Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
жоспар.Биологиядан қолданбалы курстар
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Созақ ауданы әкімдігінің білім бөлімінің Т.Әлімқұлов атындағы №14 мектеп интернат-лицейі
БИОЛОГИЯ ПӘНІ БОЙЫНША 10 ХИМИЯ, БИОЛОГИЯ СЫНЫБЫНЫҢ АРНАУЛЫ КУРСЫ
Тақырыбы: «Адам генетикасы және генетика ғылымы»
Шолаққорған 2014 жыл
Пайдалануға ұсынылатын әдебиеттер
1. С.Ж. Стамбеков «Жалпы генетика» Алматы 1993 ж.
2. Дубинин Н.П. Генетика Алматы 1985 ж.
3. Иванова О.А. Генетика 1974 ж.
4. Льюин Б. Гены Мир 19887 г.
5. Эфкоимсон В.П. ВВедение в медицинскую гентику Москва 1964 г.
6. Бочков Н.П.Захаров А.Ф, Иванов В.И. «Медицинская генетика» м.1984г.
7. Жандар Керімбектің Ермаханы «Тәнтану» Алматы 2003ж.
8. Майра Дайырбекова «Адам анатомиясы» Алматы 2003ж.
9. Әмина Күзенбаева «Адам анатомиясы» Алматы 2003ж.
«Келісемін» «Бекітемін»
Созақ ауданы әкімдігінің Созақ ауданы әкімдігінің білім бөлімінің әдістемелік білім бөлімінің кабинет меңгерушісі Т.Әлімқұлов атындағы С.Маликайдаров №14 мектеп интернат- ________________ лицейінің директоры
3 қыркүйек 2014 жыл Н.Айдаров
________________
10 Х\Б СЫНЫБЫНА АРНАЛҒАН
«Адам генетикасы және генетика ғылымы»
Жұмашов Кенжебек Нұсқабайұлы
биология пәнінің мұғалімі
Шолаққорған 2014 жыл
Түсінік хат
Елбасы Н.Назарбаев Қазақстан халқына Жолдауында Қазақстанның келешегі халықтың білімінде, біліктілігінде деп көрсетілген. Өйткені өркениетті елдерде адам факторы шешуі өндіргіш күшке айналды. Сондықтан қазақстандықтардың интеллектуалдық рухани әлеуметін арттыру, елді алдыға жылжытудың маңызды факторы болмақ. Ол үшін мектеп пен мұғалімнің, жоғарғы оқу орны мен оқытушының, оқушылар мен студенттердің жағдайы, сапалы білім беру мүмкіндіктері, мемлекеттің басты бағытына айналып отыр. Олай болса, қазіргі білім берудің негізгі мақсаты білім алып, білік пен дағдымашылыққа қол жеткізу ғана емес, солардың негізінде дербес, әлеуметтік және кәсіби біліктілікке, ақпаратты өзі іздеп табу, талдау және ұтымды пайдалану, жылдам өзгеріп жатқан бүгінгі дүниеде лайықты өмір сүру және жұмыс істеу болып табылады. Міне, бұл міндеттер мектеп ұстазының алдына жаңа талаптар, өресі биік мақсаттар жүктейді. XXI ғасыр талаптарының үдесінен шыға білетін ой – өрісі кең, ұлттық тілі, менталитеті жоғары, кәсіби білікті дара тұлғаны тәрбиелеудің негізгі кілті екенін айқындай түседі.
Биология ғылымы зерттелетін тіршілік заңдарының барлық құрылыс дәрежесін білуге мүмкіндік береді, биологиялық прецесстер мен құбылыстардың механиздер саласындағы тамаша жаңалықтармен таныстырады, адамның биосферадағы орнын көрсетіп, оның жағдайына жауапкершілікпен қарайды. Оқушыларды философиялық мәселелерге жетелейді және олардың дүниеге көзқарасын қалыптастырады. Сонымен қатар оқушылардың кәсіптік бейімділігін айқындауға, қолданбалы курстың өзіндік маңызы бар.
Әдістемелік нұсқаулар
Оқушының кәсіптік бағдар беру негізінде жеке және физиологилық ерекшеліктеріне, даму және өзін-өзі дамыту қабілеттеріне орай оқыту түрлері мен әдістері ұйымдастырылады. Онда оқушының жеке талаптары, қажеттілігі мен ерекшеліктері есепке алынады. Мұғалім мүмкіндігінше оқушылардың өз бетінше жұмыс істеуін, оқу материалын әр түрлі ақпарат көздерінен тауып орындауға бағыттауы тиіс. Жалпы оқыту процесінде мұғалім бірлесіп, қауымдасып еңбек етудің көшбасшысы болуы керек. Бұл әдіс оқушыларды бірін-бірі түсінуіне, бірлесіп оқуға өзара көмектесуге үйретеді. Мұндай оқыту процесінде мұғалім білім әлеміне жол басшы болудан эксперт және кеңесші- теориялық материалды оқып үйрену, өз бетінше жұмысты орындай білуде; жүргізуші тренингпен ойындармен жүргізе білетін; координатор-оқу процесін ұйымдастырушыға айналады. Оқушының белсенділігін арттыру мақсатында әр түрлі деңгейлік тапсырмалар тесттік, іздену және зерттеу жұмыстары жүргізіледі.Лекция, баяндау, семинар, конференция, зертханалық, талдау сияқты сабақ түрлері арқылы берілген білімді реферат, баяндама, зетрханалық жұмыстар арқылы нақтылап, білім дағдыларын қалыптастыру керек.
