Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
Материалдар / Жас ерекшелігі психологиясының пайда болуы және алғашқы дамуы
Жас ерекшелігі психологиясының пайда болуы және алғашқы дамуы
Материал туралы қысқаша түсінік
Жас ерекшелігі психологиясы — психология ғылымының саласы. Оның зерттейтін пәні — адам психикасының жас ерекшелігі динамикасы, даму үстіндегі адамның психикалық процестері мен психологиялық қасиеттерінің онтогенезі. Балалар психологиясы, төменгі сынып оқушылары психологиясы, жеткіншектер психологиясы, балаң жас өспірімдер психологиясы, ересек адам психологиясы, героптопсихология жас ерекшелігі психологиясының тармақтары болып есептеледі. Жас ерекшелігі психологиясы психикалық процестердің жас ерекшеліктерін, білімді игерудің жасқа лайық мүмкіндіктерін, жеке адамның дамуының жетекші факторларын т. б. зерттейді. Жас ерекшелігі психологиясы педагогикалық психологиямен ажырамастай тығыз байланысты.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Аңдатпа:Жас ерекшелігі психологиясы— психология ғылымының саласы.
Оның зерттейтін пәні —адам психикасының жас ерекшелігі динамикасы, даму үстіндегі
адамның психикалық процестері мен психологиялық қасиеттерінің
онтогенезі.Балалар
психологиясы, төменгісыныпоқушылары психологиясы, жеткіншектер психологиясы, балаң
жас өспірімдер психологиясы, ересек адам психологиясы,
героптопсихология жас ерекшелігі психологиясының тармақтары болып
есептеледі. Жас ерекшелігі психологиясы психикалық процестердің жас
ерекшеліктерін, білімді игерудің жасқа лайық мүмкіндіктерін, жеке
адамның дамуының жетекші факторларын т. б. зерттейді. Жас
ерекшелігі психологиясы педагогикалық психологиямен ажырамастай
тығыз байланысты.
Педагогикалық психологияның
пәні—оқыту мен тәрбиелеудің.
психологиялық заңдылықтарын зерттеу.Педагогикалық психология окыту
процесін басқарудың психологиялық мәселелерін, танымдық
процестерінін калыптасуын зерттейді, акыл-ой дамуының сенімді
белгілерін іздеп тауып, окыту процесіндегі ақыл-ойдың тиімді
дамуының шарттарын анықтайды, педагог пен оқушылардың арасындағы
қарым-қатынастарды, сондай-ақ оқушылардың өзара қарым-катынастарын
қарастырады. Бұлармен қоса, педагогикалық психология окушыларға
жеке-дара қатынас жасауға банланысты мәселелерді де
зерттейді.
Аннотация:Возрастная
психология является отраслью психологическонауки. Предметом его
исследований является динамикавозрастных особенностей психики
человека, скелетные процессы развития психических процессов и
психологических свойств человека. Детская психология, психология
начальной школы, подростковая психология, детская и подростковая
психология, взрослая психология, геронтопсихология являются
разделами возрастной психологии.Возрастная психология изучает
возрастные особенности психических процессов, возрастные
возможности обучения, ведущие факторы развития личности. б.
исследования. Возрастная психология неразрывно связана с
педагогической психологией.Предметом педагогической психологии
является обучение и воспитание. изучение психологических моделей.
Педагогическая психология изучает психологические проблемы
управления процессом обучения, формирования познавательных
процессов, находит достоверные признаки психического развития,
определяет условия эффективного психического развития в процессе
обучения, рассматривает взаимоотношения учителя и ученика, а также
взаимодействие учащихся.
Кроме того,
педагогическая психология изучает вопросы, связанные с
индивидуальным подходом к учащимся.
Annotation:Age psychology is a branch
of psychological science. The subject of his research is the
dynamics of age characteristics of the human psyche, the skeletal
processes of developing human mental processes and psychological
properties.
Child psychology, elementary school psychology, adolescent
psychology, child and adolescent psychology, adult psychology,
gerontopsychology are branches of age
psychology.Age psychology studies
the age characteristics of mental processes, age-appropriate
opportunities for learning, the leading factors in the development
of the individual. b. studies. Age psychology is inextricably
linked with pedagogical psychology.
The subject of pedagogical psychology is teaching and
education. study of psychological patterns. Pedagogical psychology
studies the psychological problems of managing the learning
process, the formation of cognitive processes, finds reliable signs
of mental development, determines the conditions for effective
mental development in the learning process, considers the
relationship between teacher and student, as well as student
interaction.
