ХИМИЯНЫ ОҚЫТУДА ЖАҢА ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ
ҚОЛДАНУ
Асан Эльмира Рысбекқызы –
магистрант
Шымкент университеті, Шымкент
қаласы
Резюме:
В данной статье рассмотрены
новые информационные технологии обучения
химии
Summary:
This article discusses new
information technologies for teaching
chemistry
Көптеген жаңа технологиялармен
қатар соңғы кездері химия пәні
сабақтарында ақпараттық
технологиялар жиі қолданылуда.
Заттардың құрамы мен құрылымын, қасиеттерінің құрылымына
тәуелділігін, қасиеттері белгілі жаңа заттар мен материалдар алуды,
химиялық өзгерістердің заңдылықтары мен оларды басқарудың жолдарын
зерделеу – мектепте химия пәнін оқытудағы негізгі мәселелер. Заттар
әлемін (олардың құрамын, құрылымын, бір заттың басқа затқа
айналуын) зерделей отырып, оқушылар практикалық қызмет үшін
тиянақты білім алуы тиіс.
Осыған байланысты күнделікті
сабаққа:
-
мультимедия (видео, аудио қондырғылары мен
теледидарды, электрондық оқулықтарды);
-
зертханалық тәжірибелер;
-
компьютер (компьютерлік бағдарламалар,
интерактивті тақта);
-
анықтамалық мәліметтер (сөздік, энциклопедия,
карта, деректер қоры);
-
интернет және т.б. көрнекі материалдарды
пайдалану айтарлықтай нәтиже береді.
Мұндай қондырғылар оқушылардың
қызығушылығын арттырып, зейін қойып тыңдауға және алған
мәліметтерді нақтылауға мүмкіндік береді. Оқушылардың сабаққа деген
қызығушылығын ояту мұғалімнің сабақ өткізу тәсіліне де байланысты.
Қазіргі таңда оқудың интерактивті әдіс-тәсілдері өте көп.
Педагогикалық ғалым мен озық тәжірибенің бүгінгі даму деңгейінде
белгілі болған оқыту әдіс-тәсілдерінің бәрін де еркін игеріп, әрбір
нақтылы жағдайларға орай ең тиімдісін таңдап алу және олардың
бірнешеуінің жиынтығын түрлендіре тиімді, үйлесімді әрі
шығармашылықпен қолдану – сабақтың сәтті өтуінің кепілі. Осы ретте
мына мәселелерге баса назар аударғым
келеді.
1. Мұғалім сәтсіз өткен
сабақтарға өзіндік талдау жасап өз кемшілігін іздеуге әрекет жасау
керек.
2.
Білім мен
тәрбие беруде жариялылық,
педагогикалық, ынтымақтастық,
ғылыми-әдістемелік, тың ізденістерге сүйене отырып жаңашылдыққа
талпыну қажет.
3. Мұғалім күнделікті әр
сабағына шығармашылықпен дайындалуы керек. Өйткені,
сабақ-мұғалімнің өнері, шығармасы. Сондықтан әр сабақты тиімді
ұйымдастыруда оқушыны жалықтырмайтын, қабілетін арттыратын жағдай
туғызуға ықпал етуміз керек деп
ойлаймыз.
Ақпараттық технология
негіздері тұлғаның химия пәнінен алған білім сапасы мен
сауаттылығын кеңейтуге жәрдемдеседі, мысалы: интернет сайты арқылы
жоғары деңгейдегі көрнекіліктерді пайдалануға болады. Заман ағымына
қарай сабаққа видео, аудио қондырғылары мен теледидарды,
компьютерді қолдану оқушының дүниетанымын кеңейтеді. Әсіресе,
оқулықтағы тарауларды қорытындылау кезінде оқушылар қосымша
материалдар жинақтап, білімдерін кеңейтіп, танымдық белсенділігін
арттырып қана қоймай, қисынды ойлау жүйесін қалыптастырып,
шығармашылығын дамытады. Тестік тапсырмалар орындайды. Компьютер
көмегімен оқыту оң нәтижелер береді. Ақпараттық мәдениет дегеніміз
– тек компьютермен дұрыс жұмыс істей білу ғана емес, кез-келген
ақпарат көзін: анықтамаларды, химиялық формулалар, сөздіктерді,
теледидар бағдарламаларын т.с.с. дұрыс пайдалана білу деген сөз.
Мысалы, бір ғана химиялық формуланың өзінен көп ақпарат алуға
болады. Химиялық формула-химиялық тілдің ең маңызды бөлігі болып
есептелінеді, себебі сол заттың химиялық құрамын ажыратып
береді.Тақтаны қолдану арқылы оқушылардың қызығушылығын,
интеллектуалдық танымын, білім сапасын арттыруға болады. Өз басым
интерактивті тақтаны әр сабақ барысында, соның ішінде химиядан
зертханалық сабақтарды өткізген кезде жиі қолданамын. Мысалы:
Бейорганикалық химия пәнін оқытуда интерактивті тақтамен жұмыс
жасауда оқушылардың қызығушылығын танытып қана қоймай, шығармашылық
қабілеттерін дамыту мен қатар жаңа ақпараттық технологияны
меңгеруге, оны пайдалана алуына мүмкіндік береміз. Сабақта
интерактивті тақтаның элементтерін пайдалану, дайындалған арнайы
тапсырмаларды тыңдап қана қоймай, көздерімен көріп, оны жетік
түсінуге, дағдыланады. Интерактивті тақтаны пайдалану аркылы
оқушылардың білімін тексеру үшін әр тарауды аяқтаған кезде немесе
жаңа сабақты бекіткен уақытта тестілеу әдісін қолдануға болады.
