Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Химиялық элементтердің салыстырмалы атомдық масссасы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Сабақ жоспары
Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы: ҮІІ |
Мектеп: «М.Әуезов атындағы орта мектебі» КММ |
||||||||||||||
Күні: |
Мұғалімнің аты - жөні: Сембаева Жанар Миратовна |
||||||||||||||
Сынып: 7 |
Қатысқандар: 17 |
Қатыспағандар: |
|||||||||||||
Сабақтың тақырыбы |
Химиялық элементтердің салыстырмалы атомдық масссасы. |
||||||||||||||
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасынан сілтеме) |
7.1.2.09. Жер бетіндегі элементтердің басым бөлігі планеталардың қалыптасу кезінде пайда болған изотоптар қоспасы түрінде кездесетіндігін түсіну. 7.1.2.10 табиғи изотоптары бар химиялық элементтердің атомдық массасы бөлшек сан болатындығын түсіну. 7.1.2.11 химиялық элементтердің салыстырмалы атомдық массасы периодтық жүйесінен анықталатынын түсіну. |
||||||||||||||
Сабақтың мақсаты |
Барлық оқушыларға:
Оқушылардың басым бөлігі:
Кейбір оқушыларға:
|
||||||||||||||
Бағалау критерийі |
Оқушы оқу мақсаттарына жетеді, егер:
|
||||||||||||||
Тілдік мақсаттар
|
Оқушылар:Екі немесе одан да көп элементтерден тұратын қосылыстардың құрамын осы қосылыстағы элементтер қатынасы туралы білімдеріне сүйене отырып анықтайды. Пәнге қатысты лексика және терминология. Формула, салыстырмалы атомдық масса, изотоптар, хлор, қосылыстар, орташа мән, (тұрақты) қатынас, құрамында болу, есептеу, аудару, көрсету, мысалы, мынадан тұрады ... Диалогқа/ жазылымға қатысты тіркестер. Су сутек пен оттектен тұрады Сутектің екі атомы су түзу үшін оттектің бір атомымен бірігеді x -тың y-ке қатынасы … тең Формула түрінде көрсетілген x қосылысы … болып табылады |
||||||||||||||
Құндылықтарға баулу
|
Шығармашылық және сын тұрғысынан ойлау, өзгелердің мәдениетіне және көзқарастарына құрметпен қарау, топтық жұмыс істеу арқылы ұжымшылдыққа, жауапкершілікке, өз бетімен жұмыс орындау кезінде адалдыққа баулу. |
||||||||||||||
Пәнаралық байланыс |
Физика, алгебра |
||||||||||||||
Алдыңғы білім |
Химиялық элемент. Атом құрамы мен құрылысы. Изотоптар. Химиялық элементтердің жіктелуі. Периодтық жүйе құрылымы. Атом ядродан және электрондардан тұратын күрделі бөлшек. |
||||||||||||||
Сабақ барысы |
|||||||||||||||
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері |
Ресурстар |
|||||||||||||
Сабақтың басы Ұйымдастыру кезеңі (5 минут) (5 минут) |
Сәлемдесу, оқушылардың сабаққа қатысуын тексеру, оқушылардың сабаққа дайындығына назар аудару. Үй тапсырмасы. Артығын алып таста Берілген физикалық қасиеттері мен сандар қайсысына қатысты екенін анықтау Қосымша 1. «Мадақтау сэндвичі» 1-бөлік- не ұнады? 2-бөлік не нәрсені жақсарту керек? 3-бөлік- маған ұнады, бірақ келесі жолы ... Мұнда оқушылар сабақ үй тапсырмасы бойынша іс-әрекетін бағалайды. Топқа бөлу. Мозайка құрастыру. Шашылған әріптерді жинау арқылы. 1 - топ. Сілтілік металдар 2- топ.Галогендер |
Тапсыр малар кестесі
Презентация (мадақтау сэндвичі)
Буындарға бөлінген сөздері бар карточка лар |
|||||||||||||
Сабақтың ортасы 8- минут) (2-минут) (10- минут) (5- минут) |
Тапсырма 1. Триггерлік суреттер тәсілі
1.Суреттен не көріп тұрсыңдар? 2.Бұл суреттердің тақырыппен қандай байланысы бар? 3. Массаның атомдық бірлігі көміртегі элементімен не үшін байланыстырады? 4.Гелийдің салыстымалы атомдық массасының 35- суретпен не байланыстырып тұр? 5. Жалпы салыстырмалы атомдық масса қандай шама? Көңіл күй шыршасы. Оқушыларға қағаздан шырша ойыншықтары қиылып, таратылады. Олар оған өз көңіл күйлерін бейнелеп, шыршаға жапсырады. Тапсырма 2. Сәлемдеме жіберіңіз Периодтық кестеден (сутек, оттек, азот, күкірт, және фосфор және т.б элементтердің салыстырмалы атомдық массаларын тауып, бүтін санға дейін дөңгелектеу) Бағдаршам бағалауы |
Суреттер Оқулық
Периодтық жүйе
Презентация
Шырша суреті және ойыншықтар қағаз қиындылары нан
|
|||||||||||||
Сабақтың соңы Рефлексия (10-минут)
(2- минут)
|
Тапсырма 4. «Борт журналы»
