Материалдар / Жаһандану пайдасы мен зияны
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Жаһандану пайдасы мен зияны

Материал туралы қысқаша түсінік
Жаһандану пайдасы мен зияны
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
18 Сәуір 2024
51
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
450 тг 338 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



Мұғалімнің аты-жөні:


Пән/Сынып:

қазақ тілі, 10-сынып.

Тарау немесе бөлім атауы:

ҮІІІ бөлім. Қазіргі әлемдегі саясат және жаһандық мәселелер. Пунктуация

Сабақтың тақырыбы:

Жаhандану пайдасы мен зияны. Көп нүкте.

Оқу мақсаттары:

10.2.5.1 мәтіндегі негізгі ойды анықтау, көтерілген мәселеге баға беріп, мәліметтер мен пікірлерді өңдей білу.10.4.5.1 сөйлем және мәтін деңгейінде тыныс белгілерін қолдана білу

Сабақ мақсаты:

  • Мәтіндегі негізгі ойды анықтау, көтерілген мәселеге баға беріп, мәліметтер мен пікірлерді өңдей біледі;

  • Сөйлем және мәтін деңгейінде тыныс белгілерін қолдана біледі;

Бағалау критериі:

  • Мәтіндегі негізгі ойды анықтап, көтерілген мәселеге баға беріп, мәліметтер мен пікірлерді өңдей біледі;

  • Сөйлем және мәтін деңгейінде тыныс белгілерін қолдана біледі;

Саралап оқыту тапсырмалары

Ұжымдық жұмыс

Жаңа тақырыптың түсіндірілуі

Бірлескен жұмыс (1,2 тапсырма)

Тапсырманы ұсыну және дұрыс жауапты ұсыну арқылы үйрету

Уақыты

Кезеңдері

Сабақтың мазмұны


Мұғалімнің бақылауы мен зерттеуі не?

Ресурстар

1 минут


Ұйымдастыру

Сәлеметсің бе?

10-сыныптың қазақ тілі пәніне қош келдіңіздер!

Сабағымыздың тақырыбы: Жаhандану пайдасы мен зияны. Көп нүкте.

Бүгінгі сабақта:

Сенің білетінің:

Жаhандану пайдасы мен зияны

Сенің меңгеретінің:

  • Мәтіндегі негізгі ойды анықтап, көтерілген мәселеге баға беріп, мәліметтер мен пікірлерді өңдей білесің;

  • Мәтіндегі сөйлемдерге тыныс белгісін,көп нүктені қоя білесің.

Мұғалім оқушылардың сабаққа дайындығын бақылайды.


Презентация


3-5 минут

Жаңа сабақ


Мұғалім жаңа сабақты әр түрлі тәсілмен түсіндіреді.



1-3 минут


















Тапсырмалар

Ой шақыру.


Жаhандану дегеніміз не?

Жаhандық мәселелер деп нені есептейсің?


Жаһандану дегеніміз – бір-бірімен тығыз экономикалық, ғылыми-техникалық, саяси, мәдени байланыстағы біртұтас адамзат қауымдастығының қалыптасуы


Жаhандық мәселелер деп экология,халықаралық терроризм,ядролық қару,әлеуметтік теңсіздіктер,т.б.есептеймін.


1-тапсырма. Мәтіндегі негізгі ойды анықтап,мәліметтер мен пікірлерді өңдеп, көтерілген мәселеге баға беріңіз.

Дескрипторы:

  • мәтіндегі негізгі ойды анықтайды;

  • мәліметтер мен пікірлерді өңдей біледі;

  • көтерілген мәселеге баға береді;


Өзіңді тексер!


Жаhандану әлемдік жүйеге үлкен әсерін тигізеді.


Жаhанданудың пайдасы экономика мен индустриялық дамуға жол ашады.

Жаhандануда халықаралық бәсеке өседі және әртүрлі тауар мен қызметтер қолжетімді болады.Дамушы елдерде қосымша жұмыс орындары ашылып,жұмыссыздық азаяды.


Жаhанданудың кесірінен бай мен кедей мемлекеттердің арасында теңсіздік үлкеюде және қоршаған орта жағдайының нашарлауда .

Оқушылардың тапсырманы дұрыс орындағандығын тексереді.



Оқушыларға бағыт-бағдар береді.














1-3 минут














Тәжірибе

Тілдік бағдар

Көп нүкте

§ 1. Сөйлеуші белгілі бір себептермен (қатты асып-сасу, ентігу, тұтығу, әлсіреу т.б.) сөздерін, ойын бөліп-бөліп айтқанда, бір сөздің ішіндегі әріптердің арасына немесе сөйлем ішіндегі сөздердің арасына, ал ойы бітпей қалғанда, сөйлемнің соңына көп нүкте қойылады:

Құдайберді есікке көзімен нұсқап:

– Адам бола ма?!. Болар ма!.. Інілерің міне... Кім боларын... Не көрерін қайдан... білейін, – деді. (М.Әуезов.) Ж-ж-жоқ... мен... өзім барам... – А... с...с...қар, – деді Ботакөз талықсыған дауыспен (С.Мұқанов).

§ 2. Көп нүкте алынған цитаттың бас жағынан, ара-арасынан және соңынан сөйлем не сөздер қалдырылған жерге қойылады (II тараудағы § 17-ты қараңыз).

§ 3. Жазушы айтып келе жатқан оқиғаның жалғасын созбай, әрі қарай тоқтатады да, көп нүкте қояды.

