Материалдар / Жаңа педагогикалық идея
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Жаңа педагогикалық идея

Материал туралы қысқаша түсінік
Ағылшын тілін оқытудың заманауи әдісі шет тілдерін оқытудың классикалық әдісі негізінде құрылған. Алайда психологиялық аспекті, шетелдік кино, ақпараттық технологиялар оған әсер етті. 20 жыл бұрын қолданылған ағылшын тілін оқыту әдістері көбірек репродуктивті сипатта болды. Сөздерді үйрен, мәтінді оқы, аудиожазбаны тыңда, хат жаз – тәрбиешінің берген тапсырмалары осылай болды. Осы себепті, көп жылдар бойы тілді үйренген ересектердің көпшілігі ағылшын тілінде оқи алады және жаза алады, бірақ сөйлеу қиын.
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

21 орта мектеп








«Жаңа педагогикалық идея»





Долдина Айдана Қуандыққызы

Алматы облысы Талғар ауданы Гүлдала ауылы

«№21 ЖББ орта мектебі»




















2022-2023 оқу жылы

Түсінік хат


«Жаңа педагогикалық идея»


Ағылшын тілін оқытудың заманауи әдісі шет тілдерін оқытудың классикалық әдісі негізінде құрылған. Алайда психологиялық аспекті, шетелдік кино, ақпараттық технологиялар оған әсер етті. 20 жыл бұрын қолданылған ағылшын тілін оқыту әдістері көбірек репродуктивті сипатта болды. Сөздерді үйрен, мәтінді оқы, аудиожазбаны тыңда, хат жаз – тәрбиешінің берген тапсырмалары осылай болды. Осы себепті, көп жылдар бойы тілді үйренген ересектердің көпшілігі ағылшын тілінде оқи алады және жаза алады, бірақ сөйлеу қиын.

Ағылшын тілін оқытудың заманауи әдістері репродуктивті әдістерді интерактивті әдістерге ауыстырды. Бүгінгі таңда білім алу – оқушы мен мұғалімнің өзара әрекеті. Оқу бағдарламасы ең алдымен оқушылардың жас ерекшеліктерін ескере отырып құрылады. Мектеп жасына дейінгі балалар мен кіші жастағы оқушылар үшін ойын, саяхат, бейне, жарыс және т.б. сияқты сабақ түрі қолайлы. Ересек оқушы классикалық сабақты жақсы көреді. Бұл жас үшін дәстүрлі тапсырмалар да қолайлы: әңгіме құрастыру, жаттығу жасау, мәтінді оқу, тыңдауды орындау және т.б. Әңгіме жазу белсенді және пассивті лексиканы пайдалануды үйренуге, сөздік қорды кеңейтуге және сөйлесу сөзін жақсартуға мүмкіндік береді. Жаттығуларды орындау грамматикалық материалды меңгеруге көмектеседі. Мәтінді оқу тек оқу дағдысын қалыптастырып қоймайды, сонымен қатар оқытылатын тілдің мәдениеті мен дәстүріне қанықтырады. Тыңдау – ауызша сөйлеуді түсінуді жақсартады.

Бірақ ағылшын тілін үйренудің ең тиімді әдістері интерактивті екенін ұмытпаңыз. Сондықтан тілдік ортаға ену әдісі қазір өте танымал. Бұл әдіс ағылшын тілінде «ойлауға» үйретеді.














Негізгі бөлім


Шетел тілін оқу толығымен ағылшын тілінде өтеді. Бұл екі тілді отбасында ғана емес, қарапайым сыныпта да шынайы. Мұғалімнің сабақты толық ағылшын тілінде жүргізуі, көрнекіліктерді қолдануы жеткілікті. Сабақты шет тіліне қарамастан оқушылар мұғалімді түсінетіндей етіп құру. Мұғалімнің жоғары дайындық деңгейі мұндай сабақты ең кішкентайлар үшін де өткізуге мүмкіндік береді. Егер бұрын мектеп жасына дейінгі және кіші мектеп оқушыларының ата-аналары бұл әдістен қорқып кетсе, енді балалардың ынталы көздерін және олардың жетістіктерін көріп, бұл әдістің тиімділігін мойындады. Ағылшын тілін үйренудің ең жақсы әдісі – оқуға деген қызығушылықты оятатын әдіс.