Почта.Сабақ соңында оқушылар сол сабақтағы өздерінің жасаған жұмысы бойынша бір-біріне тілек, ұсыныс, пікір жазады, кезекші хаттарды иелеріне табыстайды. Үйге тапсырма.12- кестедегі кейбір элементтердің салыстырмалы атомдық массасын жаттау. Оқулық бойынша №3 есеп |
Рефлексия парағы |
|||||||||||||
Саралау – Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз? |
Бағалау – Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз? |
Денсаулық және қауіпсіздік техникасын
сақтау |
|||||||||||||
Сабақ барысында «Артығын алып таста» әдісі бойынша химиялық элементтердің жіктелуі тақырыбында тапсырмалар кестесін талаптары әртүрлі оқушылар жіктеп кестені толықтырып отырады. Сабақ барысында көбінесе жеке жұмыс жүргізіледі , топтық жұмыс «Триггерлік суреттер» тәсілі кезінде топтық жұмыс түрі қолданылады себебі суреттерге қарай отырып,сұрақ қою арқылы тақырыпқа қызығушылықтары оянады, өтетін тақырыптың мазмұнын, дереккөздерге сүйене отырып, оқушылар бірі- бірімен диаологққа түсіп, қолдау көрсетіп ынталандырып отырады. Кейбір оқушылар периодтық жүйені, оқулықты пайдаланып, элементтердің салыстырмалы атомдық массалары туралы білімдерін кеңейтеді.Осы сабақтың барысында бүкіл сыныпты оқыту әдістемесі, жеке жұмыс, топтық жұмыс түрлері кезінде кейбір оқушылардың басқа сыныптастарына қарағанда жылдам жұмыс істегені, дереккөздермен жұмыс істей алатыны байқалады. «Сәлемдеме жіберіңіз» әдісі кезінде әр элементтің салыстырмалы атомдық массасын анықтау мақсатында бірнеше қабат қағазға оралған тапсырманы сынып ішінде береді, оқушы бір қабатын ашып, элементтердің салыстырмалы атомдық массаларын бір- біріне айтып отырды. |
Мадақтау сэндвичі. Көңіл күй шыршасы. Бағдаршам бағалауы. Почта бағалауы арқылы бағалаймын.
|
Қауіпсіздік техникасы ережелерінің тармақтары
|
|||||||||||||
Сабақ бойынша рефлексия |
\ |
||||||||||||||
|
Қалыптастырушы бағалау
Бөлім |
Оқу мақсаттары |
Оқу мақсаты |
7.1.2.09. Жер бетіндегі элементтердің басым бөлігі планеталардың қалыптасу кезінде пайда болған изотоптар қоспасы түрінде кездесетіндігін түсіну 7.1.2.10. табиғи изотоптары бар химиялық элементтердің атомдық массасы бөлшек сан болатындығын түсіну 7.1.2.11. химиялық элементтердің салыстырмалы атомдық массасы периодтық жүйесінен анықталатынын түсіну. |
Ойлау дағдыларының деңгейлері |
Білу, түсіну |
Бағалау критеийлері |
|
Тапсырма 3.
20 –сұрақ. Иә немесе Жоқ деген жауап
-
Атомдық массаны өлшеу үшін массаның атомдық бірлігі қолданылады. Иә
-
Салыстармалы атомдық масса- физикалық өлшемсіз шама ма ? (иә)
-
Гелийдің салыстырмалы атомдық массасы 6-ға тең? (жоқ)
-
Салыстырмалы атомдық масса Ar – деп аталады? (иә)
-
Элементтердің салыстырмалы атомдық массалары периодтық жүйеде көрсетілген ба? (иә)
-
Химиялық элементтердің салыстырмалы атомдық массасы бөлшек сан емес- жоқ
-
Ең ауыр атом – сутектің массаы ма? (жоқ)
-
Оттек атомының массасы сутек атомының массасынан 14 есе ауыр. (жоқ)
-
Массаның атомдық бірлігі – көміртек атомы массасының 1/ 12 бөлігіне тең шама. (иә)
-
Сутектің 100 млн атомын бір- біріне тақап орналастырса, олар ұзындығы 10 см болатын тізбек құрайды. (жоқ)
-
Сутектің салыстырмалы атомдық массасы 1- ге тең. (иә)
-
Элемент атомдарының массасын 1 м.а.б салыстыра отырып, салыстырмалы атомдық массаның сандық мәнін табады. (иә)
-
Күкірттің салыстырмалы атомдық масасы -16 ға тең. (жоқ)
-
Салыстырмалы атомдық масса алгебралық шама. (жоқ)
-
34- суретте массаның атомдық бірлігі көрсетілген. (иә)
-
Темірдің салыстырмалы атомдық массаы 26-ға тең. (жоқ)
-
Массаның атомдық бірлігі қысқаша м.а.б түрде қолданылады. (иә)
-
Кейбір химиялық элементтердің салыстырмалы атомдық массалары физика пәнінде де берілген. (жоқ)
-
Хлордың салыстырмалы атомдық массасы -35,5. (иә)
-
Мыстың салыстырмалы атомдық массасы- 65 –ке тең. (жоқ)
Дескрипторлар:
1. Химиялық элементтердің салыстырмалы атомдық массасы бөлшек сан болатынын біледі.
-
Хлор сияқты элемент көмегімен оқушылар екі изотоптың химиялық таңбаларын көрсетседі.
-
Изотоптардың табиғатта бірнешеуі бар екендігін біледі.
-
Салыстырмалы атомдық массаның мәні химиялық элементтердің периодтық жүйесінде берілетінін түсінеді.
-
Элементтердің атаулары мен олардың атомдық қатынастарын біледі.
-
Бинарлы химиялық қосылыстардың формулаларын жаза біледі.