4Жеткіншектер өміріндегі
агрессия.
Тренинг мақсаты: Жеткіншектің
агрессивті мінез-құлқын коррекциялау
Міндеті: - қатысушыларға
агрессия, агрессивті мінез-құлық, себептері туралы ой
жеткізу.
Тренинг
барысы:
Мақсаты – тақырып мағынасын,
тренинг мақсатын түсіндіру, жұмыстың ережесін
түсіндіру.
Топтық жұмыстың
ережелері:
-
Қарым-қатынастағы шынайылық.
Топта екіжүзділік немесе өтірік айтудың қажеті жоқ, Топ – бұл,
сізді толғандыратын және қызығушылықтарыңызбен бөлісетін,
талқыланбаған мәселер туралы пікір білдіретін орын. Егер
талқылауыңыз шынайы болмаса – оданда үндемеген
жөн.
-
Талықылаған мәселелерді сыртқа
шығармау. Барлық айтылғандар, өз арамызда және осында қалуы тиіс.
Бұл жұмысымыздың этикалық негізі. Елдің мәселесін, тренингке
қатыспаған адаммен талқылауға болмайды.
-
Топтың әр мүшесі «стоп» айтуға
құқысы бар. Бұл – оның проблемаларын талқылауды тоқтату. Егер сіз
талқылап жатқан сұрақтарға шынайы жауа беруге дайын
болмасаңыз,сізге қатысты психологиялық жарақат тудырады десеңіз осы
принципты қолдануыңызға болады.
-
Әр қатысушы өзі үщін жауа
беруі тиіс. Талқылаудан кетіп және біреуді сынауға болмайды.
Мысалы: көбі солай ойлайд, көбі солай есептейді. Тек өзіне қатысты
айту, мысалы: мен ойлаймын, мен сеземін, менің
ойынша....
-
«Мазақтайық»
жаттығуы.
Мақсаты: ойын арқылы танысу,
вербалды құрылғыларды пайдала отырып, ашуға кішігірім жаттығу
жасау.
Қатысушылар допты бір-біріне
бере отырып, сонымен қатарбір бірін ренішсіз сөздермен атайды. Бұл
ағаштардың, жеміс-жидектердің, балықтар, гүлдер және т.б сияқты
атаулары болуы мүмкін.
Қорытынды айналымда,
қатысушылар міндетті түрде – жағымды комплимент немес сөздер айту
қажет. Мысалы : Ал сен – менің
қуанышымсың.
Ескеру: ойын жылдам темппен
өткізген тиімді.
-
Әңгімелесу. «Агрессия деген
не?»
Агрессия – нормалар мен адам
қоғамындағы ережлерген қарам-қарсы, физикалық және моралдық шығын
келтіретін, адамға психологиялық ыңғайсыздық тудыратын, жағымсыз,
дұрыс емес мінез-құлық.
Енді бәріміз ойланып,
агрессивті адам, ол қалай көрінеді? Қандай белгілермен айыра
аламыз? Әңгімелесу барысында өзін қалай ұстайды? Деген сұрақтарға
жауа берейік. (Оқушылар өз ойларымен
бөлісу.).
Психологтар агрессивті
жеткіншектердің критерийларын қарастырады:
-
Жиі өзін бақылай, ұстай
алмайды.
-
Жиі сауғаласу, үлкендермен
ұрысады
-
Жиі ережелерді орындаудан бас
тартады
-
Жиі адамның ашуына әдейі
тиеді
-
Жиі өз қателіктері үшін
біреуді кінәлайды.
-
Жиі ренжіп және бірдеме
істеуден бас тартады.
-
Жиі қызғанып, кек
сақтайды.
-
Сезімтал, болмашы заттар үшін,
қоршағандардың әр түрлі әрекеттеріне ашуы
келу.
-
Жаттығу «Мен ызыланамын,
егер....»
Мақсаты: Эмоционалды қысымды
төмендету.
Барлық қатысушылар қағазға
«күнделікті өмірде қандай жағдайлар мені ашуландырады» тақырынбында
ой пікірін жазу.
