Growing up

Материал туралы қысқаша түсінік
Материал ағылшын тілі муғалімдеріне керек.Сабақ жоспары деңгейлік оқытуға бағытталған.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
02 Қаңтар 2018
496
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Theme Unit5. Growing up(2hours)
Date

Grade 9
AimsTo present and practice new vocabulary.


Describing recent events. Writing an email giving recent news.


Present simple passive let/be allowed to
Result Students can use present simple passive, let/be allowed to in sentences; describe a person’s age
StageTeacher’s activityPupils’ activityTime Interaction pattern
1Org momentGreeting. Asking about absent pupils

Teacher- whole class
2Warm-up To get students talking and making sentences using own cardsStudents talk about their everyday lifeIndividual work
3Checking h/tCheck students’ projectsProtect their projects “Why do people like to travel?”Work in groups
4New lessonPresentation(reading, listening)a.Ex.1 p 40 Ask students if they recognize the TV show in the photo Ask them about popular reality TV shows. Ask them about popular reality TV shows in the country.b. Encourage students not to look up every new word but just to read and get the general idea of the text.c. Read through the questions with the class.

d. Ask them to compare answers in pairs. Ask them to compare answers in pairs before feedback. Play the recording again, pausing as necessary to check comprehension and clarify vocabulary.
Students predict what the text is about and discuss the activities of the people in the shows.



Students read the text quickly to check their answers.



Students listen, read the text again and answer the question.





Individual work(teacher monitors)

Individual work



Individual work

Pair work
5To focus on grammar (accuracy) Ex.2abc A.Ask students to complete the sentences with their own ideas. B. Ask students to read the rules and choose the correct option. Ex2 d,e. C.Read the sentences with students and check difficult vocabulary. Encourage students to think about whether the speaker is expressing the idea of permission, prohibition or obligation to help them choose the correct verb. Students check answers in pairs before feedback





Do the first sentences as an example with the teacher.
Teacher - Whole class
6Practice (speaking, writing)A.Ex2f to give students practiceB. Ex3. Read the items in the box and ask students to think about rules at home related to these things. Ex4. Ask students to read the text through once before they complete it with the words in the box. Making sentences



If necessary, students check meanings of in a dictionary. Students check answers in pairs before feedback.
Teacher - Whole class
8ConclusionWork with personal cardsRewrite the sentences using the present simple passiveWrite and check the sentencesPair work(teacher monitors)
9FeedbackAssessment1)Did you like the lesson today?2)What did you know from the lesson?Telling own ideasIndividual work
10 Home taskH/t: Ex: 1,2,3 p.30-31 WorkbookWriting h/tIndividual work


Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