Материалдар / Графомоторика
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Графомоторика

Материал туралы қысқаша түсінік
Графомоторика туралы шет ел авторланының аудармасы
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
24 Қаңтар 2023
490
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Н. г. Агаркова графомоторлық шеберлік белгілі деп санайды

жазу қолының әдеттегі позициясы мен қозғалысы

жазбаша дыбыстарды және олардың қосылыстарын бейнелеу [1].

Графикалық шеберлік-бұл автоматтандырылған әдіс

сәйкес сөйлеу дыбыстарын саралау және қайта кодтау

әріптер, олардың белгілі бір қол қимылдары арқылы жазылуы. Шеберлік

есту, артикуляциялық әрекеттермен қамтамасыз етілген,

көру және қозғалтқыш компоненттері [2].

Психологиялық сөздікте "Графика" сөзінің бар екендігі айтылған

бірнеше анықтамалар (бейнелеу өнерінің түрі, бөлім

тіл білімі) [27].

Графика-бұл жүйені зерттейтін лингвистика бөлімі

фонемалар мен әріптер арасындағы қатынастар, сонымен қатар сурет процесі

көрнекі түрде қабылданатын әріптер мен оның сызбасы.

А. к. Аксенова атап өткендей, графомоторлық дағды-бұл күрделі

бір жағынан өзін көрсететін речерукодвигательный әрекет,

сөйлеу (интеллектуалды), ал екінші жағынан қозғалтқыш ретінде [2].

И. Н. Садовникованың көзқарасы бойынша жазу процесі басқарылады

ми қыртысының барлық бөліктері, бірақ олардың әр түрлі жазудағы рөлі

неодинакова. Оқушылардың мектеп жасына қарай дамуы жеткіліксіз

фронтальды лобтар, бұл өз кезегінде игеру процесін қиындатады

хат [41].

Жазу - бұл күрделі психофизиологиялық құрылым

артикуляция және есту анализінің механизмдері, визуалды

жад және визуалды бақылау, визуалды-моторлы үйлестіру және

моторлық бақылау, сондай-ақ лингвистикалық дағдылар кешені.

ГРАФОМОТОРЛЫҚ шеберлікті оқыту әдістемесі XIX ғасырда жасалды

- XX ғасырлар. XVIII ғасырдың басында Петр I жазбаша жаңа нысанын енгізді

белгілері. Орыс алфавиті қазіргі заманғы стильдерге ие болды. Игеру

графомоторлық шеберлік күрделі және ұзақ процесс болды.




Ұзақ уақыт бойы студенттер сол әріптерді, буындарды жазды,

олар жазған сөйлемдерді оқи алмады.

Жазуды оқыту әдістемесіне үлкен үлес қосты

К. Д. Ушинский. Сауаттылыққа оқыту танысудан басталды

жазбаша түрде оның әдісі тарихқа жазу әдісі ретінде кірді -

оқу. Психолог ретінде К. Д. Ушинский табанды түрде кеңес берді

дайындық жаттығуларына көп көңіл бөліңіз

оқушыларға қарапайым жазуда бастапқы дағдыларды бере алады

хат элементтері [30].

Графомоторды қалыптастырудың отандық әдістемесінің тарихы

шеберлік ауызша жазудан әріптік жазуға дейін өтті.

Графомоторлық шеберліктің даму кезеңдері: сурет → сурет -

таңба → таңба - таңба (әріп).

XIX ғасырдың басында Лондонда ағылшын педагогы И. Карстер

ол қимылдарды дамыту үшін арнайы жаттығуларды қолдануды сипаттады

қолдар. Оларға мыналар жатады: әріптердің негізгі элементтерінің хаты, содан кейін өздері

арнайы сызықтармен немесе соққылармен байланысқан әріптер, кейінірек —

толық сөздерді жазу. Бұл жаттығуларды орындау кезінде пайдаланылмаған

қосымша разлиновка. Бұл студенттердің дамуына ықпал етті

парақтың кеңістігі, еркіндік пен қол қимылдарының жеңілдігін дамыту. Осы

бұл әдіс оның жасаушысы – и.Карстердің есімімен аталған. Ол емес

Ресейде таратылды, бірақ жеке жаттығулар

кейіннен жазбалар мен жазу және каллиграфия бойынша оқулықтарға енгізілді

[19].

Дұрыс дамыған шеберлікпен әрекет жылдамдығы біріктіріледі

оларды орындаудың жоғары сапасымен. Дұрыс иелік ететін адам

жазу дағдысы дамыған, сөздерге біріктірілген әріптер

оның формасын басқа адамдар оңай оқиды. Кезде дұрыс

дамыған дағдыға әріптер мәтінді оқу үшін бұрмаланады

оны жазған адам үшін де қиын.



Графомоторлық дағдыларды қалыптастыру процесі көбіне байланысты

көру-есту-моторды үйлестіру сияқты функциядан.

С. Е. Гаврина, Е. В. Гурьянов, М. М. Безруких сияқты ғалымдар,

С. П. Ефимова, Е. В. Новикова, Н. В. Новоторцева үдерісті дәлелдеді

көру, есту және қозғалтқыш арасындағы байланыс жүйелерін қалыптастыру

анализаторлар қалыптасуға байланысты:

- көру және қозғалыс бақылауы;

- қозғалыстарды үйлестіру;

- кеңістіктік қабылдау;

- кеңістіктік көріністер;

- ырғақ сезімі;

"қол еңбегі дағдыларының";

- зейін бөлудің қажетті көлемін

графикалық қателерді болдырмау;

көрермен назарында.

Жалпы және кішігірім дамудың жақсы дамуы сияқты компоненттерден

қозғалыстарды сериялық ұйымдастыру, көру-кеңістік

графомотордың қалыптасуы көріністер мен визуалды жадқа байланысты

дағдыларын Сондықтан графомотордың қалыптасу кезеңінде өте маңызды

қолдың ұсақ моторикасын, есте сақтау және көру қабілеттерін дамыту

ұсыну.

Ұсақ моториканы дамыту мен ұсақ моториканы дамыту арасында тығыз байланыс бар

сөйлеуді дамыту. Кортекстегі қозғалтқыш проекциясының үштен бір бөлігі

мидың ішінде орналасқан қолдың проекциясы

сөйлеу мотор аймағына жақын, бұл түсіндіреді,

неліктен саусақтардың жұқа қимылымен жаттығу үлкен әсер етеді

белсенді сөйлеудің дамуына әсері.

М. М. Кольцова қолдың проекциясы тағы бір сөйлеу аймағы деп санайды

ми. Егер саусақ қозғалыстарының дамуы жасқа сәйкес келсе, онда

сөйлеудің дамуы да қалыпты шектерде, егер саусақтардың дамуы артта қалса, жалпы моториканың болуына қарамастан, сөйлеудің дамуы артта қалады

норманың шегінде болуы мүмкін [23].




Графикалық моториканы қалыптастырудың маңызды принциптері

д. Б. эльконин жүйесі:

1. Білім алушылардың лингвистикалық білімі мен іскерлігін қалыптастыру,

әріпке дейінгі кезеңнен бастап;

2. Оқуының ұғынуы оқыту;

3. Бағдарлау әріпке емес, дыбысқа бағытталған.

Графомоторлық дағдыларды қалыптастыру қиын және ұзақ

процесс. Бастапқы деңгейде білім алушылардың графомоторлық дағдылары

білім беру ұзақ жаттығулар процесінде дамиды.

Графомоторлық дағдыларға мыналар кіреді:

1. Кішкентай саусақ бұлшықеттері

- саусақтардың Күшін және олардың қозғалыс жылдамдығын дамытуға арналған жаттығулар.

2. Көрнекі талдау және синтез

- дененің оң және сол бөліктерін анықтауға арналған жаттығулар;

- қатысты кеңістікте бағдарлауға арналған тапсырмалар

пәндер;

- қажетті бағыттарды таңдау шарттары бар тапсырмалар.

3. Сурет салу

- контур бойынша штрихтау сабақтары, инсульт;

- геометриялық фигураларды салу;

- натурадан бөлшектерді, заттарды суреттеуге арналған тапсырмалар;

- аяқталмаған суреттерді салу;

- жетіспейтін бөлшектері бар суреттерді салу (беріледі

аяқталған суреттер, бірақ жетіспейтін мәліметтермен);

- сурет салудағы жаттығулар, жеке сурет салу кезінде

сюжеттің және бөлшектердің шынайылығы шарттары;

- фигуралар мен олардың комбинацияларын жадтан шығаруға арналған тапсырмалар.

4. Графикалық символизм-өрнек салу дағдыларын дамытуға арналған тапсырмалар, сонымен қатар

заттарды бейнелеу (оларды символдар көмегімен бейнелеу).

Сенсоримоторлы база немесе функционалдық алғышарттар кешені

хаттар-бұл көп деңгейлі жүйе, оның ішінде

танымдық және сөйлеу функцияларының көп саны. Жетіп

жетілудің ең төменгі деңгейі, олар оңтайлы жасайды

дыбыс-әріптік символизация операцияларын жүзеге асыру мүмкіндіктері,

сөздердің дыбыстық құрылымын графикалық модельдеу және іске асыру

графомоторлық бағдарлама [28].

Осылайша, графомоторлық шеберлікті қалыптастыру —

ұзақ және күрделі процесс. Күрделі және актінің құрылымы бойынша

дағдыларын қалыптастыру құрылымы және психофизиологиялық

оның негізіндегі механизмдер. Мектепте оқу процесінде

графомоторлық дағдылардың даму динамикасы жүзеге асырылуда

білім алушылардың Көру және бұлшықет арасында байланыс орнатылады

қозғалысты бақылау. Жалпы, қозғалыстарды үлкейту процесі,

олардың ырғағы көптеген жылдар бойы өте баяу жүреді.




1.2. Онтогенезде білім алушылардың графомоторлық дағдыларын дамыту

Графомоторларды толық игерудің маңызды шарты

бастауыш білім беру деңгейінде білім алушылар үшін

мотор анализаторының мотор компонентінің жақсы дамуы және

қолды дәл және күрделі қозғалыстарға дайындау.

А. Р. Лурия күрделі рефлекторлық актілер деп санайды

афференттік жүйелердің тұтас кешенінің әсерімен жүзеге асырылады,

ми аппаратының әртүрлі деңгейлерінде орналасқан

оның құрамы мен сөйлеу сигналдарының жүйесі [29].

Автор бірінші сыныпта оқитындар өте күшті екенін айтады

қолыңыздағы тұтқаны қысыңыз және индексті жазған кезде оны қатты басыңыз

саусақпен. Сонымен қатар, бет пен бүкіл дененің бұлшықеттері

напряженными. Жазу процесінде қолдың қозғалысы алдымен

өте баяу жүзеге асырылады.

Графомоторлық дағдыны қалыптастырудың бастапқы кезеңінде

оқушылардың қозғалысы өте бөлшек, бір күш

шағын жазу бөлімі. Бұл жағдайда қозғалысты тоқтату мүмкін

хаттың кез-келген бөлігі, өйткені қозғалыста әлі белгілі бір ырғақ жоқ.

Бөлшек оқушының үлкен күшімен байланысты

жазу кезінде, қозғалыстарды орындау қиындықтарымен, болмауымен

жол бойында жазу кезінде қолдың барлық қажетті байланыстарын үйлестіру.

Н. г. Агаркова сондай-ақ осындай проблемалардың болуын атайды

графомоторлық дағдылар, көлбеу тербелістер сияқты, әріптердің әр түрлі ені,

әріптердің бір-бірінен біркелкі болмауы,

пропорциялар және т.б. Кейде бірдей әріп бірдей

сөз немесе сөйлем әр түрлі орындалады [1].

Қалыптастыру тәуелді болатын негізгі функция

графомоторлық дағдылар, визуалды-моторикалық үйлестіру.

Визуалды-моторлы үйлестіру-қозғалыстар мен олардың

бірлескен және бір мезгілде қызмет нәтижесінде элементтер

көру және бұлшықет-мотор анализаторлары. Бойы бойы

мектеп жасына дейінгі балалардың барлығы бейнелеу қимылдарын реттеу

ол көбінесе мотор анализаторы негізінде жүзеге асырылады. В

1 жастан 4-5 жасқа дейін білім алушы еркін меңгереді

регуляцией қозғалыстар қолына. Суретін оқитын бұл жастағы

сүйенеді естелік "қолына" [45]. Қимылдарды визуалды бақылау

дерлік жоқ. Бірте-бірте, сурет салу кезінде

кинестетикалық сезімдер мен көру қабілетінің сенсораралық интеграциясы

білім. 6-8 жасқа қарай интеранализатор интеграциясы жетілуге жетеді. Бұл жағдайда тәжірибе жинақталған визуалды анализатор

"қолдар", қозғалыстарды басқаруға қатысады. Осы кезеңде

визуалды-моторлы үйлестіру жетекші орынға ие бола бастайды

графомоторлық қозғалыстарды реттеу және графомоторлық дағдыларды дамыту.

Сондықтан, бұл қабілеттердің қалыптасуы-солардың бірі

білім алушылардың мектепке дайындығы [43].

Білім алушылардың графомоторлық дағдысын қалыптастыруда

Бастауыш білім беру деңгейінде Т. п. Сальникова негізгі үш

кезең [42].

I кезең-аналитикалық - оқшаулау және жеке тұлғаларды игеру

әрекет элементтері, мазмұнын түсіну. Бұл кезең мыналарды қамтиды

оны кейінгі құрылымдардан ерекшелейтін күрделі құрылым мен ерекшелік

оқыту кезеңдері мен қалыптасқан дағды. Бұл кезеңде білім алушы

ол тек қана емес, не істеу керектігін де білуі керек

мұны талаптарға сәйкес қалай жасау керек.

