Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Сабақ жоспары: "Healthy food". 4 сынып оқушыларына арналған. Жоспарда тыңдалым, жазылым,оқылым дағдылары қамтылды.Сабақта АКТ қолданылды. Әртүрлі қызықты тапсырмалар, оқушылардың ойлау, ауыз екі сөйлеу қабілеттерін дамытуға көп көмегін тигізеді деген ойдамын.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Unit:6
Healthy
world
Teacher
name:
Orazgazina
A.S
Date:
22.02.2022
Grade:4
Number
present:
Number
absent:
Theme of the lesson:
Healthy
food
Learning objectives(s) that this lesson is contributing
to
4.UE12 use
indefinite pronouns some, any, a,
an
4.L3 understand the main
points of short supported talk on an increasing range of general
and some curricular topics
4.R2 read and understand with
some support short simple fiction and non-fiction
texts
4.W5 link with some support
sentences using basic coordinating
connectors
Lesson
objectives
Learners will be able
to:
-Answer to the
questions;
-Guess and divide the foods into
sections;
-Write the words in the right box;
- Read the
dialogue.
Lesson plan
Planned
timings
Teacher's
actions
Pupil’s
actions
Assessment
Resources
5
minutes
ORGANISATION
MOMENT:
-Good afternoon,
children!
-How are you
today?
-What day is it
today?
-What date is it
today?
-What was your home
task?
Check up the home
task:Learn by heart the new words
andtest. Page 87, exercise
13.
Tongue twisters
(phonetic exercise)
Ice
cream
I scream, you
scream,
We all scream for
ice cream.
-Goodafternoon,
teacher!
-Fine,
thanks!
-It is
…
-Today is
the...of
February.
Listen and
repeat.
Critical
assessment
Picture
30
minutes
MAIN
PART
Answer the following
questions.
What’s your favourite
food?
What do you usually
drink?
What do you have for
breakfast?
Do you have soup for
lunch?
Do you like
fruit?
Do you eat
vegetables every day?
Do you like
chocolate?
Vocabulary
English
Russian
A packet of
peas
Пакет
гороха
A pot of
yogurt
Упаковка йогурта
A jar of
honey
Банка меда
A bottle of
cola
бутылка колы
A loaf of
bread
Булка хлеба
A carton of
juice
Упаковка сока
A bar of
chocolate
Плитка шоколада
Watermelon
Арбуз
Walnut
Грецкий орех
Cracker
Крекер
Peanut
Арахис
Crisps
Чипсы
Exercise
1
Guess which of these foods are connected with
healthy food and which ones are connected with junk
food.
We need healthy food to stay healthy. Good
food has a lot of vitamins, protein and minerals. Vitamins are
important for your eyes, your skin, your bones, for hair and for
other parts of your body. There are vitamins in many types of food.
Protein helps you to grow and give you energy. There is protein in
meat, fish and milk. Minerals make your bones and teeth strong.
There are different types of minerals in milk, vegetables, eggs,
meat and cereals. Water is important for your blood. It also cleans
your body from the inside.Drink lots of
water every day.
Explaining
Exercise
2
Write the words
in the right box.
Exercise
3
Read the
dialogue.
Let's
lunch
Mother: Good
afternoon, Anna!
Anna: Good
afternoon, mum! I am hungry.
Mother: Would you
like some
porridge?
Anna: I'm sorry. I
don't likeporridge. I would like a pot of yogurt and an
apple. Mother: Good. Take your
apple. Billy: Thank
you.
Exercise
4
What is there in
your lunchbox? Choose 4 food items. Tell the
class.
Answer the
questions.
- My favourite food
is a pizza.
- I usually drink a
water.
- I eat sandwiches and a glass of
milk.
- No, I don't. I have cereal and
tea.
- Yes, I do.
- Yes, I do. I eat a carrot, some
potatoes.
- Yes, I
do.
Listen and repeat the new
words.
Guess and divide the foods
into sections.
Healthy foods: apple, banana,
water, cabbage.
Junk foods: pizza, juice,
chocolate, ice-cream.
Understand about
articles.
Write the words in the right
box.
A: carrot, banana,
potato.
An: apple, orange,
onion.
Some: honey, crisps,
yogurt.
Take roles and read the
dialogue.
Answer the
question.
There's a burger, a
carrot, some crackers and some pizza in my
lunchbox.
There is a tomato,
an egg, a chocolate and some milk in my
lunchbox.
Critical
assessment
770 ₸ - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда:
45 000 000 ₸
Авторлар тапқан ақша
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз