Материалдар / Жартылай көшпелі және отырықшы мәдениеттердің өзара әсері
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Жартылай көшпелі және отырықшы мәдениеттердің өзара әсері

Материал туралы қысқаша түсінік
Жартылай көшпелі және отырықшы мәдениеттердің өзара әсері тақырыбында ашық сабақ
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
11 Қырқүйек 2018
638
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Бекітемін:_____________

Директордың оқу ісі

жөніндегі орынбасары:_______________ Бержанов М.Т


Сабақтың тақырыбы

Жартылай көшпелі және отырықшы мәдениеттердің өзара әсері

Сілтеме

Жоспары: Оқулық-33-37 беттер аралығы

Жалпы мақсаты

Танымдық: 1.Көшпелілік-тарихи тұрғыда қалыптасқан шаруашылық-мәдени, әлеуметтік жүйе екендігін, яғни, түркі тілдес халықтар өміріндегі көшпелі және отырықшы өзара әсерінің маңызын ұғындыру;

2. Түркі тілдес халықтар мәдениетінің даму ерекшеліктері және олардың қарым-қатынастары жайлы түсіндіру;

Эмоциялық: Психологиялық жағымды орта қалыптастыру арқылы олардың зейінін дамыту;

Әлеуметтік: Әлеуметтік өзара әрекеттестікте оқыту арқылы барлық оқушылардың бірдей оқу мен оқыту

үдерісіне қатысуына ықпал жасау; Бірлесіп жұмыс жасауға баулу.

Күтілетін нәтиже

1. Көшпелілік-тарихи тұрғыда қалыптасқан шаруашылық-мәдени, әлеуметтік жүйе екендігін, яғни, түркі тілдес халықтар өміріндегі көшпелі және отырықшы өзара әсерінің маңызы туралы білетін болады;

2.Түркі тілдес халықтар мәдениетінің даму ерекшеліктері және олардың қарым-қатынастары жайлы түсіне алады.

3.Тақырып бойынша жаңа түсінік қалыптасады, әлеуметтік өзара әрекеттесе жұмыс жасаудың маңыздылығын түсінеді, салыстыруға, пікірлерін айқын тұжырымдауға ықпалданады. Бірлесіп жұмыс жасайды.

Негізгі идеялар

«Мен тұжырымдамасы», ынтымақтастыққа оқу, өзін-өзі реттеу, СТОҮ, көшбасшылық және педагогикалық бақылау. (тез ойлау, есте сақтау танымдық қабілетін дамыту)

Тапсырмалар

Топтық жұмыс (Мәтінмен жұмыс, мәтінді оқу, талдау)

Жұптық жұмыс (Блиц-бақылау әдісі)

Жеке жұмыс (Тест тапсырмасы)

Көрнекілігі

Ежелгі Қазақстан тарихы (оқулық), Қазақстан тарихы (әдістемелік құрал №4 2014 ж; №9 2014 ж), АКТ (ғаламтордан алынған мәліметтер), постерлер, тірек-сызбалар, тапсырмалар

Ойлау үрдісін жүзеге асыру Іс-әрекеті

Жаттығулар




Тапсырма №1.

Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру.

Топқа бөлу. Сынып оқушыларын топқа әр түрлі жұлдызшаларды таңдау арқылы бөлу.

1-топ: «Ақылдылар» (қызыл жұлдызшалар)

2-топ: «Ойшылдар» (көк жұлдызшалар)

3-топ: «Білімділер» (жасыл жұзшалар)


Мұғалім 3 топ көшбасшысын сыныптың

көмегімен сайлап алады.

Топ басшылары өзіне ұқсастығына қарай топтарын құрады. Әр топ көшбасшысы, хатшысы, бақылаушысы, уақыт сақшысы, баяндаушысын сайлайды.





Тапсырма №2.

Үй тапсырмасын сұрау.

«Сиқырлы доп» ойыны арқылы жүргізіледі.

Одан соң, «Сәйкесттік тест» интерактивті тақтада көрсетілген қағанаттардың билеушілерін, хронологиялысын сәйкестендіру.

