Материалдар / Географиялық есептерді шығару жолдары
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Географиялық есептерді шығару жолдары

Материал туралы қысқаша түсінік
Ғылыми жобасы
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
26 Мамыр 2023
125
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
2500 тг 1875 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады


С. Ерубаев атындағы жалпы орта білім беретін мектебі






Shape1


Тақырыбы: Географиялық есептерді шығару жолдары






Бағыты :

Экономикалық және әлеуметтік үдерістерді математикалық модельдеу

Секциясы: География

Сыныбы: 6 « A » , Бектурган Мухаметали

Ғылыми жетекшісі: Идирисова Мадина Оралхановна








2021-2022 оқу жылы

Түркістан облысы, Арыс қаласы, Ақдала ауылы

С. Ерубаев атындағы жалпы орта білім беретін мектебінің география пән мұғалімі

Идирисова Мадинаның ғылыми жобасы.

Идирисова Мадина Оралханқызы шілде айының 30 жұлдызында 1964 жылы дүниеге келдім. 1989 жылы Ташкент Мемлекеттік Университетінің география факультетін бітірдім. 1989 жылдан бері Арыс ауданындағы С. Ерубаев атындағы жалпы орта мектебінде қызмет істеп келемін.

Санаты – 13, еңбек өтілі 39 жыл Осы жылдар ішінде оқушылармен тығыз байланыс жасап, сабақтарымды көрнекі құралдармен, электронды оқулықтарды, жаңа технология элементтерін пайдалана отырып өтемін. Техникалық құралдармен және интерактивті тақтаны пайдаланып келемін. Жеке оқушылармен жұмыс жасап, оларға жеке тапсырмалар беріп отырамын. Осы жылдар ішіндегі істеген жұмыстардың нәтижесіне келетін болсам: мектепішілік, аудандық пән олимпиадаларында оқушыларым жақсы жетістіктерге жетіп келеді, Сонымен қатар ҰБТ, МАБ – тың қорытындысы бойынша 4,0 – 4,1 балл көрсеткіштерін көрсетіп келемін.

Ал өзімнің мектепішілік, аудандық оқу бөлімінің мақтау қағаздарымен марапатталдым.












Пікір


Бектурған Мухаметали «Географиялық есептерді шығару жолдары » тақырыбында жазған ғылыми жобада зерттеу жұмыстарын нақты, дәл тұжырымдай білген. Тақырыбы кең ауқымды мәселерді қамтыған . Осы арқылы оқушының пәнге деген қызығушылығы артып, шығармашылық дамуы жұмыс істеу қабілеті дамиды. Сондай- ақ, оқушыға әлеуметтік мәселелерді шешуде, экономикалық тұрғыдан қарап мәселелерді шеше білуге үйретеді. Өз бетінше ізденуге, ой – өрісін, рухани байлығын сөздік қорын, эстетикалық талғамын дамыта отырып, өз бетінше шығармашылық жұмыс жасауына бағыт береді. Пайдаланған әдебиеттер бойынша географиялық есептердің шығару жолдарын өзінше қорытындылай алған. Пәнге деген қызығуының артқандығы жан – жақты ізденгені оқушының логикалық есептерді шығаруда іскерлігін көрсетеді. Географиялық есептерді шығаруда теориялық білімдерін практикада ізденісте болғаны байқалады.






Мектеп директоры: Н. Тулекбаев


Директордың бейіндік

жұмысы жөніндегі орынбасары: Ш.Асанбаева







Кіріспе

Тәуелсіз Қазақстан ХХІ – ғасырдыңұлттық білім жүйесін қалыптастыру үшін білім беру саласында көптеген жұмыстар жүргізілуде. Осы жұмыстарды жүзеге асыратын мектепті білімнің тірегі десек, ұстаз сол мектептің жүрегі. Өзінің ұлтын сүйетін, ана тілін қастерлейтін, білімді шәкірттерді тәрбиелейтін мұғалім үнемі ізденісте болуы керек.

ХХІ ғасыр білімділер ғасыры болғандықтан бүгінгі таңда заманына сай, ой – өрісі дамыған азаматты қалыптастыру. Жас ұрпаққа сапалы білім беру, әлемнің дамыған елдерімен тең дәрежеде болу – негізгі мақсатымыз.

Ғылым мен техника, ақпараттандыру технологиясы күшті қарқынмен өсіп отырған кезде оқушыларды даярлауға қойылатын талаптарда дами түседі. Берілетін білім көлемін ұлғайта отырып оның терең игерілуін қамтамасыз ету керек. Ұстаздың мақсаты – оқушылардың білім сапасын арттыру. Сабақта қолданылатын оқытудың әртүрлі формалары оқушының іскерлігін, ізденімпаздығын, жан – жақтылығын дамытады.

Оқушылардың оқуға деген қызығуын арттыру, ойлау қабілетін, танымдылығын дамыту, шығармашылық әрекетін логикалық ойлауын қалыптастыруға географиялық есептердің көмегі ерекше. Мәселен, географиялық есептерді шығара білу теориядан алған білімдерін практикада қолдануға мүмкіндік береді.

