Материалдар / Ғылыми техникалық прогресс
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Ғылыми техникалық прогресс

Материал туралы қысқаша түсінік
Ғылыми-техникалық прогрестің бағыттары - өндірістік өнеркәсіп - технологиясының нақты объектілер жұмысының физикалық негізі физика курсының секциялар: осылайша, физика барысында техникалық білім беру мазмұны мынадай схемасы арқылы анықталады. Физика барысында техникалық принципті жүзеге асырудың мұндай жүйесі қазіргі уақытта қолданыстағы техникалық білім мазмұнына әкеледі.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
04 Қаңтар 2022
1514
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Түсінік хат

Физика пәнің оқыту барысында техникалық прогрестің бағыттарының зерттеу ехникалық білімнің негізі .

Ғылыми-техникалық прогрестің бағыттары - өндірістік өнеркәсіп - технологиясының нақты объектілер жұмысының физикалық негізі физика курсының секциялар: осылайша, физика барысында техникалық білім беру мазмұны мынадай схемасы арқылы анықталады. Физика барысында техникалық принципті жүзеге асырудың мұндай жүйесі қазіргі уақытта қолданыстағы техникалық білім мазмұнына әкеледі.

Техникалық білім беру тәжірибесінде танымал физикалық құбылыстар мен заңдардың қолданылуын көрсететін технологиядан материалдың таралуы кеңінен қолданылады. Бұл, алайда, ғылым мен техниканың қазіргі даму кезеңінде, осы жолы тиімді жеткілікті емес, жақсы. техника мысалдар іріктеу жиі кездейсоқ оқушылар шығады және оның дамуындағы физиканың рөлі туралы, коммунистік құрылыс ғылымның рөлі туралы, ұлттық экономиканың дамуының негізгі бағыттары туралы идеяны бермейді, , өндіріс революциялық физика ең перспективті бағыттары.

Жоспардың негізінде техникалық прогресстің келесі бағыттарын бөлуге кеңес беріледі, ол физикаға тікелей байланысты, өндірісті механикаландыру және автоматтандыру, жаңа материалдар өндірісі және өңдеу технологиясын жетілдіру, энергия мен құралдың дамуы жасау.


Мақсаты: қазіргі жағдайда физиканы оқытуда техникалық принципін іске асыру бірнеше маңызды мақсаттары бар. Олардың арасында материалдық-техникалық базаны дамытуға ғылым рөлін түсіну болып табылады, ағымдағы ұлттық экономиканың дамуының негізгі бағыттары бір қатар негізінен физика жетістіктеріне негізделген.

Техникалық білім беру маңызды мақсаты: ядролық физика саласындағы, атап айтқанда, плазма физикасы біздің елімізде ғылыми-техникалық революция негізделген және онда теориялық және эксперименттік зерттеулер дамып, онда физика сол жерлерде оқушылар, білу болып табылады , қатты, төмен температура, радиофизика және электроника, кванттық электроника, механика, оптика, атом және термоядролық энергетика, жаңа құрылымдық, магниттік, жартылай өткізгіш, материалдарды өткізгіштер, техникалық құнды кристалдар жасау, электр энергиясын түрлендіру үшін жаңа жолдарын дамыту. Барлық бұл тұлғаны қалыптастыруға ықпал етеді және тақырыпты меңгеруге қажетті мотивациясын қамтамасыз етеді, оқушылардың танымдық белсенділігін арттыру ықпал етеді.

