Сабақтың тақырыбы: Жақсы деген
немене,
Жаман
деген немене.
Сабақтың мақсаты:
а)
Білімділік: Балаларға жақсы мен жаманды
айыра білуге, жақсылық жасауға, жамандықтан қашуға
үйрету.
ә)
Дамытушылық: Балалардың дүниетанымын,
ақыл-ойын, танымын, шығармашылығын арттыру. Жақсы мен жаманды
салыстыра білу іскерліктерін дамыту.
б)
Тәрбиелік: Балаларды еңбексүйгіштікке,
жақсы істер мен әрекеттер жасауға, жаман қасиеттерден аулақ болуға
тәрбиелеу.
Сабақтың
түрі: жарыс сабақ
Сабақтың
әдісі: түсіндіру, көрініс,
өлең-тақпақтар оқу, топтастыру, ой қозғау.
Сабақтың
көрнекілігі: сурет, топтастыру, сызба,
кесте, үнтаспа, қанатты сөздер.
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі. Тыныштық
сәті.
ІІ. Жаңа сабақ
Сабақтың тақырыбын ертегі жұмбақ жасыру арқылы
ашу.
«Жақсылық пен жамандық»
ертегісін балаларға баяндап беру.
Бүгінгі жарыс сабағына 4 «А», 4 «Ә» сынып
оқушылары қатысады. Оқушылар екі топқа бөлінеді.
4 «А» сынып «ӘДЕПТІЛІК» тобы
Топ басшысы: Бердібай Назерке
Топ ұраны: «Ата-анаңның ақылы –
Сайрап жатқан жолмен тең»
4 «Ә» сынып «СҮЙІСПЕНШІЛІК» тобы
Топ басшысы: Рахметқызы Манат
Топ ұраны: «Ақылдының ақылы –
Сарқылмайтын көлмен тең»
Сабақтың шарттарымен
таныстыру:
-
Көркем сөз – көңіл кілті.
-
Адам болам десеңіз...
-
Мақал - сөздің мәйегі.
-
Түйінді ой жүректен орын
алса...
-
Өнерлі болсаң, сынға түс.
Әділ –
қазылар: бастауыш сынып
мұғалімдері
1- сайыс: «Көркем сөз –
көңіл кілті»
Мұғалім:
Өмір
таны, өнер қу,
Өнер табу – ол да оқу.
Талаптансаң, тартынба
Өз күшіңде жол табу.
«ӘДЕПТІЛІК»
тобы «Үш ұл» атты ертегісіне
көрініс көрсетеді.
Назерке –
автор
Оразхан –
қария
Бірінші ана – Зарина, баласы – Айда
Екінші ана – Айтолқын, баласы – Зияда
Үшінші ана – Ұлбала, баласы – Иманғали
«СҮЙІСПЕНШІЛІК»
тобы «Сүйіспеншілік» мәтініне
көрініс көрсетеді.
Манат – автор
Гүлмира - әйел
Қуат – отағасы
Шұғыла – баласы
Мұхит – байлық
Қажмұхан – сүйіспеншілік
Рамазан – сәттілік
2 -
сайыс: «Адам болам
десеңіз...»
Мұғалім:
Ғылым
таппай мақтанба,
Орын таппай баптанба.
Құмарланып шаттанба.
Ойнап босқа күлуге.
Бес нәрседен қашық бол,
Бес нәрсеге асық бол,
Адам болам десеңіз.
«ӘДЕПТІЛІК»
тобы адамның бойындағы жақсы
қасиеттер туралы өлең-шумақтарын оқиды.
«СҮЙІСПЕНШІЛІК»
тобы адамның бойындағы жаман
қасиеттер туралы өлең-шумақтарын оқиды.
3 -
сайыс: «Мақал – сөздің
мәйегі»
Мұғалім:
Биязы
мінез тіл алғаш,
Бал-бұл жанып
жүретін
«Әдептілік»: Бауырмалдық сол -
?
(Жақсы)
Ұшып – қонып
жүретін,
Шегірткедей
жеңілтек,
Ұшқалақ болсаң сол -
?
(Жаман)
Ашу деген
бәледен,
Алшақ жүріп
жанаспай,
Ақылды болсаң сол -
?
( Жақсы)
Мұғалім:
Беті-қолың кір-кір боп,
Берекесіз ыржақтап,
«Сүйіспеншілік»: Бейбастық өссең сол -
?
(Жаман)
Үйдің ішін тазалап,
Үстіңе де қарайлап,
Үлгере алсаң сол - ?
(Жақсы)
Ата-ананың ақылын,
Ала білмей кезінде,
Ақымақ болсаң сол - ?
(Жаман)
3 – сайыс бойынша «Әдептілік»
және «Сүйіспеншілік» топтары жақсылық пен жамандық туралы
мақал-мәтелдер мен қанатты сөздер айтып жарысады.
4 – сайыс: «Түйінді ой жүректен орын
алса...»
Мүғалім:
Ұқыпты
болуға (болады)
Әдепсіз болуға (болмайды)
«Әдептілік» Мейірімді болуға
(болады)
Ұқыпсыз болуға (болмайды)
Мұғалім:
Білімді
болуға (болады)
Жаман болуға (болмайды)
«Сүйіспеншілік» Дос болуға
(болады)
Мейірімсіз болуға (болмайды)
4-сайыс бойынша «Әдептілік»
және «Сүйіспеншілік» топтарына жақсы қасиеттер мен жаман
қасиеттерді топтастыру стратегиясы беріледі. 4-5 минут уақыт
бөлінеді. Оқушылар тапсырманы орындап болғанша әуен ойнап
тұрады.
5 – сайыс «Өнерлі болсаң, сынға
түс»
Мұғалім:
Өнер
сүйсең жиренбе,
Дамыта бер, үйрен де!
«Өнер алды кең»,- деп біл,
Қалсын үлгі кейінге!
Әр топ дайындап келген өнерлерін ортаға
салады.
«ӘДЕПТІЛІК»
тобы би билейді.
«Көңіл толқыны» күйіне бишілер – Назерке, Зияда,
Айда, Айтолқын.
«СҮЙІСПЕНШІЛІК»
тобы би билейді.
«Ұлытау» күйіне – бишілер Манат пен
Шұғыла.
Сабақты қорытындылау:
Әділ-қазылар балалардың жинаған балын топтап,
жеңімпаз топты анықтайды. Қорытынды сөз айту.
Мұғалім:
Балалар,
бүгінгі «Жақсы деген немене, Жаман деген немене» атты сабағымызда
өз бойымызға қандай ұранды ұстандық.
Оқушылар:
Жақсылықтан үйреніп,
Боламыз біз жақсы адам.
Жамандықтан жиреніп,
Үлгі аламыз
жақсыдан.
Сабаққа белсене қатысқан
оқушыларды мақтау, мадақтау, сабаққа деген қызығушылықтарын
арттыру.