Шеңбер бойынша жазылған
қағазды оқиды. Мына фразалармен «Мен ызаланамын, егер....» деп
қағазды жыртып, мыжып, мусорға тастау.
Жаттығу аяғында
талқылау.
-
Жаттығу «Неге мен
ызыланамын?»
Мақсаты: теріс эмоцияның
көрінісі, агрессивті мінез-құлықтың мотивтерін түсіну, түсінуге
үйрену.
Әрқайсымыз өзіміздің
агрессиясымызды көреміз, алайда оның түркілерін түсіне бермейміз.
Біздің шынай мотивтеріміз бен ниетіміз бізден жасырын, немесе
мойындағымыз келмейді.
Өзіміздің нақты агрессимыздың
наты себебін тапқан кезде, оның сізге бағынатын мақсатын аныөтай
аласыз. Және де оның табиғаттылығн түсіне аламыз. Сондықтан қазір
осыны шешуге тырысайық.
Жұп болып, қарам-қарсы
отрамыз. Сонымен қатар, көз алдыңызда сіздің ашуыңыға тиіетін, сіз
өкпелі болып жүрген адам алдыңызда отыр. Мына фразамен « Мен мына
адамды ұнатпаймын, себебі...... осы осы» деп айтады. Сосын келесі
адам айтады.
Жаттығу соңыда
талқылау.
-
«Массаж» сергіту
жаттығуы.
-
Жаттығу «Ғажайып
алақан»
Мақсаты: сынып ішәнде бір
біріне деген позитивті көзқарас туындату.
Парақ бетіне қаламмен қолы
издерін бастырады. Әр саусаққа қатысушы бойындағы жағымды
қасиеттерін жазады. Көрсішімен алмастырып, алақанына көршісінің
бойындағы қасиеттерін жазады.
Шеңбер бойынша талқылау.
Қатысушылар баға берген сыныптастарынан кейін не сезінді? ұнады ма
берген бағасы?
Қортындылау: шеңбер бойынша
өткен тренингке қорытынды жасау.
«М.Әуезов атындағы орта
мектебі» КММ
Бекітемін
Мектеп директоры: Н.А
Жикенова
Жеткіншектер өміріндегі
агрессия
Орындаған: Даулетханова
М.Д
Зайсан
қаласы
2018
жыл
М.Әуезов атындағы орта
мектебі
Тренингке
хаттама
Өткізілген уақыты:
08.01.2018
Тренинг мақсаты: Жеткіншектің
агрессивті мінез-құлқын коррекциялау
Міндеті:
- Қатысушыларға агрессия,
агрессивті мінез-құлық, себептері туралы ой
жеткізу.
- Жасөсіпірімдердің өз күйін
бағалау, талдау қабілеттерін құру.
Тренинг
барысы:
-
«Келемеждеу»
жаттығуы
Мақсаты: ойын арқылы танысу,
вербалды құрылғыларды пайдала отырып, ашуға кішігірім жаттығу
жасау.
-
Әңгімелесу. «Агрессия деген
не?»
Агрессия – нормалар мен адам
қоғамындағы ережлерген қарам-қарсы, физикалық және моралдық шығын
келтіретін, адамға психологиялық ыңғайсыздық тудыратын, жағымсыз,
дұрыс емес мінез-құлық.
-
Жаттығу «Мен ызыланамын,
егер....»
Мақсаты: Эмоционалды қысымды
төмендету.
-
Жаттығу «Неге мен
ызыланамын?»
Мақсаты: теріс эмоцияның
көрінісі, агрессивті мінез-құлықтың мотивтерін түсіну, түсінуге
үйрену.
-
Массаж. Сергіту
жаттығуы
-
Жаттығу «Ғажайып
алақан»
Мақсаты: сынып ішәнде бір
біріне деген позитивті көзқарас туындату.
-
Қорытынды. Тақырыпты
қорытындылау
Қорытынды: тренингке 7 сыныбы қатысты.
Қатысушылар саны 22. Тренинг басында ережелермен таныстырылып,
тақырыпқа сай жаттығулар жүргізілді. Тренинг мақсат, міндеттері
орындалды. Қатысушылар агрессия ұғымын, оның себептерін
түсінді.