|
School: |
Long term plan unit: Entertainment and media |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Date: 17.02 |
Teacher’s name: Togymova A.M |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Grade 7 G |
Number present: |
Number absent: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Theme of the lesson: |
My Country |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to |
7.L1 understand longer sequences of supported classroom instructions 7.R2 understand independently specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Lesson objectives |
All learners will be able to:
Most learners will be able to:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Assessment criteria |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Planned timings |
Planned activities |
Students’ actions |
Assessment |
Resources |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Beginning 8 min 5 min 10 min 5 min 6 min 4 min END 8 min 1 min |
Warming up The teacher conducts a game on the topic "on, in and at". There will be sticker options on the board. The teacher will say a word about the topic, for example: winter, students must choose the correct preposition from the board.
Checking hometask Aims • Learn vocabulary for talking about films. • Learn about adjectives ending in -ing and –ed Ex.1 Work in pairs. Check the meaning of these words in a dictionary. Then write the name of a film for each genre.
Ex.2 Read and listen to the film review. Answer the questions.
Ex.3 Look at the words in blue in the text. Then choose the correct words in the rules.
Ex.4 Complete the sentences with who, which or where.
Ex:5 Find these adjectives in the text. Which adjectives do we use to say how someone feels? Which ones do we use to describe something?
Extra-task The student comes to the blackboard and takes a sticker with the genre of the film, gestures and synonyms, explains the genre of the film that he got, other students must guess what genre it is. Hometask Ex. 6 p 72
|
Find the right answers Learners work on copybook. Answer verbally. Learners work on copybook. Learners work on copybook |
FA: 2p FA: 5 p FA: 1p for answer
ЖИ арқылы жасау
ЖИ арқылы жасау
Бөлісу 1 - айлық Материал тарифі-96% жеңілдік 00 05 00 ҚМЖ
Ашық сабақ
Тәрбие сағаты
Презентация
БЖБ, ТЖБ тесттер
Көрнекіліктер
Балабақшаға арнарлған құжаттар
Мақала, Эссе
Дидактикалық ойындар
және тағы басқа 400 000 материал
Барлық 400 000 материалдарды шексіз жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз 1 990 ₸ 49 000₸ 1 айға қосылу Материалға шағымдану Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз Жариялаған: Асель ТогымоваШағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз Grade 7 English plus, unit 5: My country
Тақырып бойынша 11 материал табылды
Grade 7 English plus, unit 5: My countryМатериал туралы қысқаша түсінік
P 72
Материалдың қысқаша нұсқасы
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||




















