Материалдар / Кәсіпті таңдау тесті (Голланда әдісі).
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Кәсіпті таңдау тесті (Голланда әдісі).

Материал туралы қысқаша түсінік
Кәсіпті таңдау тесті (Голланда әдісі).
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
25 Қараша 2024
63
1 рет жүктелген
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Кәсіпті таңдау тесті (Голланда әдісі).


Бланкіде әртүрлі мамандықты парлап келтірген. Олардың аттарын жақсылап қарап шығыңыз. Егер сіз мамандықтың немен шұғылданатынын білмесеңіз, онда жүргізілетін тестке көңіл аударуыңызға болады. Әр пардан өзіңіз жоғары бағалаған мамандықтың біреуін алыңыз. Мысалы: 1-парда (1Р инжинер-технолог-1И конструктор) сіз конструктор жұмысын ұнататын болсаңыз, онда өзіңіздің қағазыңыздағы 1 цифрының қатарына «И» әріпін жазыңыз. Қалған барлық мамандықтар солай жалғаса береді.

Инженер -технолог

Конструктор

Тоқушы

Тазалық жөніндегі дәрігер

Аспазшы

Әріп теруші

Фотограф

Дүкен меңгерушісі

Сызбасызушы

Дизайнер

Философ

Психиатр

Ғалым — химик

Бухгалтер

Ғылыми журнал ректоры

Адвокат

Лингвист

Көркем әдебиет аудармашысы

10С

Педиатр

10К

Статистик(театрда)

11С

Сыныптан тыс жұмыстаржөніндегі    орынбасар

11П

Кәсіподақ комитетінің төрағасы

12С

Спорт дәрігері

12А

Фельетонист

13К

Нотариус

13П

Жабдықтаушы

14К

Перфораторщик

14А

Карикатурашы

15П

Саяси қызметкер

15А

Жазушы

16Р

Бағбан

16И

Метеоролог

17Р

Трамвай жүргізуші

17С

Фельдшер

18Р

Инженер-электронщик

18К

Секретарь — машинист

19Р

Телеоператор

19П

Режиссер

20Р

Бояушы — сырлаушы

20А

Металл  бойынша суретші

21И

Биолог

21С

Бас дәрігер

22И

Гидролог

22К

Ревизор (налог инспекторы)

23И

Зоолог

23П

Бас зоотехник

24И

Математик

24А

Архитектор

25С

Полицияның балалар бөлмесінің қызметкері

25К

Есепші

26С

Мұғалім

26П

Отряд командирі

27С

Тәрбиеші

27А

Балшықтан бұйым жасау жөніндегі суретші-кирамикашы

28К

Экономист

28П

Бөлім меңгерушісі

29К

Корректор

29А

Сыншы

30П

Шаруашылық меңгерушісі

30А

Дирижор

31Р

Радиооператор

31И

Ядролық физика маманы

32Р

Жөндеуші

32К

Монтажшы

33Р

Агроном-тұқым себуші

33П

Кооператор төрағасы

34Р

Тігінші-қиюшы

34А

Декоратор

35И

Мұражай ғылыми қызметкері

35С

Консультант

36И

Археолог

36П

Сарапшы

37И

Ғалым

37А

Актер

38С

Логопед

38К

Стенографияшы

39С

Дәрігер

39П

Дипломат

40С

Психолог

40А

Ақын

41К

Бас бухгалтер

41П

Директор

 

Қорытындысын өңдеуге зерттелушінің таңдаған әр парының бірдей әріптер саны есептеледі. Жазылған сәйкес әріптер цифра келесі схема бойынша мысалы:

РИСКПА 1 7 6 5 2 12

Р-әріпі-реалистик типті. И-интелектуалдық типті, С-әлеуметтік типті, К-конвенциялық типті және А-артистік типті білдіреді.

Ары қарай көп балл жинаған әріптер таңдалады. Жеке адамның нақты моделі А(12балл), И(7баллға ) қатысты, рет-ретімен С,К,Р,П жалғаса береді.

  1. Қорытындыны интерпретациялау.

Голланді-ші 3 типке ерекше зейін аударады. Формуланың соңғы компаненті тесттің әлсіз жағын сипаттайды, жеке адам қасиетінің күшті жағы -негізгі типтер, кейбір қарама-қайшы (интелектуалды және тапқыр, реалистік және әлеуметтік конвенциялык және артисттік) типтер.

