Шаршау жүргізушінің белгілі
бір психофизиологиялық және жеке ерекшеліктерімен
(эмоционалдылықтың жоғарылауы, әсерленушілік, холерик темперамент),
сондай-ақ жұмыс күні қарсаңында және маршрутта қатты жүйке және
физикалық шамадан тыс жүктемелер ықпал
етеді.
Дегенмен, жүргізушілердің
қатты шаршауына жиі әкелетін ең маңызды фактор - 8 сағаттан астам
жұмыс күні.
Шаршау әдетте шаршау
сезімінен бұрын пайда болады. Шаршау - адамның субъективті шаршау
тәжірибесі. Шамадан тыс шаршау стресстің созылмалы салдары ретінде
пайда болады, бұл кезде алдыңғы күндегі шаршау кетпейді, бірақ
жинақталады. Бұл күйде көлікті жүргізу өте қауіпті, өйткені
өнімділіктің күрт төмендеуі қателіктерге, рульде ұйықтап кетуге
және апатқа әкелуі мүмкін.
1-тапсырма. Жағдаяттан
шығу
«Жол қозғалысы
жағдайы»
Командаларға жолда жиі
кездесетін жағдайлары бар карталар ұсынылады. Үш минуттық
дайындықтан кейін студенттер нақты жағдайға негізделген іс-әрекет
жоспарын ұсынуы керек.
Жағдайлар:
1. Сіз көліктің артқы
орындығында отырдыңыз. Көлікті жол бойында тоқтатқаннан кейін
көліктен шығу керек. Сен не
істейсің?
2. Сіз аялдамада тұрып,
автобусты күтіп тұрсыз. Автобус кешігіп, аялдамадағы жолаушылар
көбейіп барады. Сосын автобус келеді. Бұл жағдайда сіз не
істейсіз?
3. Автобуста келе жатып,
кенеттен өрт шықты. Сен не
істейсің?
4. Велосипедпен келе жатып,
сіз жолға жақындадыңыз. Жолдың екінші жағына өту керек. Мұны қалай
істейсіз?
2-тапсырма.
Мәселелер
1. Өзіңізді троллейбус
жүргізушісі деп елестетіңіз. Бірінші аялдамада бос кабинаға 5 адам
кірді. Екінші аялдамада екеуі мініп, біреуі түсті, үшіншіде 4
жолаушы мініп, екеуі түсті. Троллейбус жүргізушісі неше жаста? (бұл
сұрақ қойылған адамның жасы
сияқты)
2. Бала велосипедпен қалаға
келе жатты. Оған 5 әйел отырған көлік келе жатты. Әрқайсысы бір
тауық пен киіз етік алып жүрді. Қалаға қанша тірі жан саяхаттаған?
(1 – ұл)
3. Жолдың түзу
бөлігінде екі доңғалақты велосипедтің әрбір дөңгелегі 5 км жол
жүреді. Велосипед неше километр жол жүрді? (5
км)
|