In
addition, pedagogical psychology studies issues related to
individual approach to students.
Мақсаты:
Студенттерді онтогенездің әр
түрлі сатыларындағы психикалық даму мәселелелері бойынша негізгі
теорияларын және тұжырымдамаларын,практикалық білімдерімен
ұштастырып,олардың кәсіби психологиялық дайындықтарын
күшейту,студенттерге жүйелі түсініктерді қалыптастыру,даму
психологиялық бөлімнің бір бөлігі ретінде:онтогенездегі адамның
тұлғалық психологиялық ерекшеліктерін тереңдетіп меңгерулеріне
мүмкіндік береді.
Міндеттері:
Жас ерекшелік психологиясында қолданылатын әдістерді
жинақтау және эксперименттік зерттеу кезінде қалыптасқан және
түзету әсерінен алынған ақпараттық мәліметтерді талдау
туралы.Баланың психикалық дамуының жағдайлары мен толықтай
мазмұнын,жүруін бақылау үшін әдістемелік база
құру.
Өзектілігі:
«Жас психологиясы» студенттердің психологиялық дайындау
жүйесінде ерекше орын алады.Психиканың даму заңдылықтары мен
механизмдері туралы білімдері білім беру жүйесінде,сонымен қатар
қоғамдық өмірдің басқа да салаларында, психологтың практикалық
іс-әрекетінің негізі болып табылады.
Нысаны:
«Мамандыққа кіріспе», «Жалпы психология», «Психодиагностика»,пәндері. Бұл
пәндерді оқу барысында студенттер төмендегідей біліктіліктер мен
дағдыларды меңгеруі тиіс. Негізгі даму психологиясы пәні бойынша
ұғымдар мен анықтамалардың мәнін түсіну.Оқу танымдық іс-әрекет
үдерісінде алған білімдерін өз бетімен қолдана
білу.
Оқуту дәріс,практикалық сабақ түрінде өтеді. Студенттердің
білімін бақылау үй тапсырмаларын тексеру,тесттерді орындау,ауызша
сұрау түрінде,жеке семестрлік тапсырмалар оларды қорғау түрінде
жүзеге асады.
І.Жас ерекшелігі
психологиясының пайда болуы және алғашқы
дамуы...............................................................................................................5-7
ІІ.Жас ерекшелігі
психологияның дамуындағы биогенетикалық және социогенетикалық
бағыттар........................................................................7-10
ІІI.А. С. Макаренко
психологиялық
тұжырымдамасы................................11-14
ІV.Советтік жас ерекшелік
психологиясы..............................................14-17
V.Жас ерекшелігі
психологиясының
әдістері........................................17-19
Қорытынды
бөлім......................................................................................20-22
Пайдаланылған әдебиеттер
тізімі..................................................................23
Кіріспе
I.Жас ерекшелігі психологиясының пайда болуы және
алғашқы дамуы.
Жас ерекшелігі
психологиясы— психология
ғылымының саласы.Оның зерттейтін пәні —адам психикасының жас ерекшелігі динамикасы, даму үстіндегі
адамның психикалық процестері мен психологиялық қасиеттерінің
онтогенезі.Балалар
психологиясы, төменгісыныпоқушылары психологиясы, жеткіншектер психологиясы, балаң
жас өспірімдер психологиясы, ересек адам психологиясы,
героптопсихология жас ерекшелігі психологиясының тармақтары болып
есептеледі. Жас ерекшелігі психологиясы психикалық процестердің жас
ерекшеліктерін, білімді игерудің жасқа лайық мүмкіндіктерін, жеке
адамның дамуының жетекші факторларын т. б. зерттейді. Жас
ерекшелігі психологиясы педагогикалық психологиямен ажырамастай
тығыз байланысты.
Педагогикалық психологияның
пәні—оқыту мен тәрбиелеудің.
психологиялық заңдылықтарын зерттеу.Педагогикалық психология окыту
процесін басқарудың психологиялық мәселелерін, танымдық
процестерінін калыптасуын зерттейді, акыл-ой дамуының сенімді
белгілерін іздеп тауып, окыту процесіндегі ақыл-ойдың тиімді
дамуының шарттарын анықтайды, педагог пен оқушылардың арасындағы
қарым-қатынастарды, сондай-ақ оқушылардың өзара қарым-катынастарын
қарастырады. Бұлармен қоса, педагогикалық психология окушыларға
жеке-дара қатынас жасауға банланысты мәселелерді де
зерттейді.
