Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
«Химиялық есептерді шешу» тақырыбындағы авторлық бағдарламасы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
№36 жалпы орта мектебі коммуналдық мемлекеттік мекемесі
«Химиялық есептерді шешу» тақырыбындағы авторлық бағдарламасы
10-сынып
жылына 34 с, аптасына 1 c.
Дайындаған: химия пәні мұғалімі Мұратбек Г.Е
2021-2022 оқу жылы
Түсінік хат
«Химиялық есептерді шешу» бағдарламасы оқушылардың білімдерін терендетуін ұйғарады, химияны игеруге беріледі. Курстын ұзақтығы – 34 сағат (аптада 1 сағат).
Химияны игеруге оқулықтың өзін оқып немесе мұғалімнін түсіндірмесін тыңдап қана оқушылар терең білім ала алмайды. Химиялық білім беруде есептер шығару маңызды рөл атқарады, себебі бұл оқу материалын неғұрлым терең және толық меңгеруді қамтамасыз ететін және алған білімдерін өз бетімен қолдана білуге үйрететін оқытудың бір түрі. Бұл туралы әйгілі ғалым – әдіскер Д. Пойа : «Есеп шығара білу практика жүзінде алынатын өнер», - деп айтқан. Сондықтан, бұл вариативті курс оқушылардың 8-9 сыныптарда химиядан алған теориялық білімдерін одан әрі дамытып, практикалық есептер шығару дағдысын қалыптастыруға арналған. Есепті шығара білу біліктілігін тек қана бір жолмен – жай есептен күрделі есепке жылжи отырып, тұрақты және жүйелі түрде дамытуға болады. Есептердің көпшілігі қолданбалы бағытта сыныптағы барлық оқушылар үшін жалпы жұмыс ұйымдастыруға және оқытуды даралау мен жіктеуге мүмкіндік туғызады. Алдымен оқушылардың материалды толық түсінуін қажет ететін есептерден басталады да, одан соң алған білімдерін әртүрлі жағдайда дамытып, фактілерді салыстырып, ой елегінен өткізіп қолданатын есептерге жалғасады. Курстың сонында шығармашылықпен ойлануды қажет ететін есептер беріледі. Әрбір тексеру жұмысынан кейін күрделілігі үшінші деңгейдегі қосымша есептер қамтылған. Тексеру жұмыстары мен қосымша есептер педагогқа химиядан әртүрлі жіктелген өздік жұмыстарды өткізуге, қорытындылауға және бағдарламалық жұмыстарды қайталауға көмектеседі. Олар жеке оқушылармен жұмыста да, топ болып істегенде де жұмысты ұйымдастыруға қолданылады.
Химиядан алған білім мен білікті қолдануда эксперименттік есептер айрықша орын алады. Олар барлық тақырыптарда және практикалық жұмыстарда берілетіндіктен эксперименттік есептердің түрлері және шығару тәсілдері де талданады.
Химиялық есептер – оқушылардың химиядан білім сапасын анықтаудың негізгі құралдарының бірі. Химия есептері сан және сапа есептері болып екіге бөлінеді. Бағдарламада сандық есептерді шығару көзделген. Курстың негізіне атом-молекулалық ілім, стехиометриялық заңдар, химиялық элементтердің периодтық заңы алынған.
Болашақта химия және биология мамандықтарына даярлайтын жоғары оқу орнына түсем деушілерге, әртүрлі типтегі химиялық есептерді шығару әдістемесін игерудің пайдасы орасан деген ойдамын.
Курс мақсаты:
Бағдарлама келесі мақсаттарды жетілдіру үшін құрылды:
-
Бейорганикалық және органикалық химиядан алған білімдерін қорытындылау, пысықтау.
-
Бар білімді жаңа проблемалар (әр түрлі деңгейдегі есептерді) шешуде шығармашылықпен қолдану.
-
Химияның мектептік курсында қарастырылмайтын ұғымдарды оқып-үйренуді қамтамасыз ету.
-
Оқушылардың талдау, салыстыру, тұжырымдау, ой-өрісін, өз бетімен ойлау қабілеттерін дамыту.
