Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Жаңартылған білім беру мазмұны барысында ағылшын тілін оқытудың ерекшеліктері
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Жаңартылған білім беру
мазмұны барысында ағылшын тілін оқытудың ерекшеліктері Сабанбаева Айнұр
Жолашқызы №15 жалпы орта
мектебінің ағылшын тілі пәні
мұғалімі Қазақстан
Республикасының
ПрезидентіН.Ә.Назарбаев айтқандай «Қазақстан халқы бүкіл
әлемде үш тілді пайдаланатын жоғары білімді ел ретінде
танылуы тиіс.» Еліміздегі түрлі ұлт өкілдерінің татулығы,
ынтымағы өзге елдерге үлгі боларлықтай екені даусыз. Ұлтаралық
татулық – мемлекеттік тұрақтылықтың негізі.Тәуелсіз,егеменді ел
болған алғашқы күндерден бастап – ақ елімізде тіл саясаты мемлекет
басшысы Н.Назарбаевтың тікелей басшылығымен салиқалы түрде жүзеге
асырылуда. Елбасымыз айтқандай, «Қазақстан халқының әл-ауқатын
арттыру – мемлекеттік саясаттың басты мақсаты» атты жолдауында
Үкіметтің алдына «Тілдердің үш тұғырлылығы» мәдени жобасын іске
асыруды жеделдету міндетін қоя отырып, бүкіл қоғамымызды
топтастырып отырған мемлекеттік тіл ретінде қазақ тілін оқыту
сапасын арттыру қажеттігіне ерекше назар
аударды. Ұстаздың мақсаты: Оқушылардың шығармашылық
қабілеттерін дамыту. Өз ана тілін біліп, өзге тілдерді құрметтеуге,
қадірлеуге үйрету. Оқушыларды ізденуге
дағдыландыру. Мемлекеттік тілді білу – парыз, өзге тілдерді
үйрену – құқық. Қазіргі таңда мектептерде жаңартылған бағдарлама
бойынша ағылшын тілі 1-ші, 2-ші, 5-ші және
7-ші сыныптарда оқытылуда. Негізінен ағылшын тілін ерте жастан
оқытудың мақсаты – оқушылардың ағылшын тілінде қарым-қатынас жасай
алу негіздерін меңгеруі болып табылады. Ерте жастан ағылшын тілін
оқыту оқушылардың коммуникативті даму біліктілігін арттырады,
оқушылардың қызығушылығын оятуға мүмкіндік береді, бірден көп
тілдерде сөйлеуге мүмкіндік алады. Ал әлемдік тіл ретінде бейресми
түрде орныққан ағылшын тілін меңгеру ұлттың бәсекеге қабілеттілігін
шыңдай түседі. Қазіргі таңда ағылшын тілін білу –
уақыт талабы. Шет тілін оқытуда мотивацияның басты рөлін
түсіну үшін, білім беру мекемелерінде мұғалімдерге оның негізгі
әдіс-тәсілдерін, құрылымын жақсы білуі қажет. Мотивация мәселелерін
қарастыруда және қалыптастыру жолын іздестіруде оны түсінуге
мүмкіндік бола бермейді, себебі, мотивацияның қалыптасуы бұл
мұғалімнен оқушыға берілмейтіндігі әр сабақтың үрдісінде
көрінеді. Қазіргі кезде 1- ші және
2-шісыныптар «Smile» оқулығымен
оқытылуда. Бұл кітаптың ерекшелігі сөйлеу мен
тыңдау дағдыларын дамытуға арналған оқу кітабы мен дискілер, жазу
тапсырмалары бар жұмыс кітабы және әр сабақтың жоспары мен әртүрлі
әдіс-тәсілдер көрсетілген мұғалімге арналған кітабы, тақырыпқа
сай көрнекіліктері берілген. Шет тілін оқытудың
тиімділігін тек қана білім алушыларға байланысты емес, оқыту
стратегиясына байланысты. Осы стратегиялардың үйлесімімен ең
жоғарғы тиімділікке қол жеткізуге болады. Бұл мақсатқа
жету үшін ең басты фактор мыналар: мұғалімнің білім алушыға
немесе оқушыға деген педагогикалық іс- әрекеттің тиімділігін
жетілдіру және сабақтағы әлеуметтік-психологиялық бірлестік
жағдайындағы қарым-қатынасы. Тілді үйрену сабақтарында оқушылардың
тыңдау, оқу, жазу, сөйлеу дағдыларын дамыту сабақ барысында жүзеге
асып отыруы тиіс және жазудан гөрі оқушылардың тыңдап түсінуіне,
сөйлеуіне көбірек назар аударылады, өйткені бұл жаста балалардың
көбі есту, көру арқылы есте сақтайды. Бастауыш сыныпта
ата-аналардың көмегі де өте маңызды. Егер олар бүгін сабақта
үйренген сөздерін күнделікті үйде қайталап отырса, келесі сабақта
балалар оны ұмытпай еркін қолданатын болады. Қойылған мақсаттарға
жету үшін бастауыш оқушыларының сөйлеу дағдыларын жетілдіру, дамыту