Педагогикалық және жас
ерекшелігі психологиясының біртұтастығызерттелу
объектісі—бала, жеткіншек, жас
өспірім—ортақтығыментүсіндіріледі; олар, егер жас ерекшелігіне сай даму
динамнкасы тұрғысында зерттелсе, жас ерекшелігі психологиясының
зерттеу объектілері, ал егер педагогтың мақсатты ықпалдары
қарастырылса, педагогикалык психологияның объектілері болып
табылады.Мектепке дейінгі балалар
психологиясы,төменгі класс оқушылары
психологиясы, жеткіншектер, жас
өспірімдер психологиясы
—жас ерскшелігі психологиясыныц
бөлімдері.Оқыту психологиясы,
тәрбиелеу психологиясы, мұғалім психологиясы —педагогикалык психологияның
бөлімдері. Оқыту мен даму проблемаларына арналған бөлім
педагогикалык және жас ерекшеігі психологиясына теңдей катысты.
Педагогикалык және жас ерекшелігі психологиясы ажырамастай
біртұтастыққұрайды: баланы оқыту мен
тәрбиелеу процесінде карастырады. сонымен бірге окыту мен тәрбиелеу
де өзінен-өзі окыту мен
тәрбнелеудің объектісінен, яғни баладан тыс каралуы мүмкін емес.
Бұл жағдай педагогикалық және жас ерекшелігі
психологиясы проблемаларды
баяндау шекарасын шартты ете түседі.
Жас ерекшелігі психологиясының
пайда болуы және алғашқыдамуы.Педагогикалык және жас ерекшелігі психологиясының өмірге
келуіXIXғасырдың екінші жарты-:нна
жатады және психология ғылымынагенетикалық идеяныңенуімен байланысты.Даму үстіндегі психологиялық-педагогикалык ой-пікірге
көрнекті орыс педагогыҚ. Д. Ушинскийдіңеңбектері,алдымен оның «Адам —
тәрбие тақырыбы» деген жұмысы едәуір үлес косты. Адамды жан-жакты
тәрбиелеуте ұмтылғанпедагог, алдымен оны барлық
жағынан танып білуі тиіс депесептей отырып,
Л.Д.
Ушинскиймұғалімдер мен
тәрбиешілергеарнап: «...өздеріңіз басқарғыларыңыз келетін психикалық
құбылыстардың зандарын
зерттеңіздер, осы заңдарға және
оларды колданғыңыз келетін
жағдайларға сәйкес іс-әрекет жасаңыздар»— деп жазды. Жас ерекшелігі
психологиясының дамуынаЧ. Дарвинніңэволюциялық идеяларының айтарлықтай ықпалы тиді. Олар
психикалық дамудың қайнар көздері проблемасына зейін аудартты.
Психология зерттейтін деректердін рефлекстік мәнін түсінудегі
психикалық іс-әрекеттіц маңызын көрнекті орыс
ғалымыИ. М.
Сеченовте атап
көрсетті.
Бала
психикасыныңдаму және оны окыту
процесін. бақылау эмперикалық материалдарының жинақталуы және
қорытылуымен қатар педагогикалық және балалар
психологиясынаэксперименттік
зерттеулеренгізе бастайды.
Эксперименттік зерттеу балалар мен жеткіншектердің психикалық дамуына
объективті сипаттама бері оқыту мен тәрбиелеуге ғылыми тұрғыдан
келуді негіздей алатыны педагогтар мен психологтарға айқын болды.
АлайдаXIXғасырдың аяғы
менXXғасырдың басында психологиялық
экспериментті педагогикада қолданудың арнайы жолдары әлі табыла
қоймады. Эксперименттің жалпы
психологиядағы едәуір
жетістіктері(ВеберменФехнердіңпсихофизикалык заңды
ашуы,Эббингауздыңесті зерттеуі,Гельмгольцтіңсезім мүшелерінің психофизиологиясын
талдауы,Вундтыңтүйсікпен физиологиялық психологиядағы
қимыл-қозғалыстардызерттеуі т. б.), оны
педагогикалықжәне жас ерекшеліктері
психологиясында қолдануға
болатындығы жөнінде үміт
туғызды.Ашылған заңдылықтарды
педагогикалық және балалар
психологиясына тек жай ауыстыра
салса жетіп жататын тәрізденуі болып көрінді. Психофизиология
заңдарын немесе мәселен
қимыл-қозғалыс
реакцияларының жылдамдығы мен формасына қатысты фактілерді біле
отырып, мұғалімдер міндетті түрде баланың жан дүниесі мен оқу
материалдарын игерудің заңдарын түсіне алады деген жорамал болды.
