Ырғыз балалар өнер
мектебі
Ашық
сабақ
Халық
күйі
« К Е Ң Е С
»
Мұғалім: Дәуселбаева
Айгүл
Оқушы: Тарғын
Дария
2015-2016 оқу
жылы
Домбыра
класы
Мұғалім: Дәуселбаева
Айгүл
Оқушы: Тарғын
Дария
Сабақтың
тақырыбы: Халық күйі
«Кеңес»
Сабақтың
мақсаты:
білімділігі: Оқушының музыкалық білімін
жетілдіре отырып, аспапта
ойнау шеберлігін
арттыру.
дамытушылығы: Оқушының есте сақтау
қабілетін, ойлау дағдысын
дамыту.
тәрбиелілігі: музыканы түсінуге баулу,
ұлттық өнерді қастерлеуге
тәрбиелеу.
Көрнекілігі: Күй туралы қанатты сөздер,
«Сары өзен» тақырыбында сөзжұмбақ, «Ойлан тап» атты музыкалық
есептер, гүлдер, шарлар т.б.
Күй ойнайды қазағымның
қанында,
Күй ойнайды қазағымның
жанында.
Жүрегінің, жүрегінің
дүрсілі,
Күмбірлеген домбырасы
барында!
Сабақтың
барысы:
І.Ұйымдастыру
бөлімі.
а) Оқушымен амандасу, сабаққа
қажетті құралдарды әзірлеу.
б) аспаптың құлақ күйін
келтіріп, оқушыны орындыққа дұрыс
отырғызу.
ІІ.Үй тапсырмасын
тексеру.
Қол жаттықтыру үшін «До мажор»
гаммасын әр түрлі ұзақтықта ойнатамын.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Халық күйі «Сары өзен» жатқа
ойнау. Оқушымен қосылып ойнау.
Өткен тапсырмаларды қайталау.
Орыс халық әні «Тау етегі бүлдірген»
Моцарт «Аллегретто»Күйсандық
аспабының сүйемелдеуімиен ойнау.
ІІІ. «Сары өзен»
тақырыбында сөзжұмбақ шешу.
С
А
Ы
Р
Ө
Н
Е
З
О
Л
Ь
П
У
З
А
И
Р
Е
П
А
З
Т
Р
А
Л
Ж
Қ
Ы
М
Е
Ш
ЛЗ
Д
И
Е
К
Т
И
А
Т
О
Cөзжұмбақ
сұрақтары
1.Бесінші
нота?
2.Музыкадағы уақытша тыныс алу
белгісі?
3.Қайталау
белгісі?
4.Ұзақтығы 2-ге тең
нота?
5.Шығармадағы үлес санын
санмен жазу не деп аталады?
6.Дыбысты жарты тонға
жоғарылататын белгі?
7.Д омбыраның бір
бөлшегі?
8.Музыкалық дыбыстардың
атауы?
ІҮ. Жаңа сабақ халық күйі
«Кеңес»
Қазақ халқының басқа
халықтардан ерекшеліктерінің бірі – өзінің ұлттық музыкасының
болуы. Адамзат тарихының даму барысында әлемдік өркениеттен қазақ
халқына мұра болып келе жатқан өнеріміз – күй өнері. Күй өнері –
шексіз өнер. Күйдің өз тыңдаушысы, оны жанымен ұғып бағалайтын өнер
сүйер қауымы баршылық. Және олардың көкжиегі кеңейе түсуде. Қазақ
күйлері қазір өз Отанымыз Қазақ елі шеңберінен шығып, Еуропа мен
Американың, шырайлы шығыс елдерінің салтанатты сахналарында да
естілуде. Қазақ халқы өзінің мыңдаған жылдар бойы тарыхында
жасалған баға жетпес мұралық музыкалық мәдениеті мен дәстүрлерін
күні бүгінге дейін жалғастырып келеді. Тарихтың ұзақ көшінде қазақ
халқы ғана тудыра алатын аса ерекше асқақ есімде дамыған өнердің
бірі де бірегейі бұл – күй
өнері. Күй
өнері – біздің баға жетпес
байлығымыз. Жалпы музыка атаулы нәрсе елдің сезім байлығы мен ішкі
жаратылыс қалпын білдіретін болса, солардың ішіндегі ең сырлысы
- күй. Күй - негізінен домбыра
аспабында орындалатын музыкалық шығарма.
Халық күйлері деп қандай
күйлерді атаған?
Халықтың тұрмыс-салт
көріністерін, жолын, өмірдегі болмысын суреттеп баяндайтын күй.
Күйді шығарған авторларының аты-жөні ұмытылған соң, біздің
заманымызға халық күйлері деген атпен мұра болып
келеді.
Шығарманы оқушымен бірлесе
отырып, нота бойынша талдап, тактымен жұмыс
жасаймын.
( Шығарма 2/4 өлшемінде, До
мажор тоналисінде жазылған. Шығармада сегіздік нота, он алтылық
нота, лига кездеседі.
Оқушыға «Кеңес» күйін шертер
аспабымен қосылып ойнап көрсетемін.
Ү. «Ойлан тап» тақырыбында
музыкалық есептер шығару.
ҮІ. «Гүлдер – музыка
әлемінде...» сұрақтарға жауап беру.
Оқушы гүлдің жапырағына
жазылған сұрақтарға жауап береді.
1.Музыкада неше дыбыс
бар?
2.Альтерация белгілері
дегеніміз не?
3.Паузаның неше түрі
бар?
4.Бірінші октаваның си дыбысы
қай сызықта жазылады?
5.Екпін дегеніміз не, екпіндер
нешеге бөлінеді?
6.Өлшемдер нешеге
бөлінеді?
7.Екінші октаваның ми нотасы
қай жерде орналасады?
8.Бемоль дегеніміз
не?
9.Диез бен бемольдің күшін
жоятын белгі не деп аталады?
10.Алтыншы
нота?
ҮІІ. Сабақты
қорытындылау.
Күй – біздің баға жетпес
байлығымыз. Күй – сезім. Сөзбен жеткізе алмағанды күй жеткізе
алады. Күй өнері атадан – балаға мұра болып келе жатқан ұлттық
өнеріміз. Ендеше, күй өнерін насихаттап, келешек ұрпаққа жеткізу -
біздің парызымыз екенін ұмытпайық.
Күй дегенің әсем әуен ән
маған,
Күмбірімен сәнге толсын
айналаң.
Жасай берсін, жасай берсін,
мәңгілік,
Қазағымның күй өнері
жайнаған,- деген өлең жолдарымен бүгінгі сабағымызды
аяқтаймыз.
ҮІІІ. Оқушыны
бағалау.
Оқушыны үй тапсырмасын
орындауына, сабаққа қатысымына қарай
бағалаймын.
ІХ.Үйге
тапсырма.
Халық күйі «Кеңес» Өтілген
жерге дейін нота бойынша ойнап келу.
Өткен тапсырмаларды үнемі
қайталап отыру.