Оқыту әдістерінің жиынтығы. Көптеген мұғалімдер әртүрлі әдістерді біріктіреді, өз жұмысында тілдік ортаға енуді де, классикалық сабақты да пайдаланады. Ағылшын тілін оқыту әдістемесін, психология мен педагогиканы білу олардың қабылдау және ойлау ерекшеліктерін анықтауға, қажетті жұмыс әдістері мен формаларын таңдауға мүмкіндік береді. Шынында да, ағылшын тілі сабағымен қатар сабақтарды ұйымдастырудың басқа түрлері де танымал: дөңгелек үстел, концерт, тіл үйірмесі, конференция, олимпиадалар және т.б. Бұл тілдік ортаға көп студенттерді қосуға мүмкіндік береді.

Мотивация артқан сайын дағдылар да жетілдіріледі. Егер бұрын ауызша ағылшын тілін қалай үйрету керек деген сұрақ ашық болса, енді кез келген жастағы адамға шет тілінде сөйлеуге үйретуге болады. Әрине, адам неғұрлым үлкен болса, соғұрлым көп жұмыс істеу керек. Ал мұнда көп нәрсе оқушының жасына да емес, бастапқы білім деңгейіне, ынтасына, еңбекқорлығына байланысты. Дегенмен, суға батыру әдісі тілді үйренуге ғана емес, сонымен қатар бос уақытты тиімді ұйымдастыруға мүмкіндік береді. Оның ерекшелігі – мұғалім сабаққа жетекшілік етіп қана қоймай, оқытылатын тақырыпты бекітуді де бақылайды. Классикалық үй тапсырмасы ұсыныстармен ауыстырылды: ағылшын тілінде фильм көру, ана тілінде сөйлейтін адаммен сөйлесу, ән тыңдау және тапсырмаларды орындау. Ағылшын тіліндегі фильмдерді көру - бұл шетелдік сөйлеуді түсінуге үйретіп қана қоймай, сонымен қатар қызықты ойын-сауыққа айналуы мүмкін тапсырма. Бұл айтылуды жақсартады, өз ойыңызды ағылшын тілінде жақсы жеткізуге көмектеседі. Ана тілінде сөйлеушімен қарым-қатынас ауызша сөйлеуді түсіну дағдысын дамытуға көмектеседі. Мұндай тәжірибеден кейін кез келген шетелдік қорықпайды! Ағылшын тіліндегі әндерді тыңдау енді жаңа емес, әрқашан тыңдаудың қызықты түрі. Жақында ағылшын тіліндегі компьютерлік ойындар да танымал болды. Олар балаларды ғана емес, ересектерді де оқыту үшін қолданылады. Біз тек білім беру ойындары туралы ғана емес, сонымен қатар сюжеттік ойындар, аркадалар, тренажерлар, рөлдік ойындар және т.б.

Әрине, кейбір студенттер дәстүрлі оқыту әдісіне көбірек сәйкес келеді. Оның негізі лексикалық және грамматикалық материалды кейіннен тапсырмаларды орындай отырып зерттеу болып табылады. Психологияны білу мұғалімге кез келген әдісті қолдана отырып, кез келген оқушының шет тілін меңгеру деңгейін арттыруға көмектеседі.

Кейде батыру әдісі мен дәстүрлі әдісті таңдау қиын. Ағылшын тілін үйренудің қай әдісі жақсы екенін таңдау үшін тілді әртүрлі тәсілдермен үйренуге тырысқан дұрыс. Бірақ әртүрлі курстарға қатысып, ең жақсысын таңдауға әрдайым уақыт бола бермейді. Бұл жағдайда сіз шет тілін үйрену мақсатына сүйенуіңіз керек. Ағылшын тілінде сөйлеуді үйренгісі келетіндер үшін коммуникативті әдіс қолайлы. Сөйлеуді, ойлауды, шығармашылықты жақсартады. Ол сабақтарды ұйымдастырудың әртүрлі формаларымен жақсы үйлеседі. Бұл әдіс топтық өзара әрекеттесу принципіне негізделген. Жұмыстың негізгі түрлері: іскерлік ойындар, жобалық іс-шаралар, топтық жұмыс, конференциялар. Тілдік деңгейлері әртүрлі оқушылармен қарым-қатынас жасаудың арқасында сөйлесу сөйлеуі жақсарады, «тілдік кедергі» деп аталатын нәрсе жойылады.