және сабақта ойын түрлерін қолдануы керек. Өйткені, ойын –
көңіл-күй, ойлау күштерін талап ететін, ұйымдастырылған сабақ болып
табылады. Әр кез ойын шешім қабылдауды ұсынады, себебі, жеңіске
жету мақсаты болады. Осы сұрақтарды шешуде ойлау шығармашылықтары
қалыптасады. Пән бойынша алған білімі емес, тіл бойынша дайындығы
төмен оқушылар ойында алдыңғы, бірінші болуы мүмкін, себебі,
олардың тапқырлығы, жинақтығы ойын барысында көрінеді.Ағылшын тілі
сабағында ойын технологиясын пайдалану арқылы оқушы құзыреттілігі
дамиды. Құзыреттілік – оқу нәтижесінде өзгермелі жағдайда меңгерген
білім, дағдыны тәжірибеде қолдана білу, проблеманы шешу, дайындық
сапасының құрылымдық сипатын анықтайтын жаңа сапа. Жаңа білім
жүйесіндегі басты назар аударылатын мәселелердің бірі әр оқушының
құзыреттіліктер жиынтығы білім нәтижелері ретінде игеруіне
бағдарланған. Тиімді қолданылған кез келген технология білім
сапасын арттыратыны ақиқат. Ойын оқушылар үшін - айналадағыны
танып-білу тәсілі» - деп тұжырымдайды . Бастапқы және кейінгі
этаптарда ағылшын тілін оқытудағы бір негізгі аспект ол ойын
элементтерін тиімді пайдалану болып табылады. Ойын арқылы бала
қоғамдық тәжірибені меңгереді, сондықтан әр сабақ үрдісінде қандай
ойын қолдануға болатынын сабақтың мақсатына, жас ерекшелігіне
сәйкес таңдау керек.Ойындар бес негізгі түрге бөлінеді: 1)
қозғалыс ойындары2) дидактикалық ойындар3) үстел үсті ойындары4)
іскерлік ойындар5) интеллектуалдық
ойындар І. Үстел үсті ойындары. Оқушылардың зейінділігін дамытатын, ой-өрісін кеңейтетін құрал. Сыныпта үстел үстіойындарын топтық және дара жұмыста қолдануымызға болады. Бұған ребус, кроссвордтар жатады, оларды тақтада, ватман қағазында, қимақағаздарда немесе компьютерде орындауға болады. Бұл ойындарды қорытынды, білімді тиянақтайтын сабақтарда қолданған тиімді.ІІ.Дидактикалық ойындар. Оқушылардың таным белсендігін жандандыратын, өздігінен ойлауын дамытатын тәсілдердің бірі. Олар кез-келген оқуматериалын қызықты да тартымды қылып, оқушылардың көңілді күйін көтеруге, өздерінің жұмыстарына қанағаттануға және білім үрдісін жеңілмеңгеруге көмектеседі.ІІІ. Қозғалыс ойындары . Бұл ойындар оқушылардың іс-әрекеттерін бір түрінен басқа түріне тез ауысуға көмектеседі жәнеешқандай арнайы дайындықты талап етпейді. Бұларды жабық бөлмеде немесе ашық аланда да өткізе аламыз.IV. Іскерлік ойындар . Оқушылардыңоқу мазмұнын терең меңгеруге және пысықтауға ықпал етеді. Олар саяхат сабақтарда белсене қатысуымен, ауызша мәлімдеуімен, күйзелуіменбілімдерін жандырады. Іскерлік ойындар оқушылардың қиялын дамытады, салыстыруға және дәлелдеуге үйретеді.V.Интеллектуалдық ойындар.Бұл ойындар оқушылардың зор белсендігін оятады. Бұл категорияға «ұғымталдыққа, жүйріктікке, зеректікке» бейімделген тапсырмалар –жұмбақтар, бас қатырғыштар жатады.Кез келген ойынды қолданғанда келесі мәселелерді естен шығармау керек:
-мектепте әр-түрлі ойындардыойнаған бала шығармашылыққа дайын;
-ойын, оның түрі, мазмұны оқушылардың жас ерекшеліктеріне сай болуы;
-жарқын көрнекілік ойындыталапқа сай өткізуге ықпал етеді; -ойынның қызықты материалы тақырыппен тығыз байланыста болуы;“Find the sixth.”Ойыншылар дөңгелектеніпотырады. Ойынды бастаушы өткен лексика бойынша сөздерді атай бастайды.Мысалы,5 спорттың түрі,5 мамандық,5 мектеп құралдары,5жануарт.с.с.Жалғастыруға ұсынған адам 6-шысын атайды.Егер тез айтса, сол адам жүргізуші болады.Біраз ойланып айтса,бұрынғы адам бола береді.Мысалы:a rubber, a desk, a ruler, a chair, a board…(a pen)[2]Қорыта келгенде сабақта үнемі ойын түрлерін пайдалану тиімді де, жақсы нәтижегежеткізетінін байқадым.Ойын – балалар үшін
оқу да еңбек те.
