Материалдар / Ғылыми жоба 7 сынып
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Ғылыми жоба 7 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Қыста терезедегі суреттің болу себебі
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
24 Қаңтар 2020
1369
6 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Мазмұны

Абстракт__________________________________________________ 2 -7

Кіріспе____________________________________________________ 8

1 Зерттеу бөлімі____________________________________________ 8

1.1 Табиғаттың жұмбақтарың бақылау__________________________ 8

1.2Ауаның қозғалыс ерекшеліктері туралы түсінік беру___________ 9

1.3 Булануы және конденсаттау_______________________________ 9 -10

1.4 Булануы және кристалдануы______________________________ 9 -10

2 Эксперименттік бөлім______________________________________ 10

2.1 Суреттің терезелерде пайда болу себептері___________________ 10 -11

2.2 Шынының жасалу технологиясы____________________________11

2.3 Желдің бағыты, Кориолис әсері____________________________ 12

3 Зерттеу нәтижелері мен қорытындылары______________________ 12

3.1 Нәтижесі________________________________________________ 12

3.2 Ұсыныстар______________________________________________ 13

3.3 Қорытынды______________________________________________ 13

Пайдаланылған әдебиеттер тізімі_______________________________ 14

Жетекшінің пікірі____________________________________________ 15

Қосымшалар________________________________________________ 16 -23













Абстракт

Жұмыстың мақсаты:

Жылдың қыс мезгілінде терезедегі суреттердің пайда болу себептерің зерттеу және оларды дизайнда қолдана білу.

Зерттеу міндеттері:

1. Булану жылдамдығын сыртқы факторларға тәуелді екенің анықтау: қоршаған орта температурасымен,заттардың ішкі қасиеттері.

2.Бақылауды жалғастыру, физикалық құбылысты түсіндіру, қорытынды жасау.

3. Физикалық құбылысты дизайында қолдану.



Болжам:

Егер ауаның ылғалдылық қасиетің қолданса, бірегей дизайн түрің ашуға болады.



Өзектілігі

Өзіңіз ашқан нәрсе,

Сіздің ойыңызда ақыл жолын қалдырады,

оныңқажеттілігі туындаса қайта пайдалануға болады.

Г. Лихтенберг



Терезелерде мұздан жасалған өрнектер сирек сұлулық көрініс білдіреді. Арасында көптеген түрлердін ішінде жиі кездесетін дендриттар (ағаш тәрізді) және трихиттар (талшықты).

Трихиттар суыған қатты денелердің өткір шеттерінде, сызық бетінде құрылады. Бұл ретте алдымен кристалдар жіңішке параллель жолақтар қырауын құрайды, одан әрі жеткілікті қалың мұздан жасалған талшықтардан негізгі сабағы шығады. Көп жағдайларда, негізгі талшығы, сондай-ақ одан шыққан жіңішкесіде аздап майысады.

- Міне, біз де дегенімен әлі физиканың бұл бөлімін өтпесекте, осындай суреттің ерекшеліктерін зертейік деп және суреттерін дизайнда қолдануын шештік .

Ұғымдық тақырып.

Объектілі облысы: жайлылық және дизайн.

Нысан: ауаның қозғалыс ерекшеліктері .

Пән: физика

Тақырыбы: "Терезеде кімнің суреті?"

Зерттеу әдістері.

1.Бақылау

2.Тәжірибелер

3.Интернет- ресурстарды пайдалану

4.Іздеу

5. Алынған нәтижелерді салыстыру























Абстракт

Цель работы:

Исследования причин появления рисунков на окнах в зимнее время года и применение их в дизайне.

Задачи исследования:

1. Выяснить зависимость скорости испарения от внешних факторов: температуры окружающей среды, наличия ветра и внутренних свойств вещества.

2.Продолжить формирование умения наблюдать, объяснять физические явления, делать выводы.

3. Применение физического явления в дизайне.



Гипотеза:

Если свойства влажности воздуха применить в жизни, то можно открыть уникальный вид дизайна.



