Тақырыбы: Көктем
аруы
Мақсаты: Қыз балалардың жан
дүниесіндегі көркемдік талғамын қалыптастыру, қазақ халқының қыз
тәрбиелеу салт-дәстүріне байланысты әдептілікке, инабаттылыққа,
ізгілікке тәрбиелеу.
Барысы:
1-жүргізуші: Құрметті ұстаздар,тәрбиеші
апайлар, оқушылар және байқауға қатысушы
арулар!
2-жүргізуші:
Мен қазақ қыздарына қайран
қалам,
Жанары жаны жаздай
жайраңдаған.
«Қыз өссе елдің көркі» деген
сөзді,
Қапысыз қалай айтқан қайран
бабам-демекші,ал бүгінгі қыздарымыздың
өнерлері мен білімдерін байқау
үшін «Көктем аруы» атты сайысымызды ашық деп жариялаймыз
!
1-жүргізуші: Мың бұралған арулар аңдап
басып,
Келеді міне ортаға толқып
тасып.
Аруларын сыйлаған, халқым
менің,
Көңілді қошеметпен қарсы
алайық !
2-жүргізуші: Ал ,халайық, аруларға,
тамсанайық
Қыз қылықты дегенге ән
салайық.
Атына заты сай
аруларға
Тағы да бір қол соғып қарсы
алайық
1-жүргізуші: 1)Атыңнан
айналайын Жәния деген,
Сенің ісіңе жақсы баға
берем.
Жеңіс туын тігерсің болашақта,
Үміті зор осы мектептің саған деген.
2-жүргізуші : Білімді оқу озаты
сыныптағы
Талай қиын істерді
құрықтады.
Нұриланың алдында талай іс
тұр,
Болашақта жандырар үміт
отты.
1-жүргізуші: 3)Аягөз қыз
білімді
Меңгерген бар
ілімді
Ақылды да
елгезек,
Алады тез
тіліңді.
2-жүргізуші: Аққу құстай қанат қағып
самғаған,
Адамдықты жаны сүйген
қашаннан,
Алға қойған сабақ пенен
спортты,
Айсанада қатарынан
қалмаған.
1-жүргізуші: Әсем қыз
шығады,
Бұрымдары
желбіреп.
Ұқсайды қор
қызына,
Ашаң жүзі
үлбіреп.
2-жүргізуші: Уа, арулар, арулар ! Ешкімің
жоқ алалар.
Ару болу үлкен сын, оны қазың
бағалар,-деп әділ-қазылар алқасымен таныс
болыңыздар.
1.______________________________________________________________________
2.______________________________________________________________________
3.______________________________________________________________________
4.______________________________________________________________________
5.______________________________________________________________________
1-жүргізуші: Ендігі сәтте бүгінгі
байқауымыздың шарттарын атап өтейін.
-
«Сәлем-сөздің атасы»-деп
аталады. Әр ару өзін-өзі таныстырады.
-
«Өнерлі өрге жүзер», әр ару өз
өнерлерін көрсетеді.(ән, би, мәнерлеп оқу)
-
«Қызды тәрбиелеген-ұлтты
тәрбиелейді» (Қыз бала тәрбиесіне байланысты даналық сөздердің
мағынасын ашу).
-
«Сұлулық сыры» (музыка
ырғағымен сәндік киім)
-
«Білімді мыңды жығар» (әр
түрлі сұрақтарға жауап беру).
-
Тағам
дайындау
2-жүргізуші: І кезең.
«Таныстыру»
Ақ арулар келіп жетті
танысуға,
Бойындағы бар дарынды
дарытуға,
Қорықпастан сахнаға келіп
жетті.
Әдеппен, ізетпен танысуға,-дей
келе қыздарымыз өздерін таныстыруды
бастасын.
1-жүргізуші: ІІ кезең. «Өз өнерін
көрсету»
Өнер-білім тапқырлықтың
тарланы,
Еңбектегі әріптестер
мақтаны.
Өнеріңді ортаға сал,
сайысқа,
Өнер көрсет, құрбылармен жарыс
та.