Ағылшын тілін үйрену қажеттілігі ешкімге мүмкіндік бермейді. Кейбіреулер мұғаліммен тіл үйренгісі келмей, өздігінен білім алу әдісін таңдайды. Бұл әдіс бұрыннан бар. Сатылымда өзін-өзі үйрететін кітаптар мен тілашарлар пайда болған кезде. Адамдар тілдерді өздері үйренуге әрекет жасай бастады. Бірақ өздік жұмыс оқулықты оқу немесе компакт-дискі тыңдау ғана емес. Егер компьютерлік бағдарлама әлі де қателерді түзете алса, дағдыларды дамыта алса, содан кейін бағыттау, бекіту, қолдау үшін тапсырмаларды алу - бұл тек адамға ғана мүмкін. Сондықтан өз бетімен тіл үйренуге талпынғандар көп жағдайда табысқа жете бермейді. Бұл әдіс тек бастапқы кезеңде негізді алу үшін жақсы қолданылады. Немесе сабақты мұғаліммен толықтыру үшін.

Оқыту әдістерінен басқа, мұғалімдер арасында белгілі бір әдістерді таңдауға қатысты көптеген даулар бар. Мысалы, оқуды үйрену әріптер мен дыбыстарды зерттеуден басталуы мүмкін, содан кейін олар сөздерді құрайды. Немесе бүкіл сөздің әдісі болуы мүмкін. Соңғысы әсіресе тілдік ортаны құру үшін жақсы қолданылады. Бұл сөздерді, сөйлемдерді жақсы есте сақтауға көмектеседі, сөйлесу сөзін жақсартады. Оқу құралын таңдау оқыту әдістемесіне де байланысты. Қазіргі әлемде бұл оқулық қана емес, сонымен қатар жұмыс дәптері, CD және DVD дискілері, оқу бағдарламалары. Дұрыс таңдалған оқу құралы оқушының ғана емес, мұғалімнің де көмегі. Ең дұрысы оқу бағдарламасы, оқулық, оқыту әдістемесі әр оқушыға жеке таңдалады.

Монтессори балаларға сабақ береді

Негізгі мақсат – баланы өз бетімен тіл үйренуге ынталандыру. Әдетте, бұл үшін бөлек бөлме ұйымдастырылады, онда баланың қызығушылығын тудыруы мүмкін суреттер, кітаптар, текшелер, музыкалық ойыншықтар және т.б.

Тәрбиешінің рөлі екінші орында. Ол балаға белгілі бір материалды ұсына алмайды, жазалайды және мақтай алмайды - ол тек процесті бақылайды және төтенше жағдайда көмектеседі.

Монтессоридің мақсаты - баланың интеллектуалдық қабілеттерін дамыту. Кемшіліктердің ішінен мыналарды анықтауға болады:

жүйеліліктің болмауы,

нәтижені тексеру мүмкін еместігі,

балаға болашақта оқу үлгеріміне әсер етуі мүмкін еркін және ережесіз білім алу дағдысын қалыптастыру.

Монтессори әдісін мектептен тыс немесе үйде оқуға қолдануға болады, ол тәрбиешіге жарамайды, өйткені мұндай оқытудың нәтижесін болжау және баланың қызығушылығын ояту мүмкін емес.

Доман әдісі. Қорытындысы - суреттері бар флешкарталарды пайдаланып, ағылшын тіліндегі сөздерді жылдам есте сақтау. Балаға жануарлардың, тұрмыстық заттардың, тамақтың суреттері көрсетіледі, ол атауларды айтады. Негізгі мақсат – пән мен оның ағылшын тіліндегі атауы арасында ассоциация құру.

Бұл әдістің оң және теріс жақтары бар. Біздің ойымызша, бір әдісті қолдану бала үшін қызықсыз, ал тәрбиеші үшін өнімсіз. Сонымен қатар, есте сақтаудың бір түрі жұмыс істейді - визуалды. Мұндай оқыту біршама қосымша немесе бастапқы болып табылады. Осылайша, Доман карталары балаларды оқытудың нұсқаларының бірі болып табылады, ол болашақта тілмен танысудың басқа түрлерімен толықтырылуы керек.

Зайцев әдісі. Ағылшын тілі буындар мен сөздер жазылған текшелер арқылы оқытылады. Негізінен бұл әдіс балаларды оқуға үйрету үшін қолданылады. Әдемі жарқын текшелер мен арнайы бақылау парақтары балаға сөздерді дұрыс айтуға көмектеседі. Әдістеме тілді үйренудің қосымша тәсілі ретінде шағын және бастауыш сынып оқушыларына да қолайлы.

Бастауыш сыныпта баланың мектеп жасына дейінгі баладан айырмашылығы аз, сондықтан оқулықтармен шектеліп, дәптермен жұмыс істеу керек. Балаларға тіл үйренуге және ойнауға көмектесетін көптеген әдістер бар.

