Материалдар / Жасуша органоидтерінің құрылысы мен қызметтерінің ерекшеліктері.
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Жасуша органоидтерінің құрылысы мен қызметтерінің ерекшеліктері.

Материал туралы қысқаша түсінік
Жасушаның құрылысы мен қызметін талдау,нақты зерттеу,тірі ағза үшін маңыздылығын түсіндіру.
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Орта білімнен кейінгі, техникалық және кәсіптік білім беру ұйымдарына арналған оқытушының сабақ жоспары

Тақырып
№14 Жасуша органоидтерінің құрылысы мен қызметтерінің ерекшеліктері.

Модуль /пән атауы:
Биология

Дайындаған оқытушы: Қайнарбекова Қымбат Қайнарбекқызы
2023 жылғы "___" ____________
      1. Жалпы мәліметтер
      1курс,
     
Сабақтың түрі :тәжірибе сабақ
      Сабақтың мақсаты: Жасушаның құрылысы мен қызметін талдау,нақты зерттеу,тірі ағза үшін маңыздылығын түсіндіру.
Міндеттері:
Білімділік:
  Жасуша- тірі ағзаның құрам бөлігі екенін түсіндіру.Қызметін анықтау.
Дамытушылық:
шығармашылық- ізденушілік жұмыстарды жүргізу арқылы бақылау, салыстыру, талдау және дәйектер мен қорытындыны жинақтай білуді дамыту;
Тәрбиелілік:
қоғам мен биология  ғылымының дамуында ғылыми  жаңалықтардың маңызы арқылы  оқушылардың дүниетанымдық көзқарастарын кеңейтіп, ой-өрісін кеңейту, көрнекілік құралдар арқылы эстетикалық тәрбие жақтарына көңіл бөлу; АКТ –ны пайдалана білуге үйрету; Топпен, жұппен, ұжыммен жұмыс істеуді дағдыландыру.
   
3. Күтілетін нәтижелер
Ж
асушаның құрылысы мен қызметі, цитоплазмадағы органоидтер және олардың байланысы , эукариотты және прокариотты жасушалардың ерекшеліктері  туралы білімін толықтыра біледі; прокариотты және эукариотты ағзалар туралы түсінікті қалыптастыру;
АКТ-ны пайдалануды біледі;
Топтық жұмыс арқылы ұжымдық жұмысқа, ұйымшылдыққа, сыни ойлауға үйренеді.

     4. Қажетті ресурстар
интерактивті тақта, мультимедиялық проектор, «Жасуша құрылысы» суреттер және слайдтар жинағы, , сызба-нұсқалар т.б.
      5. Сабақтың барысы

Элемент №

Сабақтың элементтері, оқу мәселелеріоқыту әдістері мен формалары


І


3 мин

Ұйымдастыру кезең

1.Сәлемдесу

2.Білім алушыларды түгендеу.

3. Группаны 2 топқа бөлу

4.Топқа сабақтың мақсатын хабарлау.

ІІ

15 мин

Үй тапсырмасын сұрау

«Ассоциация» әдісі арқылы үй тапсырмасын пысықтайды


«Иммунитет»

Shape3 Shape4 Shape2 Shape1


2-тапсырма: Биологиялық диктант.
Сөйлемдердегі бос орындарды толықтырып, дәптерге жазыңдар.
1. Антиденелердің арнайылығы олардың ... өзара ... байланысты болады.
2. Антиген-антидене кешенін қалыптастыруға ... қатысады.
3. Коагуляциялаушы антиденелер ... жеңілдетеді.
4. Цитолизиндер антигеннің ... туғызады.
5. Нейтралдаушы антиденелер антигеннің ... қайтарады.
6. Иммундық жүйеде антиденелерді ... және иммунитет ... жүзеге асыратын дайын құрылымдар жоқ.
7. Иммуноглобулин молекуласының комбинациялық аймағымен байланысу күші ... деп аталады.
8. Антигенді ... арқылы залалсыздандырады.


