Психологиялық ахуал
қалыптастыру. «Амандасу» бағдаршам түстері бойынша: оқушылар
алдарына берілген бағдаршам суретінің әр түсіне екі оқушының атын
жазады, содан кейін сол түске сай
амандасады.
Қызыл
түс – қолыңды бұлғап
амандас Сары
түс – қолын алып
амандас
Жасыл
түс- құшақтасып амандас Жасыл,
қызыл, сары жетондар арқылы топқа
бөлінеді.
1. «Жол
сақшылары»
2. «Жаяу
жүргінші»
3. «Жол
белгілері»
Мұғалім сөзі: Қазіргі таңда
адам өмірінде көліктің пайдасы мен маңызы зор. Ертеде көліктің
орнына қазақтар ат пен түйені, үнділіктер пілді, өзбектер есекті,
тау халықтары өгізді пайдаланған. Қазірде қала ішінде автобусқа,
алыс жаққа баратын болсаңдар пойыз, ұшақ тәрізді көлік түрлеріне
мінесіңдер. Ол үшін жолда жүру тәртібі мен қауіпсіздік ережелерін
білу керек. Көліксіз жүріп-тұру мүмкін емес. Біз демократиялық
құқықтық мемлекетте өмір сүретіндіктен әр адам құқықтарын білу
керек. Қарапайым көшені алсақ, оның өзі бір заңдылықтарға бағынады.
Жол белгілері – көлік қозғалысын реттеу және көлік жүргізуші мен
жаяу жүрушіге маңайдағы жол жағдайы жөнінде ақпарат беру мақсатында
көше мен жол бойына қойылатын арнайы белгілер. Бағдаршам қалай
пайда болды? Алғашқы бағдаршам темір жол бойында пайда болды. Оны
ойлап тапқан адамның есімі тарихта сақталмаған. Ал оны көше
қозғалысына ыңғайлап, қайта жасаған ағылшын инжинер - механигі Д.
Найт болатын. Ол 1868 жылы Лондондағы парламент үйінің алдына
бағдаршам орнатты. Апарат ортасына газды шам орнатылды. Өкінішке
орай, газ жарылып кезекте тұрған полицей қаза болды. Содан
бағдаршам жарты ғасыр бойы ұмыт болды. Тек 1914 жылы Американың
Кливлену қаласында сосын Нью - Йорк қалаларында қайтадан пайда
болды. Бұл жолы екі түсті қызыл, жасыл электр бағдаршам болды. Ал
1918 жылдан бастап үш түс қолданыста болды.Кеңес одағы бойынша
алғаш рет бағдаршам Мәскеу қаласында 1924 жылдан Кузнецкі көпірі
мен Петровка көшелерінің қиылысынан орын алды. Қазіргі заманның
талабына сай жаңа технологияның дамуына байланысты реттеушіні
бағдаршам алмастыруда.
1) «Сұрақ-жауап» (әр топқа
сұрақтар қойылады)
2) «Жол ережелері»
(«Жалғасын тап» деген
ойын)
3) «Кім жылдам?»
(әр топқа тапсырма
беріледі)
1.
«Сұрақ-жауап»
1. Бағдаршам деген не? (Жол
бойының қозғалысын реттейтін
құрал)
2. Қай түс жанғанда машиналар
жүреді? (жасыл)
3. Көлік күтетін жерді қалай
атайды? (аялдама)
4. Көшеде жаяу жүрген
адамдарды кімдер дейді?
(жүргіншілер)
5. Бағдаршамның «Қызыл» көзі
не дейді? («Тоқта» дейді)
6. Бағдаршамда неше
көз бар? (Үш көз бар: қызыл, сары,
жасыл)
7. Жаяу адамдардың өтетін
жолындағы сызық. (ақжолақ)
8. «Жолаушылар» деген кім?
(көлікке мінетін адамдар)
2. «Жол ережелері» Бұл кезең «Жалғасын тап» деген ойын түрінде
өтеді.
1.
Жүріп келе жатқан көліктің алдынан өтіп кетемін деуші болма.Ол
тоқтағанша, не өтіп кеткенше тоса
тұр.
2.
Аялдамада тұрған автобустың арт жағынан айналып өт. Сонда сен оның
соңынан келе жатқан машинаны дер кезінде көре
аласың.
3.
Жолдан өткенде әңгімені доғарып, барлық зейінді жол қауіпсіздігіне
аудару керек.
4.
Көшенің шетіне өту үшін арнайы өткелден өту керек. Ал қалалық
жерлерде аспалы көпірлермен, жол асты жолымен
жүреді.
3.
«Кім
жылдам?» деп аталады, әр топқа бірдей
үлестірме қағаздар беріледі, тақтада тұрған жол белгілерінің
суреттеріне сәйкестендіріп
жабыстырасыздар.
1. Жол белгілері не үшін
керек?
2. Жолда жүру
ережесі қай жылы
қабылданған?
3. Жиек жол дегеніміз
не?
4. Жаяу жүргінші қай жермен
жүреді?
5. Қандай белгілерді
білесіңдер?
|