-
Конкурстық, олимпиадалық есептерді шығару алгоритмін жетілдіру, күрделі есептерді шығаруда алгебралық әдістерді пайдалану тиімділігін көрсету.
-
Пәнаралық байланыстардың мазмұнын (математика, физика, биология) кеңейту.
-
Химияның қоғамдағы маңызын, адамзат алдында тұрған сан-салалы, ауқымды мәселелерді шешудегі рөлінің артуын ашып көрсету.
-
Оқушылардың ғылыми көзқарасын қалыптастыру.
Курс міндеттері:
Осы мақсаттар негізінде арнаулы бағдарлама алдында мынадай міндеттер тұр:
-
ғылыми деректерден, ұғымдардан, заңдар мен теориядан тұратын химия ғылымының негізін меңгеру;
-
химияның ғылыми маңызын ашу арқылы оқушыларға дидактикалық көзқарас қалыптастыру;
-
оқушылардың логикалық ойлау қабілетін дамытуға, жасампаздық іс-әрекет пен экологиялық мәдениет қалыптасуына жәрдемдесу.
-
химиядан білім стандартына сәйкес келетін оқытудың жоспарланған нәтижесін қамту.
Күтілетін нәтижелер:
-
Есеп шығарып, жаттығулар орындау білімді тексеру ғана емес, сонымен қатар оқушыларды өздігінен ізденуге де дағдыландырады;
-
Оқушылар өз білімдерінің жетіспейтін жерлерін анықтап, онымен жұмыс істеуге, қосымша және арнайы әдебиеттерді пайдалануға үйренеді;
-
Есептер шығару барысында оқушының білімі, зердесі, ойлау қабілеті дамумен қатар, химиялық білімді, заңдарды, құбылыстарды тереңірек түсінуі қалыптасады;
-
Бұл курс бағдарламасындағы орындалатын жаттығулар және шығарылатын есептер әр тақырыпқа жеке берілген. Бағдарламаның бұлай құрылуы оқылған тапсырмаларды орындау кезіндегі мақсаты мен міндеттерге жетуге мүмкіндік береді;
-
Егер де есеп шығару дағдылары қалыптаспаса, күрделі есептерді шығаруда химияның теориялық курсын жақсы білу жеткіліксіз. Өкінішке орай, мектептегі химия курсын оқытуда есептер шығаруға тиісті деңгейде сағаттар бөлінбеген. Жалпы алғанда, есептерді шығарудың өзіндік реті, шығару әдістемесі болады. Сондықтан да, қиындық деңгейлері қарапайым типтік есептерді шығаруды меңгерту арқылы, қиындық деңгейлері күрделі типтік есептерді шығару дағдыларын қалыптастыру қажет.
-
Бұл курс бағдарламасындағы орындалатын жаттығулар және шығарылатын есептер әр тақырыпқа жеке берілген. Бағдарламаның бұлай құрылуы оқылған тапсырмаларды орындау кезіндегі мақсаты мен міндеттерге жетуге мүмкіндік береді;
-
Егер де есеп шығару дағдылары қалыптаспаса, күрделі есептерді шығаруда химияның теориялық курсын жақсы білу жеткіліксіз. Өкінішке орай, мектептегі химия курсын оқытуда есептер шығаруға тиісті деңгейде сағаттар бөлінбеген. Жалпы алғанда, есептерді шығарудың өзіндік реті, шығару әдістемесі болады. Сондықтан да, қиындық деңгейлері қарапайым типтік есептерді шығаруды меңгерту арқылы, қиындық деңгейлері күрделі типтік есептерді шығару дағдыларын қалыптастыру қажет.