Сонымен бірге техникалық білім мектеп оқушыларын өндірісте жұмыс күшіне дайындайды. Қазір мектеп пен өндірістің іскерлік байланыстарын дамыту, жаңа білім беру және өндірістік зауыттар құру, базалық кәсіпорынның әр мектебіне шоғырландыру, шоғырландыру туралы айтылады. Мұның бәрін физика пәнінен оқыту кезінде ескеру қажет. Ағымдағы жоспарда орта мектеп түлектерінің үштен бірінен астамы тікелей өндіріске барады. Осыдан нақты озық технологияларды объектілерін, сондай-ақ құбылыстар мен үдерістерді зерттеудің көптеген практикалық дағдылары мен дағдыларын меңгеру қажеттігі, физикалық шамалардың өлшем, электр тізбектерінің орнату іс-әрекетінің принципі бар оқушыларды танысу қажеттігін анық болады және техникалық қондырғылар, сондай-ақ олардың жұмыс және басқарудың бастапқы дағдылары. Егер сіз қазір физика барысында техникалық білім беру, осы маңызды мақсаттарды қорытындылау болса, онда ол оның мазмұны іргелі физикалық теориялар мен техникалық прогресс тиісті ең маңызды бағыттарының анықталады екенін анық болады.

Ұсынылып отырған жүйесі, сондай-ақ бағыттар әрбір ең маңызды салалары мен техникалық заттармен және т.б. қатты физика, физика төмен температуралардың, плазма физикасы, кванттық электроника, оптика, ядролық физика, физика ең перспективалы аудандардың, танысу, қамтиды осы бағыттары мен өнеркәсіп білдіретін. Сонымен қатар, жүйе оқушылардың өндірістегі және күнделікті өмірдегі заманауи жабдықтарды игеруге ықпал ететін ең маңызды дағдылар мен дағдыларды қамтиды.

Зертханалық жұмыстарды жүргізу және проблемаларды шешу, сондай-ақ еңбек білім және өндірістік практика процесінде кезде осы дағдыларын қалыптасуы тиіс. Физика барысында оқыған ғылыми және технологиялық прогрестің (ҒТП) бағыты оның тиісті бөлімдерінде және олардың бірінде қарастырылады. Ерекшелік - оқушылардің автоматтандыру - оқушылар физика курсын зерттеу кезінде енгізілген, өйткені бұл олардың элементтерінің компоненттерін - сенсорлардың, күшейткіштер, релелер мен жетектердің компоненттерін түсіну үшін қажет.

ҒТП әр бағыттарының негізгі сипаттамалары физика курсының сәйкес бөліміне кіріспеде жатады. Сондай-ақ, осы бағыттың заманауи даму кезеңінің қысқаша сипаттамасы бар, ең маңызды салалар мен нысандар, сондай-ақ оның одан әрі дамуы үшін бесжылдық жоспардың міндеттері, сонымен қатар бесжылдық жоспардың міндеттері аталады. Заңдар және оларды практикалық қолдану, оқушылардің техникаліқ білімі тереңдейді. Физика бөлімінің соңында физикалық теорияны ғана емес, сонымен бірге осы теориялық негізде техникалық қондырғылардың қағидалары бар.

Әрине, физика бөлімі мен техникалық прогресс бағыты арасында толық хат алмасу жоқ. Мысалы, өндірістік механикаландыру механика ғана емес негізделген.

Физика сабақтарындағы басты міндет - бұл ғылым теориясының шеберлігі және оны практикада қолдану дағдылары, сондықтан физиканың әр бөліміндегі жабдықтардың дамуы туралы ақпарат жіберілгенін ескеруі керек. Курс физиканы үйрену қажеттілігінің жақсаруы керек. Демек, физиканы техникалық пайдаланудың әр түрлі-қорытындыларынан бастап, курстың әр бөлімі үшін ҒТП-тің маңызды бағыттарын алу ұсынылады.

Кейбір мысалдарды қарастырыңыз, олар физика мектеп курстарының әр бөлімінде нақты технологиялық материалды енгізу керек. VII сыныпта, әрине негізгі мазмұнға механика туралы ақпарат болып табылады: қозғалыс және беріктігі, сұйықтар мен газдардың қысымы, пайдалану және билік. Сондықтан, бұл біздің елімізде осы салада орын техникалық прогресс туралы өндіріс және айтып механикаландыру бірінші ақпаратты беруге мұнда ұсынылады. Бұл көлік, құрылыс және ауылшаруашылық техникасы көрсететін негізінен үш салалардың, шектелуі мүмкін. механикалық құбылыстарды суреттейді және жаттығулар үшін, сіз әр саланың қазіргі заманғы технологияларды нақты мысалдар пайдалану қажет.