«Ақылдылар», «Ойшылдар» , «Білімділер» тобының мүшелері үй тапсырмасын сұрақ жауап арқылы орындайды. (сиқырлы допты бір-біріне ұсыну арқылы ойналады).

Қай топ жылдам, сәйкестік тестті толықтырады.


«Сәйкестік тест»


ТShape5 Shape4 Shape3 Shape2 ардуш Түрік қағанаты 704-756 ж.ж.

БShape7 Shape6 іле құл Қадырхан Батыс түрік қағанаты 603-704 ж.ж.

БShape9 Shape8 умын Түркеш қағанаты 756-940 ж.ж.

ӘShape11 Shape10 ли хан Қарлұқ қағанаты ІХ ғ. соңы-ХІ ғ. ортасы

Үшлік Оғыз мемлекеті 552-603 ж.ж.

ӘShape13 Shape12 л Қимақи Қимақ қағанаты ІХ ғ. соңы-ХІ ғ. басы



Оқушылар, біз бірінші тарау Ерте орта ғасырлардағы мемлекеттер тақырыбында 7 парагрофты оқып, аяқтаған болатынбыз. Осы тақырыптарда Түркеш қағанатының жартылай көшпелі, жартылай отырықшы, егін салумен айналысқанын. Қарлұқтардың жартылай көшпелі мал шаруашылығы және егін шаруашылығымен. Оғыздарда қойды көптеп өсірген. Қимақтар төрт түлік мал өсіріп, етті сүрлеп сақтауды ойлап тапқанын білдік. Енді осы екінші тарауда осы тақырыптарға байланысты не білеміз деп ойлайсыңдар? Сонымен , оқушылар, бүгінгі тақырыбымыз:

Ж а р т ы л а й к ө ш пе л і ж ә н е о т ы р ы қ ш ы м ә д е н и е т т е р д і ң ө з а р а ә с е р і

Тапсырма №3.

Тақырып 3-ке бөлініп беріледі. 3 топқа әр түсті 1 маркерден беріледі. 1-топ: «қызыл»,

2 – топ: «көк», 3-топ: «жасыл»

Жаңа білімді электрондық оқулық арқылы түсіндіріледі. Мәтінді оқып, өзара шығып топта талдайды. Постерге өз тапсырмаларын орындайды. 1 ғана түспен. Баяндаушы баяндайды.

1-топқа: Жартылай көшпелі мәдениет және Қала мәдениетінің дамуы

2-топқа: Қала және дала тұрғындарының материалдық мәдениеті мен жартылай көшпелілердің материалдық мәдениетін

3-топқа: Қыш құмыра жасау, метал өңдеу және сауда мен ақша айналымы

Тапсырма № 4.

Топтарға сағат тілімен орын ауыстырып бірін-бірі тексеру жүргізіледі.

1 топ-2 топқа, 2 топ -3 топқа, 3 топ- 1 топқа

(Эдвард де Боно) «Алты ойлау қалпағы» технологиясы арқылы жүргізіледі.

Топтар орындарын ауыстырады, басқа топ келіп ватманға басқа маркермен толтырады. Осылай әр топ әр постерге толықтыру енгізілді. Соңында постерлер қорғалады. Формативті бағалаудың түрі: «Екі жұлдыз, бір ұсыныс»

Тапсырма № 5.

Жұптық жұмыс орындалады. Онда балалар оқулықтағы тапсырмаларды орындайды.

Сұрақтарға жауап беріледі.



Оқушылар жазбаша жауап береді. Оқып, талдайды. Блиц-бақылау әдісі арқылы оқушылар жауабын бір күндік парақшасына жазып, талдайды.

3 топ мүшелері екеуден отырып, берілген тапсырмалары жұп арқылы орындайды. Онда формативті бағалаудың түрі топта өзін-өзі бағалау жүреді. ОүБ-2 ОүБ-1





Жұптық жұмыс



Берілген сұрақ

Сұрақ жауабы

Берілген балл

Көшпелілердің негізгі баспанасы?