«Химиялық есептерді шешу» бағдарламасының жоспары
Аптасына 1 сағат, жылына 34 сағат
№ |
Сабақтың тақырыбы |
Сағат саны |
Мерзімі |
Үй тапсырмасы |
|
Заттың салыстырмалы молекуласының массасын оның формуласы бойынша есептеу. Күрделі заттың құрамындағы элементтердің массалық үлестерін оның формуласы бойынша есептеулер. |
1 |
|
|
|
Химияның негізгі стехиометриялық заңдарына есептеулер. |
1 |
|
|
|
С.Арениустың элоктролиттік диссоциация теориясы |
1 |
|
|
|
Ион алмасу реакциялары. Иондарды сапалық анықтау |
1 |
|
|
|
Тотығу - тотықсыздану реакциясы теңдеуінің ионды электрондық әдіспен теңестіру |
1 |
|
|
|
Ерітіндіге байланысты есептеулер |
1 |
|
|
|
Тотығу - тотықсыздану реакциясы теңдеуінің ионды электрондық әдіспен теңестіру. Электролиз |
1 |
|
|
|
Химиялық формулаларды табу |
1 |
|
|
|
Заттың белгілі массасындағы атом саны мен молекула сандарын есептеу |
1 |
|
|
|
Реакция өнімінің теориялық мүмкіндікке қарағандағы шығымын есептеу. Бастапқы зат пен реакция өнімі бойынша теориялық мүмкіндікпен салыстырғандағы шығымды есептеу |
1 |
|
|
|
Бастапқы зат және теориялық мүмкіндікпен салыстырғандағы зат шығымы бойынша реакция өнімін есептеу |
1 |
|
|
|
Жану өнімдері бойынша бастапқы заттың химиялық формуласын анықтау |
1 |
|
|
|
Заттардың қоспасына есептер шығару |
1 |
|
|
|
Қоспаның сандық құрамын анықтау |
1 |
|
|
|
Бірнеше тізбектес реакциялардың теңдеулері бойынша жүргізілетін есептеулер. |
1 |
|
|
|
Бір мезгілде параллель жүретін бірнеше реакциялардың теңдеулері бойынша есептеулер. (қоспаның құрамын табу) |
1 |
|
|
|
Орынбасу реакцияларының теңдеулері бойынша есептеулер. |
1 |
|
|
|
Химиялық элементтердің физикалық, химиялық қасиеттері. Металдар және бейметалдардың салыстырмалы сипаттамасы. Негізгі және қосымша топша металдары. Металдардың құрылысы мен физикалық қасиеттері. Металдардың химиялық қасиеттері. |
1 |
|
|
|
Еріген заттың молярлық концентрациясына байланысты есептеулер. Ерітінділердің компоненттерінің молярлық үлестеріне байланысты есептеулер. |
1 |
|
|
|
Ерітіңділердің сапалық және сандық құрамы. Ерітінділердің концентрациясына есептеулер |
1 |
|
|
|
Реакция өнімінің теориялық мүмкіндікке қарағандағы шығымына байланысты есептеулер |
1 |
|
|
|
Электртерістілік. Химиялық байланыстың негізгі типтері |
1 |
|
|
|
Химиялық реакцияның жылдамдығына байланысты есептеулер |
1 |
|
|
|
Негіздердің, тұздардың, қышқылдардың химиялық қасиеттері. Бейорганикалық қосылыстар арасындағы генетикалық байланыс |
1 |
|
|
|
Жай заттар қасиеттерінің химиялық байланыстың түрі мен кристалдық торларының типіне тәуелділігі |
1 |
|
|
26. |
Органикалық қосылыстардың қасиеттері. Алкандарға байланысты есептеулер |
1 |
|
|
27. |
Қанықпаған көмірсутектерге байланысты есептеулер |
1 |
|
|
28. |
Ароматты көмірсутектердің қасиеттері |
1 |
|
|
29. |
Спирттердің қолданылуы, қасиеттері |
1 |
|
|
30. |
Альдегидтер мен карбон қышқылдарының қасиеттері |
1 |
|
|
31. |
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз Барлығы 663 959 материал жиналған
Ұқсас материалдар Дайын ҚМЖ. Барлық пәндерден 2024-2025 оқу жылына, жаңа бұйрыққа сай жасалған Сертификатталған тренер жасаған 01.01.2023 17 863 13 694
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандарты бойынша жасалған.
Барлық пәндер Барлық материалдар Барлық сыныптар
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін тақырыптармен дайындаймыз Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады Толығырақ |