Материалдар / Жаңартылған білім мазмұны бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесі
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Жаңартылған білім мазмұны бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесі

Материал туралы қысқаша түсінік
жаңартылған білім мазмұны бойынша білім беретін мұғалімдерге керек
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
22 Желтоқсан 2017
2358
5 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

БІЛІМ МЕН БІЛІКТІ ЖАҢҒЫРТАТЫН ЖАҢА БАҒДАРЛАМА ЖӘНЕ жиынтық БАҒАЛАУ «Мұғалімнің айналысатыны – үнемі қозғалып, өзгеріп, өсетін,өркендейтін тірі адам (тұлға) болғандықтан, біркелкі әдіске табан тіреп шектеліп қалуға болмайды…» Ж.Аймауытов Бүгінгі  таңда  елімізде  білім беру мазмұны жаңа бағытқа бет бұрды. Білім беру үдерісіне енген жаңартылған білім беру бағдарламасы заман талабына сай келешек ұрпақтың сұранысын қанағаттандыратын тың бағдарлама. Осы бағдарламаны іске асыру барысында 2016 жылдың сәуір айынан бастап елімізде бастауыш сынып мұғалімдеріне кәсіби біліктілігін арттыру курстары  өткізіле бастады. Мен де Қазақстан Республикасында орта білім беру мазмұнын жаңарту шеңберінде білім беру үдерісінің құрылымы мен мазмұнына елеулі өзгерістер енгізілуіне байланысты Қарағанды облысындағы«Өрлеу» біліктілікті арттыру ұлттық орталығы ұйымдастырған  23 мамыр және 10 маусым аралығында  «Жаңартылған бастауыш білім беру мазмұны аясында» атты үш апталық курс тыңдаушысы болдым.Былтырғы жаңа оқу жылынан бастап осы жүйе, яғни әлемдік тәжірибе еліміздің барлық мектептерінің бірінші сыныптарына енгізілді, биыл мен осы бағдарлама бойынша 2 жыл жұмыс істеудемін. Жаңартылған білім мазмұны бойынша оқытудың пирадимасы өзгерді. Білім берудің мазмұны жаңарып, жаңаша көзқарас пайда болды. Осыған байланысты ұстаздар алдында оқытудың әдіс-тәсілдерін үнемі жаңартып отыру және технологияларды меңгеру, оны тиімді қолдана білу міндеті тұр.Білім беру бағдарламасының негізгі мақсаты – білім мазмұнының жаңаруымен қатар, критериалды бағалау жүйесін енгізу және оқытудың әдіс-тәсілдері мен әртүрлі құралдарын қолданудың тиімділігін арттыруды талап етеді. Бағалау жүйесі де түбегейлі өзгеріске ұшырап, критериальды бағалау жүйесіне көшті.  Былтырғы жылы осы критериальды бағалау жүйесін бастаған бетте мен өзіме сенімсіздікпен қарап, қалай, қайдан бастарымды білмей жүргенімде бастауыш сынып мұғалімдеріне арналған критериалды бағалау бойынша нұсқаулықты (Оқу-әдістемелік құрал) басшылыққа алып, аудандық білім бөлімінің ұйымдастыруымен, аудандық білім бөлімінің әдіскері-Шагирова Сая Даулетовна Топар кентіндегі «Корниенко» атындағы мектебінде «Критериалды бағалау арқылы оқушы білімін бағалау» атты семинар өткізілді. Ол семинарда –  критериалды бағалау жүйесінің терминдері мен анықтамалары, қағидаларымен танысып, білім алушылардың оқу жетістіктерін,қалыптастырушы, жиынтық бағалаудың үдерістерін жоспарлау,ұйымдастыру кезінде мұғалімге көмек болатындай, тәжірибелік ұсыныстармен тоқсандық, жылдық баға қою механизмдерін көрсетіліп, түсіндірілгеннен бастап- мен өз- өзімді жинақтап өз бойымнан осы жұмысты саралап өткізіп барып түсіндім деп айта аламын және осындай семинар өткізген аудандық білім бөлімінің әдіскері-Шагирова Сая Даулетовнаға алғысым шексіз . Сонымен критериалды бағалау- оқушының  оқу жетістігін бағалау болып есептелінеді. Бұл бүгінгі оқыту жүйесінде өзекті талаптардың бірі  болып отыр. Критериалды бағалау кезінде оқушылардың үлгерімі алдын ала белгіленген критерийлердің нақты жиынтығы мен өлшенеді. Оқушылардың пән бойынша үлгерімі екі тәсіл мен бағаланады: қалыптастырушы бағалау және жиынтық бағалау. Баланың жан-жақты ізденуіне ынталандырады. Критериальды бағалау жүйесі Филиппин, Сингапур, Жапония, Франция сынды дамыған елдер де пайдаланылады. Бұл бағалау жүйесінің артықшылығы, баланың ойлау қабілетін дамытып, ғылым мен айналысуына ықыласын туғызады. Ата-ана үшін де бұл бағдарлама бір жағынан қорқыныш тудырса, екінші жағынан қызығушылық та тудырып отыр.Ата-аналар мәжілістерінде әр оқушының бағалау нәтижесін есеп беру бетшесі арқылы таныстырудың өзі ата-ана мен мұғалімдердің арасында ынтымақтаса жұмыс жасауға ықпал ететіндігін көрсетуде.