Актуальность

То, что вынуждены открыть сами,

оставляет в Вашем уме дорожку,

которой, Вы сможете снова воспользоваться,

когда в этом возникает необходимость.

Г. Лихтенберг



Ледяные узоры на окнах представляют собой редкое по красоте зрелище. Среди многих видов морозных узоров чаще других встречаются дендриты (древовидные образования) и трихиты (волокнистые формы).

Трихиты образуются у острых краев царапин на поверхности охлаждающегося твердого тела. При этом вначале кристаллы образуют узкие параллельные полоски инея, вырождающиеся при дальнейшем охлаждении в достаточно плотные ледяные волокна, исходящие от основного стебля. В большинстве случаев, как основное волокно, так и прилегающие к нему тонкие полоски инея слегка изогнуты.

Вот и мы решили, изучить особенности получения такого рисунка, хотя еще не проходили этот раздел физики и создать свой рисунок, с применением в дизайне.

Понятийный материал.

Объектная область: комфорт и дизайн.

Объект: особенности в движении воздуха.

Предмет: физика.

Тема: «Чьи рисунки на окнах?»

Методы исследования.

1.Наблюдение

2.Опыты

3.Использование Интернет-ресурсов

4.Поиск

5.Сравнение полученных результатов













Abstract

The aim of the work:

Studies of the causes of the appearance of drawings on the Windows in the winter time of the year and their application in the design of apartments.

Objectives of the study:

1. Find out the dependence of the rate of evaporation from external factors: the temperature of the environment, the availability of wind and intrinsic properties of the substance.

2.Proceed formation of the ability to observe, to explain physical phenomena, and make conclusions.

3. Consider the physical phenomena from the point of view of literature.



Hypothesis:

If the features of air movement apply in architecture, then you can open a unique view of design.



Relevance

Then, you have to open yourself,

leaves in Your mind the track,

which You will be able to re-use,

when the need arises.

Mr. Lichtenberg



The patterns of ice on the Windows are one of the rare beauty of the spectacle. Among the many types of frost patterns more often found dendrites (tree of education) and trihites (fibrous forms).

Trihites generated from the sharp edges of scratches on the surface of the охлаждающегося of a rigid body. The first crystals to form the narrow parallel strips of frost, degenerate with further cooling in a quite dense ice fiber, outgoing from the main stem. In most cases, as the main fiber, and the adjoining thin strips of frost slightly bent.

So we decided, after examining the properties of the light, although we do not yet passed, create your figure, with the application in the design of flats.

The conceptual material.

Object area: the comfort and health of the person

Subject: features in the movement of the air.

Subject: design in architecture.

Topic: «Why drawings on the Windows» .

Methods of research.

1.Observation

2.Experience

3. use of the Internet-resources

4. search

5.Сomparison of the received results

















Кіріспе

1.Зерттеу бөлігі.

Біздің дәуірімізге дейінгі 1 ғасырда рим ақын Тит Лукреций Кар өзінің атақты поэмасында "Денелердің табиғаты" былай деп жазды: ақырында, теңіз жағалауында, толқындар пайда болғанда , көйлек суланады да, күннің көзінде, кебеді. Бірақ қалай ылғалданғанын көруге болмайды, Иә,бірақ оның күннің көзінен қалай жоғалатыны да көрінбейді . Демек, су мұндай ұсақ бөліктеріне бөлінеді, Демек ол біздің көзімізге көрінбейді. Барлық денелер молекулалардан тұрады, олар әр түрлі жылдамдықпен қозғалады. Неғұрлым жылдам қозғалатындары басқа молекулалардың тартылыс күшіне және ауаның қысымына кері тұрып, ұшып кете алады.

Біз, беті 71% су алатын, ғаламшарда тұрамыз. Атмосферасына – теңіздер, дымқыл топырақ, өсімдіктерден сулы бу шығады, сондықтан Жер атмосферасында әрқашан су буы бар. Бір жылдың ішінде атмосфераға Жер буланып шамамен 500000 км3 су, ол судың мөлшері, шамамен Қара теңіздегі су санына тең, осы су жауын-шашын түрінде түседі. Бұл кезде бұлт, тұман, шық, қырау, жауын-шашын құралады. Атмосферада орта есеппен 24.101 м3 су буы бар. Дегенімен атмосферада оның жалпы массасы - 1%, ол аз болса да, оның ауа райына, адамдардың көңіл-күйіне әсері өте зор.

1.1 Табиғаттың жұмбағын бақылау.

(1-қосымша)

Терезе шынысындағы судың кристалдануы.

0-ден – 6°C салқындату кезінде және шағын терезе шынысында біртекті мұз пайда болады. Бастапқы жұқа мұздың құралуына шынының жасалуы және бетінің сызаттары әсер етеді. Алайда, даму процесінде жылы ауа толқын тәрізді бір – бірінің істіне жабылады да, жалпы сурет салынады.

Егер терезе шынысының беті оң температура кезінде суыта бастаса, жоғары салыстырмалы ылғалдылығы және шық нүктесі болса, онда суытылған шыны бетінде алдымен жұқа мұз дендрит түрінде пайда болады. Дендрит түрі, жиі төменгі бөлігінде басталады, ауырлық күшінің салдарынан саны көбееді. Дендрит саны және мөлшері материал түріне байланысты. Терезенің төменгі бөлігінде, дендрит түрі әдетте үлкен мөлшерімен жиналады. Терезенің жоғарғы бөлігіндегі мөлшері азаяды. Шынының біркелкі ылғалдыланған жағдайында дендрит мөлшерлері шамамен бірдей болады.

Мұздан жасалған өрнектер терезеде сұлулық көріністі білдіреді. Дендриттер (ағаш түрінде) мен трихиттер (талшықты) мұз өрнектердің арасында жиі кездесетін түрлеріне жатады.

Трихиттер қатты денелердің өткір шеттерінде құрылады. Бұл ретте алдымен жіңішке жолақтар түрінде кристалдар құралады, әрі салқындату жеткілікті болғанда талшықтардың негізгі сабағы шығады. Көп жағдайларда, негізгі талшықтын жіңішке жолақ қырауы аздап майысады.

1.2 Ауаның қозғалыс ерекшеліктері туралы түсінік беру

Сипаттамаларының бірі ауаның ылғалдылығы болып табылады, сулы будың р - парциалдық қысымы. Егер барлық басқа газдар түрі болмағанда, суды буға айналдыратын қысымды, парционал қысым деп атайды. Бұл сипаттама сулы бу, жоғары ылғалдылықты немесе төмен екенің түсініктеме түрінде бермейді.

Қаншалықты су буы жақын қанықтырулы көрсететін басқа шамасы да бар. Оны ауаның ылғалдығы деп айтады.

Ылғалдылығын қалай арттыруға болады?

Ауа ылғалдылығын қалай азайтуға болады?

Ауаның ылғалдылығының өзгеруінің қорытындысын жасаймыз ...

Ауаның ылғалдылығын өлшеуге ең қарапайым аспап волосной гигрометр деп аламыз. (2-қосымша) Волосной гигрометр, майсыздандырылған шаштан тұрады, оның бір ұшы бекітілген, ал басқа жағы ролик арқылы орналасқан. Ол ылғалдылығы көбейген кезде ұзарады, азайту кезінде қысқарады..

Ауаның салыстырмалы ылғалдылығын өлшеуге басқа да аспап бар, оны психрометр деп атайды. Психрометр дәлірек өлшейді. Психрометр екі бірдей термометрлер, бекініс-тік тағанда.

Мұқият қарайық термометрлер температурасын бірдей көрсете ме?

Неге термометр неғұрлым төмен температурасын көрсетеді?

1.3 Булануы және конденсаттау

Тәжірибе №1: йод кристалдарымен . Йод, суға айналмай буланады.

Енді қарастырайық, жылдамдық неге байланысты.

Тәжірибе №2.: май мен су.

Қорытынды жасадық - заттар түріне тәуелді.

Тәжірибе №3: желпуіш және спиртпен жұмыс.

қорытынды жасадық–желге тәуелді.

Тәжірибе №4: спиртовка және су.

