«Қазақстан ұлы
державада болуы үшін бізге
күш қуат,
қажыр қайраты мол,
ақылды да
ойлы, дарынды жастар керек»
Н.Ә.Назарбаев
Дарындылық—адамның
өз
бейімділігі арқылы,
шығармашылықпен
жұмыс істеу
арқылы қалыптасатын қасиет.
Дарындылық пен қабілеттіліктің
не
екенін,оқушы дарындылығын
анықтайтын
психодиагностикалық
әдістемелердің
тиімділігін,
нәтижелілігін
білетін мұғалім ғана дарынды
оқушымен нәтижелі
жұмыс істей
алады. Көбінесе “дарынды
оқушы –
бұл
жақсы
оқитын
оқушы” деген
пікір қалыптасқан. Белгілі
ағылшын
психологі П.Торранстың
зерттеулері
бұл
пікірдің мұғалімдер
арасында жиі кездесетінін анықтады.
Оларға оқуда қиыншылық
туғызбайтын,
тәртіпті, ұйымшыл,
білімді, тұрақты, ұғымтал, өз ойын
нақты
және
түсінікті
жеткізе алатын оқушылар
көбірек ұнайды.
Ал қисынсыз
сұрақ
қоятын, өз
жұмысымен ғана
айналысатын, тәуелсіз,
көбіне
түсініспеушілік туғызатын, қияли, әр
нәрсеге
көзқарасы
бөлек
оқушылар ұнамайды.
П.Торранстың зерттеулері нақ
осы қасиеттер
оқушының
шығармашылық
дарындылығын
көрсететін
және
оның нашар
оқитын
оқушылардың
арасында да аз емес екендігін
айқындаған.
Сондықтан мұғалімдер осы
зерттеулердің нәтижесін
есте ұстағаны
жөн.
Дарынды оқушымен жұмыстың
негізгі мақсаты—олардың
шығармашылық
жұмыста өзінің
қабілетін
іске асыруға дайындығын қалыптастыру. Ал
мақсатқа жету-
оқу
бағдарламасын
тереңдетіп оқыту
және
оқушылардың
танымдық
белсенділігін дамыту
арқылы
жүзеге асады.
Баланың дарындылығын
анықтап,
олармен жұмыс жасау қалай
жүзеге
асырылуы керек ? Ол үшін :
•Дарынды оқушыны таңдаған кезде
оқушының
жеке құжаттарын,
мінездемесін сынып журналын
зерттеу;
•Оқушының
сабақтағы ,
сабақтан тыс кездегі
іс-әрекетіне
бақылау жасап,
талдау жүргізу;
•Әр
түрлі әдістерді
пайдаланып оқушы білімін тексеретін
жұмыстарды ұйымдастырып,
баланың білім деңгейін
анықтау
керек.
Кез-келген мұғалім осындай жұмыстарды
жүйелі жасап
және
жан-жақты талдау жұмыстарын
жүргізе
алса ғана, оқушылардың
дарындылығын, қабілет
мүмкіндіктерін айқындай
алады. Дарындылықты,оқушының
креативті белсенділігін
айқындау
процесі көпжақты.
Дарындылық- табиғи
және
тәрбиелеу
барысындағы дарындылық
болуы мүмкін,
сондықтан да оның
қалай пайда
болғанына қарамастан
диагностикасы болу керек. Осы тұрғыда мектеп
психологының ролі артады, олар
педагогтарға көмек
көрсетуі қажет.
Сонымен, жаңашыл педагогтердің
инновациялық тәжірибесі
тұлғаны
дамытуда ізгілік және
шығармашылық
көзқарасқа
негізделген әдістер мен жүйесін құрайды.
Мұғалімнің
де дарынды
оқушылармен
жұмыс жасау
бейімділігін де диагностикалау қажет,яғни
«субъект-субъект» парадигмасының
орындалуы, оқушы мен
мұғалім
арасындағы синергетикалық
педагогиканың
басшылыққа
алынуы қажеттігін түсіндім.
Ол үшін өзінің
сабақ
беретін пәнін
мемлекеттік стандарт деңгейінен
жоғары
деңгейде білу
керектігіне көз жеткіздім.
• оқушы
дарындылығының
моделін
білу;
• қазіргі заманға сай
оқытудың
жаңа
технологияларын білу;
• дарынды оқушыны оқыту,
тәрбиелеу үрдісінде үлгерімге ғана
көңіл
бөлмей
оның басқа да
көрсеткіштерімен байланысына да
көңіл
бөлу;
• дарынды оқушылардың
ерекшелігін ескере отырып,
оларға шығармашылықпен жұмыс
жасайтын тапсырмалар дайындай білуі
қажет деп
ойлаймын.
Сондай-ақ дарынды оқушылармен
нәтижелі
жұмыс
жасайтын мұғалімнің
кәсіби
“бейнесі” мынадай қасиеттерден
тұрады:
жоғары
кәсіби
біліктілік, даралық
қасиет,
білімпаздық, ойлап табуға
және ғылыми
зертеу
жұмысына қабілеттілік, кәсіби қызметін өздігінен
жетілдіруге ұмтылушылық. Дарынды
оқушымен
жұмыс
мұғалімнің
ө