Кері байланыс бетшесінде алған мәліметтерін,жазған ұсыныстарына қарай отырып, ата-ананың бағдарлама мақсатын түсінгендігін байқауға болады.Жиынтық бағалау оқу бағдарламасының бөлімдерін (ортақ тақырыптарын және белгілі бір оқу кезеңін (тоқсан, оқу жылы, орта білім деңгейі) аяқтаған оқушының үлгерімі туралы ақпарат алу мақсатында балл және баға қою арқылы өткізіледі. Жаңартылған орта білім мазмұны бойынша білім алушылардың үлгеріміне ағымдық бақылау жүргізудің тәртібі «Өзін-өзі тану», «Көркем еңбек», «Музыка», «Дене шынықтыру» пәндері бойынша жиынтық бағалау жүргізілмейді. Тоқсанның («Дене шынықтыру»), жартыжылдықтың («Өзін-өзі тану», «Көркем еңбек», «Музыка») және оқу жылының соңында аталған пәндерден «есептелінді»/«есептелінген жоқ» деген белгі жазылады. Жиынтық бағалау тапсырмаларын педагог өзі дайындайды Тілдік пәндерден жиынтық бағалау сөйлеу әрекетінің төрт түрі бойынша жүргізіледі: (тыңдалым, айтылым, оқылым, жазылым). Тыңдалым (тыңдау) және айтылым дағдыларын бағалау жиынтық бағалауды өткізу жоспарланған аптаның ішінде сабақтың барысында жүргізіледі. Білім алушылардың тоқсандағы оқу жетістіктерінің нәтижелері бойынша жазбаша түрде өткізілетін жиынтық бағалауда объективтілік және ашықтықты қамтамасыз ету үшін модерация жүргізіледі. Модерация қорытындысы бойынша білім алушылардың өзгертуге жататын жиынтық жұмыстарының тоқсандық балы қайта тексеріледі. Модерация қорытындысы бойынша қойылатын жиынтық жұмыс балы жоғарылатып, сол сияқты төмендетіліп те қойылады.Білім алушы белгілі себептермен екі аптаға дейін болмаған жағдайда (ауырып қалуына байланысты, жақын туыстарының қайтыс болуы, конференцияға, олимпиадалар мен ғылыми жобаларға (ғылыми жарыстарға) қатысу), білім алушы орта білім беру ұйымына қайтып оралғаннан кейінгі екі аптаның ішінде мектеп жасаған жеке кестеге сәйкес жиынтық бағалауды тапсырады.*** Бөлім (ортақ тақырып) және тоқсан бойынша жиынтық бағалау қорытындысы болмаған жағдайда білім алушы уақытша аттестаттаудан өтпеген болып есептеледі.*** Балл түріндегі білім алушылардың жиынтық бағалау нәтижелері осы қағидаларға сәйкес балдарды бағаға ауыстыру шәкілі бойынша тоқсандық және жылдық бағаларға ауыстырылады.Бөлім / ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге білім алушылардың тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді.Оқушы білімін бағалауға тоқталар болсам, жаңа білім беру мазмұнында бес балдық бағалау емес, критериалды бағалау арқылы бағалануы – оқушылардың оқу жетістіктерін нақты айқындалған, бірге даярланған, оқу үдерісінің барлық қатысушыларына алдын ала белгілі, бастауыш білім берудің мақсаттары мен мазмұнына сай критерийлермен салыстыруға негізделген бағалау үдерісі. Критериалды бағалау оқыту, тәлім-тәрбие беру және бағалаудың өзара байланысына негізделген. Әдістемелік ұсыныстарда бөлім / ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды өткізуге арналған бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ, жинақта білім алушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған. Дескрипторлары мен балдары бар тапсырмалар ұсыныс түрінде берілген.Тоқсандық жиынтық бағалауды өткізу үшін спецификация мен балл қою кестесі ұсынылған. Спецификация стандартталған және оны тоқсандық жиынтық бағалауды өткізуде басшылыққа алу міндеттелген.Бұл бағалау жүйесінің оқушы үшін ерекше екендігін тәжірибе барысында байқадым.Топар жалпы білім беретін мектебінің «Тоқсандық жиынтық бағалауды өткізу туралы» 2 – сынып оқушыларының білімін критериалды бағалау жүйесін енгізу үдерісін үйлестіретін жауапты тұлға болып директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары Тәуекелова С.Р. тағайындалып, білім алушылардың тоқсандық жиынтық бағалау жұмыстарының нәтижесін талқылау үшін модерация өткізуге төмендегі құрамда комиссия құрылды:
Модерация төрайымыДюсенова А.А- мектеп директорының міндетін атқарушы
Модерацияға қатысушыларТәуекелова С.Р. -мектеп үйлестірушісі, оқу ісінің меңгерушісі. Искакова Д.Ж. - бастауыш сыныптардың әдістемелік жетекшісіСмирнова Л.Г.-бастауыш сынып мұғаліміЖакенова А.Б.- бастауыш сынып мұғалімі
Модерация – бағалаудың анықтығы мен дәлдігін қамтамасыз ету үшін қойылған балдарды стандарттау мақсатында тоқсандық жиынтық бағалау бойынша білім алушылардың жұмыстарын талқылап қарастыратын үдеріс.

Әрбір мұғалім үшін модерацияға қатысу тиімді болып келеді. Мүмкіндіктері:балл қою кестесі ескерілмегендіктен дұрыс жауап қабылданбаған, балл қою кестесінде қате жіберілген, жалпы балл дұрыс есептелмеген,және т.б. жағдайларды анықтау;әріптестердің бағалауды қалай жүргізгенін көру;бағалаудағы өз тәжірибесімен бөлісу;жиынтық бағалаудың дұрыс өтуін, білім алушылардың барлық жауаптарының есептелуін, мұғалімдер арасында бағалаудың айырмашылықтарын талқылау және түсіну;балл қою кестесіне өзгертулер мен толықтырулардың енгізілуі және білім алушылардың алған балдарын қайта қарау туралы шешімдер қабылд БЖБ саны оқу бағдарламасына сәйкес анықталадыБЖБ-ды қандай түрде (бақылау, практикалық, шығармашылық жұмыс, проект, ауызша сұрау, эссе және т.б.) және қай сабақта өткізетінін мұғалім өз бетінше анықтайдыБЖБ тапсырмаларын құрастыру кезінде тек өтілген материалдарды ғана қамту керекБЖБ үшін тапсырмалар мен дескрипторларды мұғалім өз бетінше құрастырады (әдістемелік нұсқаулықта берілген тапсырмаларды қолдануға рұқсат етіледі)БЖБ-да максималды балды дескрипторларды ескере отырып, мұғалімнің өзі анықтайды

БЖБ өткізу тоқсан аяқталғанға дейін кемінде 1 апта бұрын жоспарланадыМұғалімге кез келген қолжетімді және қолайлы формада (электрондық күнделік арқылы ақпараттандыру қарастырылуда) БЖБ нәтижелері туралы оқушыны, ата-ананы ақпараттандыру қажет

Бөлім бойынша жиынтық бағалау қай кезде өткізіледі? ББЖБ оқу бағдарламасындағы бөлімді аяқтаған кезде яғни, сабақ үстінде 10-15 минут аралығында өткізіледі.Тоқсандық жиынтық бағалау тоқсан соңында барлық тоқсан бойынша өтілген бөлімдерді қамти отырып, 40 минут аралығында өткізіледі.Жиынтық бағалау алған кезде тек өтілген тақырыптарды қамту қажет.Жиынтық бағалауды мұғалімдер өзіміз құрастыруға да болады немесе әдістемелік ұсыныста берілген тапсырмаларды қолдануға да болады.ТЖБ спецификацияға сәйкес болу керек. Спецификация және тапсырма үлгілері әдістемелік ұсыныста берілген.

Тоқсандық бағалау жұмыстарын және балдарды қою кестесін әзірлеу бір параллельдегі барлық сыныптар үшін біркелкі Тест спецификациясы негізінде жүзеге асырылады-Тоқсандық жиынтық жұмыстар әр түрлі болуы мүмкін (тест, сынақтар, бақылау жұмысы және т.б.)-Тоқсандық жиынтық бағалауды өткізу кестесі мектеп директорының бұйрығымен бекітіліп, тоқсан басында ата-аналар мен оқушылардың назарына жеткізіледі.-Тоқсандық жиынтық жұмыс бір параллель үшін бірдей жағдайда өткізіледі-Тоқсандық жиынтық бағалауды қайтадан орындауға (көшіруге) болмайды -Егер оқушы тоқсандық жиынтық бағалауға белгілі бір себептермен қатыса алмаған жағдайда (ауырып қалуы, конференцияға, олимпиадаға және басқа да ғылыми жарыстарға қатысқан жағдайда), пән бойынша орындай алмаған тоқсандық жиынтық жұмысын мектепке келгеннен кейінгі екі апта ішінде орындауы тиіс; бұл жағдайда тоқсандық жиынтық бағалау жұмысының қосымша нұсқасы қолданылады Тақырыптық күнтізбелік жоспарда бөлім бойынша сабақ қарастырылмаған. Себебі бөлім бойынша жиынтық бағалау сабақ үстінде өткізіледі.Тоқсандық жиынтық бағалау өткізу үшін тақырыптық күнтізбелік жоспарға тоқсан соңында арнайы сағат бөлуді қамту қажет, яғни 1 сағат. Сондықтан жыл басында тақырыптық күнтізбелік жоспарыма әр пәнге бөлім бойынша жиынтық бағалау мен тоқсандық жиынтық бағалауды енгіздім да, жиынтық бағалауға арналған кесте құрдым. Бекітемін:Мектеп директоры м.а:_________Дюсенова А.А. Жиынтық бағалаудың өткізу кестесі Қазақ тілі пәні
ТоқсанапталарЖБ рәсімдерінің атауы (бөлім бойынша ЖБ тақырыптары)

