Материалдар / Жасөспірімдер және мектеп оқушылары арасында өзін өзі қол жұмсауды болдырмауға арналған бағдарлама
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Жасөспірімдер және мектеп оқушылары арасында өзін өзі қол жұмсауды болдырмауға арналған бағдарлама

Материал туралы қысқаша түсінік
Бүгінгі күні адам қоғамында басты проблемалардың бірі мектеп оқушылары арасындасуйцидтің орын алуы. Сол себепті осы бағдарламаны құруды қолға алдым. Мектеп психологтарына азда болса әдістемелік көмек болатынына сенімдімін
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
27 Қазан 2021
675
11 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

«Найманбай атындағы орта мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі








Оқушы және жасөспірімдер арасындағы өз-өзіне қол жұмсаудың

алдын-алуға 2022-2023 оқу жылдарына арналған


бағдарламасы










Дайындаған: Қалиев Ерден Құсманияұлы







Түсінік хат



Өзін-өзі өлтіру — өзін өмірден қасақана айыру (суицид). Өзін-өзі өлтірудің себептері әр түрлі. Көп жағдайда өзін-өзі өлтіруге себеп болатын нәрсе өмір жағдайының шынайы қиындылығы және өмір оңалмайды деп есептеу. Депрессивті жағдайлар «жиналып» соның салдарынан өзін-өзі өлтіру болуы мүмкін. Өзін-өзі өлтіру қарттарға,нашақорларға, жазылмайтын аурумен ауыратындарға, қылмыскерлерге тән әрекет. Балалардың өзін-өзі өлтіруі ашық қарсылық білдіру түрінде, көбінесе ата-аналарына қатысты жасалады. Криминалистикада өзін-өзі өлтіру әр түрлі негіздер бойынша сараналады. Мысалы:

  1. Қорытынды өзін-өзі өлтіру (өзін-өзі өлтірер алдында өз әрекетеріне есеп беретін, бірақ кінәсыз қиын жағдайдаға түскен, ойлану нәтижесінде болашақтың жоқтығына көзі жеткен адамдардың өзін-өзі өлтіруі, қаржының жоқтығы, жазылмайтын ауру және т.б.);

  2. Ашық қарсыласу түріндегі өзін-өзі өлтіру (бақытсыз махаббат, ажырасу т.б. себеп болатын жан күйзеліс әрекет);

  3. Аяқ астынан өзін-өзі өлтіру (жаман хабар алғаннан кейін, отбасындағы не жұмыстағы ойда жоқта пайда болған қиыншылықтан кейін өзін-өзі өлтіруге аяқ астынан бел буу);

  4. Психикалықауырған кезде өзін-өзі өлтіру.[1]

БӘДСҰ (Бүкіл әлемдік денсаулықты сақтау ұйымы) берген мәлімет бойынша дүние жүзінде жыл бойы 500 мың адамдар өз өмірлерін қияды. Ең жоғарғы суицид көрсеткіші олФРГ, ГДР, Австралия, Швецария, Венгрия, Чехославакияда болса, ең төменгі көрсеткіш олБолгарияда,ИрландиядажәнеҮндістанда.АҚШ-таөзін-өзі өлтіру деңгейі 100 мың адамға орташа алғанда 25-29 адамнан келсе, КСРО-дешамамен 23-24 адамнан келеді.

ХХ ғасырда дүние жүзінің ғалымдарын толғандыратын мәселе ол қазіргі кезде жасөспірімде арасында жиі кездесетін-суицид. БӘДСҰ-ның соңғы мәліметтері бойынша 15-24 жас аралығындағы жасөспірімдер арасында өзін-өзі өлтіру екі есе артып кетті. Ол мемлекеттегі экономикалық жағдайларға байланысты. Мәселем Францияда соңғы 10 жылда суицидттен өлген балалар саны үш есе артқан. Енді бұл өлімдер жол апатынан қайтыс болған адамдар санымен теңеліп отыр. АҚШ-та 15-19 жас аралығындағы өзін- өзі өлтіру саны 1 жылда 5000-ға дейін көтерілді. Қазіргі кезде АҚШ-та ең маңызды өлімдердің арасында суицид 10-шы орында тұр. Онда 1978 жылда 15-19 жас аралығындағы жасөспірімдер арасында 29000 суицид тіркелген. Бұнда соңғы 30 жылда суицид 15-19 жас аралығындағы қыздар арасында 200%, ал бозбалалар арасында 300%-ға дейін көтерілген.