Оқушылардан бір уақытта жауап алуға мүмкіндік береді. Тестілеудің
нәтижелерін құрылған график арқылы тексеріп, сол уақытта бағалауға
болады. Жауап нәтижелерін бақылап және оқушылардың материалды
түсіну деңгейін анықтауға мүмкіндік береді. Интерактивті тақтаны
пайдалану арқылы тестілеген кезде мұғалім оқушылардың білім
деңгейін анықтай алады. Оқушыға тест сұрақтарына жауап беруі үшін
уақыт беріледі. Бұл жүйе тұйық оқушылардың ойын білдіріп, жалқау
оқушылардың қызығушылығын арттырады. Оқушылар жауаптарын құпия
түрде бере алады.
Ақпараттық
технологияларды жүзеге асырудағы тағы
бір мүмкіндігі – ол электронды оқулық. Электрондық оқулық - бұл
дидактикалық әдіс – тәсілдер мен ақпараттық технологияны қолдануға
негізделген түбегейлі жүйе. Электронды оқулықпен оқыту оқытушының
оқушымен жеке жұмыс істегендей болады. Электрондық оқулық тек қана
оқушы үшін емес, мұғалімнің дидактикалық әдістемелік көмекші құралы
да болып табылады.
Қазіргі заманның даму қарқыны
мұғалімдерден шығармашылығын жаңаша, ғылыми-зерттеу бағытында
құруды талап етеді. Компьютер және ақпараттық технологиялар арқылы
жасалып жатқан оқыту процесі оқушының жаңаша ойлау қабілетін
қалыптастырады. Бүгінгі таңдағы ақпараттық қоғам аймағындағы
оқушылардың ойлау қабілетін қалыптастыратын және компьютерлік оқыту
ісін дамытатын жалпы заңдылықтардан тарайтын педагогикалық
технологиялардың тиімділігі жоғары болмақ. Жаңа ақпараттық
техникаларын пайдалану соңғы уақытта мектептегі білім беру
жүйесінде маңызды бағыттардың бірі болып табылады. Мультимедиялық
технологиялар көбіне компьютерлік сыныптарда қолданылады. Қазіргі
уакытта сабақ материалына байланысты көптеген компакт-дискілер бар.
Мектептегі химия сабағын компьютердің көмегіне сүйеніп өткізуге көп
мүмкіндіктер жасалған. Жаңа материалды түсіндіруде интерактивті
компьютерлік графиканы пайдалануды көздейтін
аппараттық-бағдарламалық құралдарды пайдалануға болады.
Компьютерлік графикалық материал презентациялық монитор көмегімен
көрсетіледі. Химия пәні бойынша компьютерлік тестілеуді қолдану
оқушылардың интеллектуалдық танымын арттырады. Оқушылар бір
тестілеуден жақсы нәтижеге жеткенше бірнеше қайтара өтеді. Бұл
тестілердің барлығы химия бойынша минимум талаптарына сәйкес
келеді. Келесі бір маңызды жағдай уақытты үнемдеу. Аз уақыттың
ішінде бағдарламаның көптеген киын сұрақтарын формулалар мен
эксперименттер көрсету арқылы түсіндіріліп, бекітіледі. Химия
сабағында жаңа ақпараттық технологияларды қолдана отырып өз бетінше
жұмыс істеу факторы – есептерді шығара білу, шапшаңдылық, шеберлік
дағдыларын ұйымдастыра отырып, сабақтар өткізуді қолға
алдым.
Пайданылған
әдебиеттер:
1.Қазақстан Респуликасының
Президенті Н.Ә. Назарбаевтың Қазақстан халқына Жолдауы.
«Қазақстан жолы – 2050: Бір
мақсат, бір мүдде, бір болашақ» [онлайн: www.google.kz]
(2014 ж. 17 қаңтар алынды).
2.Қазақстан Республикасының 2015
жылға дейінгі білім беруді дамыту тұжырымдамасы. Қазақстан мектебі,
№1, 2004
3.Қазақстан Республикасының
білім беруді дамытудың 2005-2010 жылдарға арналған мемлекеттік
бағдарламасы // Егемен Қазақстан, 16 қазан,
2006
4.Үржігітова Г. Білім беру
үрдісін жетілдірудің қазіргі таңдағы
бағыттары.
//Бастауыш мектеп, №9,
2005
5.Қазақстан Республикасының “Білім туралы”
заңы.– Астана,
2007
6.Назарбаев Н.Ә. Қазақстан
экономикалық, әлеуметтік және саяси жедел жаңару жолында //Егемен
Қазақстан, 2005
7.Таубаева Ш.Т., Барсай Б.Т.
Оқытудың қазіргі технологиялары //Ғылым және мектеп,
2014
8.Жұматаева Б. Деңгейлеп,
саралап оқыту технологиясы. //Биология
және
салауаттылық негіз,
2005
9.Тұрғанбаева Б.А. Дамыта
оқыту технологиясы, Алматы: Өлке баспасы,
2003
10.Назарбаев Н.Ә. Қазақстан
Республикасының Президентінің Қазақстан халқына Жолдауы. Астана,
2014. Қаңтар
11.Өстеміров К Қазіргі
педагогикалық технологиялар мен оқыту құралдары, Алматы,
2007