Сонымен қатар, қазіргі заманғы шетелдік зерттеулер ағылшын тілін басқа пәндердің көмегімен үйренуге болатынын көрсетеді - осылайша бала маңыздырақ білім алады және тілді шынайы өмірде бірден қолдануға үйренеді.

Бастауыш сынып оқушыларымен жұмыс істеуде белсенді қолданылатын бірнеше әдістерді қарастырайық:

Ойын арқылы оқыту

Ағылшын тілін ойын түрінде үйрену барысында мұғалім кез келген мүмкіндікті пайдалана алады: сурет салу, қуыршақтармен және сарбаздармен ойнау, пластилиннен модельдеу, белсенді ашық ойындар.







































Қорытынды:

Біріктіру. Сіз тек бір жолмен шектелмеуіңіз керек, егер бала барлық мүмкін нұсқалармен таныс болса және оған ерекше ұнайтын бірнеше нұсқаны таңдаса жақсы болады.

Эксперимент. Мұғалімнің бұл пайдалы болатынына сенімді болса, классикалық канондардан ауытқуға құқығы бар. Сабақта мультфильмдер, әлеуметтік қысқаметражды фильмдер, клиптер қараңыз, комикстерді оқыңыз. Әдістемеге қайшы болса да, оқушыға пайдалы болуы мүмкін.

Түпнұсқа әдістерді ойлап табыңыз. Көбінесе мұғалім балалармен бірнеше жыл жұмыс істегеннен кейін бірнеше өзіндік жұмыс әдістерін өздігінен жасай алады. Мысалы, дауыстық хабарламалар арқылы немесе әлеуметтік желілерде жазбалар жазу арқылы сөйлесу сөзін үйрету.

Қосымша білім алу. Жақсартуды қажет ететін дағдылар сияқты өмір бір орында тұрмайды. Дипломыңыз жеткіліксіз деп ойласаңыз немесе жоғары жалақы алатын лауазымға ауысқыңыз келсе, мысалы, жекеменшік мектепте, біліктілігін арттыруды қарастырыңыз.

Соңғы оқиғалар білім берудің әр түрлі формада болуы мүмкін екенін көрсетті. Онлайн дәрістер, вебинарлар, тіпті бір-бірден Zoom сеанстары барған сайын оқудың өзекті түріне айналуда.

Тілді қашықтан үйрену әдістемені өзгертуді қамтиды. Осылайша, қашықтықтан оқытудың негізгі сипаттамалары:

Өздік жұмыс көлемін арттыру. Тьютордың қасында отырып түзетуге мүмкіндігі жоқ, сондықтан оқушы тапсырмаларды өзі орындайды, содан кейін мұғаліммен талқылайды.

процесті ұйымдастыруды жетілдіру. Енді мұғалімнің студентке материалды алдын ала жіберуге мүмкіндігі бар, ол сөзсіз ұмытылмайтын және жоғалмайтыны сөзсіз. Сондай-ақ, хат арқылы қай материалдардың өткенін, қайсысы әлі өтпегенін бақылау өте ыңғайлы.

Білім беруді өзекті ету. Студентпен Telegram немесе дауыс көмегімен сөйлесу барысында сіз оған ауызекі сөйлеу тілін, сыпайылық ережелерін үйретіп, диалогты қалай дұрыс құру керектігі туралы кеңес бере аласыз.

Қосымша мүмкіндіктер. Оқытушы кәсіпқой сияқты іскери электрондық хаттарды, хабарламаларды жазуды, әлеуметтік желілерді жобалауды және басқаруды үйрете алады.

Жаңа интернет-ресурстардың үлкен санын әзірлеу. Енді сіз әлемдік жаңалықтарды, подкасттарды, бейне жинақтарды кейінірек талдау үшін ұялмай бақылай аласыз.

Әдістемені құру бойынша нұсқаулар:

  1. Әрқашан әр оқушы үшін әртүрлі болатын мақсатпен бастаңыз.

  2. Мақсатқа жету үшін қандай тапсырмалар қажет екенін барынша егжей-тегжейлі сипаттаңыз.

  3. Оқушымен оқу жоспарлары туралы сөйлесіңіз.

  4. Жеке әдістемелік базаны қалыптастыру: принциптер, әдістемелер, ережелер.

  5. Өз бетінше және бірлескен жұмысты ауыстырыңыз.

  6. Сабақ барысында қандай ресурстарды қолданатындығыңызды ойлаңыз, оларды талқылаңыз.

  7. Тұрақты диалогты сақтаңыз, жоспарларыңызды түзетуге дайын болыңыз.

  8. Оқушылардың үлгерімін диагностикалау және бақылау жолдарын қарастыру.

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!