Суицид термині итальян психологы Г. Дэзен 1947 жылы енгізіп, оны “өзін-өзі өлтіруге әрекет ету” - деп түсіндіреді.

Қазіргі кезде Суицидалогия деп аталатын үлкен бір ғылыми бағытты бар, ол социология, психология, медицина, демография, психиатрия тоғысында пайда болып осындай әрекетке баратын тұлғалардың ерекшелігін, әрекетін, себептерін зерттеуге тырысты.

Суицидалды мінез-құлық – адамның саналы түрде өзін-өзі өлтіргісі келетін тұлғаның мінез-құлқының бір түрі деп есептеді.

Адамзат тарихында өзін-өзі өлтіру әрекеті әртүрлі бағаланады. Европа халқында өзін-өзі өлтіретін адамдар - вампирға айналады деген. Ал көне Грекия, Спарта, Афинада өзін-өзі өлтірген адамдардың мәйітін өртеп жіберген.

Орта ғасырда Австрия, Пруссия, Францияда өзін- өзі өлтіруші адамдарды діни көзқарас бойынша – қылмыскерлер деп санаған.

Суицидальді мінез құлықтың белгілі бір формасы, тәсілі, даму стадиясы, тәуекел факторлары болады. Суицидальді мінез-құлыққа адамның жас ерекшелігі, жынысы, кәсіби ерекшелігі, өмірлік жолының ерекшелігі де әсер етеді.

Әр бір жас кезеңдеріне сай суицидальді белсенділік тән болады.

- Балалық шақ – 12 жасқа дейін;

- Жеткіншектік кезең – 12-17 жас;

- Жастар арасы - 17-29 жас;

- Ересектер арасы – 30-35 жас;

- Қарттық кезең – 55-70 жас.

5 жасқа дейінгі балаларда өзін-өзі өлтіру әрекетіне бару өте сирек кездеседі. Жанұялық қақтығыстарға байланысты 9 жасқа дейін 2,5%, ал 9 жастан кейін 80% өзін-өзі өлтіру әрекетіне барады екен. Жеткіншек кезеңінде суицидалды әрекеттің себебі болып ата-анасымен мұғалімдерімен қақтығысқа бару салдары болып табылады. Жастар арасында әсіресе қыздар арасында әсіресе қыздарда өздерінің жігітеріне байланысты суицидальді әрекеттерге баратыны анықталды.

Суицидтың ең жиі кездесетін кезі 15-24 жас аралығы. Өзін-өзі өлтіруге бармас бұрын, суициденттердің көбі дайындық кезеңі – суицидалды кезеңінен өтеді, ол адамның бейімделу қабілетінің төмендеуімен сипатталады. Ол қызығушылық деңгейінің төмендеуі, қарым-қатынастың шектелуі, мазасызданғыш, эмоционалды тұрақсыз болуы т.б.

Суицидальді мінез- құлықтың 5 типі бар:

1) Протест.

2) Жанашырлыққа шақыру.

3) Қайғыдан қашу.

4) Өзін-өзі жазалау.

5) Өмірден бас тарту.

Суицидалды мінез-құлық соматикалық, психикалық ауытқуы бар, тіпті сау адамдарда да кездеседі. Сондықтан өзін- өзі өлтіретін адамдардың барлығының психикасында ауытқуы бар деуге болмайды. Медициналық статистикаға байланысты адамдардың бір жартысын ақыл- ойы кеміс адамдар, бірін жүйке-жүйесі тозған адамдар, бірін мазасыз адамдар десе, енді бірін өз эмоцияларын басқара алмайтын адамдар құраса, қалған бөлігін ешқандай психикалық ауытқуы жоқ адамдар құрайды екен.

