Оқыту
кезеңі
|
Жұмыстың негізгі
мақсаты
|
Түзету жұмыстарының
міндеттері
|
Тыныспен
жұмыс
|
Мұрынмен тыныс алып, ауызбен
дем шығаруды қалыптастыру.
|
Ауа күшін тиімді пайдалануды
үйрету.
Дұрыс тыныс алуды
қалыптастыруға арналған ойындар.
«шай суыту», «желдеткіш», «гүл
үстінен көбелек ұшыру» ойыны
Дауыс күшін реттеуге, дұрыс
қалыптастыруға арналған жатығулар.
Баланы сөйлеу кезінде
дыбыстардың дұрыс айтылымына мән беруге үйрету, өзін өзі
қадағалауға үйрету.
|
Дайындық
кезең
|
Артикуляциялық аппаратты
дыбыстарды қоюға дайындау
|
Артикуляциялық моториканы
жетілдіру жаттығулары.
1.Жалпы артикуляциялық
жаттығулар жасату
2. Қойылатын дыбысқа қатысты
арнайы жатығуларды жасау
«Р» дыбысына қажетті
жатығулар«саңырауқұлақ» «маса», «бақа»,
т.б
«ң» дыбысына қажетті жатығулар
«барабан» «сусиыр», «әткеншек»
|
Дыбысты
қою
кезеңі
|
«Р» дыбысын
қою.
|
Механикалық тәсілдер қолдану
арқылы дыбыс қою
|
Машықтандыру
кезеңі
|
Қойылған дыбысты дұрыс айтуға
машықтандыру; жеке, буын түрлерінде, сөз басы, сөз ортасы, сөз
соңында, сөз тіркестерде, сөйлемде, байланыстыра
сөйлеуде
|
Дыбысты жекелей айтып
машықтандыру
«Арыстан ырылы», «Мотор»,
«Дыбысты дұрыс ата»,
Буын түрлерінде айту. «Буын
ағашынан алма теру», ойыны
Қысқа сөздерде
айту
Сөз басында, сөз арасына, сөз
соңына қойып айту.
Қойылған дыбыстарды сөйлеу
тілінің барлық құрылымдарында сауатты қолдану әрекетін
қалыпастыруға дайындық. «Дымбілместен хат келді» ойындары. «Қатені
тап» ойыны
|
|
Саусақ
жаттығулары
|
Жеке сабақта сөйлеу тілінің
дұрыс қалыптасуына байланысты саусақ жаттығуларын тиімді қолдану.
«Жапалақ», «шынжыр», «көзілдірік»
|
Ажырату
кезеңі
|
«Р» дыбысын «Ы» дыбысынан
ажырту.
|
Дыбысқа деген бағдарлау –
іздеу реакциясын дамыту.
Дыбыстық белгілердің кең
диапазонын, сөйлеу тілінің интонациялық, түрін баланың есінде
бекіте отырып, қалыптастыру.
Ырғақ сезімінің сенсомоторлық
компоненттерін дамыту.
|
|
Аудиотренинг
|
Тілдік және тілдік емес
дыбыстарды ажырату. «Табиғаттағы шуылдар». Табиғат шуларының
дыбыстары жазылған аудио ссылкалар,
Тыныштықты тыңдау «Үнсіздік
ойыны»
«Аңдар мен жануарлар қалай
дыбыстайды ойыны»,
Фонематикалық қабылдауды
дамыту. «Дыбысты ұстап ал», «Буынды қағып ал», «Көбелекті гүлге
қондырайық» ойындары
Қойылған дыбысты өзге ұқсас
дыбыстардан ажырата алуды үйрету
Буын ішінен дыбысты бөліп
алу
Сөз ішінен жеке дыбысты бөліп
қарау.
Сөзге дыбыстық талдау мен
жинақтау жасау ды үйрету.
|
Дыбысты
бекіту
|
Дыбысты сөзге,
сөйлемге,
тақпақ, жаңылтпаштарға қосып
айту
|
Қойылған дыбыстарды сөйлеу
тілінің барлық құрылымдарында сауатты қолдану әрекетін
қалыпастыру
Дыбыстың сөздегі орнын
анықтау.
Дыбыс пен таңбаны
сәйкестендіру. «Монтоссори тақтасы»
Дыбысты сөзде, сөйлемде
ауыстырмай және қалдырып кетпей айтуға
үйрету.
Тақпақтар, жаңылтпаштар
жаттау.
|
Байланыс
тырып
сөйлеу
|
Күнделікті өмірде, сабақта
дыбыстарды қосып сөйлеуге баулу
|
Оқушыға өзі туралы, өзге де
тақырыптарда әңгімелер айтқызу.Ертегі, әңгімелер тыңдау. Шағын
әңгімелер оқытып мазмұнын айтқызу
«Ұсқынсыз балапан» «Моторлы
қайық», «Зырылдауық» т.б
|