Эссе
Инклюзивті білім берудегі
арнайы мұғалімнің портреті
Жылдам өзгеретін ашық әлемде
мұғалім шәкірттеріне үнемі көрсетіп отыратын басты кәсіби қасиет -
бұл білім алу. Өзгеруге дайын болу, ұтқырлық, шешім қабылдаудағы
жауапкершілік және тәуелсіздік - табысты кәсіби қызметтің осы
барлық сипаттамалары мұғалімге
қолданылады. Білім берудің әр деңгейі үшін негізгі
міндеттер мен даму бағыттары анықталған. Қызметтің жалпы бағыты -
инклюзивті білім беруді дамыту аясында білім беру ұйымдарының
құрылымы мен желісін жетілдіру.
Ең алдымен, балалармен жұмыс
жасау кезінде мұғалім ғылыми және медициналық жағынан көзқарасын,
оның ішінде ерекшеліктері туралы білімі болуы
керек. Екіншіден, мұғалім өз жұмысының уәждемелік
мағынасын көру, стандартты емес жағдайларға психологиялық
дайындығы, гуманистік бағытқа ие болу және кәсіби құндылықтарға
көңіл бөлу керек. Мұғалім қолданыстағы білім
беру бағдарламасына бейімделген мүмкіндігі шектеулі баланың жеке
даму жоспарын жасауы керек. Оқушылардың ерекшеліктерін түсінуге
көмектесетін дефектологтармен, логопедтермен, психологтармен тығыз
қарым-қатынас жасау қажет. Мұғалім міндетті түрде баланың отбасымен
жақынырақ танысуы керек, ата-анасынан оған кері әсер ететін,
керісінше оған не ұнайтынын білуі керек. Бұл баланың күшті
жақтарына көңіл бөлуге көмектеседі - олар қарым-қатынасқа позитивті
тұрғыдан көмектеседі. Мұғалім мүмкіндігінше балаға мейірімділік
таныту керек. Қазіргі кезеңдегі инклюзивті білім берудің
негізгі
мақсаттары:
1. Оқушыға жаттығуды өз бетінше жүзеге асыру,
білім беру мақсаттарын қою, оларға қол жеткізудің қажетті құралдары
мен тәсілдерін іздестіру және пайдалану, процестер мен нәтижелерді
бақылау және бағалау мүмкіндіктерін
беру.
2. Өмір бойы білім алуға дайындығы негізінде
тұлғаның үйлесімді дамуына және оның өзін-өзі жүзеге асыруына
жағдай жасау.
3. Білімді сәтті игеруді, кез-келген пәндік
салада дағдылар, құзыреттіліктер
қалыптастыру.