9 |
Геннің құрамы және қызметі. Генетикалық процесстердің молекулалық механизмдері Геннің құрамы мен қызметі. Ген теориясы Ген қызметінің реттелуі Есептер шығару |
5 2 1 1 1 |
Лекция оқушы-лар хабарла-масы Сараман-дық жұмыс |
10 |
Молекулалық генетика негіздері. ДНК транскрипциясы. Гендер әсері реттелуінің молекулалық механизмдері ДНК транскрипциясы Генетикалық код Белок биосинтезі Трансляция процесі Есептер шығару |
6 2 2 1 1 |
Лекция оқушы-лар хабарла-масы Сараман-дық жұмыс |
11 |
Генетикалық және клеткалық инженерия Генетикалық инженерияның мақсаты мен зерттеу әдістері Даму тарихы Гендік инженерияның қалыптасуы Гендік инженерияның әдістері Клеткалық инженерия Есептер шығару |
6 1 1 1 1 1 1 |
Лекция оқушы-лар хабарла-масы Сараман-дық жұмыс |
12 |
Онтогенетикалық генетика Онтогендердің генетикалық негіздері және генотип пен фенотип Жіктелудің генетикалық негіздері Алғашқы жіктелу Жіктелудің генетикалық механизмдері Генотип пен фенотип |
5 1 1 1 1 1 |
Лекция оқушы-лар хабар.сы Сараман-дық жұмыс |
13 |
Қорытынды сабақ |
1 |
|
|
Барлығы Аптасына 2 сағаттан |
68 |
|
Курстың мақсаты мен міндеттері
Мақсаты: Оқушылардың ғылыми – танымдық қабілетін дамытып, білімін тереңдете оқыту, кәсіби дағды қалыптастыра отырып, еркін бағдарлай білуге, өзін-өзі дамытуға және де өз бетінше дұрыс шешім қабылдауға қабілетті жеке тұлғаны қалыптьастыру.
Міндеттері:
-
адам генетикасы және генетика ғылымы білімнің негізін қалау, кеңейту және тереңдету
-
адам генетикасы мен генетиканың медицинадағы қолдану жолдарымен таныстыру
-
адам генетикасы мен генетиканың әдістерінің практикалық ролін білуге, тәжірибелер жасауға, генетикалық есептер шығаруға үйрету
-
оқушылардың ғылыми дүние танымын, көзқарасын қалыптастыру, әлемдік генетикалық жаңа жетістіктерді және оның бағыттарымен танысу, оны талдай білуге үйрету.
Тақырыптық жоспар Курстың мазмұны (68 сағат,аптасына 2 рет)
№ |
Тақырыбы |
Сағат саны |
Іс-әрекет |
1 |
Кіріспе Генетика пәнінің мақсаты мен міндеттері Генетиканың даму тарихы Генетиканың зерттеу әдістері |
3 1 1 1 |
|
2 |
Тұқым қуалаушылықтың цитологиялық молнкулалық негіздері Клетканың тұқым қуалаушылыққа қатысы Хромосомалары олардың морфологиялық құрылысы және құрылымы Хромосомалардың химиялық құрамы және репродуктив Кариотип ДНК РНК және оның түрлері Есептер шығару |
10 2 2 2 1 1 1 1 |
Лекция оқушы-лар хабарла-масы Сараман-дық жұмыс |
3 |
Көбеюдің дің цитологиялық негіздері Митоз клетканың күрделі бөлінуі Мейоз жыныс клеткасының бөлінуі Тест |
5 2 2 1 |
|
4 |
Белгілердің тұқым қуалаушылықтың заңдылығы және тұқым қуалаушылықтың принциптері. Моногибридті будандастыру Тұқым қуалаушылықтың негізгі заңдылығы Мендель ілімі Моногибридті будандастыру Дигибридті будандастыру Гаметалар тазалық заңы Толымсыз доминанттылық Есептер шығару |
7 1 1 2 1 1 1 1 |
Лекция оқушы-лар хабарла-масы Сараман-дық жұмыс |
5 |
Гендердің өзара әрекеттесуі Гендердің өзара әрекеттесуінің түрлері Аллельді емес гендердің өзара әрекеттесуі Гендердің комплементарлы әсері Эпистаз Полимерия Модификатор гендер |
4 1 1 1 1 |
Лекция оқушы-лар хабарла-масы Сараман-дық жұмыс |
6 |
Жыныс генетикасы және жыныспен тіркес тұқым қуалау белгілері. Тіркескен тұқым қуалау және кроссинговер Жыныспен тіркескен тұқым қуалау Гендердің тіркесуі Кроссинговер Есептер шығару |
