы | Топырақ эрозиясын болдырмау жолдары | Сұрақ-жауап | Суреттер |
23 | Жер туралы заңдағы жер кодастры мәселелері | Жер кодекстерінің заңдары туралы | 770 ₸ - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз Барлығы 663 959 материал жиналған
Осы аптаның ең үздік материалдары Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін тақырыптармен дайындаймыз Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады Толығырақ |