аптаБағалауды өткізу формасыЖиынтық бағалау рәсімдерін орындау ұзақтығы Мерзімі Ескерту
11-тоқсан9«Өзім туралы» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау4ЖБ –ға арналған тасырмалар20 минут27.09

21-тоқсан9«Менің отбасым және достарым» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау8ЖБ –ға арналған тасырмалар20 минут23.10

31-тоқсан91-тоқсан бойынша жиынтық бағалау8ЖБ –ға арналған тасырмалар40 минут26.10

42-тоқсан7«Менің мектебім» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау4ЖБ –ға арналған тасырмалар20 минут4.12

52-тоқсан7«Менің туған өлкем» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау6ЖБ –ға арналған тасырмалар20 минут25.12

62-тоқсан72-тоқсан бойынша жиынтық бағалау7ЖБ –ға арналған тасырмалар40 минут28.12

73-тоқсан10«Дені саудың – жаны сау» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау3ЖБ –ға арналған тасырмалар20 минут7.02

83-тоқсан10«Салт-дәстүр және ауыз әдебиеті» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау4ЖБ –ға арналған тасырмалар20 минут 12.03

93-тоқсан103-тоқсан бойынша жиынтық бағалаудың спецификациясы9ЖБ –ға арналған тасырмалар40 минут15.03

104-тоқсан7«Қоршаған орта» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау2ЖБ –ға арналған тасырмалар20 минут26.04

114-тоқсан7«Саяхат» ортақ тақырыбы бойынша жиынтық бағалау5ЖБ –ға арналған тасырмалар20 минут10.05

124-тоқсан74-тоқсан бойынша жиынтық бағалау6ЖБ –ға арналған тасырмалар40 минут24.05

Осы кесте бойынша бөлім аяқталған бетте жиынтық бағалауды алып, тексеріп , ата-анаға арналған рубриканы таратып беремін. Ата-аналар туралы айтатын болсақ, бағалаудың жаңа жүйесінің артықшылықтарын, тағы да бөліп көрсете аламыз, ата-аналар өз баласының оқығандық деңгейінің объективті дәлелін көреді, бала оқуындағы прогресті қадағалай алады және оқу барысында баласына қолғабыс көрсете алады. Ең маңыздысы, бағалаудың жаңа жүйесімен балаға сыныпта және мектепте жайлы болатынына сенімді боламыз. Әр оқушының ата-анасы өз баласының орындаған жұмысы бойынша деңгейін біліп отырады. Қыркүйек айынан бастап алған жиынтық бағалауым бойынша мысалы математика пәнін алатын болсам осы уақытқа дейін бөлім бойынша 4 жиынтық бағалау, 1 тоқсандық жиынтық бағалау өткіздім. . Математика пәні бойынша жиынтық бағалау тапсырмасыОқушылар бұл жұмыстың барлығына қызығушылықпен қатысты . Алдына ала жинақ тапсырмалардан оқушыға тапсырмаларын, бағалау критерийлерін, рубрикасы  шығарылды. Жұмыс уақыты 15 минут болатын. Жұмыс жекелеген оқушыларға қиындық тудырды. Дегенмен, әр оқушы қалыптастырушы бағалау кезінде алған білім деңгейлерін көрсете алды. Ата – аналарға осы жұмысқа байланысты рубрикалар таратылып, таныстырылды.   РубрикаӘр ата – ана өз баласының жеткен жетістігі мен кемшілігі туралы мәлімет алды. Әр  пән бойынша білім алушының жиынтық бағалау кестесі толтырылды.   Оқушылардың білімін есепке алу бетшесі мен журналы Сыныбымда 9 оқушы бар. Математика пәнінен бөлім бойынша жүргізілген 2жиынтық бағалау барысында оқушылардың пайыздық есебі шығарылды: 100-81% – 3оқушы; 80-51% – 
578тг - Сатып алу
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!