4 1 1 1 1 |
Лекция оқушы-лар хабарла-масы Сараман-дық жұмыс |
7 |
Гентикалық материалдық өзгергіштігі және тұқым қуалайтын өзгергіштіктер Өзгергіштік және оның сипаты Генотиптік өзгергіштік Фенотиптік өзгергіштік Мутациялық өзгергіштік Мутацияның түрлері Есептер шығару |
6 1 2 1 1 1 |
Лекция оқушы-лар хабарла-масы Сараман-дық жұмыс |
8 |
Хромосомды емес тұқым қуалау Ядро мен цитоплазманың тұқым қуалаудағы ролі Хромосомдық немесе цитоплазмалық тұқым қуалау Пластикалық тұқым қуалау Митохондрия арқылы тұқым қуалау Цитоплазмалық тұқым қуалауға генетикалық талдау Есептер шығару |
6 1 1 1 1 1 1 |
Лекция оқушы-лар хабарла-масы Сараман-дық жұмыс |
Созақ ауданы әкімдігінің білім бөлімінің Т.Әлімқұлов атындағы №14 мектеп интернат-лицей
БИОЛОГИЯ ПӘНІ БОЙЫНША 8 ХИМИЯ, БИОЛОГИЯ СЫНЫБЫНЫҢ АРНАУЛЫ КУРСЫ
Тақырыбы:«Жануарлар физиологиясы»
Шолаққорған 2014 жыл
«Келісемін» «Бекітемін»
Созақ ауданы әкімдігінің Созақ ауданы әкімдігінінің білім бөлімінің әдістемелік білім бөлімінің кабинет меңгерушісі Т.Әлімқұлов атындағы С.Маликайдаров №14 мектеп интернат- ________________ лицейінің директоры 3 қыркүйек 2017 жыл Б.Тұрғанбаев
________________
10 Х\Б СЫНЫБЫНА АРНАЛҒАН
«Омыртқасыздар және омыртқалылар зоологиясы»
Жұмашов Кенжебек Нұсқабайұлы
биология пәнінің мұғалімі
Шолаққорған 2014 жыл
Түсінік хат
Елбасы Н.Назарбаев Қазақстан халқына Жолдауында Қазақстанның келешегі халықтың білімінде, біліктілігінде деп көрсетілген. Өйткені өркениетті елдерде адам факторы шешуі өндіргіш күшке айналды. Сондықтан қазақстандықтардың интеллектуалдық рухани әлеуметін арттыру, елді алдыға жылжытудың маңызды факторы болмақ. Ол үшін мектеп пен мұғалімнің, жоғарғы оқу орны мен оқытушының, оқушылар мен студенттердің жағдайы, сапалы білім беру мүмкіндіктері, мемлекеттің басты бағытына айналып отыр. Олай болса, қазіргі білім берудің негізгі мақсаты білім алып, білік пен дағдымашылыққа қол жеткізу ғана емес, солардың негізінде дербес, әлеуметтік және кәсіби біліктілікке, ақпаратты өзі іздеп табу, талдау және ұтымды пайдалану, жылдам өзгеріп жатқан бүгінгі дүниеде лайықты өмір сүру және жұмыс істеу болып табылады. Міне, бұл міндеттер мектеп ұстазының алдына жаңа талаптар, өресі биік мақсаттар жүктейді. XXI ғасыр талаптарының үдесінен шыға білетін ой – өрісі кең, ұлттық тілі, менталитеті жоғары, кәсіби білікті дара тұлғаны тәрбиелеудің негізгі кілті екенін айқындай түседі.
Биология ғылымы зерттелетін тіршілік заңдарының барлық құрылыс дәрежесін білуге мүмкіндік береді, биологиялық прецесстер мен құбылыстардың механиздер саласындағы тамаша жаңалықтармен таныстырады, адамның биосферадағы орнын көрсетіп, оның жағдайына жауапкершілікпен қарайды. Оқушыларды философиялық мәселелерге жетелейді және олардың дүниеге көзқарасын қалыптастырады. Сонымен қатар оқушылардың кәсіптік бейімділігін айқындауға, қолданбалы курстың өзіндік маңызы бар.
Пайдалануға ұсынылатын әдебиеттер
-
Ш.Алиев, А.Бекенов, Х.Қыдырбаев
«Сирек кездесетін хайуанаттарды қорғау» Алматы 1975 ж.
-
А.Бекенов, Х.Қыдырбаев «Қазақстанның аң байлығы»
Алматы 1975 ж.
-
Ысқақов С. «Табиғатты қорғау дәстүріміз» Алматы 1981ж.
-
Қайымов Қ. «Балықтар әлемінде» Алматы 1880 ж.
-
Исмагилов М.И. «Остров куланов» Москва 1984 г.
