Материалдар / Жаhандық құзыреттер курсының ерекшеліктері
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Жаhандық құзыреттер курсының ерекшеліктері

Материал туралы қысқаша түсінік
Жаhaндық құзыреттер курсының ерекшеліктері туралы
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Жаһандық құзыреттілікке бірінші кезекте мән бермейтін мектептер көбінесе өз ұсыныстарына сыныптар мен іс-шаралар қосу сияқты үлкен өзгерістер енгізуден бастау керек деп санайды. Тілдік сыныптарды қосу; оқушылармен немесе оқытушылармен халықаралық алмасуды ұйымдастыру; немесе басқа елдердегі оқушылармен, оқытушылармен немесе сарапшылармен бейнеконференцияларды ұйымдастыру мектеп қоғамдастығының мүшелерін жаңа перспективалар мен мәдениеттермен таныстыра алады, сондай-ақ осындай мүмкіндіктердің көптігіне қажеттілік туғыза алады. Алайда, мұндай өзгеріс сөзсіз құнды болса да, жұмысты бастаудың стратегиялық тәсілдері бар. Гарвард университетінің қызметкері Фернандоның айтуынша, бүкіл мектепті жаһандық құзыреттілікке бағыттаудың алғашқы қадамы процесті бақылауға жауапты жеке адамды немесе топты тағайындаудан басталуы керек. Реймерс бұл көшбасшылар кең қолдау базасын құру үшін энтузиастардың өзегінен шығуы керек дейді. «Келесі қадам, неге біз оны бірінші кезекте жасаймыз деген әңгіме болуы керек»,- дейді Реймерс. Олар басқаратын мектеп түрін ғана емес, басқалармен жұмыс істейтін басқарушы топ "оқушылар құратын әлемге ұзақ мерзімді көзқарас қалыптастыруы керек". Ұзақ мерзімді көзқарас білім алушылардің білімі, дағдылары мен бейімділігі туралы шешімдерді анықтап, осы қабілеттерді дамыту үшін берілген мүмкіндіктерді талдаумен бірге жүруі керек. Команда жарқын сәттерді іздеуі керек – жобаларға негізделген оқыту және халықаралық аспектіні қосу үшін өзгертуге болатын негізгі немесе сервистік оқыту жобалары, басқа мәдениеттерді зерттеуді қамтитын тілдік оқыту немесе мұғалімдер мен оқушылардың шетелге шығу мүмкіндіктері, сонымен қатар көп нәрсені қажет ететін әлсіз жақтарына назар аудару керек. Бұдан кейін оқытушылардың "жаһандық құзыреттілікті оқытуды оқу бағдарламасына жүйелі түрде біріктіруге болатындығын" жоспарлауға қосқан үлесі бола алады. Осы оқу бағдарламасын үйрету үшін қажетті ресурстар мен мұғалімдер білуі керек нәрсені ескере отырып, іске асыру жоспары жасалуы керек және пәнаралық байланыстарды пайдалану және практиктер қауымдастығын құру үшін бірлескен уақыт пен ынтымақтастық мүмкіндіктерін қоса алғанда, кәсіби 15 дамудың келісілген стратегиясы ұйымдастырылуы керек. Барлық элементтер орнатылғаннан кейін оларды үнемі бағалау және қайта қарау керек, процесті қайталап, үнемі жетілдіруге тырысу керек. Бұл әңгімелерді бастаудың тиімді әдісі - тамаша түлектің профилін жасау. Профиль оқу бағдарламаларының түрлері, оқыту және байыту мүмкіндіктері туралы ойланудың бастапқы нүктесі ретінде қызмет етеді, ол жергілікті контекстке негізделген жаһандық сауатты жастарды құра алады. Ғаламдық білім беру орталығы ғаламдық миссияға негізделген және ғаламдық құзыреттілікті қамтитын мектеп мәдениетін мақсатты түрде құратын мектептің жан-жақты көзқарасын қамтамасыз ететін жаһандық мектеп дизайнында енгізілген ұқсас процесті ұсынады. Мэриленд Хайтс, Миссури, АҚШ-тағы Паттонвилл орта мектебінде мемлекеттік басқару және антропология пәндерінен сабақ беретін Кэтрин Корт өзінің мектебі әр сабақтың Ғаламдық құзіреттілігін қамтамасыз етуді талап етеді. Ол жаһандық құзыреттілікке қызығушылық танытып, оны сабақтарына енгізе бастады. Ол сондай-ақ өз факультетінде басқа оқытушылармен бірге бұл үшін сөйлей бастады және жаһандық білім беру саласындағы стипендиялар туралы білгендеріне сүйене отырып, біраз білім алды. Мектепте жобалық оқытуды кеңейтуге және нығайтуға арналған біліктілікті арттыру семинарында өзіндік серпіліс болды. Қатысушылар