Голландық көзқарас бойынша мамандық тұжырымдамасында кәсіптік қанағаттанушылық тұрақтылык т.б. ең бірінші кезекте жеке адам типінің кәсіптік ортасына байланысты дейді. Мамандық өкілдері-біркелкі тұлғалар. Әр мамандық өзіне адам тартады, тұлғаның жалпы көзқарасын, қабілетін бейімдейді және т.б. Әр мамандыктың топтағы мүшелері анық ұксастыққа ие болады, көп жағдайларда олар жеткілікті бірдей шамада сезіне алады, өзінің мінез-қүлқын ортаға икемдейді. Мұндай жағдайда, адамның кәсіптік ортасына қоршаған орта модельінен занды бекітілуі керек. Адамдар өз ортасын, мамандығын, өзінің толық бағдарымен мақсатын, өздері қызықтыратын проблемаларды табуға ұмтылады. Голланд бұл типтерді кең схемада көрсетеді: мақсат, құндылық Мен-бейне, білім беретін жэне кәсіптік мақсаты, қалаған мамандығының ролі, қабілеті, арнайы дарындылығы. Табысқа жетудің нактылығы мен жеке түлғаның дамуы, өмірлік жолы. Бұл түсінікке қысқаша сипаттама береміз.

  1. Жеке адам типінің сипаттамасы.

Реалисттік тип. Қоршаған ортада физикалық және элеуметтік мақсаттар мен міндеттерді және құндылықтарды таңдайды. Ол нақты істермен және оларды пайдаланудағы құндылығымен шұғылданады: заттар, инструменттер, аңдар және машиналар. Ол абстрактілі ойлаудан, әлеуметтік қарым-қатынаста өзін алыс ұстайды. Бұл ер адам типі: асоциалды, эмоционалды тұрақты, заманына қарай бейімделе алады. Ол ұжым мүшесін немесе қатысушыны жоғары бағалайды, өзі басқарушы роліне жоламайды. Моторлық қабілеті мол, физикалык ептілігі жоғары, нақты кәсіппен айналысқанды жөн көреді. Олар мынадай мамандыққа жиі барады: техник, инженер, электрик, аграном, бағбан, жүргізуші және т.б.

Бұл типтер көбнесе математикаға жақын, Ауызша сөзге жоқ психомоторлық, арифметикалық жэне жазбашаға қабілетті. Ол негізінен техника және спорт саласында көп табыстарға жетеді. Бұл тип өкілдері өмірге жай көзқараспен қарай алады. Шешім қабылдауда басқаларға тәуелді.

Интеллектуалды тип. Қоршаған орта проблемасын шешумен айналысады, адамдарға қол ұшын бере алады. Тұлғаның ақыл ойы таңдамалығымен, ұғымдылығымен, тәуелсіздігімен интровертиптілігімен ерекшеленеді. Ол сыншыл қызыққыш Қиялдауға және тануға қабілетті. Олар ғылыми тұрғыда мпмандықтарды тандайды: ботаника, астраномия, физика,математика, ғылым жәнет.б. Олардың ауызша және ауызша емес қабілеттері бірдей дамыған Ақыл ойы нақты, шығармашылық ғылым саласында жетістікке жете алады. Әлеуметтік және моторлық дағдылары бірдей дамыған. Өмірге көз-қарасы конпирсивті, ол ешкімге тәуелсіз, өз бетімен әрекеттенуі жоғары деңгейде қалыптасқан.

Әлеуметтік тип. Қоршаған орта мен байланыс орнату үшін өз алдына мпқсат міндеттер қояды. Ол өзінің дағдысын дамыту үшін басқа адамдардың мінез-құлқындағы өзгерісін, білімін пайдаланады. Бұл тип қарым-қатынаста айрықша әлеуметтік ептілікті меңгеруді қажет етеді. Бұл саладағы өкіл өзінің әлеуметтілігімен, тәрбиелеуге қабілетгілігімен, адамгершілігімен, нәзіктігімен, исихологиялық көңіл-күйімен ерекше көрінеді. Проблемалы сұрақгарды шсшуде интеллектуалды ресурстарға қарағанда эмоциясына, сезіміне көп сүйенеді. Бұл типтегілерге элеуметтік және этикалық проблемаларды тапсыру құндырақ. Бұл типтегілер үшін оқу және емдеу дәрігер, мұғалім, психолог, кеңесші және т.б. Әлеуметтік тип «Ер адам » роліне жоламайды, моторлы дағдылармен механизмдермен шұғылданады. Олар ауызша сөзге өте бай, бірақ математикалық қабілеті өте төмен. Мұндай адамдар басқару саласында, өнер жэне оқыту саласында табысқа жетеді. Емдеумен айналысады, оқыту жэне басқа да әрекеттерді күреспен жеңіп алады.

