Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдар / Харди - Вайнбергтің генетикалық тепе-теңдік заңы. Сирек кездесетін және жойылып бара жатқан өсімдіктер мен жануарлардың түрлерін қорғау.
2023-2024 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
Харди - Вайнбергтің генетикалық тепе-теңдік заңы. Сирек кездесетін және жойылып бара жатқан өсімдіктер мен жануарлардың түрлерін қорғау.
Материал туралы қысқаша түсінік
Харди - Вайнбергтің генетикалық тепе-теңдік заңы. Сирек кездесетін және жойылып бара жатқан өсімдіктер мен жануарлардың түрлерін қорғау.
11 сынып жаратылыстану
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Бөлім
11.4 Биосфера,
экожүйе,
популяция
Педагогтің
аты–жөні:
Каденова
З.А
Күні:16.04.2024
Сыныбы:
11
Қатысушылар
саны:
Қатыспағандар
саны:
Сабақтың
тақырыбы:
Харди - Вайнбергтің
генетикалық тепе-теңдік заңы. Сирек кездесетін және жойылып бара
жатқан өсімдіктер мен жануарлардың түрлерін
қорғау.
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу
мақсаты
11.3.1.3 - экожүйенің алуан
түрлілігі мен тұрақтылығы арасындағы өзара байланысты
орнату
Сабақтың
мақсаты:
экожүйенің алуан түрлілігі мен
тұрақтылығы арасындағы өзара байланысты
түсіну
Сабақтың
барысы
Сабақ
кезеңі/Уақыты
Педагогтің
іс–әрекеті
Оқушының
іс–әрекеті
Бағалау
Ресурстар
Сабақтың
басы
Қызығушылықты
ояту
3
мин
(Ұ). Ұйымдастыру
кезеңі:
Оқушылармен
амандасу.
Түгендеу.
Ынтымақтастық атмосферасын
қалыптастыру жүзеге
асырылады.
Сабақ барысында
оқушы өзін бағалап отыруы үшін, оқушыларға бағалау парақтары
беріледі.
Берілген смайликтерді
көрсетеді. Көңіл-күйлері туралы ақпарат
береді.
Бағалау парақтары
таратылады
«Киіз
үй» әдісі арқылы өз-өздерін
бағалап отырады
Мақсаты:оқушылардың сабаққа деген
назарын бұру.
Тиімділігі:оқушылардың жаңа сабақ
алдындағы көңіл-күйін
анықтау.
Саралау:оқушылардың оқуға деген
қызығушылығын арттыру мақсатында
өткізіледі.
Презентация, қол
смайликтері
Бағалау
парақтары
Жаңа сабаққа
кіріспе
7
мин
(Ұ).Үй тапсырмасын еске
түсіру
Үй тапсырмасын өткен сыныптар
бойынша еске түсіру мақсатындасуретті
талдаңдар?
Оқушыларсуретті талдап, ойларын ортаға
салады.
Мақсаты: Өз ой-пікірлерімен санаса
білу, көзқарастарын бөлісуде белсенді жағдай
орнату.
Саралау:Дұрыс мағынада жауап беруге
бағыттау мақсатында кейбір оқушыларға ашық сұрақтар
қойылады.
Тиімділігі:Алдында өтілген тақырыпқа шолу
жүргізіледі. Инновациялық технологияны
қолдану.
Суреттер
Сабақтың
ортасы
Мағынаны
ашу
12
мин
Ұжымдық
жұмыс
5
мин
Тапсырма.
Постер
қорғау.
1 топ. Харди – Вайнберг заңы қолданылатын қандай
популяциялық белгілер бар екенін
айтады.
2 топ. Хайди – Вайнберг заңының мәнін айтып
береді.
3 топ. Заңның орындалу шартын және оның қолданылуын
түсіндіреді.
1 топ. Оқушылар берілген
сұрақтар бойынша постер қорғайды.
Мақсаты: Білім алушы өз ойын
талдайды және сараптайды, ойлау логикасын
дамытады.
Жалпы– ....
балл
Дескрипторы:
-экожүйенің алуан түрлілігін
зерттеді;
- тұрақтылықты
байланыстыра білді.
- заңның орындалу
шартын ұғынды.
«Киіз
үй» әдісі арқылы өз-өздерін
бағалап отырады
Постер
Жұптық
жұмыс
4
мин
Тапсырма
2.Харди Вайнберг формуласы
бойынша есептер шығару
Есеп.
Ірі қараның бір
популяциясындағымүйізділері
25%немесе0,25,алмүйізсіздері
75%немесе0,75.Мүйізсіз белгіні
доминанттыАгені, мүйізді белгіні
рецессивтіагені
анықтайды. Гетерозиготаның мөлшері қандай
болады?
Шешуі:
Генотипаа-ның мөлшері 0,25
болғандықтан, жекеааллелінің мөлшерін формулаға
сәйкес былай табамыз:
а=√q2 = √0,25= 0,5АА=0,25
А= √P2=√0,25= 0,5Аа=0,25*2
аа=0,25
Жауабы: гетерозигота
50%
Оқушылар жұппен
жұмыс жасайды. Берілген есепті
шығарады.
Дескриптор:
- есеп шығара
алды.
Жалпы– 3
балл
«Киіз
үй» әдісі арқылы өз-өздерін
бағалап отырады
оқулық,
жұмыс
дәптерлері
Жеке
жұмыс
2мин
Тапсырма
3.Дәптермен
жұмыс.
Есептер шығару.
1 есеп.1.Егер
популяциядағы 200 адамның 98-і рецессивті фенотипті болса, онда бұл
популяцияның қанша пайызы гетерозиготалар
болады?
ЖАУАБЫ:98/200 =
(q2) 0.49 = q2 0.7 = q p + q = 1 p = 1 – 0.7 p = 0.3 2pq =
2(0.3)(0.7) = 0.42 = 42%
гетерозиготалы
Есеп.Тышқандарда сұр аң терісіне қарағанда қоңыр түсі
басымдылық көрсетеді. Егер сізде 200 тышқанның 168 қоңыр тышқандар
болса Гомозиготалы доминанттардың,гетерозиготалары және
гомозиготалы рецессивтіліктің болжамды жиілігі
қандай?
Оқушылар дәптермен
жұмыс жасайды. Берілген есептерді дәптерге
орындайды.
«Киіз
үй» әдісі арқылы өз-өздерін
бағалап отырады
Жалпы– 2
балл
Оқулық
Жұмыс
дәптерлері
Сабақты
бекіту
5мин
Викторина:
“Сәйкестендіру”әдісі арқылы сабақты
бекіту.
Онлайн платформа арқылы
орындау.
Популяция
Бір түрдің екінші түрге
еркін шағылысуы
Популяцияның маңызды
белгісі
Еркін
шағылысу
Гендік қор
ұрпақтан-ұрпаққа өзгермей
берілуі
Тепе-теңдік
принципі
Рецессивті
гомозиготалардың аа
жиілігі
Q2
AAжиілік
тең
Р2
Аа жиілік
тең
2
pq
Гендер мен генотиптердің
жиілігін анықтауға мүмкіндік
береді
Харди-Вайнберг
заңы
Оқушылар
сәйкестендіру тестін орындайды. Әр құрылған дұрыс нұсқа 1 баллмен
бағаланады.
Бағалау:әр сұрақ баллмен
есептеледі
Жалпы«Киіз
үй» әдісі арқылы өз-өздерін
бағалап отырады
–
1
балл
Сабақтың
соңы
Ой
толғаныс
675тг - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз