Шағын - дәріс "Гиперактивті деген не"
Тренер "гиперактивтілік" терминін тұсіндіреді.
Әдебиеттерде "гиперактивтілік" осы күнге дейін бір жақты талдауы жоқ. Сонда да болса, көптеген мамандар гиперактивтіліктің сыртай пайда болуын, импульсиетілік, ұқыпсыдық, қозғалыс белсенділігінің жоғарлығымен түсіндіреді.
Әрі қарай тренер, гирперактивті баланың пайда болу себептерін түсіндіре бастайды. Олардын ішінде генетиналық факторлар мен бала туып жатқандағы алған жарақаттар баланың жұқпалы аурулармен ауруы және т.б. болуы мүмкін.
Гирперактивтілік түсінігін ересектер (ұстаздар, ата-аналар) қозғалыс белсенділігінің жоғарлығы деп қана айтады, ал теория жағынан толығымен айтатын болсақ баланың мінез-құлқындағы гиперактивтіліктің пайда болуының басқа да көріністерін беруге болады: ұқыпсыздық пен импульсивтілік. Атап айтқанда импульсивтілік көбінесе диагностикалық қиындықтар туғызады.
"Импульсивтілік белгілері" анкета
Бланк жауаптарын толтырыңыз
|
Р/н |
Бала |
Иә |
Жоқ |
|
1 |
Одан бірдеңе сұрасаң, әруақытта тез жауап береді (мүмкін дұрыс жауап болмауы, бірақ та тез) |
|
|
|
2 |
Оның көңіл-күйі тез өзгереді |
|
|
|
3 |
Көп заттар оның жүйкесін тоздырады, ашуландырады |
|
|
|
4 |
Оған тез жасайтын жұмыстар ұнайды |
|
|
|
5 |
Өкпелегіш, бірақ та кек ұстамайды |
|
|
|
6 |
Бәрі зеріктірені аса сезіліп тұрады |
|
|
|
7 |
Тез ойланбастан шешім қабылдайды |
|
|
|
8 |
Тамақтан бірден бас тарта алады |
|
|
|
9 |
Сабақтарға жиі көңіл бөлмейді |
|
|
|
10 |
Басқа бала үшін оған айғайлаған уаұытта, ол да айғаймен жауап береді |
|
|
|
11 |
Әдетте, кез келген тапсырманы орындай алатындығына сенімді |
|
|
|
12 |
Ата-анаға, ұстазға дөрекілік көрсетуі мүмкін |
|
|
|
13 |
Кейбір кезде оның энергиясы тасып бара жатқандай сезіледі |
|
|
|
14 |
Талдауды, бір нәрсенің байыбына баруды білмейді, жаны сүймейді, тек істің адамы |
|
|
|
15 |
Өзіне назар аударғанды қалайды, күткісі келмейді |
|
|
|
16 |
Ойын ойнағанда ережелерге бағынбайды |
|
|
|
17 |
Әңгіме кезіңде жиі дауысын көтеріп, қызуқандылыққа салынады |
|
|
|
18 |
Ересектердің берген тапсырмасын ойынға айналып, жеңіл ұмтылады |
|
|
|
19 |
Ұйымдастыру мен алдын алып жүргенді жақсы көреді |
|
|
|
20 |
Басқаларға қарағанда мақтау мен ұялту күштірекмәсер етеді |
|
|
Егер графада 15-20 "иә" жауабы кездессе, импульсивтіліктің денгейі жоғары болғандығы, 7-14 - орташа дәрежеде, ал 0-5 - болса төменгі дәрежеде.
3 жаттығу "Гиперактивті баланың портреті"
"Бала портреті" жаттығуы:
Топ 3-4 адамнан топшаға бөлінеді. Әрбір топшаға осы тренингте берілетін категориядағы балалардың жеке-жеке ерекшеліктері берілген "Ерекше бала портреті" (№2 қосымша) атты карточка таратылады. Топшаның қатысушылары біріге отырып, осы сабақта қарастырылатын балалар категорияларына сәйкес қасиеттерді белгілеп толықтырады да бала портретін құрастырады. Содан соң әрбір топша өздерінің құрастырған сипаттамсын оқиды, топ бойынша талдау жүргізіледі.
Карточкада жазылған кейбір жекеленген ерекшеліктері және мінез-құлық көріністерді тек бір ғана категорияға жамап қоюға болмайды. Сондықтан да талдау кезіңде арақайшылық туындауы мүмкін. Тренердің жұмысы әрбір ниет еткен қатысушының сөйлеп, өз пікірін айтуға мүмкіншілік жасау, содан соң ғана эксперт рөлін атқаруына болады.