Конвенциялық тип. Қоршаған ортада қалыптасқан дәстүрлер мен әлеуметтік және физикалық кұндылықтарды, мақсат-міндеттерді таңдайды. Бұл типтегілер проблемаға стереотивтік, практикалық және әдептілік көз қараста қарайды. Кейбір кездерде керітарапта, қайтпас жэне сенімді. Мінез-қүлқы иассивті ол кұрылымды іс-эрекеттермен айналысқанды ұнатады: машинопис, бухгалтер, экономика. Оған сөйлеу және нактылықгы талап ету мамандықтары ұнамайды. Конвенциял типтегілер ауызша сөзге жоқ, керісінше есеп-қисапқа жақын. Ол шешен немесе жетекші бола алмайды. Шешім шығаруда басқа адамдарға, тәуелді өмірге қарапайым көзқараста қарайды.

Тапқыр тип. Белсенділік қызбалыкты, кұлшынысты, ынта-жігерді талап ететін міндетгер мен мақсаттарды тандайды. Ол өзін бағалайды, өз-өзіне сенімді жэне агрессивті. Бұл түлғалар мойындауды үлкен қажеттілік деп санайды. Өзініңқажеттілігін яғни «ер адамға » тән басқарушы ролін қанағаттандыратын: меңгеруші, директор, телерепортер, сатушы, артист, журналист, дипломат және т.б. мамандыктарды ұнатады. Бүл типтегілердің мінез-кұлқы өте кең сферадағы іс-эрекеттерді орындайды. Олар үшін шектеулер, ассоциялды, қол жұмыстарын жэне шыдамдылыкты талап ететін

жұмыстар тиымсыз.

Артисттік тип. Қоршаған ортамен қарым-қатнаста көркем бейнелерде көру үшін өз сезіммен эмоциясын интуициясы мен қиялын пайдаланады. Проблеманы шешуде өзінің қиялымен талғамы арқылы іс жүзіне асырады. Өзінде пайда болған проблеманы шешуде өзінің субективті әсерімен фантазиясына сенеді. Өмірге көз-қарасы қиын шешім қабылдауда тэуелсіз қатал. Интровертивті жэне нақтылы ол эстетикалық құндылыкты бәрінен жоғары қояды. Көркем шығармашылыққа ұмтылады. Артист шығармашылық мамандыкты ұнатады: музыка, сурет, әдеби шығарма, фотография жэне т.б. Оған «ер адам» кәсібі ұнамайды, мысалы спорт, машина жөндеу жэне т.б. Оның негізгі жетістігі өнер саласы бұл нағыз нақтылы тип. Оның шығармашылығында ең бірінші кезекте айқындық басым. Артистгік типтегілер ауызша қабілеттерге бай келеді. Оларда өнердің ірі жетістіктерін түсіну, қабылдау, үғыну қабілетгері мол.

Артист өнерді қоршаған ортадан алады жэне оның орнын толтыра алады шығармашылық дарынын дамыта алады; ол өзін сыйлатуды және мойындатуды қамтамасыз етеді. Ол көп адамдардан қарым- қатынаста болудан өзін алыс ұстайды. Бұл артисттерге көп пайда әкеледі, шығармашылыкты дамыту үшін олар конвенциалды дэстүрден өздерін босату қажет, оларға еркіндік және еркін ойлау керек. Оларда өмірлік идеал жоғары болуы керек, яғни жас қалпын сақтауға ұмтылуы қажет. Барлық адамдарда 6 типтің бәрі кездеспейді. Типтің негізінде жеке адамның моделі (кұрылымы) бейнеленген.


Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!