Суицидальді мінез-құлық тағыда балалар үйінде және толыққанды емес отбасында өскен балалар арасында жиі кездеседі. Сонымен қатар отбасы аралық қақтығыс, әке-шешесінің айырылысуына да байланысты болады.

Көктем, жаз жыл мезгілдерінде сейсенбі күні суицид жасалу күні жоғары болады. Күз, қыс мезгілдерінде сәрсенбі, бейсенбі күндері суицидтің жасалуы төмен болады деп қарастырады.

Суицидальді мінез-құлық көбінесе депрессия кезінде, алкогольдік токсикомания, психопатия және аффект кезінде жиі кездеседі. Өзін-өзі өлтіруге көбінесе индивидуалды проблемалар итермелейді. Қазіргі кезде жастар өздерінің өмірлерін бағалай алмайды. Егер бір проблеманы шеше алмай жатса, олар өз өмірлерін қиюға даяр болады, өйткені олардың ойларынша олар тек осылай ғана тыныштық, уайым-қайғысыз өмір және махаббат табатын сияқты. Көбінесе жасөспірімдер мен балалар жерлеу рәсімін көз алдарына елестетіп, ата- аналарының жылағандарын елестетіп, олардан өш алмақ болады.

Адам өліміне әлеуметтік жағдайлар, жалғыздық та үлкен әсерін тигізеді. Бірақ кей біреулер ұрсысып өзін- өзі өлтіретін болса, енді біреулері түрмеде отырып бостандықты аңсайды. Сондықтан қоғамда өмір нашарлаған сайын суицидте көбейе түседі.

Қазіргі кездегі жастардың суицидке бару себебі, олардың өмір тәжірибелерінің болмауына, олардың алдарына қойған мақсаттарына жете алмау себептеріне байланысты және өмір қиындықтарына шыдамауына байланысты болады.


Мақсаты: Оқушылар мен жасөспірімдер арасындағы өз-өзіне қол жұмсаудың алдын алу


Білімділік: Суйцид туралы толық мағұлмат беру, депрессия, агрессия терминдерін туралы мәлімет беру


Дамытушылық: Оқушылар жасөспірімдердің өмірге құштарлығы мен қызығушылығын арттыру


Тәрбиелік: Оқушылар мен жасөспірімдерді адамгершілікке, түсіністікке баулу


Міндеттері: Оқушылар мен жасөспірімдер арасында өз өзіне қол жұмсау жағдайларын болдырмау


Мазмұны: Қазіргі біз өмір сүріп жатқан өркениет заманында өз-өзіне қол жұмсау фактілері басты мәселелердің бірі.Осы жағдайлардың оқушылар мен жасөспірімдер арасында жиі байқалады. Сондықтан мектепте осы жағдайларды болдырмау мақсатында өз-өзіне қол жұмсаудың алдын алу жұмыстарын күшейтіп, арнайы жұмыс топтары құрылып жатыр.


Ұйымдастыру түрі: іс шара, әңгіме, кеңес


Функционалдық қызметі: жылдық жоспар


Іске асыру мерзімі: жыл бойы


Деңгейі: оқушылар мен жасөспірімдер


Тәрбиелеу принциптері: сабақтастық


Бақылау әдістері: әдістемелер, әр түрлі диагностикалық тесттер, әңгіме, сауалнама


Қолданыста болуы: үлгі жоспар


Пайдаланылған әдебиеттер: «Мектептегі психология» журналы, «Қызықты психология»журналы , интернет ресурстарынан

«Бекітемін» «Келісемін»

Мектеп директоры: К.С.Кусаинова Тәрбие ісі меңгерушісі: Д.Т.Мамытханов



«Қаратал орта мектеп-бақшасы» КММ-нің 2021-2022 оқу жылына арналған суицидтің алдын- алу жөніндегі іс-шара