Киіз үй



Әр дұрыс жауапқа бір баллдан.



Қында деген не?

пышақ

Кісе белдік дегеніміз не?

жалпақ былғары белбеу

Оқшантай деген не?

Мылтық оқ – дәрісі салуға арналған қалта

Шонданай деген не?

Қайрақ, шапқы, қында, пышақ сақталатын қалта

Көзе деген не?

Қыш-құмыра

Малақайлар деген не?

Орамал, бас киімнің бір түрі

Құмыра қандай ыдыс?

Қыштан, шыныдан жасалған ыдыс

Мал, мал өнімдері

Ақшалы сауда айналымы

Қорған-қамал деген не?

әскери жағынан маңызды мәні бар бекініс пункті




Сергіту сәті

Математикалық ойын «Киіз үй»

Shape14

Shape15


Shape16

12



Shape17

1

2

3

4

5

11

10

9

8


Shape18

Shape19

Shape20



7 6








Оқушылар математикалық ойыны арқылы, «Киіз үйді» құрастыру.

Сағат тілімен жүре отырып, сандардың арасына керекті таңбалар (+,-,*) қоя отырып, ең соңында 30 саны шығу керек. Себебі: киіз үйді 30 минутта жинап үлгеретін болған.






Тапсырма № 6.

Жеке тапсырмалар орындалады. Тест тапсырмалары орындалады.

3 топтың оқушылары жеке тапсырманы әрбір оқушы жеке отырып,тест сұрақтарына жауап береді.

Сабақ бойынша мұғалімінің жазбалары

Мұғалім үш топқа көшбасшысын сыныптың көмегімен сайлап алады. Сынып оқушыларын әр түрлі жұлдызшаларды таңдап алу арқылы топқа бөлді. Әр топ көшбасшылық, бақылаушы, баяндаушы, хатшы, уақыт сақшысын сайлады. «Сиқырлы доп» ойыны арқылы «Ақылдылар», «Ойшылдар» , «Білімділер» тобының мүшелері үй тапсырмасын сұрақ жауап арқылы орындайды. (сиқырлы допты бір-біріне ұсыну арқылы ойналады). «Мені түсін» бөлімі бойынша ұғымдарды түсіндіру арқылы бүгінгі өтетін сабақтың тақырыбын ашты. Тақырып үшке бөлініп берілді, оқып, өзара шағын топта талдайды. Тақырып 3-ке бөлініп беріледі. 3 топқа әр түсті 1 маркерден беріледі. (1-топ: «қызыл», 2 – топ: «көк», 3-топ: «жасыл»). Постерге өз тапсырмаларын орындайды. Топтар сағат тілімен орын ауыстырылып, келесі топтың жұмысын тексеріп толықтырады. Осылай әр топ ватманға толықтыру енгізеді. Топтар өз жұмыстарын қорғап, толықтыруларды саралайды. Сергіту сәті «Киіз үй» математимкалық ойыны арқылы жүргізіледі. Әр топқа мұғалім сұрақтар тастайды. 1-жеңіл; 2-орташа; 3-күрделі (дарынды, талантты оқушыны анықтау мақсатында) Жұптық, жеке жұмыстар орындалды. Топтарға бағалау парағы таратылады, мұғалім қорытынды бағасын қояды. Жеке ойын, жұппен, топтық жұмыстарда талқыланды. Оқушылар өз ойларын топ ішінде сыни түрде айтады. Оқушы еркін ойларын жеткізеді.

Сабақты бекіту: карточка таңдай арқылы сұрақтарға жауап береді.

Бағалау

ОҮБ-1,2,3

«Екі жұлдыз бір ұсыныс»

Бағдаршам арқылы бағалау

Критери арқылы бағалау

Кері байланыс

(Маған ұнады, маған қиын болды, сұрақ.)

Үйге тапсырма

Жартылай көшпелі және отырықшы мәдениеттердің өзара әсері

Кейінгі тапсырма

Жартылай көшпелі және отырықшы мәдениеттердің өзара әсері тақырыбында реферат жазу.


















Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!