Әдістемелік нұсқаулар
Оқушының кәсіптік бағдар беру негізінде жеке және физиологилық ерекшеліктеріне, даму және өзін-өзі дамыту қабілеттеріне орай оқыту түрлері мен әдістері ұйымдастырылады. Онда оқушының жеке талаптары, қажеттілігі мен ерекшеліктері есепке алынады. Мұғалім мүмкіндігінше оқушылардың өз бетінше жұмыс істеуін, оқу материалын әр түрлі ақпарат көздерінен тауып орындауға бағыттауы тиіс. Жалпы оқыту процесінде мұғалім бірлесіп, қауымдасып еңбек етудің көшбасшысы болуы керек. Бұл әдіс оқушыларды бірін-бірі түсінуіне, бірлесіп оқуға өзара көмектесуге үйретеді. Мұндай оқыту процесінде мұғалім білім әлеміне жол басшы болудан эксперт және кеңесші- теориялық материалды оқып үйрену, өз бетінше жұмысты орындай білуде; жүргізуші тренингпен ойындармен жүргізе білетін; координатор-оқу процесін ұйымдастырушыға айналады. Оқушының белсенділігін арттыру мақсатында әр түрлі деңгейлік тапсырмалар тесттік, іздену және зерттеу жұмыстары жүргізіледі.Лекция, баяндау, семинар, конференция, зертханалық, талдау сияқты сабақ түрлері арқылы берілген білімді реферат, баяндама, зетрханалық жұмыстар арқылы нақтылап, білім дағдыларын қалыптастыру керек.
Курстың мақсаты мен міндеттері
Міндеттері: Оқушылардың пәнге деген қызығушылығын, қабілеті мен қажеттіліктерін дамыту, оқушылардың жан-жақты дамуының еңбекке шығармашылық тұрғыдан қарауына өмірлік және адамзаттық көзқарасының қалыптасып, адамгершілік қасиеттері мен рухани мәдениетінің дамуына көмектеседі.
Мақсаты: Оқушыларға әлемнің ғылыми бейнесін қалыптастыру, оқушылардың сапалы кәсіби таңдау жасауына ықпал ету, жан жақты білім арқылы оқушылардың денсаулығын сақтауға үйрету, жат әдеттен аулақ болып, уақытты босқа өткізбей, денсаулыққа пайдалы іспен айналысу, оқушылардың оқу жетістіктерін бағалау жүйесіне ендіру.
Тақырыптық жоспар Курстың мазмұны(68 сағат,аптасына 2 рет)
№ |
Тақырыбы |
Сағат саны |
Өтілу мерзімі |
Ісәрекет |
1 |
Кіріспе. Жануартану пәні және міндеттері |
1 |
|
баяндау |
2 |
Жануарлар дүниесі |
1 |
|
лекция |
3 |
Қарапайымдылар типі |
1 |
|
баяндау |
4 |
Жалғанаяқтылар |
1 |
|
семинар |
5 |
Споралылар |
1 |
|
лекция |
6 |
Грегарин тәрізділер класс тармағы |
1 |
|
семинар |
7 |
Кокцидия тәрізділер класс тармағы |
1 |
|
баяндау |
8 |
Эймерия |
1 |
|
лекция |
9 |
Саркоциста |
1 |
|
семинар |
10 |
Таксоплазма |
1 |
|
баяндау |
11 |
Пироплазмидалар |
1 |
|
семинар |
12 |
Гемоспоридин |
1 |
|
лекция |
13 |
Микроспоралылар |
1 |
|
семинар |
14 |
Книдоспоралылар |
1 |
|
баяндау |
15 |
Кірпікшелілер |
1 |
|
лекция |
16 |
Талшықтылар |
1 |
|
семинар |
17 |
Өсімдік тәрізділер |
1 |
|
лекция |
18 |
Жануар тәрізділер |
1 |
|
баяндау |
19 |
Трипанасомалар |
1 |
|
семинар |
20 |
Лейшмания |
1 |
|
лекция |
21 |
Трихоманада |
1 |
|
баяндау |
22 |
Протофиталар |
1 |
|
лекция |
23 |
Көпжасушалылар |
1 |
|
семинар |
24 |
Губкалар |
1 |
|
лекция |
25 |
Ішекқуыстылар |
1 |
|
баяндау |
26 |
Жалпаққұрттар |
1 |
|
лекция |
27 |
Кірпікшелі құрттар |
1 |
|
семинар |
28 |
Сорғыш құрттар |
1 |
|
лекция |
29 |
Моногениялар |
1 |
|
баяндау |
30 |
Таспа құрттар |
1 |
|
лекция |
31 |
Немертиндер |
1 |
|
баяндау |
32 |
Жұмыр құрттар |
1 |
|
лекция |
33 |
Немертиндер |
1 |
|
|
34 |
Киноринхалар |
1 |
|
лекция |
35 |
Түктәрізділер |
1 |
|
|
36 |
Буылтық құрттар |
1 |
|
лекция |
37 |
Буынаяқтылар |
2 |
|
баяндау |
38 |
Шаянтәрізділер |
1 |
|
|
39 |
Өрмекшітәрізділер |
1 |
|
лекция |
40 |
Көпаяқтылар |
2 |
|
баяндау |
41 |
Бунақденелілер |
1 |
|
|
42 |
Толық өзгеріп даму |
1 |
|
лекция |
43 |
Былқылдақденелілір |
1 |
|
|
44 |
Бауыраяқтылар |
1 |
|
баяндау |
45 |
Тақтажелбезектілер |
1 |
|
лекция |
46 |
Қармалағыштар |
2 |
|
|
47 |
Тікентерілілер |
1 |
|
|
48 |
Жартылай желілілер |
1 |
|
лекция |
49 |
Погонофорлар |
1 |
|
баяндау |
50 |
Қылшықжақтылар |
1 |
|
лекция |
51 |
Балықтар класы |
2 |
|
|
52 |
Қосмекенділер не амфибилер |
2 |
|
лекция |
53 |
