Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Жартылай көшпелі және отырықшы мәдениеттердің өзара әсері
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Бекітемін:_____________
Директордың оқу ісі
жөніндегі орынбасары:_______________ Бержанов М.Т
Сабақтың тақырыбы |
Жартылай көшпелі және отырықшы мәдениеттердің өзара әсері |
||||||||||||||||||||||||||
Сілтеме |
Жоспары: Оқулық-33-37 беттер аралығы |
||||||||||||||||||||||||||
Жалпы мақсаты |
Танымдық: 1.Көшпелілік-тарихи тұрғыда қалыптасқан шаруашылық-мәдени, әлеуметтік жүйе екендігін, яғни, түркі тілдес халықтар өміріндегі көшпелі және отырықшы өзара әсерінің маңызын ұғындыру; 2. Түркі тілдес халықтар мәдениетінің даму ерекшеліктері және олардың қарым-қатынастары жайлы түсіндіру; Эмоциялық: Психологиялық жағымды орта қалыптастыру арқылы олардың зейінін дамыту; Әлеуметтік: Әлеуметтік өзара әрекеттестікте оқыту арқылы барлық оқушылардың бірдей оқу мен оқыту үдерісіне қатысуына ықпал жасау; Бірлесіп жұмыс жасауға баулу. |
||||||||||||||||||||||||||
Күтілетін нәтиже |
1. Көшпелілік-тарихи тұрғыда қалыптасқан шаруашылық-мәдени, әлеуметтік жүйе екендігін, яғни, түркі тілдес халықтар өміріндегі көшпелі және отырықшы өзара әсерінің маңызы туралы білетін болады; 2.Түркі тілдес халықтар мәдениетінің даму ерекшеліктері және олардың қарым-қатынастары жайлы түсіне алады. 3.Тақырып бойынша жаңа түсінік қалыптасады, әлеуметтік өзара әрекеттесе жұмыс жасаудың маңыздылығын түсінеді, салыстыруға, пікірлерін айқын тұжырымдауға ықпалданады. Бірлесіп жұмыс жасайды. |
||||||||||||||||||||||||||
Негізгі идеялар |
«Мен тұжырымдамасы», ынтымақтастыққа оқу, өзін-өзі реттеу, СТОҮ, көшбасшылық және педагогикалық бақылау. (тез ойлау, есте сақтау танымдық қабілетін дамыту) |
||||||||||||||||||||||||||
Тапсырмалар |
Топтық жұмыс (Мәтінмен жұмыс, мәтінді оқу, талдау) Жұптық жұмыс (Блиц-бақылау әдісі) Жеке жұмыс (Тест тапсырмасы) |
||||||||||||||||||||||||||
Көрнекілігі |
Ежелгі Қазақстан тарихы (оқулық), Қазақстан тарихы (әдістемелік құрал №4 2014 ж; №9 2014 ж), АКТ (ғаламтордан алынған мәліметтер), постерлер, тірек-сызбалар, тапсырмалар |
||||||||||||||||||||||||||
Ойлау үрдісін жүзеге асыру Іс-әрекеті |
|||||||||||||||||||||||||||
Жаттығулар Тапсырма №1. |
Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру. Топқа бөлу. Сынып оқушыларын топқа әр түрлі жұлдызшаларды таңдау арқылы бөлу. 1-топ: «Ақылдылар» (қызыл жұлдызшалар) 2-топ: «Ойшылдар» (көк жұлдызшалар) 3-топ: «Білімділер» (жасыл жұзшалар) Мұғалім 3 топ көшбасшысын сыныптың көмегімен сайлап алады. |
Топ басшылары өзіне ұқсастығына қарай топтарын құрады. Әр топ көшбасшысы, хатшысы, бақылаушысы, уақыт сақшысы, баяндаушысын сайлайды.
|
|||||||||||||||||||||||||
Тапсырма №2. |
Үй тапсырмасын сұрау. «Сиқырлы доп» ойыны арқылы жүргізіледі. Одан соң, «Сәйкесттік тест» интерактивті тақтада көрсетілген қағанаттардың билеушілерін, хронологиялысын сәйкестендіру. |
«Ақылдылар», «Ойшылдар» , «Білімділер» тобының мүшелері үй тапсырмасын сұрақ жауап арқылы орындайды. (сиқырлы допты бір-біріне ұсыну арқылы ойналады). Қай топ жылдам, сәйкестік тестті толықтырады. |
|||||||||||||||||||||||||
«Сәйкестік тест»
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Оқушылар, біз бірінші тарау Ерте орта ғасырлардағы мемлекеттер тақырыбында 7 парагрофты оқып, аяқтаған болатынбыз. Осы тақырыптарда Түркеш қағанатының жартылай көшпелі, жартылай отырықшы, егін салумен айналысқанын. Қарлұқтардың жартылай көшпелі мал шаруашылығы және егін шаруашылығымен. Оғыздарда қойды көптеп өсірген. Қимақтар төрт түлік мал өсіріп, етті сүрлеп сақтауды ойлап тапқанын білдік. Енді осы екінші тарауда осы тақырыптарға байланысты не білеміз деп ойлайсыңдар? Сонымен , оқушылар, бүгінгі тақырыбымыз: Ж а р т ы л а й к ө ш пе л і ж ә н е о т ы р ы қ ш ы м ә д е н и е т т е р д і ң ө з а р а ә с е р і |
||||||||||||||||||||||||||
Тапсырма №3. |
Тақырып 3-ке бөлініп беріледі. 3 топқа әр түсті 1 маркерден беріледі. 1-топ: «қызыл», 2 – топ: «көк», 3-топ: «жасыл» |
Жаңа білімді электрондық оқулық арқылы түсіндіріледі. Мәтінді оқып, өзара шығып топта талдайды. Постерге өз тапсырмаларын орындайды. 1 ғана түспен. Баяндаушы баяндайды. 1-топқа: Жартылай көшпелі мәдениет және Қала мәдениетінің дамуы 2-топқа: Қала және дала тұрғындарының материалдық мәдениеті мен жартылай көшпелілердің материалдық мәдениетін 3-топқа: Қыш құмыра жасау, метал өңдеу және сауда мен ақша айналымы |
|||||||||||||||||||||||||
Тапсырма № 4. |
Топтарға сағат тілімен орын ауыстырып бірін-бірі тексеру жүргізіледі. 1 топ-2 топқа, 2 топ -3 топқа, 3 топ- 1 топқа (Эдвард де Боно) «Алты ойлау қалпағы» технологиясы арқылы жүргізіледі. |
Топтар орындарын ауыстырады, басқа топ келіп ватманға басқа маркермен толтырады. Осылай әр топ әр постерге толықтыру енгізілді. Соңында постерлер қорғалады. Формативті бағалаудың түрі: «Екі жұлдыз, бір ұсыныс» |
|||||||||||||||||||||||||
Тапсырма № 5. |
Жұптық жұмыс орындалады. Онда балалар оқулықтағы тапсырмаларды орындайды. Сұрақтарға жауап беріледі.