Атап айтқанда, «Физика және технология» бөлімінде, оқушылар (кез келген машина мотор, беру және атқарушы тетіктерін тұрады деп көрсету үшін) студенттерге өндірісін механикаландыру ең көп тараған идеясын беруге тиіс. Иллюстрациялар ретінде, сіз (және т.б. кран, ұясы, соқалар, культиваторлар, біріктіру, көтеріп, автомобиль, трактор) бес жастағы жабдықтарды нақты үлгілерін пайдалануға болады.

«Қозғалыс және күш» тақырыпты оқу кезінде одан әрі, өндірісін механикаландыру оқушылармен әңгіме жаңартылады. Міне, бұл (техника физика заңдарына практикалық қолдану бойынша, құрылыс және ауыл шаруашылығы техникаларын өткізу қуаты туралы, қазіргі заманғы көлік жылдамдығын туралы көлік нақты түрлерінің қозғалыс жолдары мен уақыт есептеу болады күштердің қосу, үйкеліс күші). XI сыныпта, әрине негізгі мазмұнға механика туралы ақпарат болып табылады: қозғалыс және беріктігі, сұйықтар мен газдардың қысымы, пайдалану және билік. Сондықтан, бұл біздің елімізде осы салада орын техникалық прогресс туралы өндіріс және айтып механикаландыру бірінші ақпаратты беруге мұнда ұсынылады. Бұл көлік, құрылыс және ауылшаруашылық техникасы көрсететін негізінен үш салалардың, шектелуі мүмкін. механикалық құбылыстарды суреттейді және жаттығулар үшін, сіз әр саланың қазіргі заманғы технологияларды нақты мысалдар пайдалану қажет.

Содан кейін, «сұйық және газдардың қысымы» тақырыбында, гидравликалық және пневматикалық механизмдерді пайдалана отырып, оқушылар оқитын кезде - өндірістік механизация салаларында және арнайы машиналар - престер, тежегіштер, сорғылар, түрлі құралдар мен құрылғылар. сұйықтар мен газдар органдар жүзу мәселелерін қарастыру кезінде, авиациялық және су көлік жетістіктерімен оқушылар енгізіледі.

Өндірісін механикаландыру «Жұмыс және қуат» үшін тақырыбың зерттеу кездінде. Мұнда, ол көліктің қуаты өсуіне, ауыл шаруашылығы және құрылыс көлік, сондай-ақ машиналар бірлігі билік өсу ғылыми-техникалық прогресс сипаттауға болады: және т.б. тракторлар, автомобильдер, ұшақтар, зерттеу кезінде «Қарапайым тетіктері» тақырыбында, біз тісті құрылғыны және нақты көлік, құрылыс және ауыл шаруашылығы техникасы егжей-тегжейлі тетіктерін қолданысқа қарастыруға болады. Алтын ережесін оқыған соң, механика мен тетіктерін тиімділігі механикаландыру және нақты машиналар салалар бойынша, өндірісін механикаландыру білімдерін жүйелеу керек. Атап айтқанда, ол тетіктеріне үйкеліс қарсы күрес тасымалдау жылдамдығын арттыру және құрылыс және ауыл шаруашылығы машиналары арқылы жұмыстарды орындау прогресс қуаты өсуіне байланысты екенін, олардың тиімділігін арттыру үшін күрес екенін көрсету қажет олардың қозғалтқыштарын. көрсетілген биліктің барлық машиналарда, күштер трансформация жылдамдықпен айналдыру байланысты. екі тақырыптар оқытылады кезде: «жылу құбылыстарын» және «электр». Олардың бірінші, бұл жылу қозғалтқыштары зерттеумен байланысты өндірісін механикаландыру отырып оқушылардың танысу жалғастыру ұсынылады. Екінші бөлімде электр энергетикасы мәселелері кейбір талдау бағытталуға тиіс.