Бауырымен жорғалаушылар |
2 |
|
баяндау |
54 |
Систематикалық шолу |
1 |
|
лекция |
55 |
Құстар класы |
1 |
|
баяндау |
56 |
Систематикалық шолу |
1 |
|
лекция |
57 |
Сүтқоректілер класы |
2 |
|
|
58 |
Насекомқоректілер отряды |
2 |
|
лекция |
59 |
Қоянтәрізділер |
1 |
|
баяндау |
60 |
Кемірушілер отряды |
1 |
|
лекция |
|
Қорытынды сабақ |
1 |
|
|
|
Барлығы |
68 |
|
|
Созақ ауданы әкімдігінің білім бөлімінің Т.Әлімқұлов атындағы №14 мектеп интернат-лицей
БИОЛОГИЯ ПӘНІ БОЙЫНША 9 ХИМИЯ, БИОЛОГИЯ СЫНЫБЫНЫҢ АРНАУЛЫ КУРСЫ
Тақырыбы: «Цитология негіздері»
Шолаққорған 2014 жыл
«Келісемін» «Бекітемін»
Созақ ауданы әкімдігінің Созақ ауданы әкімдігінінің білім бөлімінің әдістемелік білім бөлімінің кабинет меңгерушісі Т.Әлімқұлов атындағы С.Маликайдаров №14 мектеп интернат- ________________ лицейінің директоры 3 қыркүйек 2014 жыл Н.Айдаров
________________
9 Х\Б СЫНЫБЫНА АРНАЛҒАН
«Цитология негіздері»
Жұмашов Кенжебек Нұсқабайұлы
биология пәнінің мұғалімі
Шолаққорған 2014 жыл
Түсінік хат
Елбасы Н.Назарбаев Қазақстан халқына Жолдауында Қазақстанның келешегі халықтың білімінде, біліктілігінде деп көрсетілген. Өйткені өркениетті елдерде адам факторы шешуі өндіргіш күшке айналды. Сондықтан қазақстандықтардың интеллектуалдық рухани әлеуметін арттыру, елді алдыға жылжытудың маңызды факторы болмақ. Ол үшін мектеп пен мұғалімнің, жоғарғы оқу орны мен оқытушының, оқушылар мен студенттердің жағдайы, сапалы білім беру мүмкіндіктері, мемлекеттің басты бағытына айналып отыр. Олай болса, қазіргі білім берудің негізгі мақсаты білім алып, білік пен дағдымашылыққа қол жеткізу ғана емес, солардың негізінде дербес, әлеуметтік және кәсіби біліктілікке, ақпаратты өзі іздеп табу, талдау және ұтымды пайдалану, жылдам өзгеріп жатқан бүгінгі дүниеде лайықты өмір сүру және жұмыс істеу болып табылады. Міне, бұл міндеттер мектеп ұстазының алдына жаңа талаптар, өресі биік мақсаттар жүктейді.
Өсімдік қоршаған ортамен байланысты, яғни одан керек энергия алынды және өзі де ортаның бір бөлігі болып табылады. Тұтасымен алғанда сыртқы орта жағдайлары белгілі бір физиологиялық процестерге ықпал жасай отырып, өсімдіктердің бойында осы ортаға тән көптеген бейімділіктерді туғызады. Өсімдік ортаның өнімі болып табылады.
-
Өсімдік клетканың химиялық құрамы
-
Белоктар
-
Амин қышқылы
-
Плозмолема
-
Рибосома
-
Гидростатикалық қысым
-
Өсімдіктің селекциясындағы қол жеткізген ғылым жетістіктері
Пайдалануға ұсынылатын әдебиеттер
1. «Жалпы биология» В.Б.Захаров, А.Қ.Қасымова
2. «Қазақстан мектебі» журналы
3. «Биология және салауаттылық негізі» журналы
4. «Биологиядан оқушылардың өздігінен орындайтын жұмыстары» А.М.Розенштейн
5. «Денсаулық және отбасы» журналы
6. «Селекциялық жұмыстар» Р.Х.Тегаев, И.М.Мырзахметов
Әдістемелік нұсқаулар
Оқушының кәсіптік бағдар беру негізінде жеке және физиологилық ерекшеліктеріне, даму және өзін-өзі дамыту қабілеттеріне орай оқыту түрлері мен әдістері ұйымдастырылады. Онда оқушының жеке талаптары, қажеттілігі мен ерекшеліктері есепке алынады. Мұғалім мүмкіндігінше оқушылардың өз бетінше жұмыс істеуін, оқу материалын әр түрлі ақпарат көздерінен тауып орындауға бағыттауы тиіс. Жалпы оқыту процесінде мұғалім бірлесіп, қауымдасып еңбек етудің көшбасшысы болуы керек. Бұл әдіс оқушыларды бірін-бірі түсінуіне, бірлесіп оқуға өзара көмектесуге үйретеді. Мұндай оқыту процесінде мұғалім білім әлеміне жол басшы болудан эксперт және кеңесші- теориялық материалды оқып үйрену, өз бетінше жұмысты орындай білуде; жүргізуші тренингпен ойындармен жүргізе білетін; координатор-оқу процесін ұйымдастырушыға айналады. Оқушының белсенділігін арттыру мақсатында әр түрлі деңгейлік тапсырмалар тесттік, іздену және зерттеу жұмыстары жүргізіледі.Лекция, баяндау, семинар, конференция, зертханалық, талдау сияқты сабақ түрлері арқылы берілген білімді реферат, баяндама, зетрханалық жұмыстар арқылы нақтылап, білім дағдыларын қалыптастыру керек.