Қорытынды : сұйықтың температурасына байланысты.

Тәжірибе №5: спирт тамшысын шыныда және салфеткада қарастыру.

Қорытынды: сұйықтың аудан бетіне тәуелді.

1.4 Булануы және кристалдануы

Сұйықтың бетінде бір мезгілде булануы және кері процесс – конденсаттау жүреді. Конденсаттау, бұл сұйық бетінде молекулалардың бір бөлігі ретсіз қозғалғанда жүргізіледі, қайтадан қайтарылады оған.

Дәл осы суға айналғаның түсіндіруі: тұман, шық, бұлттар және т. б. -құбылыстар пайда болуы. Сулы бу молекулалары суға айналғаның конденсация деп атайды.



2.Эксперименттік бөлігі.

Расында да, айналамызда қаншама тамаша және қызықты нәрселердің барын, біз кейде көрмейміз. Осы жұмыста біз кейбір ой – пікірмен бөліскіміз келді, терезелердегі суреттердің болған себебі туралы. Байқауымызды суретке түсіріп, үй жағдайында тәжірибелер өткізілдік. (3, 4 -қосымша)

2.1 Қыста терезелердегі суреттердің пайда болу себептері.

Жабық терезелерден неге жел үрлейді?

Мүлдем тығыз жабық, ағаштан жасалған терезелерден жиі жел соғып тұрады. Сонымен қатар бұл жерде түсінбейтін ештеңе жоқ. Бөлменің ауасы ешқашан орнында тыныш тұрмайды; онын қыздырылған және салқынданған түрі бар. Қыздырылған ауа жеңіл, ал салқындаған ауыр болады. Жеңіл қыздырылған ауа, жылыту батареялары немесе жылы пештің жанында орналасады, салқын ауадан жоғары, төбеге қозғалып жатады, ал ауыр ауа еденге қарай жиналады.

Мысалы бұл өзгерісті әуе шарының көмегімен байқауға болады, оның ауадағы ұшқаның сипаттаса.

2.2 Әйнектің құпиясы:

Шыны жасалу тарихы 6000 жыл бұрын белгілі болған. Шыны пайдалануы керамикаға қарағанда кейінірек басталды, өйткені оны өндіру үшін жоғары температура қажет, балшықты күйдіруге қарағанда. Егер қарапайым керамикалық бұйымдардарға балшық жеткілікті ғана болса, онда шыны құрамына кем дегенде үш компонент керек.

Шыныдан жасалған бұйымдар, атмосфералық әсерлерге төзімді, жақсы сақталады, тіпті жер астында да. Бұл бұйымдар көнелік маңызды құжаттар болып табылады. Олар бізге жетпес ақпаратты жеткізген.

Бірінші шыны зауыты Ресейде 1636 ж. Мәскеу түбінде Воскресенск қаласында салынды. Онда терезеге арналған шыны және шыны ыдыстарын үрлеп шығаратын. Сондай-ақ Мәскеу түбіндегі 30 жылдан кейін Измайлово ауылында, зауыт салынды, онда жоғары сапалы стакандар, графиндер, флягтар, құмыралар және т. б.нәрселер жасалынды. Әсіресе XVIII ғасырда Петр I кезінде шыны жасалуы тез дамыды.

Шыны құмнан жасалады. Және құмның ерекше түрі алынады. Әйнекті ең алғашында көмір қышқыл натри мен құмды араластырып жоғары температурада ерітіп суыту арқылы жасайды.

Зерттеу жұмысын өткізейік:

Жарықты сөндірсек, көзіңіз қаранғыға үйренген кезде, ақ қабырғада, дала шамшырағының көленкесің көреміз. Ол көленкеде: әрбір шыны өз суретің, әдемі жолақ өрнек түріндей жасайды: көлденең, бойлық желілерімен және төркөздерімен.

Ал неге біз жолақтардың орнына дақтарды көрмейміз? Өйткені, әдетте, құрылыс шыны созылып жасалады.Бұл ретте әрбір тегіссіздік қалдырады "борозды" бүкіл шыны бетінде. Алдынғы көзқарас кезінде және ұстағанда ол бізге таза және біртекті көрінеді.Ал әдемі ою-өрнек (5-қосымша) үлгілерін талқыласақ, сұрақ пайда болады. Қайдан әдемі ою-өрнек пайда болады?







