XXI ҒАСЫР КӨШБАСШЫСЫ
Интеллектуалдық
сайыс
Мақсаты: Оқушыларды білімді, жан - жақты болуға баулу.
Білуге, үйренуге деген қызығушылығын арттыру. Жарысуға, жарыста
жеңімпаз болуға ұмтылуын дамыту. Көшбасшылық қабілеттерін ояту.
Білімді, дарынды, озық болуға
тәрбиелеу.
Әдісі: баяндау,
ой қозғау, сұрақ - жауап
Түрі: Сайыс
сабақ
Көрнекілігі:
Интерактивті тақта, балдық
жүйе
Сабақтың
барысы:
Ұйымдастыру
кезеңі:
- Құрметті оқушылар, әріптестер бүгінгі «XXI
– ғасыр көшбасшысы» атты білім сайысына қош келіпсіздер! Бұл білім
сайысының мақсаты оныншы сынып оқушыларының білім деңгейін
жетілдіру, дамыту. Жарысуға, жарыста жеңімпаз болуға ұмтылуын
дамыту. Білімді, дарынды, озық болуға
тәрбиелеу.
- Бүгінгі сайысымыз төрт кезеңнен
тұрады.
І кезең:
Бәйге
ІІ кезең:
Полиглот
ІІІ кезең: Ғажайып
жетілік
ІV кезең:
Жорға
1 кезең
Бәйгеде сұрақтар берілген оған оқушылар бірінші болып қол көтерген
оқушы жауап береді. Егер де ол жауап бере алмаса келесі тетікті
басқан оқушы жауап бере алады. Әр жауп 3 балдан есептеледі. Ұпайы
аз 3 оқушы ойыннан
шығарылады.
2 кезең
«Полиглотта» әртүрлі сұрақтар берілген оған оқушылар қазақ-орыс-ағылшын
тілінде жауап беруге тиіс. Қазақ , орыс және ағылшын тілдерінің
жауаптарына бір-бір балдан беріледі.Толық жауапқа 3 бал. 2 кезеңде
балы аз 3 оқушы келесі 3 кезеңге өте
алмайды.
3 кезең
«Ғажайып
жетілікте» оқушылар әр тор көзден өзі білем деген тор көзді таңдап,
егерде жауап берген жағдайда сол балдық жүйе беріледі. 3- кезеңде
қалған 5 оқушыдан балы аз 3 оқушы ойыннан
шығады.
4 кезең
«Жорғада» балы жоғары 2 оқушы қалып сайысқа
түседі. «Жорға» ережесі бойынша оқушылар жеке-жеке сұрақтарға жауап беруге
тиіс.
1-кезең.Бәйге
1.ах + ву + с =0 теңдеуінің
графигі. (түзу) 2. Дәлелдеуді қажететпейтін тұжырымдама.(аксиома)
3.Жұп функция графигі қай оське симметриялы (ордината)
4. у= а х ³ функциясының графигі
қалай аталады?(кубтік парабола) 5.Параллелограмның бір
бұрышы градус, қалған бұрыштары
неге тең? ( ) 6. Трапеция бір табаны
6 см,орта сызығы 5 см болса, екінші табаны нешеге тең? (4 см)
7.Диаметрі 10 см болатын дөңгелектің ауданы неге тең?
(25 )
8. 63 құрама сан ба?(ия)
9. Синус функцясының мәндер
жиыны? ( 10.
қай ширекте
орналасқан? (ІІ және ІV ширекте) 11. қандай асимптота
анықтамасы? (вертикаль асимптота) 12.
Бір жазықтықта жататын және
қиылыспайтын түзу...(параллель түзулер) 13.
4! ( төрт факториа) неге
тең?((24) 14.Қабырғасы 4-ке тең кубтың толық бетінің ауданы неге
тең? (96)
15.
квадрат теңдеуінің
түбірлерінің қосындысы неге тең? (11) 16.
Синустың екінші ширектегі
таңбасы. (+) 17. радианға айналдырыңыз.
( )
2-кезең. «Полиглот»
1.Екі нүктемен шектелген түзу
бөлігі . (кесінді , отрезок, .....) 2.Үшбұрыштың бұрыштарының
қосындысы неше градусқа тең? ( 3.Санның жүзден бір
бөлігі. (пайыз, процент, ......) 4. Сандар қатарындағы ең көп
қайталанатын сан. (мода, мода,.....) 5. Бірдей санның бірнеше
көбейтіндісі. (дәреже, степень, .....) 6.Ең үлкен уақыт өлшемі.
(ғасыр, век, ....) 7. Барлық қабырғасы тең тік төртбұрыш. (шаршы,
квадрат, ....) 8. Көлем, ...... ,........ 9. Теңдеу, .......,
....... 10. Аудан, ......, ......
3-кезең. « Ғажайып
жетілік»
Алгебра
10. Арифметикалық прогрессияның
бесінші мүшесі 7, ал жетінші мүшесі 19-ға тең болса, алтыншы мүшесі
неге ең? (13)
Алгебра
20. Сандар қатарының медианасын
табыңыз 20, 8, 23, 3, 11, 17,21,25,30.
(20)
Алгебра
30. функция
графигінің асимптотасын атаңыз. (вертикаль асимптота
)
Геометрия 10.
Үшбұрыш периметрі 54 см, ал қабырғаларының
қатынасы 2:3:4. Үшбұрыш қабырғаларын табыңыз . (12;18;24)
Геометрия 20. Тікбұрышты үшбұрыштың катеттері
12 см және 16 см.
Сырттай сызылған шеңбер
радиусын есептеңіз. (жауабы: 10
см)
Геометрия
30.Кубтың толық бетінің ауданы 150
см2 болса, қабырғасы неге тең? ( 5см)
Логика 10.
Қорада тауықтар мен қойлар жүр. Олардың
бастарының саны 15, ал аяқтарының саны 50. Қорада қанша тауық,
қанша қой? (10 қой, 5 тауық) Логика
20. Сұрақ белгісі орнына сәйкес
келетін санды табыңыз?
9 87 453 =
12
6 95 143 =
12
7 68 224 =
13
8 88 384
= ?
Логика 30.
Әкесінің жасы баласының жасынан 4 есе үлкен, ал
20 жылдан кейін әкесінің жасы баласынан 2 есе үлкен болады. Қазір
әкесі неше жаста? (Жауабы: 40 жаста)
4-кезең.
Жорға
1-оқушы.
1.Синус 0 градус. 2.200
санының 130 ℅-ы. 3.Квадраттық функцияның графигі. 4.Бір нүктемен
шектелген түзу бөлігі. 5. - неге тең? 6.Қабырғасы
2-ге тең теңқабырғалы үшбұрыш ауданы. 7.Ең кіші натурал сан. 8.
Тангенс анықтамасы. 9. ең кіші мәні.
10. шеңбер теңдеуі, шеңбер
центрінің координаталары неге тең?
2-оқушы.
1. .функциясының графигі.
2.Тригонометриялық функцияның қайсысы жұп? 3. Бірдей санның бірнеше
көбейтіндісі.200 санының 130 ℅-ы. 4.Бағытталған кесінді.. 5. 50
санының 120 ℅. 6.Екі қабырғасы параллель , ал қалған екі қабырғасы
параллель емес төртбұрыш. 7. 8.
9. болатын үшбұрыштың түрі.
10. ең үлкен
мәні.
Қорытынды:
Сайысқа қатысқан оқушылардың арасынан
көшбасшы анықталады - ол ұпайы ең жоғары сайыскер. Барлық қатысқан
оқушылар белсенді қатысқаны үшін
мадақтау.