Курстың мақсаты мен міндеттері
Міндеттері: Оқушыларға әлемнің ғылыми бейнесін қалыптастыру; оқушылардың сапалы кәсіби таңдау жасауларына ықпал ету; оқушының оқу жетістіктерін бағалау жүйесіне ендіру.
Мақсаты: Оқушылардың пәнге деген қызығушылығын, қабілеті мен қажеттіліктерін дамыту, оқушылардың ғылыми зерттеу жұмыстарына ынтасын қалыптастыру, оқушылардың жан-жақты дамуының еңбекке шығармашылық тұрғыдан қарауына өмірлік және адамзаттық көзқарасының қалыптасып, адамгершілік қасиеттері мен рухани мәдениетінің дамуына көмектеседі.
Тақырыптық жоспар Курстың мазмұны(68 сағат,аптасына 2 рет)
№ |
Тақырыбы |
Сағат саны |
Өтілу мерзімі |
Іс әрекет |
1 |
Кіріспе Өсімдік клеткасы |
1 1 |
|
|
2 |
Өсімдіктер клеткасының қызметі. Өсімдіктер клеткасының химиялық құрамы, құрылысы, атқаратын қызметі Өсімдік клеткасының ерекшеліктері Өсімдіктер селекциясы Өсімдік клеткасының осмостық қасиеттері Гидростатикалық ұжым Амин қышқылдары Бақылау жұмысы |
14 1 2 2 2 2 2 2 1 |
|
Лекция Оқушылар Хабарламасы Сарамандық жұмыстар |
3 |
Нәруыздар Белок молекуласының құрамы Белоктардың атқаратын қызметі,жіктелінуі Белоктардың классификациясы Жай белоктар протеидтер Белоктардың жалпы қасиеттері Тест Ферменттер Витаминдер Бақылау жұмысы |
17 1 2 2 2 2 1 2 2 1 |
|
Лекция Оқушылар Хабарламасы Сарамандық жұмыстар |
4 |
Нуклеиндер Нуклеин қышқылдары ДНК молекуласының құрамы РНК түрлері Генетикалық код Бақылау жұмысы |
8 2 2 2 1 1 |
|
Лекция Оқушылар Хабарламасы Сарамандық жұмыстар |
5 |
Клетканың негізгі органоидтары Цитоплазманың атқаратын қызметі Цитология ғылымының қол жеткізген табыстары Цитология ғылымының шығу тарихы Клетканың бөлінуі Клетканың құрылысы мен қызметі Клетка ядросы Клетка тітіркендіргіштері Эндоплазмалық тор Гольджи аппараты Ядро Тест Рибосомалар Митохондриялар Хлоропластар Ядроның қызметі Бақылау жұмысы |
27 1 2 1 1 2 2 2 2 2 2 1 2 2 2 2 1 |
|
Лекция Оқушылар Хабарламасы Сарамандық жұмыстар |
6 |
Қорытынды сабақ |
1 |
|
|
|
Барлығы Аптасына 2 сағаттан |
68 |
|
|
Созақ ауданы әкімдігінің білім бөлімінің Т.Әлімқұлов атындағы №14 мектеп интернат-лицейі
«Келісемін» «Бекітемін»
Созақ ауданы әкімдігінің Созақ ауданы әкімдігінің білім бөлімінің әдістемелік кабинет меңгерушісі Т.Әлімқұлов атындағы С.Маликайдаров №14 мектеп интернат- ________________ лицейінің директоры
3 қыркүйек 2014 жыл Н.Айдаров
________________
Жаратылыстану бағытындағы биология пәнінен 11 сыныптың"Микробиология негіздері"тақырыбындағы таңдау курсы
Шолаққорған 2014 жыл
Пайдалануға ұсынылатын әдебиеттер
1. Т.Б.Дарханбаев,Н.Қ.Шоқанов << Микробиология және вирусология негіздері >> Алматы 1982ж
2. << Қазақстан мектебі >> журналы № 5 1987ж
3. О.Абдраманов << Төменгі сатыдағы өсімдіктер систематикасы >> Алматы 1972 ж.
4. Дмитриева В.С. Семенов С.М
<< Микробиологический контроль активности антибиологических препаратов >> Мәскеу медицина 1965 ж
«Келісемін» «Бекітемін»
Созақ ауданы әкімдігінің Созақ ауданы әкімдігінің білім бөлімінің әдістемелік білім бөлімінің кабинет меңгерушісі Т.Әлімқұлов атындағы С.Маликайдаров №14 мектеп интернат- ________________ лицейінің директоры
3 қыркүйек 2014 жыл Н.Айдаров
________________
11 Х\Б СЫНЫБЫНА АРНАЛҒАН
«Микробиология негіздері»
Жұмашов Кенжебек Нұсқабайұлы
биология пәнінің мұғалімі
Шолаққорған 2014 жыл
Түсінік хат
<< Биология >> пәні бойынша қолданбалы курс бағдарламасы Қазақстан Республикасының жалпыға орта білім берудің мемлекеттік заңының міндетті стандартының талаптарын ескере отырып, біртұтас курс ретінде жасалынып, дамыта тәрбиелеп оқыту, жүйелік негізінде оқушға бағытталған.