Қазіргі күн талабына байланысты географиялық есептерді тест тапсырмалары түрінде берудің маңызы үлкен. Біріншіден, математика, физика пәндерінен алған білімдеріне сүйене отырып, пәнаралық байланысты дамытуға көмектеседі. Екіншіден, географиялық есептер шығару оқушылардың логикалық ойын, шығармашылық қабілетін дамытады. Үшіншіден, пәнге деген қызығуын арттырып өзін – өзі тексеруге, білімін жан – жақты толықтыруға көмектеседі. Қазіргі таңда қоғамды дамыту үшін орта мектептің алдында тұрған негізгі міндеттердің бірі - оқушылардың шығармашылық қабілетін барынша ашып, толыққанды қоғам құруға өзінің бар мүмкіндігін жұмсайтын шығармашылық қабілетті жеке тұлға қалыптастыру. Оқушылардың сабақтағы танымдық іс - әрекеті сабақта қолданылатын оқытудың әртүрлі формалары оқушының іскерлігін, ізденімпаздығын , жан – жақтылығын дамытады, Мысалы , географиялық есептерді шығара білу теориядан алған білімдерін практикада қолдануға мүмкіндік береді Географиялық есептерді орындату оқушылардың дайын ережені жаттап алуға дағдыланбай, керісінше, мағынасын терең түсінуге мүмкіндік береді.

























МАЗМҰНЫ


І. Кіріспе..............................................................................................

ІІ. Негізгі бөлім...................................................................................

1. План және карта ...........................................................................

2. Атмосфера тарауы бойынша.......................................................

3. Гидросфера тарауы бойынша.......................................................

4. Сағаттық белдеулер......................................................................

5. Халық саны, орташа тығыздығы, табиғи өсімі..........................

6. Экономикалық бағыттағы есептер..............................................

ІІІ. Қорытынды...................................................................................



















Географиялық есептер


І. План және карта

1. Сызба – нұсқанаың азимуттарын анықтау керек.

2. Біз мектептен үйге қайту үшін 900 азимут бойыншы 300м ,1500 азимут бойынша 170м , 2100 азимут бойынша 100м және 600 азимут бойынша 400м жүріп өту керекпіз. Үйге қайтар жолды сызба түрінде көрсет. Масштабы: 1см =100м.

300 : 100 =3см 170 : 100 =1,7см

100 : 100= 1см 400 : 100 = 4см

Shape2

900



Shape8 Shape7 Shape9 Shape6 Shape5 Shape4 Shape3


1500



Shape14 Shape15 Shape12 Shape13 Shape11 Shape10

ү

2100

М

Shape17 Shape16 Shape18

Shape20 Shape19

600




2. Сандық масштабтарды атаулы масштаптарға айналдырамыз

1:30 000 1: 300 000 1: 3 000 000 1см - 300 м 1см – 3 шқ 1 см – 30 шқ

3. Планның масштабы бойынша 5 метрлік сызықты 2 см-лік бөлікпен көрсету

5м=500см 500см:2см=250см яғни 1:250

4. Масштаб бойынша 35км-ді 1см көрсету 35км=3500000см яғни 1:3 500 000

5. Картадан қашықтықты анықтау.

1 см – 1 км қашықтық 5 см 1 км х 5 = 5 км







ІІ. Атмосфера тарауы бойынша.

1. Жер бетіндегі ауа температурасы +300С, 3 шақырым биіктіктегі температура қандай? Әр 1 км биіктікте температура 6 0 С –қа төмендейді.



60 С х 3 шқ= 180 C. 300С - 180 С = 120 С.

Жауабы: 120 С.

А) Таудың етегінде 30 0 С, шыңында 120 С болса, таудың биіктігі қанша?

300 С – 120 С = 180 С 180 С : 60 С = 3 шқ.

Жауабы: 3 шақырым.

  1. Жер бетіндегі ауа температурасы + 150 С болса, 330 метр тереңдікте температура қандай? Температура жер қыртысында әр 33 метрде 10 С –қа артады.

3300 С : 330 С= 100 С 100 С + 15 0 С = 250 С

Жауабы: 250 С

  1. 500 метр қашықтықты қағазға 5 см ұзындықпен түсіпгендегі масштаб.

500 м = 50000 см : 5 = 10000 яғни

Жауабы: 1 см-де100 м

  1. Жер бетінде ауа температурасы +80 С болса 660 м тереңдікте температура қандай?

660м : 33 0 С = 200 С + 80 С = 280 С

Жауабы: 280 С

5. Тәуліктік амплитуда температуралардың айырмасы емес, алшақтығы. Ең жоғары тәуліктік амплитуданы көрсет.

А) 250 С – 70 С ә) 450 С – 50 С

6. Ең төменгі тәуліктік амплитуданы көрсет.

А) 170 С – 40 С ә) 70 С – 90 С

7. Тәуліктік, айлық, жылдық орташа температураларды анықтауды түсіндіру.

А) Температура тәулігіне 4 рет өлшенеді.

40 ,-20 , 80 , 60 , 40 + 80 +60= 180-20= 160 : 4 = 40 С

Жауабы: 40 С

ә) айлық орташа температураны табу:

Қазан айы

1875тг - Сатып алу
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!

Күндер

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16