өздері көргісі келетін нәтижелерді талқылады және ол мектеп қарақшыларының лақап атын оқушыларына деген үміттерін білдіру үшін аббревиатураға айналдыруды ұсынды "P", - деді ол топқа "болашаққа дайындалған" дегенді білдіреді, яғни "оқушылар жергілікті, аймақтық және жаһандық мәселелерді шешуге шығармашылықпен қарап, өз әрекеттерінің салдарын бағалай алады". "Мен" дегеніміз оқиғаларға, проблемалар мен құбылыстарға өз көзқарастарын және басқа адамдардың көзқарастарын тануға және білдіруге, сондай-ақ осы көзқарастардың әсерін анықтауға қабілетті адамдарды білдіреді. Содан кейін ол ғаламдық білім беру орталығы ұсынған нәтижелерден тұжырымдарды бейімдеп, қалған хаттарды қарап шықты: Көңілді. Бейімделгіш. Технологиялық инновациялық. Білім беру жоспарында байытылған. Соңында, әлеуметтік жауапты. Корте жаһандық құзыреттіліктің маңыздылығын тек оның мектебінде ғана емес, бүкіл ауданда жақсы білу үшін жұмыс істейді. "Жаһандық білім - бұл білімнің болашағы және бұл оқушыларға қазір қажет және 20 жыл бұрын қажет болған нәрсе, - дейді ол.- Бұл мен іздейтін жүйенің кеңеюі." Халықаралық Бакалавриат бағдарламасының мүшесі ретінде Ванкувердегі Малграв мектебі, Британдық Колумбия, Канада, қазірдің өзінде әлем азаматтарының дамуына назар аударды. Бірақ жаңа бес жылдық стратегиялық жоспар аясында мектеп көп нәрсені жасағысы келді. "Біз оқушылардың әртүрлі елдер мен түрлі мәдениеттерде еркін жүре алатын халықаралық азаматтар ретінде белсенді өмір сүруін қалаймыз", - деді мектеп директоры Джон Рэй. Біз оқушылардың "әлемде қай жерде болмасын, өмір сүру, өркендеу және бақыт үшін қажетті дағдылар, құндылықтар, қатынастар мен қасиеттерге ие болуын қалаймыз". Малграв мектебінің үшінші сынып мұғалімі Джейми Кейтон бала кезінен бүкіл әлем бойынша саяхаттап, халықаралық Мектеп Кеңесінің сертификатын 16 алғысы келетін командаға қосылуға шақырылды. Команда Ғаламдық құзыреттілікті дамыту және мектептің барлық іс-әрекеттерін, соның ішінде сабақ жоспарларын, оқыту әдістерін, кәсіби даму бағдарламаларын, сыныптан тыс жұмыстарды, жобаларды, бағалауды және халықаралық сапарлардың мүмкіндіктерін қамтамасыз ету үшін мақсаттар жасады. "Жаһандық құзыреттілік - бұл қосымша емес, - дейді Кейтон. - Бұл балабақшадан бастап оқу бағдарламасының әр бөлігінің бөлігі". Мысалы, араларды зерттейтін мектептің бірінші сынып оқушылары мектептегі есекжемді тексеріп, ауыл шаруашылығындағы аралардың маңыздылығын зерттеп, пестицидтер мен ластаушы заттарға байланысты бүкіл әлемде аралардың азаюы туралы білді – бұл жаһандық проблеманың мысалы. "Кішкентай кезінен бастап балалар білгендерінің бәрін жаһандық тұрғыда сынай алады"-дейді Катон. Мектептер қосуы керек қол жетімді ресурстардың бірі - бұл сыныптағы оқушылардың әртүрлілігі. Көптеген мектептерде оқушылар әртүрлі тілдерде сөйлейді, әртүрлі мәдени құндылықтарды өздерімен бірге алып келеді және пікірталастарды байыта алатын және проблемаларға балама көзқарастар ұсына алатын халықаралық тәжірибеге ие. Жиі пайдаланылмайтын тағы бір ресурс - бұл қауымдастықтың әртүрлілігі. Отбасылар, иммигранттар басқаратын жергілікті бизнес, мәдени ұйымдар және университеттер - мұның бәрі оқушылардың әлем туралы түсініктерін кеңейтуге көмектеседі. Австралияның Мельбурн қаласындағы Элтем орта мектебі сегіз жылдан бері ХХІ ғасырдың жаһандық құзыреттілігі мен дағдыларын үйрету үшін қатаң академиялық, пәнаралық оқу бағдарламасын құруда. Мектеп оқытушылары жалпы мектептік оқу бағдарламасын және оған сәйкес оқыту тәсілін әзірледі. Лорен Кларк, оқу бағдарламасының жетекшісі, нақты сабақтарды дамытуға көмектесу үшін бір уақытта үш-төрт түрлі пән мұғалімдерімен қарқынды жұмыс істейді. Оқу бағдарламасында тұрақтылық пен өмір сүру мүмкіндігі, сондай-ақ ядролық энергетика, бағаналы жасушаларды зерттеу, Дүниежүзілік