Курстың құрылымы оқушылардың жас ерекшеліктеріне және олардың даму деңгейлеріне сай анықталған.
Бағдарлы курс мақсаты оқытуды қажетті дәрежеге дағдыландыру, оқушының қызығушылығы мен қабілетін анықтау үшін тиімді жағдай жасау. Микроорганизмдердің морфологиясы, систематикасы, физиологиясы және биохимиясы жөнінен деректі мағұлматтар беріліп, табиғатта микроорганизмдердің қатысуымен өтетін көптеген құбвлвстардың сырына талдау жасалады, сондай - ақ ол құбылыстарды қоғам игілігіне пайдалану шаралары баяндалады.
Микрооргазнизмдер көмегімен өндірілетін көптеген өнімдердің халық шаруашылығына маңызы зор екені жалпыға мәлім. Спирт, сүт қышқылы, сүт тағамдары, сірке және май қышқылдары және тағы басқа микроорганизмдер тіршілігінің ақырғы өнімі. Олар сапалы, шырынды мал азығын даярлауда ерекше рөл атқарады.
Оқушылардың танымдық қабілетінің дамуына, биологиялық түсініктердің қалыптасуына, тәжірбие жасап үйренуге дағдыландыру.
Әдістемелік нұсқаулар
Оқушының кәсіптік бағдар беру негізінде жеке және физиологилық ерекшеліктеріне, даму және өзін-өзі дамыту қабілеттеріне орай оқыту түрлері мен әдістері ұйымдастырылады. Онда оқушының жеке талаптары, қажеттілігі мен ерекшеліктері есепке алынады. Мұғалім мүмкіндігінше оқушылардың өз бетінше жұмыс істеуін, оқу материалын әр түрлі ақпарат көздерінен тауып орындауға бағыттауы тиіс. Жалпы оқыту процесінде мұғалім бірлесіп, қауымдасып еңбек етудің көшбасшысы болуы керек. Бұл әдіс оқушыларды бірін-бірі түсінуіне, бірлесіп оқуға өзара көмектесуге үйретеді. Мұндай оқыту процесінде мұғалім білім әлеміне жол басшы болудан эксперт және кеңесші- теориялық материалды оқып үйрену, өз бетінше жұмысты орындай білуде; жүргізуші тренингпен ойындармен жүргізе білетін; координатор-оқу процесін ұйымдастырушыға айналады. Оқушының белсенділігін арттыру мақсатында әр түрлі деңгейлік тапсырмалар тесттік, іздену және зерттеу жұмыстары жүргізіледі.Лекция, баяндау, семинар, конференция, зертханалық, талдау сияқты сабақ түрлері арқылы берілген білімді реферат, баяндама, зетрханалық жұмыстар арқылы нақтылап, білім дағдыларын қалыптастыру керек.
Микроорганизмдерге орта жағдайларының әсері |
2 |
|
|
Микроорганизмдерге физикалык фактордың әсері |
2 |
|
Лекция |
Химиялық факторлардың мироорганизмдерге әсері |
1 |
|
Баяндау |
Биологиялық факторлардың микроорганизмдерге әсері |
2 |
|
Лекция |
Түрлі тағамдарды сақтау мен консервілеуде микроорганизмдер қасиетін пайдалану |
1 |
|
Баяндау |
Микроорганизмдердің азотсыз органика лық заттарды өзгеріске ұшыратуы |
2 |
|
Лекция |
Сүт қышқылының ашу процесі |
1 |
|
Лекция |
Сүт қышұылы бактерияларын жемістерді ашытуда пайдалану |
1 |
|
Баяндау |
Пропион қышқылының ашу процесі |
1 |
|
Лекция |
Май қышқылының ашу процесі |
1 |
|
Лекция |
Клечатканы ыдыратушы микроорганизмдер |
2 |
|
Баяндау |
Углеводтардың лимон қышқылына дейін ашуы |
1 |
|
Лекция |
Май тектес көмірсутектердің тотығуы |
1 |
|
Лекция |
Азотты заттардың микроорганизмдер әсерінен өзгеріске ұшырауы |
2 |
|
Баяндау |
Белоктардың аммонификациялануы |
2 |
|
Лекция |
Мочевинаның аммонификациялануы |
1 |
|
Лекция |
Гумустың аммонификациялануы |
1 |
|
Баяндау |
Нитрификация процесі |
2 |
|
Лекция |
Молекула күйіндегі азотты микроорганизмдердің сіңіруі |
1 |
|
Лекция |
Молекула күйіндегі азотты клостридиум пастеурианмның сіңіруі |
1 |
|
Баяндау |
Күкірт,фосфор, және темір қосылыстарының микроорганизмдер көмегімен өзгеріске ұшырауы |
2 |
|
Лекция |
Күкірт қосылыстарының тионбактериаларды тотықтыруы |
1 |
|
Лекция |
Темір қосылыстарының өзгерістерге ұшырауы |
2 |
|
Баяндау |
Фосфор қосылыстарының өзгерістері |
1 |
|
Лекция |
Микроорганизмдерді мал азығын даярлауда қолдану |
2 |
|
|
Топырақтағы микробиологиялық процестер |
2 |
|
Лекция |
Топырақ жағдайларының микробиологиялық процестерге әсері |
2 |
|
Баяндау |
Ризосфера микроорганизмдері |
2 |
|
Лекция |
Топырақ микроорганизмдерінің өсімдікке әсері |
1 |
|
Баяндау |
Көң мен қордадағымикробиологиялық процестер |
2 |
|
Лекция |
Бактериялы препараттарды егіншілікке қолдану |
2 |
|
Баяндау |
Силикат бактерияларынан даярланған препарат |
2 |
|
|
Судағы және ауадағы микроорганизмдер |
1 |
|
|
Барлығы |
68 |
|
|
Курстың мақсаты мен міндеттері
Мақсаты: Оқушылардың ғылыми – танымдық қабілетін дамытып, білімін тереңдете оқыту, кәсіби дағды қалыптастыра отырып, еркін бағдарлай білуге, өзін-өзі дамытуға және де өз бетінше дұрыс шешім қабылдауға қабілетті жеке тұлғаны қалыптьастыру.