«Жылу қозғалтқыштары» тақырыбың оқу кезінде энергетика секторының таныстыру, ол іштен жану қозғалтқыштары және бу турбинасы жасау ғылыми-техникалық прогресті сипаттауға оларға қолжетімді нысанда қажет. Атап айтқанда, ол 500 және 800 мың кВт бірыңғай қуаттылығы біздің елімізде жылу энергиясын блоктар өндіру туралы оқушыларға хабарлауға пайдалы болып табылады.

«Жұмыс және электр тогының қуаты» тақырыпты оқитын кезде, біз электр желілері (LP) тағайындау және олардың құрылысына шолу барысын түсіндіруге болады.

Орнатылған электромагнит, телеграф, электромагнитті реле телефон және электр қозғалтқышын зерделеу кезінде ғылыми және электр энергиясын пайдалану техникалық прогресс соңғы бөлімінде «Электромагниттік құбылыстар» мектеп үшін көрсетілуі мүмкін. Әсерлі қала аралық телефон байланысы автоматтандыру туралы ақпарат, қалалар мен ауылдық жерлерде 1,4 есеге телефондар санын көбейту қала аралық телефон арналарының 1,6 есе ұзындығы артуы болып табылады.

«Электрлендіру» тақырыпты оқитын кезде, ақпараттық атом, оның ішінде электр станцияларын (67-70 млн кВт дейін), жаңа қуаттарды енгізу туралы берілген ағымдағы бесжылдық жоспарда өнеркәсіп және ауыл шаруашылығы механикаландыру негізгі бағытын қарастырған кезде, ол неғұрлым толық ашу үшін қажет. Бұл салада ғылыми-техникалық прогресс үш бағытын ажырата пайдалы:

1. Шығарылатын машиналар мен қондырғыларды бірлік сыйымдылығы өсуі

2. Бүкіл технологиялық процесін қамтитын машиналар жүйесін құру көшу (мысалы, жабдықтар көбейеді жылжымалы босату; кездейсоқ және нәзік технологиясы тоқыма өндірісін енгізілуде; дайын құрылымдардан ғимараттар құрылысы кеңейтуде);

3. Өндірісті механикаландыру және автоматтандыру. Мұнда біз көлік, құрылыс және ауыл шаруашылығы техникаларын зерттеу баса назар (VI сыныпта сияқты) қажет. Сонымен қатар, мұғалімнің таңдауы мектеп (металл өңдеу, тау-кен өнеркәсібі және т.б.) қоршаған өндіру сәйкес келетін өнеркәсіптік өндіру механикаландыру, басқа бағыт қарастыру керек. өндірістік автоматтандыру принциптері физика курсының кейбір бір бөлімінде байланыстыру қиын. бүкіл курсты оқыту кезінде осы қағидаттарға, бірте-бірте танысуға мектеп оқушылары.

«Механика» бөлім зерттеу соңында ол ұлттық экономиканың механикаландыру дамытуға физикалық ғылымның рөлін көрсететіп, қорытыңды жасауға қажет.

Молекулалық физика зерделеу кезде, ол ұлттық экономиканың дамуы үшін маңызды бағытымен танысады және оқушыларға ұсынылады - берілген механикалық қасиеттері бар жаңа материалдар өндірісі: тығыздығы, беріктік, пластика, серпімділік, т.б. оныншы бесжылдық жоспарда , болат өндіру 13-20% -ға өседі, жалға - 17 22% -ға, алюминий үлесі, титан, құрылымдық материалдар артады жалпы өндірісінде полимерлер, синтетикалық материалдар өндірісі кеңейтуде. Ол, 1,4-1,6 есе синтетикалық каучук өндірісінде ұлғайту синтетикалық шайырлар және 1.9-2.1 есе пластмасса массасы өндірісін арттыру жоспарланып отыр. мұнда мұғалімнің міндеті басқа материалдармен салыстырғанда оларды пайдалану артықшылықтарын білуге, олардың құрылымына байланысты барлық осы материалдардың механикалық қасиеттерін ерекшеліктері туралы айту.

Электр және өндірістік автоматтандыру өндіру, беру және пайдалану - электродинамиканың зерттеу, техникалық материалды мазмұны техникалық прогресс екі бағыт бойынша негізінен айқындалуы тиіс.