Бағалау критерийі:

Дескрипторлар:

антигендер мен антиденелердің өзара әрекеттесу механизмін анықтайды

Сөйлемдердегі бос орындарды толықтырады; Антиденелердің антигенге әсер етуін сипаттайды;

3-тапсырма:
«Ыстық орындық» әдісі.
1. Иммунитет дегеніміз не?
2. Антидене денеміз не?
3. Антиген дегеніміз не?
4. Антиденелердің аффинділігі дегенміз не?
5. Антиденелерді анықтау әдісі?
6. Антиденелердің молекуласы қанша тізбектен тұрады?
7. Антидетерминанталар дегеніміз не?
8.
IgM молекулалық массасы қанша?
9. Антиденелердің 80%-ын құрайтын иммуноглобулин?
10. Белсенді орталықтың арнайылығын қамтамасыз ететін не?


Бағалау критерийі:

Дескрипторлар:

1. Антиденелердің арнайылығын түсіндіреді; 2. Иммунглобулиндердің класын ажыратады;

1. Антиденелердің арнайылығын талдайды; 2. Иммунглобулиндердің класын анықтайды;


ІІІ

40 мин

Жаңа сабақ

Миға шабуыл әдісі арқылы қайталау сұрақтары беріледі.
- Жасуша дегеніміз не?
- Жасуша неге тірі?
- Жасуша құрылысы неден тұрады деп ойлайсындар?
- Органоидтар дегеніміз не?
- Жасушаны зерттейтін ғылым қалай аталады?


  1. 1 тапсырма Жасуша бөліктерінің қызметтері.
    Топқа шағын қағаз парақ көрсетіп: Сіздерде жаңа ағзаларды қалай құрау керектігі көрсетілген сұлбалар жинағы бар деп айту.
    Қағазды орап, оны пластик контейнерге салу, сосын ішіне үрленбеген, мойыны кең шар салу. Воронка көмегімен шарды жартылай жабысқақ сұйықтықпен толтырып, аузын буу. Топпқа сұйықтықтың құрамында өмірге қажетті заттардың бар екендігін айту.
    Білім алушылардан әрқайсысының не істейтіндігін жазуларын сұрау: контейнер, қоймалжың шырыш, шар.

    2 тапсырма: Білім алушылардан жасушалық мембрана, цитоплазма құрылымы, ядро іші туралы көбірек білулерін және олардың атқаратын қызметімен байланыстыруларын сұрау .

Жасуша органоидтері

Қызметі

Жасуша мембранасы


Цитоплазма


Ядро


Көрсетілім. Сарымсақ эпидермисі жасушасының заттық шынысын дайындаудың әрбір кезеңін көрсету.

(
Б) Білімдерді бекіту үшін білім алушылардан әрбір кезеңді қайталауды сұрау.
Көрсетілім. Сарымсақтың шамамен 1 шаршы сантиметр бөлігін кесіп алу. Пинцетті пайдаланып, эпидермис бөлігін микроскоптың заттық шынысының ортасындағы кішкене су тамшысына қою. Бір тамшы иод қосып, жамылғы шынымен жабу. Заттық шыныны микроскоп үстеліне орнатып, фокустандыру үшін бекіту.
3 тапсырма Білім алушылар жұмыс дәптерлеріне көріп тұрғандарының суретін салу керек.

4 тапсырма Әрбір топқа жануарлар мен өсімдіктердің жасушаларын ұсыну. Олар ондағы айырмашылықтар мен ұқсастықтарды анықтаулары тиіс. (Топтық жұмыс)

Қорытынды:

ІV

20 мин

  • Сабақты бекіту

Әр топ немесе оқушы өсімдіктің және жануардың жасушасына тән органоидты тауып, мына диаграмманы толтыруы керек

Сипаты

Өсімдік жасушасы

Жануар жасушасы














V

7 мин

Сабақты қорытындылау

Жасушаның құрылысы және тіршілігі туралы видео көру,талдау

Үй тапсырмасы : «Цитоплазманың құрлысы мен қызметтері» деген тақырыпта реферат дайындап келу.

VІІ

Рефлексия

Білім алушының тақырып бойынша түсініктерін анықтау.



Оқытушының қолы/ Подпись преподавателя___________



Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!