2.3 Жел әсері.

Жел - бұл жай ғана көлденең ауаның қозғалысы емес. Жел - ауа массасының жылжытуын білдіреді. Теңізде ауа жылдамдығы - 10 миль / сағ болады. Ауа - судан, 800 есе жеңіл, соңдықтан ол сығылады.

Ал қазір біз басқа мәселені қарастырайық – желдің қозғалыс түрлері. Қозғаушы гравитация күші барлық көлденең бағыттарда бірдей, бірақ оның нақты ауа қозғалысын ескере отырып, сфералық нысаны жер, астында айналмалы болады. Нәтижесін "Кориолиса" әсері деп атайды: барлық қозғалатын сызық бойынша үстінен айналмалы беті сипаттайды. Бұл тақырыпқа зерттеп өтейік: себебінен Кориолиса әсері барлық жерде (жел, ағымдар, баллистикалық зымырандар) кезінде олардың қозғалысы солтүстік жарты шарда оңға қабылданады және оңтүстік жарты шарда - солға. Бұл ауытқу қозғалыс жылдамдығына байланысты. Өйткені бұл, ауа массаларының қозғалысы әсер етеді, оның бір бөлігі Кориолис күші деп атайды. Кориолис күші оның оңға бырылуына мәжбүр етеді (суретті қараңыз).

Енді біз бұл мәселені қарастырып, айта кетерлік тағы бір маңызды фактор. Тағы бір күш – үйкеліс күші, жылдамдық және жел бағытына әсер етеді.



3.Нәтижелері мен қорытындыларын зерттеу.



Неге қыста, суреттер шыныда пайда болады? Бір жағынан, кристалдардың суретті анықтайтын, өз құрылымы бар. Сонымен қатар, шыны бетіндегі сызаттар , шаң бөлшектері, ауа ағынына ілесіп отырып, күшті жел тұрады.

Ғажайып дизайн гипотезасы терезелерінде расталды. Біз жұмысымызды мұғалімдер мен оқушылардың алдында қорғадық. Олар терезе суретің дизайынға (текстиль) көшіруге болатындығына таңғалды.

3.1 Қорытынды

Ауа салқындатылғанда, ылғалдылығы азаяды. Артық суы шыныда жиналады. Ағаш терезелері азайып келе жатыр, сондықтан бұл әдемі суреттерді сақтап қалу үшін қолдану түрлерін қарастыру керек.



3.2 Ұсыныстар.

Текстильде қолдану, Гжель және гүлді декор түрінде,

Суреттерді, жаңа дизайн стилінде пайдалану,

Бижутерия түрлерін жасауға пайдалану.



3.3 Қорытынды

Осындай керемет суреттер терезеде жойылмаған уаықтта, текстиль және дизайн бағыттын, қазақ халқының дәстүрін сақтай отырып, жеткізуге болады.

Алынған ақпаратты мектеп табалдырығынан түсіну қажет және мұны өмірлік ережесі деп алуға

Сұрақ саған және маған

Кім салады шыныда?

Біз өз жұмысымызбен

Барлығын айтып бердік!

Тек саған кеңес осындай

Әлемді менімен тануға тырыс.

























Пайдаланған әдебиеттер тізімі

1. Оқулық физика 8 сынып Б. М. Дүйсембаев, Алматы "Мектеп"2018 жыл

2. Сезінесің бе сен? – ғажайып физикасы, Ричард Хаммонд, "Алматыкітап", 2008 жылғы

3.Негіздері бейнелеу сауаттылығы - Г. В. Беда, Мәскеу

4.Хрестоматия физика пәнінен – В. И. Спасский, Мәскеу

5.Эстетикалық тәрбие беру, физиканы оқытуда – В. Я. Лыков, Мәскеу

6.Қызықты физика – Я. И. Перельман, Мәскеу

7. Интернет

















Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!