Орыс педагогы әрі психологыП. Ф.
Каптеревтің«Педагогикалық
психологиясы» (1877), америка психологыУ. Джемстің«Психология жөнінде
мұғалімдермен әңгіме» (1902) атты кітабы
және сол кездегі басқа да психологиялық-педагогикалық еңбектер
осындай сенімде жазылды.
Бірақ көп кешікпей түңілушілік
басталды. Ол кезеңдегі жалпы психология педагогиканың қажеттілігіне
жарайтын мардымсыз ғана білім қорын бере
алатын.
Оның үстіне психологтардан
тапқан кейбір деректері педагогтарды қателестіруге дейін
апаратын.
Мәселен,Эббингауздыңмағынасыз буындарды есте сақтауда құрылған есті зерттеуі
үнемі тек мағыналы материалды есте қалдырумен шұғылданатын
мұғалімдердің бай тәжірибелеріне көп жағдайда қайшы келетін
қорытындыларға алыи келді. Бұл жағынан алғанда Россиядағы
педагогикалық съездердің тарихы көп жайды білдіреді. 1906 жылы
Петербургте педагогикалық психология жөніндеIсъезд шақырылды. Педагогикалық
психологияныңөкілдеріА. П. Нечаев, Н. Е. Румянцев т. б.сол кездегі педагогикалық
әдебиетті өткір сынға алды.А. П. Нечаевпедагогикалық әдебиеттің
«бос сөзділігі» және «дәлелсіз пікірлері» жаңа шын мәнінде
негізделген педагогика үшін мықты іргетас бола алмайды
деп есептеді.А. П. Нечаевтіңкөзқарасы бойынша, дидактикаменметодиканың барлық даулы
мәселелері эксперименттік-психологиялық зерттеу саласына, яғни
құбылысты дәл тіркеп, нәтижелерін математикалық талдаудан өткізе
алатын зерттеуге жатады. Алайда тексере келгенде құбылыстарды бұлай
дәл тіркеу тахистоскопты пайдалана білуге және ассоциативтік
эксперимент жасай білуге, яғни жалпы психологияның кейбір
әдістеріне сүйенуге тырысуға келіп саяды.
Педагогиканы жалпы
психологиямен байланыстырып, осы косындыдан жаңа педагогикалық
психология көруге тырысудың сәтсіздігінің тағы бір себебі жалпы
психологияныңА. П. Нечаевбағдар алуға тырысқан теориялық негіздері сипаты жағынан
идеалистік болғандығынан еді. Педагогикалық психологияның
(1910-жылдан бастап «эксперименттік педагогика» деп аталған)
негізсіздігі жұрттың бәріне айқын болды.
Педагогикалық психологияны
құрудың алғашқы тәжірибелері нәтижесінде жасалынатын аса маңызды
корытынды мынадапсихологияны педагогикалық практикамен
жақындастыру(албұл
мәселені қоя
білудеА. П.
Нечаевтыңсөзсіз еңбегі
бар)текоқыту мен тәрбиелеу
процесінің өзінде эксперименттік
зерттеужолында ғана мүмкін.Эксперименттік деректер психологиялық-педагогикалық
зерттеулерге сырттан әкеліп қосылмай, олардыңөз зерттеулерінің
нәтижесінде алынуы қажет. Бұл мақсат үшін педагогикалық және жас
ерекшелігі психологиясының маңыздытеориялықәрі методологиялық
міндеттерінің дұрыс
шешімдерінтабу
қажет болды.
Буұл жерде оқыту процесіне
қатысы бар психикалык дамудың қайнар
көздері деген проблема алдыңғы орыңғащыкты.
ІІ.Жас ерекшелігі психологияның дамуындағы биогенетикалық
және социогенетикалық бағыттар.
Балалардың психикалық даму
проблемасы, бұл дамудың қайнар көздері мен заңдылықтары
педагогикалық және жас ерекшелігі 770 ₸ - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда:
45 000 000 ₸
Авторлар тапқан ақша
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз