Материалдар / Жұмағұл Алуа Бақтыбекқызы.Ашық сабақ:My music
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Жұмағұл Алуа Бақтыбекқызы.Ашық сабақ:My music

Материал туралы қысқаша түсінік
• Understand the meaning of new vocabulary and use them in the sentences • Write short phrases to identify musical instruments , types of the music • Use short,narratives on the topic “My music”
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
07 Ақпан 2022
275
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



LESSON 38

Unit 5: Art & Music

School:№3 Abay Kunanbaev Secondary School

Date:08.02.2022

Teacher name: Zhumagul A.B

Grade: 3

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

My music

Learning objectives

3.4.3.1 – write short phrases to identify musical instruments , types of the music

3.4.5.1 – Link with support words or phrases using basic coordinating connectors

3.5.17.1 – use blow, strike , pluck, shake to give short answers

3.4.3.1 – музыкалық аспаптарды, музыка түрлерін анықтау және қысқаша сөз тіркестерін жазды

3.4.5.1 – Негізгі үйлестіру қосқыштарын пайдаланып тірек сөздермен немесе сөз тіркестерімен байланыстырды

3.5.17.1 – қысқа жауап беру үшін соққы, ұру, жұлу, шайқау әрекеттерін қолданды


Lesson objectives

  • Understand the meaning of new vocabulary and use them in the sentences

  • Write short phrases to identify musical instruments , types of the music

  • Use short,narratives on the topic “My music”


Criteria

Use new vocabulary to describe different music orally

Previous learning

My music

Plan

Planned timings



Teacher’ actions




Pupils` actions

Assessment

Resources

Begining

5 min

1.Teacher greets students

Hello children!

How are you?

1.Warming up

Dividing the class into two groups

I Group – Dombra

II Group – Guitar

Checking up the hometask :Ex 9 p 51. “Strew”strategy


Descriptor :

Learners make the sentences in the right way

2 points


Students respond to greeting and take their places

1.I always drink milk for beakfast

2.She never gets up late

3.They always watch the TV in the evening

4.He sometimes goes to the gym



















FA : By the methods of

‘’ Coins”





methods of

‘’ Coi




https://youtu.be/tVlcKp3bWH8






Baloons, music




Flash cards

Middle

30 min

MAIN PART

Theme of the lesson : My music

Aim of the lesson :

-Use short,narratives on the topic “My music”

- Write short phrases to identify musical instruments , types of the music

-Using the new vocabulary


New words

Blow (blәw)-Үрлеу

Strike (straik)-Соғу

Pluck (plAk)-Шерту

Shake (Sheik)-Шайқау


Pop music(pop mju:zik)-поп музыка


Classical music(klasikәl

mju:zik)-классикалық музыка

Hip-hop(hip-hop)-хип-хоп


Rock music(rak mju:zik)-рок музыка

Task 1. Match the words with their picture


Ex. 27 .page 75


Descriptor :

Learners can use the new the vocabulary in the sentences

2 points





Task 2

Ex.28,page 75

Listening to music and indentifying the types of the music and talk with your friend,what kind of musc do you like. By the method of “JIGSAW” two groups ask each oher questions


Descriptor :

Learners can indentify the types of the music and they ask each other questions about what kind of music they like

2 point



Task 3


Do crossword


Descriptor : 2 point

Search the puzzle



learners saying teacher says that this is today’s theme.


























I blow the recorder

I strike the drum

I pluck the guitar

I Shake the tambourine.


Pop music

Rock music

Classical music

Hip-hop music


Which tipe of music do you like?

-I like pop music.

-Me too

-I don’t like hip-hop




























































FA : By the methods of

‘’ Coins”





PPP
































Flash cards














PPP



















Flash cards

End

10min

ENDING THE LESSON:

Well what did we do in our lesson?

- Evaluation of the lesson

Kahoot game Shape1

Do true or false

Give the home task

Saying goodbye


Feedback

The lesson was exellent

The lesson was OK

The lesson was boring














Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!