Абайдың ілгері созып келе жаткан оң қолы жібек шымылдыққа тиген кезде, алдынан қарсы қозғалып келе жатқан Тоғжанның ыстық саусақтары мұның бетіне тиіп еді. Дірілдеген демдері қосылып, ыстық еріндері енді айрылмастай табысқанды...(М.Әуезов).

§ 4. Айтылып келе жатқан ойға кенет, тосын, күтпеген немесе өте алшақ жатқан нәрсе (оқиға, зат, қимыл т. т.) қосылып кетсе, оның алдынан көп нүкте қойылады:

XIX ғасырда қазақтың жалпы халықтық тілін негіз еткен үлгілерге Абай, Ыбырайдан бастап, қазақ әдебиеті уәкілдерінің мұралары, ауыз әдебиеті нұсқалары, шығыс классик әдебиетінің қазақша жырланған үлгілері, баспасөз, оқулықтар, сөздіктер, медицина, ветеринария тақырыптарына жазылған көпшілік кітапшалар және... христиан дінін уағыздайтын миссионерлік әдебиет жатады (Р.Сыздықова).

Мұнда және сөзінен кейін тұрған христиан дінін уағыздайтын әдебиет алдыңғы санамаланып айтылып келе жатқан әдебиеттерден мүлде алшақ әрі күтпеген әдебиет түрі, өйткені дінді уағыздайтын тіл (мысалы, ислам дінін) қазақтың жалпы халықтық тілін негіз етпейді, сондықтан христиан дінін уағыздайтын әдебиет те тілдік өзге бір нормаларға сүйенген болу керек деп отырғанда, бұл әдебиеттің де жоғарыда аталып келе жатқан топқа қосылғаны тосын, кенет нәрсе болып табылады.

Тапсырма №2. Көп нүктеге қатысты кестенің әр бағанын бір -екі мысалдан толтырыңыздар.

Қойылатын орны

Мысалы

1.Көп нүкте алынған цитаттың бас жағынан, ара-арасынан және соңынан сөйлем не сөздер қалдырылған жерге қойылады.


2.Жазушы айтып келе жатқан оқиғаның жалғасын созбай, әрі қарай тоқтатады да, көп нүкте қояды.


3.Айтылып келе жатқан ойға кенет, тосын, күтпеген немесе өте алшақ жатқан нәрсе (оқиға, зат, қимыл т. т.) қосылып кетсе, оның алдынан көп нүкте қойылады.



4. Сөйлеуші белгілі бір себептермен (қатты асып-сасу, ентігу, тұтығу, әлсіреу т.б.) сөздерін, ойын бөліп-бөліп айтқанда, бір сөздің ішіндегі әріптердің арасына немесе сөйлем ішіндегі сөздердің арасына, ал ойы бітпей қалғанда, сөйлемнің соңына көп нүкте қойылады.



Дескрипторы:

- Көп нүктеге қатысты кестенің әр бағанын бір-екі мысалдан толтырады;

- Көп нүктенің қойылу орнын біледі;


Өзіңді тексер! Ықтимал жауап

Қойылатын орны

Мысалы

1.Көп нүкте алынған цитаттың бас жағынан, ара-арасынан және соңынан сөйлем не сөздер қалдырылған жерге қойылады.

"Әуелі еңбек, ал онан соң және сонымен бірге... сөз ең басты екі стимул болды, - деп жазды Ф. Энгельс, - осы екі стимулдың әсерінен маймылдың миы... адам миына айналды" (К. МарксФ. Энгельс, Таңд. шығ., А., 1956).

2.Жазушы айтып келе жатқан оқиғаның жалғасын созбай, әрі қарай тоқтатады да, көп нүкте қояды.

Абайдың ілгері созып келе жаткан оң қолы жібек шымылдыққа тиген кезде, алдынан қарсы қозғалып келе жатқан Тоғжанның ыстық саусақтары мұның бетіне тиіп еді. Дірілдеген демдері қосылып, ыстық еріндері енді айрылмастай табысқанды...(М.Әуезов).

3.Айтылып келе жатқан ойға кенет, тосын, күтпеген немесе өте алшақ жатқан нәрсе (оқиға, зат, қимыл т. т.) қосылып кетсе, оның алдынан көп нүкте қойылады.

- He болды? - Мені қара басты!... Құлаттым... - Нені құлаттың? - Баланы... (Б. М.).

4. Сөйлеуші белгілі бір себептермен (қатты асып-сасу, ентігу, тұтығу, әлсіреу т.б.) сөздерін, ойын бөліп-бөліп айтқанда, бір сөздің ішіндегі әріптердің арасына немесе сөйлем ішіндегі сөздердің арасына, ал ойы бітпей қалғанда, сөйлемнің соңына көп нүкте қойылады.

Жоқ, ешкім де ұрған жоқ, кейін айтам... Aнa, төсек салып берші, жатқызшы (М. Ә.).


























Рәбиға Сыздық. Қазақ тілінің анықтағышы (емле, тыныс белгілері, сөз сазы). Астана: Елорда, 2000, - 532 б. ISBN: 9965-06-023-1



2 минут

Бекіту

Бекіту сұрақтары:

  1. Жаhанданудың пайдасы мен зияны туралы мәлімет алдыңыздар.

  2. Өз ой-пікірлеріңізді білдірдіңіздер.

  3. Көп нүктенің қойылатын орнымен таныстыңыздар.





1 мин



Қосымша тапсырма:

Жаhанданудың пайдасы мен зияны туралы тағы не білесіздер?

338тг - Сатып алу
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!