Материалдар / "Helping with housework".
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

"Helping with housework".

Материал туралы қысқаша түсінік
Open lesson "Helping with housework". Grade-6. 6.C5 use feedback to set personal learning objectives 6.W3 write with support factual descriptions at text level which describe people, places and objects 6.L6 deduce meaning from context in short, supported talk on an increasing range of general and curricular topics 6.S6 communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
21 Қазан 2021
1086
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Lesson plan

Unit of a long term plan:

Unit 2 Helping and heroes Lesson plan 17

School: 74

Date: The 15th of October, Friday

Teacher's name: Smagulova D.A


CLASS: 6 “B”

Number present:

absent:

Lesson title

Helping with housework.

Learning objectives(s)

6.C5 use feedback to set personal learning objectives

6.W3 write with support factual descriptions at text level which describe people, places and objects

6.L6 deduce meaning from context in short, supported talk on an increasing range of general and curricular topics

6.S6 communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges

Lesson objectives

All learners will be able to:

  • Identify the theme, speak about housework using active vocabulary, work with a dialogue with key - phrases of "likes" and "dislikes" and use them as the basis for discussion.

Most learners will be able to:

  • Select, compile, and synthesize information from the reading passage for an oral presentation.

Some learners will be able to:

  • Respond to and discuss the reading passage using interpretive, evaluative and creative thinking skills.

Plan

Planned timings

Teacher’s activities

Pupil’s activities


Marks

Resources

Beginning
















Main activities

I. The lesson greeting.

II. Warm-up

Choose the card and answer the questions according our previous themes.

III. Checking the home task

IV. Brainstorming :

  • Which words come to your mind when you see these pictures?

  • Can you guess the theme of our lesson?

Look at the pictures and predict the topic of the lesson.

VI. Ex. 1. Match the pictures and complete the sentences with adverbs of frequency

VII. Get acquaint with the new vocabulary of the lesson:





VII VIII. Complete the dialogue with a-d, then listen and check.







IX. Ex. 3 Complete the key phrases from the dialogue.






X. Ex. 5. Ask and answer the questions










XII. Ex. 6. Listen and complete the dialogue








XIII. Ex. 7. Change the words in blue and complete the dialogue in pairs








Ss respond to greeting.

______________

Ss take the cards and answer the questions

_______________

Ss read and translate the sentences.








_______________

Ss look at the pictures and predict the topic of the lesson.











Ss complete their own sentences with adverbs of frequency








Ss repeat after teacher and write down the new vocabulary.




Ss complete the dialogue with a-d, then listen and check.







Ss complete the key phrases from the dialogue.






Ss work in pairs, ask and answer the questions.









Ss listen and complete the dialogue.









Ss change the words in blue and complete the dialogue in pairs





Verbal evaluation


Formative assessment









Formative assessment












Formative assessment









Formative assessment






Formative assessment









Formative assessment







Formative assessment

Slide (objectives)



Cards


WB: p. 19 ex. 4











Slide 3















Slide 4










Slide 5







SShape1 tudent’s book: p. 26 ex. 2

Track 1.21








Student’s book: p. 26 ex. 3







Student’s book: p. 26 ex. 5










Student’s book: p. 26 ex. 6

Shape2

Track 1.22







Student’s book: p. 26 ex. 7


Ending


Home task.

Order the words to make questions

Students express their attitude to the lesson and give self-assessment using the method: “Six thinking hats”:



Feedback






Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!