Сабақтың тақырыбы: Жақсы деген немене,
Жаман деген немене.
Сабақтың мақсаты:
а) Білімділік: Балаларға жақсы мен жаманды айыра білуге, жақсылық жасауға, жамандықтан қашуға үйрету.
ә) Дамытушылық: Балалардың дүниетанымын, ақыл-ойын, танымын, шығармашылығын арттыру. Жақсы мен жаманды салыстыра білу іскерліктерін дамыту.
б) Тәрбиелік: Балаларды еңбексүйгіштікке, жақсы істер мен әрекеттер жасауға, жаман қасиеттерден аулақ болуға тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: жарыс сабақ
Сабақтың әдісі: түсіндіру, көрініс, өлең-тақпақтар оқу, топтастыру, ой қозғау.
Сабақтың көрнекілігі: сурет, топтастыру, сызба, кесте, үнтаспа, қанатты сөздер.
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі. Тыныштық сәті.
ІІ. Жаңа сабақ
Сабақтың тақырыбын ертегі жұмбақ жасыру арқылы ашу.
Жақсылық пен жамандық ертегісін балаларға баяндап беру.
Бүгінгі жарыс сабағына 4 А, 4 Ә сынып оқушылары қатысады. Оқушылар екі топқа бөлінеді.
4 А сынып ӘДЕПТІЛІК тобы
Топ басшысы: Бердібай Назерке
Топ ұраны: Ата-анаңның ақылы –
Сайрап жатқан жолмен тең
4 Ә сынып СҮЙІСПЕНШІЛІК тобы
Топ басшысы: Рахметқызы Манат
Топ ұраны: Ақылдының ақылы –
Сарқылмайтын көлмен тең
Сабақтың шарттарымен таныстыру:
Көркем сөз – көңіл кілті.
Адам болам десеңіз...
Мақал - сөздің мәйегі.
Түйінді ой жүректен орын алса...
Өнерлі болсаң, сынға түс.
Әділ – қазылар: бастауыш сынып мұғалімдері
1- сайыс: Көркем сөз – көңіл кілті
Мұғалім: Өмір таны, өнер қу,
Өнер табу – ол да оқу.
Талаптансаң, тартынба
Өз күшіңде жол табу.
ӘДЕПТІЛІК тобы Үш ұл атты ертегісіне көрініс көрсетеді.
Назерке – автор
Оразхан – қария
Бірінші ана – Зарина, баласы – Айда
Екінші ана – Айтолқын, баласы – Зияда
Үшінші ана – Ұлбала, баласы – Иманғали
СҮЙІСПЕНШІЛІК тобы Сүйіспеншілік мәтініне көрініс көрсетеді.
Манат – автор
Гүлмира - әйел
Қуат – отағасы
Шұғыла – баласы
Мұхит – байлық
Қажмұхан – сүйіспеншілік
Рамазан – сәттілік
2 - сайыс: Адам болам десеңіз...
Мұғалім: Ғылым таппай мақтанба,
Орын таппай баптанба.
Құмарланып шаттанба.
Ойнап босқа күлуге.
Бес нәрседен қашық бол,
Бес нәрсеге асық бол,
Адам болам десеңіз.
ӘДЕПТІЛІК тобы адамның бойындағы жақсы қасиеттер туралы өлең-шумақтарын оқиды.
СҮЙІСПЕНШІЛІК тобы адамның бойындағы жаман қасиеттер туралы өлең-шумақтарын оқиды.
3 - сайыс: Мақал – сөздің мәйегі
Мұғалім: Биязы мінез тіл алғаш,
Бал-бұл жанып жүретін
Әдептілік: Бауырмалдық сол - ?
(Жақсы)
Ұшып – қонып жүретін,
Шегірткедей жеңілтек,
Ұшқалақ болсаң сол - ?
(Жаман)
Ашу деген бәледен,
Алшақ жүріп жанаспай,
Ақылды болсаң сол - ?
( Жақсы)
Мұғалім: Беті-қолың кір-кір боп,
Берекесіз ыржақтап,
Сүйіспеншілік: Бейбастық өссең сол - ?
(Жаман)
Үйдің ішін тазалап,
Үстіңе де қарайлап,
Үлгере алсаң сол - ?
(Жақсы)
Ата-ананың ақылын,
Ала білмей кезінде,
Ақымақ болсаң сол - ?
(Жаман)
3 – сайыс бойынша Әдептілік және Сүйіспеншілік топтары жақсылық пен жамандық туралы мақал-мәтелдер мен қанатты сөздер айтып жарысады.
4 – сайыс: Түйінді ой жүректен орын алса...
Мүғалім: Ұқыпты болуға (болады)
Әдепсіз болуға (болмайды)
Әдептілік Мейірімді болуға (болады)
Ұқыпсыз болуға (болмайды)
Мұғалім: Білімді болуға (болады)
Жаман болуға (болмайды)
Сүйіспеншілік Дос болуға (болады)
Мейірімсіз болуға (болмайды)
4-сайыс бойынша Әдептілік және Сүйіспеншілік топтарына жақсы қасиеттер мен жаман қасиеттерді топтастыру стратегиясы беріледі. 4-5 минут уақыт бөлінеді. Оқушылар тапсырманы орындап болғанша әуен ойнап тұрады.
5 – сайыс Өнерлі болсаң, сынға түс
Мұғалім: Өнер сүйсең жиренбе,
Дамыта бер, үйрен де!
Өнер алды кең,- деп біл,
Қалсын үлгі кейінге!
Әр топ дайындап келген өнерлерін ортаға салады.
ӘДЕПТІЛІК тобы би билейді.
Көңіл толқыны күйіне бишілер – Назерке, Зияда, Айда, Айтолқын.
СҮЙІСПЕНШІЛІК тобы би билейді.
Ұлытау күйіне – бишілер Манат пен Шұғыла.
Сабақты қорытындылау:
Әділ-қазылар балалардың жинаған балын топтап, жеңімпаз топты анықтайды. Қорытынды сөз айту.
Мұғалім: Балалар, бүгінгі Жақсы деген немене, Жаман деген немене атты сабағымызда өз бойымызға қандай ұранды ұстандық.
Оқушылар: Жақсылықтан үйреніп,
Боламыз біз жақсы адам.
Жамандықтан жиреніп,
Үлгі аламыз жақсыдан.
Сабаққа белсене қатысқан оқушыларды мақтау, мадақтау, сабаққа деген қызығушылықтарын арттыру.