ЖОСПАРЫ



Іс-шаралар атауы

Мерзімі

Жауаптылар

Жүзеге асыру

  1. 1

2014-2015 оқу жылына арналған жұмыс жоспарын әзірлеу және бекітуге ұсыну



Қыркүйек

Мектеп әкімшілігі


Жоспар

  1. 2

«Мектеп бойынша кәмелетке толмағандар арасындағы өз-өзіне қол жұмсау проблемасы туралы» кәмелетке толмағандардың істері және олардың құқықтарын қорғау жөніндегі комиссияның отырысы



Жылына 2 рет

Тәрбие ісі меңгерушісі

хаттама

  1. 3

Суицидтің алдын –алу барысында ата-аналарға арналған баяндамалар,түсінік жұмыстары т.б

Үнемі


Тәрбие ісі меңгерушісі

сынып жетекшілер

психолог


Ақпарат

  1. 4

Оқушылар және жасөспірімдер арасындағы суицидтің алдын алу, зерттеу және әдістемелік кеңес беру жөніндегі жұмыс тобын құру





жыл басында

Психолог




Жұмыс тобы

  1. 5

Суицид оқиғасы тіркелген жағдайда тез арада 1 күннiң iшiнде бiлiм беру ұйымдарымен бiрiгiп, себептер мен қолданылған iс-шаралар туралы анықтама беру

тұрақты


Мектеп директоры

Психолог

Сынып жетекшілер


Анықтама

  1. 7



Мектепте кәмелетке толмағандар арасындағы суицид және жазатайым оқиғаларының алдын алу мақсатындағы психологтардың жұмысына бағыт-бағдар беру және үйлестіру алдын алу шаралары, (диагностика, психокоррекция жұмыстары, әңгімелесу, жеке жұмыс және т.б.)



жыл бойы



Мектеп әкімшілігі

Білім беру орталықтары



Ақпарат

  1. 8

Мектеп оқушыларының психикалық денсаулығын сақтау бағытында жұмыстар жүргізу, бала психикасында өзгерістер байқалған жағдайда оларға қолдау көрсету мақсатында мектеп мұғалімдері мен дәрігерлер жұмысының сабақтастығын қамтамасыз ету шараларын алу

тұрақты


Тәрбие ісі меңгерушісі

сынып жетекшілер

психолог


Ақпарат

  1. 9

«Шұғыл бағыт» пен қоғамдық қабылдау бөлмелері бойынша балаларға құқықтық психологиялық көмек көрсету, кеңес беру

тұрақты

психолог

Ақпарат

  1. 10

Мектептегі кәмелетке толмағандар арасындағы суицид және жазатайым оқиғаларының алдын алу бағытындағы жұмыстарын зерделеу

жұмыс жоспарына сәйкес


психолог

Ақпарат

  1. 11

«Жасөспірімдердің мінез-құлқында кездесетін өз-өзіне қол жұмсауға педагогикалық-психологиялық көзқарастар және оның алдын алу» тақырыбында мектепішілік семинар ұйымдастыру

қаңтар

Мектеп ұжымы

Семинар

  1. 12

Жасөспірімдер арасындағы суицидтің алдын-алу жөнінде аудандық, облыстық, республикалық газеттерге мақалалар жариялау

Ақпан

Психолог


Ақпарат

  1. 13

Жасөспірімдер арасында ойынқұмарлықтың, нашақорлықтың, темекі шегудің және маскүнемдіктің зияны туралы ақпарат жүргізу.

Үнемі

Сынып жетекшілер

Ақпарат

  1. 14

Суицидтің алдын алу атқарылған жұмыс қорытындысын қарау


мамыр

Мектеп әкімшілігі

Қоғамдық ұйымдар

Шешім

Психолог: Е.К.Калиев














«Найманбай атындағы орта мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі












БАЯНДАМА


Оқушылар мен жасөспірімдердің суйцидтік мінез құлық ерекшеліктері














Дайындаған: Қалиев Ерден Құсманияұлы








Бала тәрбиесінің дұрыс жолға түсуі, оны қоршаған ортаға, әсіресе, отбасы мен ұстаздар қауымының парасаттылығына байлынысты. Педагогикалық этиканы сақтай отырып, баламен сөйлесу, оған жылы қабақ таныту, қолдау, оның көңіл – күйінің бұзылу себептерін анықтауғ

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!