Портрет құрылып біткесін соң, қорытындысында, белгілі категориядағы баланың негізгі қасиеттері тактаға немесе стентке ілініп қойылады. Тренер, барлық кездевулерде керек болған жағдайда оған көңіл аударуыеа болады.
„Ерекше баланың портреті„
Баланың ерекше сипаттамалары
Бала:
Өте көп сөйлейді
Пооперациялық карталардын көмегімен жақсы жұмыс жасайды
Ұжымдық ойындарға қатысқысы келмейді
Шамалан тыс қозғалыста
Өзіне деген талабы жоғары
Басқа адамдардың сезімі мен қайғысын түсінбейді
Өзін жат сезінеді
Дәстүрлерді жақсы көреді
Өзін төмен бағалайды
Ересектермен жиі жанжалдасады
Дау-дамай жағдайн тудырады
Сөйлеу жағынан дамымаған
Шамадан тыс күдікшіл
Бір орында айнала береді
Таптауырынды механикалық қозғалыстар жасайды
Өз мінез-құлқын үнемі қадағалайды
Қандай да бір оқиғалар бойынша шамадан тыс мазасызданады
Кінәні басқаға арта салады
Іс-әрекете мазасыз
Соматикалық проблемалары бар: іші, тамағы, басы ауырады
Ересектермен жиі айтысады
Күйбелең
Айналасындағыларға бейберекет, оқшауланатын сияқты
Мозайкалармен, головоломкалармен айналысуды жақсы көреді
Өз-өзін бақылай алмаушылық жиі кездеседі
Өтінішті орындаудан бас тартады
Импульсивті
Кеңістікте дұрыс бағыт ала алмайды
Көзқарасы тоқталмаған
Өзін-өзі сынғыш
Өз іс-әрекетін адекватты бағалай алмайды
Бұлшық етті ішкі қысымы бар
Коллекция жинауға құмар
Қозғалыста координациясы нашар
Жаңа қызметке кірісуден қорқақтайды
Ересектердің жүйкесіне әдейі жиі тиіседі
Көп сұрақтар қояды, бірақта жауапты күтуге шыдамы жоқ
Ұяң сәлемдеседі
Бір ойынды жылдар бойы ойнауға бар
Аз жә„не мазасыз ұйықтайды
Өзі жөнінде екінші және үшінші адамның атынан сөйлейді
Барлығын да итереді, сындырады, жояды, бұзады
Өзін әлсіз, көмексіз сезінеді.
4 Ойын „Кел сәлемдесейік„
Мақсаты: Өз денесін сезінуге, бұлшық еттер қысымын төмендетуде, өзін топтың мүшесі ретінде сезінуге мүмкіндік беру.
Мазмұны: Ойыншылар бөлмеде өздеріне ыңғайлы күйде, кез келген бағытта қозғалады, тренердің белгілі бір белгісі бойынша әрбір қатысушы мүмкіндігінше адамдардың көбісімен амандасуы қажет.
Тренердің белгісінің нұсқалары:
Шапалақ-мүмкіндігінше барлық партнерлардың өолдарын қысу;
Қоңырау дауысы-партнердің арқасынан сипау;
Ысқырық дыбысы-„арқаларымен„ амандасу.
Тапсырманы орындау барысында, ойыннан тиімді қорытынды алу үшін, сөйлесуге тиым салынғаны жөн.
5 шағын-дәріс „гиперактивті баланы қалай айқындауға болады„
„Гиперактивтілік синдромы„ деген диагнозды невропотолог қояды, және кейбір балаларда медициналық карточкаларында ол туралы жазулар да бар. Мұндай жағдайда диагнозына байланысты бірден коррекциялы жұмыстарды бастап кету керек. Егер диагнозы жоқ болса, ал балада күннен күнге гиперактивтіліктің бөлек белгілері біліне бастаса, онда ересектер (тәрбиеші, мұғалім. психолог, ата-аналар т.б.) қосымша мақсатты бағытта бақылаулар жүргізе бастайды. Практикалық сабақта американдық психологтармен жетілдірілген және автор қлттық психололгиямен ұштастыра отырып берілген, гиперактивті баланы айқындауға көмектесетін критерий, №14 қосымшадан қарауыңызға болады.
Гиперактивті баланы анықтау критерийі
Жоғрғы қозқалыстағы белсенділік
|
р\с |
Тұжырым |
Иә |
Жоқ |
|
1 |
Қимыл-қозғалысы мазасыз (саусақтармен тоқылдатады, бір жаққа кет..забирается) |
|
|
|
2 |
Орнында ерігет |
|
|
|
3 |
Үнемі қозғалыста жүреді |
|
|
|
4 |
Өте көп сөйлейді |
|
|
|
5 |
Өте аз ұйықтайды, тіпті сәби кезінен бастап |
|
|
Белсенді назардың дефициті
|
р\с |
Тұжырым |
Иә |
Жоқ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1 |
Іс-ірекетінде тізбекті емес |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2 |
Ұйымдастыруында қиындықтары бар |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
3 |
Мінез-құлқында тізбектілік жоқ |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
4 |
Аяқталмаған проектілері бар |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
5 |
ЖИ арқылы жасау
ЖИ арқылы жасау
Бөлісу 1 - айлық Материал тарифі-96% жеңілдік 00 05 00 ҚМЖ
Ашық сабақ
Тәрбие сағаты
Презентация
БЖБ, ТЖБ тесттер
Көрнекіліктер
Балабақшаға арнарлған құжаттар
Мақала, Эссе
Дидактикалық ойындар
және тағы басқа 400 000 материал
Барлық 400 000 материалдарды шексіз жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз 1 990 ₸ 49 000₸ 1 айға қосылу Материалға шағымдану Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз Жариялаған: Мынтаева Мендикыз АртыкбавнаШағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз Гиперактивті баламен жұмыс
Тақырып бойынша 11 материал табылды
Гиперактивті баламен жұмысМатериал туралы қысқаша түсінік
Әдебиеттерде "гиперактивтілік" осы күнге дейін бір жақты талдауы жоқ. Сонда да болса, көптеген мамандар гиперактивтіліктің сыртай пайда болуын, импульсиетілік, ұқыпсыдық, қозғалыс белсенділігінің жоғарлығымен түсіндіреді.
Әрі қарай тренер, гирперактивті баланың пайда болу себептерін түсіндіре бастайды. Олардын ішінде генетиналық факторлар мен бала туып жатқандағы алған жарақаттар баланың жұқпалы аурулармен ауруы және т.б. болуы мүмкін. Гирперактивтілік түсінігін ересектер (ұстаздар, ата-аналар) қозғалыс белсенділігінің жоғарлығы деп қана айтады, ал теория жағынан толығымен айтатын болсақ баланың мінез-құлқындағы гиперактивтіліктің пайда болуының басқа да көріністерін беруге болады: ұқыпсыздық пен импульсивтілік. Атап айтқанда импульсивтілік көбінесе диагностикалық қиындықтар туғызады.
Материалдың қысқаша нұсқасы
Шағын - дәріс "Гиперактивті деген не" Тренер "гиперактивтілік" терминін тұсіндіреді. Әдебиеттерде "гиперактивтілік" осы күнге дейін бір жақты талдауы жоқ. Сонда да болса, көптеген мамандар гиперактивтіліктің сыртай пайда болуын, импульсиетілік, ұқыпсыдық, қозғалыс белсенділігінің жоғарлығымен түсіндіреді. Әрі қарай тренер, гирперактивті баланың пайда болу себептерін түсіндіре бастайды. Олардын ішінде генетиналық факторлар мен бала туып жатқандағы алған жарақаттар баланың жұқпалы аурулармен ауруы және т.б. болуы мүмкін. Гирперактивтілік түсінігін ересектер (ұстаздар, ата-аналар) қозғалыс белсенділігінің жоғарлығы деп қана айтады, ал теория жағынан толығымен айтатын болсақ баланың мінез-құлқындағы гиперактивтіліктің пайда болуының басқа да көріністерін беруге болады: ұқыпсыздық пен импульсивтілік. Атап айтқанда импульсивтілік көбінесе диагностикалық қиындықтар туғызады. "Импульсивтілік белгілері" анкета Бланк жауаптарын толтырыңыз
Егер графада 15-20 "иә" жауабы кездессе, импульсивтіліктің денгейі жоғары болғандығы, 7-14 - орташа дәрежеде, ал 0-5 - болса төменгі дәрежеде.
3 жаттығу "Гиперактивті баланың портреті" "Бала портреті" жаттығуы:
Топ 3-4 адамнан топшаға бөлінеді. Әрбір топшаға осы тренингте берілетін категориядағы балалардың жеке-жеке ерекшеліктері берілген "Ерекше бала портреті" (№2 қосымша) атты карточка таратылады. Топшаның қатысушылары біріге отырып, осы сабақта қарастырылатын балалар категорияларына сәйкес қасиеттерді белгілеп толықтырады да бала портретін құрастырады. Содан соң әрбір топша өздерінің құрастырған сипаттамсын оқиды, топ бойынша талдау жүргізіледі. Карточкада жазылған кейбір жекеленген ерекшеліктері және мінез-құлық көріністерді тек бір ғана категорияға жамап қоюға болмайды. Сондықтан да талдау кезіңде арақайшылық туындауы мүмкін. Тренердің жұмысы әрбір ниет еткен қатысушының сөйлеп, өз пікірін айтуға мүмкіншілік жасау, содан соң ғана эксперт рөлін атқаруына болады. Портрет құрылып біткесін соң, қорытындысында, белгілі категориядағы баланың негізгі қасиеттері тактаға немесе стентке ілініп қойылады. Тренер, барлық кездевулерде керек болған жағдайда оған көңіл аударуыеа болады.
„Ерекше баланың портреті„ Баланың ерекше сипаттамалары Бала: Өте көп сөйлейді Пооперациялық карталардын көмегімен жақсы жұмыс жасайды Ұжымдық ойындарға қатысқысы келмейді Шамалан тыс қозғалыста Өзіне деген талабы жоғары Басқа адамдардың сезімі мен қайғысын түсінбейді Өзін жат сезінеді Дәстүрлерді жақсы көреді Өзін төмен бағалайды Ересектермен жиі жанжалдасады Дау-дамай жағдайн тудырады Сөйлеу жағынан дамымаған Шамадан тыс күдікшіл Бір орында айнала береді Таптауырынды механикалық қозғалыстар жасайды Өз мінез-құлқын үнемі қадағалайды Қандай да бір оқиғалар бойынша шамадан тыс мазасызданады Кінәні басқаға арта салады Іс-әрекете мазасыз Соматикалық проблемалары бар: іші, тамағы, басы ауырады Ересектермен жиі айтысады Күйбелең Айналасындағыларға бейберекет, оқшауланатын сияқты Мозайкалармен, головоломкалармен айналысуды жақсы көреді Өз-өзін бақылай алмаушылық жиі кездеседі Өтінішті орындаудан бас тартады Импульсивті Кеңістікте дұрыс бағыт ала алмайды Көзқарасы тоқталмаған Өзін-өзі сынғыш Өз іс-әрекетін адекватты бағалай алмайды Бұлшық етті ішкі қысымы бар Коллекция жинауға құмар Қозғалыста координациясы нашар Жаңа қызметке кірісуден қорқақтайды Ересектердің жүйкесіне әдейі жиі тиіседі Көп сұрақтар қояды, бірақта жауапты күтуге шыдамы жоқ Ұяң сәлемдеседі Бір ойынды жылдар бойы ойнауға бар Аз жә„не мазасыз ұйықтайды Өзі жөнінде екінші және үшінші адамның атынан сөйлейді Барлығын да итереді, сындырады, жояды, бұзады Өзін әлсіз, көмексіз сезінеді.
4 Ойын „Кел сәлемдесейік„ Мақсаты: Өз денесін сезінуге, бұлшық еттер қысымын төмендетуде, өзін топтың мүшесі ретінде сезінуге мүмкіндік беру. Мазмұны: Ойыншылар бөлмеде өздеріне ыңғайлы күйде, кез келген бағытта қозғалады, тренердің белгілі бір белгісі бойынша әрбір қатысушы мүмкіндігінше адамдардың көбісімен амандасуы қажет. Тренердің белгісінің нұсқалары: Шапалақ-мүмкіндігінше барлық партнерлардың өолдарын қысу; Қоңырау дауысы-партнердің арқасынан сипау; Ысқырық дыбысы-„арқаларымен„ амандасу. Тапсырманы орындау барысында, ойыннан тиімді қорытынды алу үшін, сөйлесуге тиым салынғаны жөн.
5 шағын-дәріс „гиперактивті баланы қалай айқындауға болады„ „Гиперактивтілік синдромы„ деген диагнозды невропотолог қояды, және кейбір балаларда медициналық карточкаларында ол туралы жазулар да бар. Мұндай жағдайда диагнозына байланысты бірден коррекциялы жұмыстарды бастап кету керек. Егер диагнозы жоқ болса, ал балада күннен күнге гиперактивтіліктің бөлек белгілері біліне бастаса, онда ересектер (тәрбиеші, мұғалім. психолог, ата-аналар т.б.) қосымша мақсатты бағытта бақылаулар жүргізе бастайды. Практикалық сабақта американдық психологтармен жетілдірілген және автор қлттық психололгиямен ұштастыра отырып берілген, гиперактивті баланы айқындауға көмектесетін критерий, №14 қосымшадан қарауыңызға болады. Гиперактивті баланы анықтау критерийі Жоғрғы қозқалыстағы белсенділік
Белсенді назардың дефициті
|













