Материалдар / География пәні 8 сынып Саяси картадағы сандық және сапалық өзгерістер
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

География пәні 8 сынып Саяси картадағы сандық және сапалық өзгерістер

Материал туралы қысқаша түсінік
географиядан сабақ беретін барлық мұғалімдерге көмекші құрал болып табылады
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
21 Мамыр 2021
503
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Page 1



Бөлім
Педагогтың аты-
жөні

Күні

Сынып Қатысушылар саны Қатыспағандар саны
Сабақтың
тақырыбы
Саяси картадағы сандық және сапалық өзгерістер
Осы сабақта қол
жеткізілетін оқу
мақсаттары (оқу
бағдарламасына
сілтеме)
8.6.1.3- саяси картаның сандық және сапалық өзгерістерін талдайды
Сабақтың мақсаты

Барлық оқушылар орындай алады: Саяси картаның сандық және сапалық өзгерістерін туғызатын факторларын біледі;
Оқушылардың көпшілігі орындай алады: Дүние жүзі саяси картаның қалыптасу кезендерін сипаттай алады;
Кейбір оқушылар орындай алады: Саяси картаның өзгерістеріне баға бере алады.
Бағалау критерииі -саяси картаның өзгерістерінің факторларын біледі;
-дүние жүзі саяси картаның қалыптасу кезендерінің ажыратады, тарихын түсіндіреді;
-саяси картаны өзгерткен аймақтарды картада көрсете алады;
-саяси картаның өзгерістеріне баға бере алады.
Сабақтың кезеңі/
уақыты
Мұғалімнің әрекеті Оқушының
әрекеті
Бағалау Ресурстар
Басы . Caбaқтың мaқсaтымeн, бaғaлaу критeрилермeн тaныcтырy.
Үй тaпcырмacы: Елдердің саяси типологиясы тақырыбы бойынша

Білу ойлау дағдысы
Оқушы өз жұбын
табады
Әдіс арқылы
қайталау



http://bestrefe
rat.kz/extra_r
kd/show/59


Page 2

Жеке жұмыс .1.Тапсырма: АҚТ-ның көмегімен интербелсенді тақтаның
көмегімен Сұрaқ-жауаптар қойылады. Оқушылардың жылдам жауабы
қарастырады. Төмендегі сұрақтар беріледі:
1. Жоғары мемлекеттік биліктің ұйымдасу формасы? (басқару формасы)
2. Мемлекеттің аумақтық ұйымдасу формасы? (мемлекеттік құрылым)
3. Жоғары мемлекеттік билік ұрпақтан- ұрпаққа мұрагерлікпен
беріліп,толығымен немесе жартылай бір билеушінің қолында болатын
мемлекетті бақару формасы? (монархия)
4. Жоғары мемлекеттік билікті белгілі бір мерзімге сайланатын органдар
атқаратын басқару формасы? (республика)
5. Әкімшілік-аумақтық құрылымының негізгі екі үлгісі? (унитарлы,
федерациялық)
үсіну ойлау дағдысы. Түсіндіру және дәлел келтіру
Тапсырма
Берілген
аймақтың
саяси
типологиясың сипаттандар.
Дескриптор: Дүние аймақтарының республика, монархия, унитарлы және
федерациялық мемлекеттерін саяси картада көрсетеді, астаналарын атайды.

Сұрақ жауап
орындайды

«Кіру
билеттері»




1
2
3
4
5
(8 мин)


Page 3

Ортасы Тапсырма№1
(«Кластер» әдісі. Мәтінмен жұмыс. Тұжырымды ойларын қарталарға
түсіріп, топтық жұмыс қорғалады
1 топқа - Саяси картаның қалыптасу кезеңдері
2 топқа - Саяси картаның сандық өзгерістері
3 топқа – Саяси картның сапалық өзгерістері