|
Оқушылар жазбаша жауап береді. Оқып, талдайды. Блиц-бақылау әдісі арқылы оқушылар жауабын бір күндік парақшасына жазып, талдайды. 3 топ мүшелері екеуден отырып, берілген тапсырмалары жұп арқылы орындайды. Онда формативті бағалаудың түрі топта өзін-өзі бағалау жүреді. ОүБ-2 ОүБ-1 |
|||||||||||||||||||||||||
|
Жұптық жұмыс
|
||||||||||||||||||||||||||
Сергіту сәті |
Математикалық ойын «Киіз үй»
12
1 2 3 4 5 11 10 9 8
7 6
|
Оқушылар математикалық ойыны арқылы, «Киіз үйді» құрастыру. Сағат тілімен жүре отырып, сандардың арасына керекті таңбалар (+,-,*) қоя отырып, ең соңында 30 саны шығу керек. Себебі: киіз үйді 30 минутта жинап үлгеретін болған.
|
|||||||||||||||||||||||||
Тапсырма № 6. |
Жеке тапсырмалар орындалады. Тест тапсырмалары орындалады. |
3 топтың оқушылары жеке тапсырманы әрбір оқушы жеке отырып,тест сұрақтарына жауап береді. |
|||||||||||||||||||||||||
Сабақ бойынша мұғалімінің жазбалары |
Мұғалім үш топқа көшбасшысын сыныптың көмегімен сайлап алады. Сынып оқушыларын әр түрлі жұлдызшаларды таңдап алу арқылы топқа бөлді. Әр топ көшбасшылық, бақылаушы, баяндаушы, хатшы, уақыт сақшысын сайлады. «Сиқырлы доп» ойыны арқылы «Ақылдылар», «Ойшылдар» , «Білімділер» тобының мүшелері үй тапсырмасын сұрақ жауап арқылы орындайды. (сиқырлы допты бір-біріне ұсыну арқылы ойналады). «Мені түсін» бөлімі бойынша ұғымдарды түсіндіру арқылы бүгінгі өтетін сабақтың тақырыбын ашты. Тақырып үшке бөлініп берілді, оқып, өзара шағын топта талдайды. Тақырып 3-ке бөлініп беріледі. 3 топқа әр түсті 1 маркерден беріледі. (1-топ: «қызыл», 2 – топ: «көк», 3-топ: «жасыл»). Постерге өз тапсырмаларын орындайды. Топтар сағат тілімен орын ауыстырылып, келесі топтың жұмысын тексеріп толықтырады. Осылай әр топ ватманға толықтыру енгізеді. Топтар өз жұмыстарын қорғап, толықтыруларды саралайды. Сергіту сәті «Киіз үй» математимкалық ойыны арқылы жүргізіледі. Әр топқа мұғалім сұрақтар тастайды. 1-жеңіл; 2-орташа; 3-күрделі (дарынды, талантты оқушыны анықтау мақсатында) Жұптық, жеке жұмыстар орындалды. Топтарға бағалау парағы таратылады, мұғалім қорытынды бағасын қояды. Жеке ойын, жұппен, топтық жұмыстарда талқыланды. Оқушылар өз ойларын топ ішінде сыни түрде айтады. Оқушы еркін ойларын жеткізеді. |
||||||||||||||||||||||||||
Сабақты бекіту: карточка таңдай арқылы сұрақтарға жауап береді. |
|||||||||||||||||||||||||||
Бағалау |
ОҮБ-1,2,3 «Екі жұлдыз бір ұсыныс» Бағдаршам арқылы бағалау Критери арқылы бағалау |
Кері байланыс (Маған ұнады, маған қиын болды, сұрақ.) |
|||||||||||||||||||||||||
Үйге тапсырма |
Жартылай көшпелі және отырықшы мәдениеттердің өзара әсері |
||||||||||||||||||||||||||
Кейінгі тапсырма |
Жартылай көшпелі және отырықшы мәдениеттердің өзара әсері тақырыбында реферат жазу. |