аштық, СПИД-ті жою шығындары және әскери шығындар мен кедейлік арасындағы байланыс сияқты даулы мәселелер қарастырылады. Оқушыларға проблемалардың екі жағын да қарастыруға және дәлелді пайымдаулар жасау үшін дәлелдерді қолдануға үйретеді. «Оқу бағдарламасын мұқият әзірлеу және оны жүзеге асыруды жоспарлау өте маңызды»-, дейді Кларк, сонымен қатар оны бастау өте маңызды. «Сіз барлық уақытыңызды жоспарлауға жұмсай аласыз, бірақ ... сіз ол жерге кіріп, оны іс жүзінде жасамайынша, оның қалай жұмыс істейтінін толық түсіне алмайсыз, - дейді ол. - Мұны неғұрлым көп жасасаңыз, соғұрлым жоспарыңызды жақсарта аласыз». 2003 жылдан бастап Азия қоғамының халықаралық зерттеулер мектептерінің желісі (ISSN) оқушыларды жүйелі түрде жаһандық маңызы бар мәселелер бойынша саналы түрде ойлануға және әрекет етуге бейімдейтін мектептер құруға негіз болатын мектептерді жобалаудың кешенді матрицасын әзірледі. Жобалау матрицасы бес негізгі саланы қамтиды: * Көру, миссия және мектеп мәдениеті: мектептегі жаһандық құзыреттілікке ықпал ететін үміттер, қатынастар, дәстүрлер мен құндылықтар. 17 * Оқу жоспары, оқыту және бағалау: халықаралық деңгейге бағытталған проблемалық оқу бағдарламасын және оны тиімді орындау үшін қажетті тиісті оқу стратегиялары мен бағалауды құруды басқаратын жүйелер. Әлемдік тілдер жаһандық бағдарланған мектептердің ерекше маңызды құрамдас бөлігі болып табылады Жаһандық білім беру үшін ұйымдастырылған қатынастар: оқушылардың белсенділігін арттыратын құрылымдар және мектептегі ересектер мен оқушылар арасындағы байланыс және оның ғаламдық бағытталған миссиясы. Кәсіби оқыту қоғамдастықтары: әртүрлі жерлерде және мәдени контексте халықаралық мазмұнға арнайы бағытталған кәсіби даму. Отбасы мен қоғамдастық серіктестігі: мектеп отбасылық және қоғамдық серіктестікті бастай алатын тәсілдер: Мектеп өзінің білім беру миссиясын қолдау үшін отбасылармен, сондай-ақ бірқатар бизнес, университет және қоғамдық ұйымдармен қарым-қатынасты бастай және сақтай алатын тәсілдер. Мектептің көзқарасы немесе миссиясы жоспарлау мен шешім қабылдауға маңызды басшылық бере отырып, оның негізгі құндылықтары мен білім алушыларға деген ұмтылысын анықтайды. Осылайша, оқушылар үшін де, мұғалімдер үшін де мектеп жаһандық құзыреттілікке басымдық беретіні туралы нақты сигнал -бұл туралы айтылған миссия туралы мәлімдеме. Мысалы, Денвердің 6-12 сынып оқушыларын оқытатын халықаралық зерттеулер орталығының миссиясы туралы мәлімдеме оқушылардың мақсатына күмән келтірмейді: "Денвердің халықаралық зерттеулер орталығы білім алушыларды тез дамып келе жатқан әлемге белсенді қатысатын көп тілді, мәдениетаралық сауатты оқушыларды дамыту арқылы колледжге түсуге дайындайды". Мектептің көзқарасы мен миссиясы Ғаламдық құзыреттілік мектеп мәдениетін құруға ықпал етуі мүмкін — жаһандық маңызы бар мәселелер дәліздердегі плакаттарға, асханалардағы пікірталастарға, оқушылар мен ұйымдардың жұмысына енетін мәдениет. Негізгі жаһандық құзыреттіліктерді — әлемді зерттеуді, перспективаларды тануды, идеяларды таратуды және шаралар қабылдауды қалайтын мектептер оларды бағалайды және оларға уақыт бөледі. Шынында да, ғаламдық құзыреттіліктің жалпы мектеп мәдениетін қалыптастыру жаһандық құзыреттілікті оқытудан гөрі көп нәрсені қамтиды: бұл оқушыларға ойлау мен іс-әрекеттің ғаламдық құзыретті тәсілдеріне, ақыл мен жүректің әдеттеріне айналатын тәсілдерге үйренетін орта құруды талап етеді. Мектеп оқушыларының оқуды аяқтауға деген нақты білімі, дағдылары мен бейімділігін сипаттайтын түлек профилін жасау — бұл мектептің миссиясын нақты үміттерге жеткізудің қуатты тәсілі. Бұл оқушылардың қалай өнер көрсететінін ғана емес, сонымен бірге олар қандай адамдар болады деп үміттенетінін де көрсетуі керек.

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!