Бағалау: топтық
«Сэндвич әдісі» арқылы

• Сәтті жақтары
• Сындарлы сын
• Болашаққа комментарий

Тапсырма №2
1. Саяси картаны пайдалана отырып атауларын өзгерткен елдерді
жазады

Тапсырма №2
1. Кескін картаға атауларын өзгерткен елдерді белгіленіз

Слайдта
көрсетілген
ресурстарды
талқылайды


Видеороликтан
тақырыпқа сай
берілген
түсініктерді
дамыту арқылы,
мәтіндегі
тапсырмаларды
орындау
барысында ой
өрісін жетілдіру
арқылы
бәсекелеседі










Смаликтер
арқылы
ҚБ өзін өзі
бағалау


























1. Флипчарт,
фломастер


Page 4


Топтық жұмыс Тапсырма: Оқулықты және саяси картаны пайдаланып,
саяси картада сандық және сапалы өзгерістер тұғызатын факторларды
аңықтандар, төмендегі кестені толтырыңдар.
№ Сандық
өзгерістер
Әсер еткен
тарихи
оқиғалар
Сапалы
өзгерістер
Әсер еткен
тарихи
оқиғалар





Сәйкестендіру
Тапсырма: Берілген факторларға сайкес саяси картада пайда болған
мемлекеттерді сайкестір.
Факторлар Мемлекеттер
Мемлекетер ыдырауы
мен бірігуі

ФРГ


Слайдта берілген
сұрақ жауапты
орындайды
Сұрақ жауап
арқылы сұраққа
жауап береді,
логикалық ойлай
білуі мен сыни
көзқарасы таныта
білу дағдылары
қалыптасады













ҚБ «Бәрекелді,
әттеген-ай»



Бағалау
парақшасын
толтырады.


ҚБ
Бағдаршам


Page 5

Әртүрлі деңгейдегі
соғыстар
Қазақстан
Жаңа тәуелсіз
мемлекеттердің
қалыптасуы
Танзания
Дескриптор: саяси картаны өзгерткен факторларды ажырата алады, дүние
аймақтар мен мемлекеттерді атап мысал келтіреді.



Қалыптастырушы бағалау Тoптaр жұлдызша aрқылы бiрiн-бiрi
бaғaлaйды.




Бағалау ойлау дағдысы Проблемалық оқыту
Топтық жұмыс 5. Тапсырма: Аталған тарихи оқиғалар саяси картаны
өзгертіме ? Жауабын талқылап, аталған оқиғаға баға берініз.
1-топ: КСРО ыдырауы
2-топ: ЮСФР ыдырауы
3-топ: Европаның оқиғалары.
Дескриптор:КСРО ыдырауынан пайда болған 15 тәуелсіз мемлекеттерді,
ЮСФР ыдырауынан пайда болған жөне Европаның саяси картасын
өзгерткен мемлекеттерді атайды, картада көрсетеді,соған байланысты
тарихи оқиғаларды түсіндіреді, талқылай алады.
Кері байланыс: не үйрендім, не қиын болды,сұрақ
Тапсырма Жеке жұмыс


Page 6

Семантикалық кестені толтыру










Тапсырма 2 жеке жұмыс кестеменжұмыс

Тарихи оқиғалар Сандық Сапалық
1945ж. БҰҰ құрылды.
1948ж. Корея бөлініп, солтүстігінде
КХДР, оңтүстігінде Корея
республикасы құрылды.

1991жылы КСРО ыдырады.
1991жылы ТМД құрылды.
1990жылы ГДР мен ГФР бірікті.
ЮФРО-ның ыдырауы салдарынан
саяси картада 6 тәуелсіз мемлекет
пайда болды.

1999жылы Португал отары –
Аомыньның Қытай құрамына енуі

1997жылы Заир Республикасының аты
өзгеріп, Конго Демократиялық
Республикасы аталды.

1994жылы Камбоджаның мемлекеттік
құрылымы өзгеріп, конституциялық
монархияға айналды

1997жылы 100жылдан кейін
Гонконгты Ұлыбритания Қытайға
қайтарды.

