Жаңа тақырыпты ашу
үшін оқушыларға тақтадан сурет көрсетіледі
Оқушыларға топқа
талқылауға арналған тақырып бойынша бейнебаян
көрсетіледі. Топқа берілген тақырып
бойынша дайындалып ерікті оқушыны басқа топқа сұхбаттасуға жібереді
сағат тілі бойынша. Соңында жиналған мәліметтермен өз тобының
мүшелерімен бөліседі.
Топта жұмыс (Әр
топқа жеке тапсырмалар беріледі):
Сәйкестендіру
Саяхатшылар: Ежелгі зерттеушілер
туралы ақпаратты тыңдайды.Тапсырма: Ежелгі зерттеушілердің
сынарын тауып сәйкестендіру
1 .Мысырлықтар
|
А)
бірінші рет
«география» ұғымын енгізген
|
2.
Эратосфен
|
В) жылдың
ұзақтығын анықтап күн күнтізбесін жасады.
|
3 . XV-XVII ғасырлардың ортасында
|
С)
географиялық өзгерістерді ғылыми тілде түсіндіріп, алғаш рет
масштабты
қолданып карта жасаған.
|
4 . Фалес
және Анаксимандр
|
D) Махмұд
Қашғари «Дүниежүзінің дөңгелек
картасы»
атты еңбегінде түркі халықтарының қалаларына
және жер бедеріне сипаттама берген.
|
5.Ежелгі
грек ғалымы Геродок
|
Е)Ұлы
географиялық ашылулар басталды.
|
Бағалау
Дескриптор:
-
Ежелгі зерттеушілер
туралы түсінік қалыптастыра алады.
-
Зерттеушілердің
зерттеген аймақтарын анықтайды.
-
Саяхатшылар мен
зерттеушілердің ғылымға қосқан үлестерін
талқылайды;
-
Зерттеушілердің сынарын
таба алады.
Зерттеушілер: Орыс ғалымдарының
зерттеулері туралы тыңдайды. Тапсырма: Берілген сурет бойынша
орыс зерттеушілердің зерттеген аймақтарын жазады
_______________________________
Н.А.
Северцев
|
_______________________________
_______________________________
_______________________________
_______________________________
В.В.
Сапожников
|
_______________________________
_______________________________
_______________________________
_______________________________
_______________________________
В.В.
Докучаев
|
_______________________________
_______________________________
_______________________________
_______________________________
_______________________________
В.А.
Обручев
|
_______________________________
_______________________________
_______________________________
_______________________________
_______________________________
Дескриптор:
-
Орыс зерттеушілердің
зерттеген аймақтарын анықтайды.
-
Зерттеушілердің жүріп
өткен жерлерін картадан анықтайды;
-
Саяхатшылардың ғылымға
қосқан үлестерін талқылайды;
Ғалымдар: География ғылымының
дамуына үлес қосқан қазақ зерттеушілері туралы
тыңдайды. Тапсырма: Ш.Уәлиханов пен
Қ.Сәтбаев туралы эссе жазыңыз.
Дескриптор:
-
Қазақ зерттеушілерінің
зерттеген аймақтарын анықтайды
-
Эссе бойынша қазақ
зерттеушілерінің еңбектерін жазады;
-
Зерттелген аймақтарының
маңыздылығын түсіндіреді
Тапсырма: Жеке
жұмыс. Оқушылар картадан
саяхатшылар мен зерттеушілердің жүрген жерлерін кескін картаға
түсіреді.
Дескриптор:
-
Картада ұлы
географиялық ашылулардың жүрген жолдарын
анықтайды.
-
Саяхатшылар мен
зерттеушілердің жүріп өткен жерлерінің географиялық нысандарды
кескін картаға түсіреді;
-
Cаяхатшылардың сапарға
шығу маңыздылығын түсіндіреді.
Кір жаятын жіпте
сабақтағы негізгі ұғымдар ретсіз ілінген.
Тапсырма: Ұғымдарды ретімен
орналастырып кестені толтырады.
Негізгі
ұғымдар: зерттеушілер,
саяхатшылар, географиялық қоғам, Қазақстан Республикасының Ұлттық
Ғылым Академиясы, География институты, сел.
Терминдер
|
Мағынасы
|
1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
Дескриптор:
Сергіту
сәті: «Адам
адамға»
Топтағы адамдар
жұп-жұбымен бір-біріне қарама-қарсы тұру қажет. Жүргізуші дененің
бір мүшесін айтқан кезде, жұптар дене мүшелерін бірін-біріне тигізу
қажет. (Мысалы, қол-қолға, аяқ-аяққа...)Кейін жұптар
ауысады.
|