Қандай ойын болмасын баланы бір нәрсеге
үйретеді. Ойын балалардың
достықсезімін оятып, бір-біріне қамқорлығы,
ұжымдық бірлігі нығаяды. "Is
it true or not?"Ойынды доппен өткізуге болады. Допты кез келген ойыншығалақтыруға болады және бір сөз тіркесін айтып:"Is
it true or
not?" деген сұрақ қояды,.Ойыншы допты қағып алып "Yes,
it’s true", немесе "No, it’s not
true" деп жауап береді. Сосын сол адам допты басқа ойыншыға лақтырады.What’s in the
bag?Мұғалім алдымен балаларға бір сумка алып келеді.Балалардан сұрайды. Балалар сумкада не
бар? Балалар ішінде дәптер,
қалам, кітап бар деп айта бастайды.
Мұғалім бұл ойынды сабақ соңында қолданса болады.
Әсіресе жаңа сөздерді еске түсіру үшін
қолдануға болады. Мұғалім
сумканың ішіндегі заттармен таныстырады.Сумкада не
бар? Мұғалім оқушылардан What’s this? Сұрағы
арқылы затты көрсету арқылы
сұрайды. Мысалы: Pen, copybook, pencil, ruller, rubber деп көрсетеді.Сосын оқушыларға жеке-жеке қайталатады.Сөздерді
ұмытпау керек. Сосын оқушыларға
сумка ішіндегі заттарды таратып беріп,оқушылардан
осызаттарды мына сұрақ арқылы сұрауға
да болады.Мысалы: Who has a pencil? Who has a ruller? Жауап бергенде оқушылар кімде екенін табу
керек.Оқушылар тапса Ansar has a pencil деп табу керек.
Бұл ойын оқушының cабаққа деген қызығушылығы артып,
сөздік қорлары молайып, естесақтау
қабілеті артады Сөзді түйіндей келгенде, «Тілдердің
үш тұғырлылығы» бағдарламасының негізгі мақсаты мемлекеттік тіл –
қазақ тілін орыс және ағылшын тілдерінің деңгейіне дейін көтеріп,
бәсекелестігін арттыру болып табылады. Өскелең ұрпақтың үш тілді:
қазақ тілін – мемлекеттік тіл, орыс тілін ұлтаралық қатынас тілі
және ағылшын тілін халықаралық тіл ретінде оқып үйренуге ұмтылыс
жасауы – заман талабы, болашақ ұрпаққа қажеттіліктен туындап отыр.
Oқушылардың халықаралық жобаларға қатысуын кеңейту, шетелдік
әріптестермен ғылыми байланыстардынығайту, шетел тілдеріндегі
ақпарат көздеріне қол жеткізу керек. Елдің ертеңі өресі биік,
дүниетанымы кең, кемел ойлы азаматтарын өсіру үшін бүгінгі ұрпаққа
ұлттық рухани қазынаны әлемдік озық ой-пікірімен ұштастырған сапалы
білім мен тәрбие берілуі қажет.
Қолданылған
әдебиеттер тізімі:1. Президенттің
Қазақстан халқына жолдауы «Жаңа әлемдегі жаңа
Қазақстан». Астана, 28 сәуір. -
2007 жыл.2.Бочарова Л.П. 1996; - 27б. «Игры на уроках
английского языка в младших классах для развития речевых навыков и
умений»