15-17ғасыр тарихта «Ұлы
географиялық ашулар»кезеңі деп
аталды.


Page 7

Саяси картаның өзгеруі Сандық -
сапалық
Себебі Мысалы
Әртүрлі деңгейдегі
соғыстар
Сандық
Елдің тәуелсіздігенен
айырылуы, шекаралары
мен аумағының өзгеруі
Сандық
Жаңа тәуелсіз
мемлекеттердің
қалыптасуы
Сандық
Ел аты мен астана
атауының өзгеруі
Сапалық
Мемлекеттердің
ыдырауы мен бірігуі
Сандық
Елдердің мемлекеттік
құрылымы мен басқару
жүйесінің өзгеруі
Сапалық
Елдер арасындағы және
халықаралық келісімдер
Сапалық


Ел астанасының басқа
қалаға көшірілуі
Сапалық
Атаулары өзгерткен елдерді контур картаға белгілейді
картаға бірқатар отар халықтардың тарихи тәуелділіктерін көрсетеді.
Бағалау критерийлері:
- саяси картадағы өзгерістерді талдайды
- саяси картаның сандық өзгерістерін талдайды
саяси картаның сапалық өзгерістерін талдайды
1.Дүниежүзінің саяси картасының қалыптасу кезендерің анықта


Page 8

2.Кестені толтыр. Саяси картадағы сандық және сапалық өзгерістерді
жіктеп көрсет





3.Келешекте саяси
картадағы сандық және сапалық өзгерістерге өзіңіз болжам жасаңыз
Бағалау критерий Дескриптор
Саяси картадағы
сандық және сапалық
өзгерістерді сипаттайды
- атаулары өзгерткен елдерді
біледі
-.картаға атаулары
өзгертілген елдерді
белгілейді
- дүниежүзінің саяси
картасының қалыптасу
кезендерің анықтайды
- саяси картадағы сандық
және сапалық өзгерістерді
жіктейді
- келешектегі саяси
картадағы сандық және
сапалық өзгерістерге
болжам жасайды
Кері байланыс:
«Бір сөйлеммен тұжырымдаңыз» әдісі.
Оқушылар жаңа тақырыпты
Саяси картағы өзгерістер

сандық сапалық



Сабақтыңсоңы

Кері байланыс.

«Түйін сөз» стратегиясы
1- қадам: 10 – ға шейін сандар қиындыларын әзірлеймін.
Бүгінгі сабақтан
түйген ойлары мен
тұжырымдарына
Рефлексия
парағы


Page 9

2- қадам: Оқушыларға бір санды таңдауға тиіс екенін түсіндіремін.
3- қадам: Оқушылардың сан мен олардың сабақ туралы ой – пікірлерін
ұштастыра айтатынын түсіндіремін.
4 – қадам: Олар бүгінгі сабақта не түсінді? Бүгінгі сабақ қандай
жаңалықтарға толы болды? Алдағы сабаққа ұсынысы қандай?Оқушылар
осы сұрақтарға жауап береді.
Мысалы, Бір дегенім – білім. Бүгін меннақыл сөздердің мағынасын
ашып,орынды қолдануды білдім.
Екі дегенім- ертеңге сенім.Осындай нақыл сөздер тұрғанда қазақтың
баласы ұлттың тілін,дінін құрметтеп өтеді.Келесі сабақта нақыл сөздерден
кітапша жасап әкелсек деген ұсынысым бар.
байланысты кері
байланыс жасайды.






Қосымша ақпарат
Саралау –оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді
жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай
міндетқоюдыжоспарлапотырсыз?
Бағалау - оқушылардың материалды
меңгеру деңгейін қалай тексеруді
жоспарлайсыз?
Денсаулық пен қауіпсіздік техникасының
сақталуы



1. Мұғалімнің ауызша кері байланысы Ақпарат іздестіру кезінде қауіпсіздік
ережелерін сақтау


Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!