Міндеттері:
-
микробиологиялық білімнің негізін қалау,кеңейту және тереңдету
-
микробиологияның халық шаруашылығындағы және медицинадағы қолдану жолдарымен таныстыру
-
микробиологиялық әдістердің практикалық ролін білуге, тәжірибелер жасауға үйрету
-
оқушылардың ғылыми дүние танымын, көзқарасын қалыптастыру, әлемдік генетикалық жаңа жетістіктерді және оның бағыттарымен танысу, оны талдай білуге үйрету.
<< Микробиология >> атты қолданбалы курстың мазмұны
(68 сағат,аптасына 2 рет)
1.Кіріспе сабақ
Ұйымдастыру сұрақтары шешіледі. Оқушылар жоспармен, микробиология ғылымымен танысады. Алға қойған міндеттерді шешуге көмек.( 2 сағат)
I тарау
Микроорганизмдер морфологиясы
Бактериялар
Микроорганизмдер систематикасы
Вирустар, бактериофагтар
Қарапайым организмдер
Саңырауқұлақтар жайында мәлімет
II тарау
Микроорганиздер физиологиясы ( 3 сағат )
Микроорганизмдердің химиялық құрамы
Микроорганизмдердің химиялық құрамы
III тарау
Микроорганизмдердің генетикасы
IV тарау
Микроорганизмдер және сыртқы орта жағдайлары ( 3 сағат )
Микроорганизмдерге физикалық факторлардың әсері
Микроорганизмдерге химиялық факторлардың әсері
Микроорганизмдерге биологиялық фактолардың әсері
V тарау
Микрооорганизмдердің азотсыз органикалық заттарды өзгеріске ұшыратуы ( 3 сағат )
Спирттік , сүт қышқылының ашу процесі
Көкөністерді ашытуда сүт қышқылы бактерияларынг пайдалану
VI тарау
Патоген микроорганизмдер ( 4 сағат )
Адам мен жануарлдардың вирустық аурулары және оларға қарсы күрес
Өсімдіктердің аурулары
Иммунитет жөніндегі ілім
VII тарау
Микроорганизмдерді мал азығын даярлауда қолдану
Микроорганизмдер - биологиялық активті заттарды түзушілер
VIII тарау
Топырақтағы микробиологиялық процестер ( 5 сағат )
Микроорганизмдердің топырақта таралуы
Пестицидтердің топырақ микроорганизмдеріне әсері. Топырақ микроорганизмдерінің өсімдікке әсері
Көң мен қордадағы микробиологиялық процестер
IX тарау
Суда және ауадағы микроорганизмдер ( 2 сағат )
Микроорганизмдердің суда таралуы
Микроорганизмдердің ауада таралуы
Тақырыбы |
Сағат саны |
Өтілу мерзімі |
Іс-әрекет |
Кіріспе сабақ |
|
|
|
Микробиология ғылымы дамуының негізгі кезеңдері |
1 |
|
Баяндау |
Микроорганизмдер морфологиясы |
2 |
|
Лекция |
Бактериялар |
1 |
|
Баяндау |
Вирустар |
1 |
|
Лекция |
Бактериофагтар |
2 |
|
|
Қарапайым организмдер |
1 |
|
Баяндау |
Саңырауқұлақтар жөнінде мәлімет |
1 |
|
|
Микроорганизмдер физиологиясы |
2 |
|
Лекция |
Микроорганизмдердің химиялық құрамы |
2 |
|
Баяндау |
Микроорганизмдердің қоректенуі |
1 |
|
|
Микроорганизмдердің тыныс алуы |
2 |
|
Лекция |
Микроорганизмдер ферменттері |
2 |
|
Баяндау |