Электр энергиясын өндіру туралы бастапқы ақпарат VII сыныпта алады. Механикалық энергиясын трансформациялау зерделеу кезінде VIII сыныпта олар гидро және жел электр станциясын іс-әрекетінің принципі танысады. Осылайша, XI сыныпта, электр энергиясын өндіру принциптері туралы, сондай-ақ біздің елімізде электр энергетикасы дамыту ең маңызды жолдары туралы айта алалады.

Электр энергиясын беру ғылыми негіздерімен, оқушылар электр энергиясын кезінде сымдар шығынды азайту мәселесіне байланысты танысады. Бұл мәселе тақырып «Тұрақты электр тогы» пәнін оқу кезінде саналады. сверхпроводимости феноменін түсіндіре кезде, мұғалім өткізгіштік құбылысын пайдаланып қуатты генераторлардың құру жөніндегі жұмыстарды жеделдету, атап айтқанда, осы саладағы және техника осы құбылыстың қолдану туралы ғылым жетістіктері туралы айтуға болады.

Айнымалы ток генераторы мен трансформатор зерделеу кезінде ол электр генераторлар бірлігі қуатын арттыру, сондай-ақ электр желілерін кернеу тиімді болып табылады, сондықтан XI сыныпта, ол, оқушылар нақтылау қажет.

Электр пайдалану алуан жарықтандыру, жылыту, қозғалтқыштар, автоматтандыру жүйелерін, байланыс өлшемдері бойынша көрсету ұсынылады.

XI сыныпта ерекше көңіл автоматтандыру арқылы жасалуы тиіс. «Электромагниттік толқындар» тақырыбын зерттегенде, мектеп оқушылары радио байланысымен танысады. Олар радиотелефон байланысы, модуляция және демодулация принципін зерттейді; осы негізде олар радио қабылдағышпен, радио таратқышпен және радио байланыс принципімен танысады. Электромагниттік ерік-жігердің қасиеттерін зерттегеннен кейін он сынып оқушылары радар принципімен танысады. Нәтижесінде, мектеп оқушылары үшін ең маңызды радио құрылғылардың әрекеттері туралы түсінік бар: радио қабылдағыш, радар.

«Оптика» бағдарламасының мазмұны мектеп оқушыларына техникалық прогреске жарықтандыру, аспап жасау және кванттық электроника деп айтуға мүмкіндік береді. Сонымен бірге, бағдарлама келесі нақты техникалық нысандармен танысуды қарастырады: камера, көзілдірік, үлкейту әйнегі, микроскоп, проекциялық аппарат, люминесцентті шам, фоточкалар, фотоэлектрия, рентгендік түтік, инфрақызыл және ультракүлгін сәуле, лазер.

«Атом энергетикасы, оны қабылдау және пайдалану» физика курстарының қорытынды бөлімін зерттеген кезде, мектеп оқушылары атомдық энергетикамен, атомдық реактор, Досиметр, досиметр, радиоактивті изотоптардың қасиеттері және оларды салада қолданумен танысады, Ауыл шаруашылығы, медицина.

Осылайша, физика барысында техникалық білім мазмұны толығымен анықталады және бетон болып табылады. Оның өзегі теориялық негіз ретінде физика курстарының зерттелген учаскелеріне негізделген ғылыми техникалық прогресстің маңызды бағыттары болып табылады. Сонымен бірге, оқытылған ғылыми техникалық прогресстің бағыттары мектеп-физиканың мектеп курсына байланысты. Олар теорияны практикада «көпбұрышты» қолдану түрі.

Физика сабақтарында ғылыми-технологиялық прогрестің ең маңызды бағыттарын зерттеу әдістері:

  1. Біздің мемлекет, ғылым мен техниканың дамуы үшін аса маңызды бағыттарының зерттеу мектебінің маңызды міндет болып табылады; физика, оның ішінде көптеген оқу элементтерді, зерделеу кезінде ол шешіледі.

  2. Физика сабақтарында таңдалған материал оқып оңтайлы әдістерін анықтау, бұл оқыту, оқу тапсырмаларын бастап жалғастыру үшін қажетті болып табылады. Біз олардың ең маңызды тізіп.

  3. Елдің ұлттық экономикасын дамытудағы партия мен үкімет саясатты насихаттау.

  4. Білім беру тақырыбын, физика оқушылардың қызығушылығын дамыту зерттеу.

  5. Физика ғылыми негіздерін және технология дамуының маңызды бағыттарының ашып көрсету.

  6. Т.б. физикалық машиналар қолданылу қағидаттары, механизмдер, аппараттар, жабдықтар, ашып көрсету .

  7. Техникалық проблемаларды шешуге және осы негізде, дағдылар, дағдылар және шығармашылық қабілеттерін дамытуға қалыптастыру үшін физикалық білім пайдалану оқыту.

  8. Ұсынылған материалдың мазмұны мен білім беру міндеттеріне сәйкес, физика сабақтарында ғылыми-технологиялық прогрестің ең маңызды бағыттарын зерделеу түрлі әдістері ұсынылады.

  9. Техникалық білім беру ұсынылған әдісін ең маңызды бөлігі білім беру материалдық және ғылыми-техникалық прогресс пен ғылыми-техникалық революция шыбық идеялар айналасында оқушылардың оқу қызметін жүйелеу болып табылады. физиканың негізгі идеяларымен, сонымен қатар, ол жүйелі байланыста жалғастырады.Оқушылар өздері салалық таныс өнеркәсібі қоңырау: көлік, құрылыс жабдықтар, ауыл шаруашылығы құрал-жабдықтар, жақын кәсіпорын (және т.б. зауытының, шеберхана, зауытта,), сондай-ақ вагондарды (брендін көрсететін) әдістемесі: автокөлік, ұшақ, трактор, комбайн, механика тіпті ең дерексіз ұғымдарды және заңдарын зерттеуге кезде болашақта токарлық, т.б., мұғалім үнемі осы материалды таратады.

  10. Сондықтан, кинематика, мұндай сұрақтар мен тапсырмалар негізгі ұғымдар зерделеу кезінде оқушылардың алдына қойылған болуы тиіс.

  11. Жылжымалы автокөлік материалдық тұрғыдан қабылдануы мүмкін болған кезде және осы жасалуы мүмкін емес кезде мысалдар жасау.

  12. Әр түрлі анықтамалық жүйелерде конвейерлік алдағы Комби таспадағы астық қозғалысы қарастырайық. оның траекториясы, жолы, қадам, жылдамдығы қандай?

  13. Осы заттармен мысалдары қозғалыс заңдарын зерттеуге кезде қайтару үшін қажет. Сіз, мысалы, осындай тапсырмаларды ұсынуға болады: берілген жеделдету құнмен тежеу ​​автомобильдің қуатын есептеу.

  14. Жеделдету уақыт кестесін, жылдамдығы, күші.

  15. Осылайша, техникалық прогресс таңдалған аудандардың, өнеркәсіп және өндірістің әр танысу, заманауи машиналар нақты үлгілері кездейсоқ емес болады, бірақ физика курсының барлық тиісті тақырыбының зерттеу бүкіл сипаты, яғни, «арқылы». Сонымен қатар, мектеп оқушылары технология байланысқа жеткілікті практикалық тәжірибесі жинақталады. Бұл олардың жұмысын техникалық объектілердің бақылау ықпал етеді. Ол автобус кестесін, трамвай немесе поезд (жолдың уақыт тәуелділік, жылдамдық) салу, мысалы, ұсыныс оқушылар, пайдалы болып табылады. Осы тапсырмаларды орындау үшін, сіз әр түрлі әдістерін (сағатты пайдаланып, спидометр, темір жол бойынша шкафтары, және т.б.) ұсына алады.

  16. Оқыту, мұғалімнің тірі эмоционалдық сөз, ақпарат мағынасы, сонымен қатар, ол өзі тақырыпқа қызығушылық д

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!