Бастапқы кезеңде сіз кестеге назар аударуыңыз керек

(тұрақты бақылау, әрекет барысында түзету).

Көз мен қолдың әрекеттерін үйлестіру маңызды шарт болып табылады

осы кезеңде графомоторлық шеберліктің сәтті қалыптасуы.

Саусақтар олардан келетін ақпаратты қабылдауы керек

көрнекі анализатор. Шарикті қалам ретінде пайдалану

графикалық құрал күрделі үйлесімді қозғалыстарды қажет етеді

жетекші қол.

Оқытудың бірінші кезеңі екендігіне назар аудару керек

егер оқыту әдістемесі болмаса, айтарлықтай артуы мүмкін

дағдыларды қалыптастыру заңдылықтарына және жас ерекшеліктеріне сәйкес келеді

білім алушының ерекшеліктері.




II кезең-шартты түрде синтетикалық деп аталады-жеке қосылыстардың қосылуы

тұтас әрекетте элементтер. Бұл кезеңнің негізгі компоненттері

қозғалтқыш және көру бақылауының қалыптасуы болып табылады. Жетекші-визуалды бақылау. Білім алушыға

жазу кезінде оның қолын қалай басқаратынын үнемі қадағалап отыру керек

әріптерді бір-бірінен қандай қашықтықта орналастырады, оларды жолда жазады ма.

Оқушы жазбаша түрде қабылдайды және сол арқылы

жазылған сөздердің дұрыстығын бақылайды. Егер визуалды сурет болмаса

бұл хатта алынған нәрсеге сәйкес келеді, студент қажет

түзетулер енгізіңіз.

III кезең-автоматтандыру - өзіндік шеберлікті қалыптастыру

ассимиляцияның жоғары деңгейімен және болмауымен сипатталатын әрекеттер

Элементарлық саналы реттеу және бақылау. Негізгі ерекшеліктері

автоматтандыру табиғи сипатталады жылдамдығы болып табылады

қозғалыстардың жақсаруының нәтижесі, Тегістік

шеберлікті қалыптастырудың табиғи нәтижесі, сонымен қатар жеңілдік

орындау.

Сіз дағдыларды тек жаттығулар мен жаттығулар арқылы қалыптастыра аласыз

қайталау. Бірақ бұл қалыптасудың үшінші кезеңінде ғана тиімді

шеберлік, ал алғашқы екі кезең-саналы шындық (және емес

механикалық жаттығулар).

Оқытудың екінші және үшінші кезеңдерінің ұзақтығы мен ерекшеліктері

біріншісінде шеберліктің қалыптасуы қаншалықты сәтті болғанына байланысты

кезеңде.

Графомоторлық дағдылар тізбектегі соңғы буын болып табылады

құрайтын операциялар. Олар тек әсер етпейді

каллиграфию, бірақ және бүкіл процесс хат алғанда.

Даму үшін әртүрлі приемаларды қолдану өте маңызды

мектеп жасына дейінгі студенттердің графомоторлық дағдылары [26]. Үшін

бұл үшін қолайлы сыртқы жағдайлар және

басшылық ересектер.



Мектепке дейінгі және ерте балалық кезеңде білім алушы

қолайлы сыртқы жағдайлар дағдыларды сәтті игеру үшін өте маңызды бірқатар дағдыларды игере алады

мектептегі хаттар [46]. Ол қажетті қозғалыстарды игереді

қағаздағы сырғымалы қаламдар арасындағы айырмашылықтарды байқауға үйренеді

олардың пішіні, орналасуы және бір-біріне қатынасы бойынша графикалық элементтер

дос. Сондай-ақ, оқушы өзінің қозғалысын шектеуге үйренеді

ол өзіне жүктелген графикалық міндеттерге сәйкес.

Бұл жетістіктердің физиологиялық негізі

жазуға жататын есту, көру және

қозу және тежелу концентрациясы

кортекстің қозғалтқыш аймағының тиісті шекараларында

қарапайым графикалық бейнелеудегі қозу және тежелу

формалар мен олардың қосылыстары және көптеген уақытша байланыстардың пайда болуы. С

психологиялық тұрғыдан алғанда, білім алушы деп айтуға болады

өзінің алдына қарапайым графикалық

тапсырмалар, оларды шешу процесін бақылауды үйренеді және қол жеткізеді

олардың сәтті орындалуы, басқару қабілетін ғана емес

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!