2-жүргізуші: Осы екі сайыстың қорытындысы
бойынша сөз кезегін әділ-қазыларға
берейік.
ІІІ кезең. «Қызды
тәрбиелеген-ұлтты тәрбиелейді»
1-жүргізуші: Пір тұтқан адамдықты,
адалдықты,
Көркімен таң қалдырған тамам
жұртты.
Қыздардың қылығымен өмір
қызық,
Қыздардың ғұмырымен заман
құтты-дегендей байқаудың 3-ші кезеңі «Қызды тәрбиелеген-ұлтты
тәрбиелейді» деп аталады. Бұл кезеңде қыз бала тәрбиесіне
байланысты даналық сөздердің мағынасын ашу бойынша аруларымыз сынға
түседі.
-
«Қыздың жиған
жүгіндей»
Бұл теңеу қыз баланың
ұқыптылығын, шеберлігін көрсетеді. Өздеріне тән нәзіктілігімен,
сүйкімділігімен, сыртқы және ішкі сымбаттылығымен ерекше екендігін
айтқан.
-
«Қыз өссе-елдің көркі, гүл
өссе-жердің көркі»
(Біздің халқымызда «қыз» деген
сөздің өзі әдеміліктің, жан-жақты сұлулықтың символы ретінде
қолданылады. Қыз баланы гүлге теңеп, көрікті болатынын
аңғартады)
3. «Қызға қырық үйден
тыйым»
(Қыз бала тәрбиесіне ата-ана
ғана емес, көрші-қолаң, туған-туыс, ауыл-аймақ болып сергектікпен
қарайтын болған).
4. «Біреудің ала жібін
аттама»
(Қыз бала үшін өтірік айту,
ұрлық істеу және қатыгездік, қулық-сұмдық деген жат қасиет екенін
айтып, өтірік өрге бастырмайды, ешкімге қиянат жасама деп адалдыққа
тәрбиелеп отырған).
5. «Шеше көрген тон
пішер»
(Халқымыз қыз бала тәрбиесіне
ерекше мән берген. Қыз балаға 5-6 жасынан-ақ апа-жеңгелері, шешесі
мен әжесі, үйшаруасын жүргізуді (үй жинау, төсек жинау, кесте
тоқуды) үйрете бастаған. Қыз бала тәрбиесінде шешенің орнын ерекше
бағалаған.
2-жүргізуші. Сымбатына сән киім
жарасатын,
Аспандағы айменен
таласатын.
Өнеріне сәні сай келіп
тұрған,
Аруларға қызығып қарасын деп,
келесі сайысымыз «Сұлулық сыры» деп
аталады. Әділ қазылар алқасына
баға беруін сұраймыз.
1-жүргізуші: V кезең «Білімді мыңды
жығар» (сұрақ-жауап)
Ақылдылық қыздарға
жарасады,
Көзі ашықпен бәрі де
санасады.
Келесі сұрақ-жауап
сайысында
Сыналар білімі мен
парасаты,-дей отырып, келесі кезекте сұрақтарға жауап
берейік.
1-ші
ару қызымызға қойылатын
сұрақтар:
-
Ұлттық бас киімді ата
(сәукеле, тақия)
-
Малдың сүтінен дайындалатын
ұзақ уақыт сақталатын тағам (құрт)
-
Ою-өрнек түрлері нешеге
бөлінеді? ( жануар тектес, өсімдік тектес, геометриялық,
космогониялық)
-
Үш арсызды ата? (ұйқы, күлкі,
тамақ)
-
Адам баласы тәуліктің қай
мезгілінде жақсы тамақтану керек ? (түсте)
2-ші
ару қызымызға қойылатын
сұрақтар:
-
Шашқа тағатын әшекей ?
(шашбау)
-
Киізге ою-өрнек басып жасалған
кілемше ? (түскиіз)
-
Қамырдың негізгі шикізаты ?
(ұн)
-
Бағалы металл ?
(алтын)
-
Мойынға тағатын әшекей ?
(алқа)
3-ші
аруға қойылатын
сұрақтар:
-
Табиғи жүнді, түбітті неден
алады ? (қой, ешкі)
-
Иық бұйымына жататын қазақтың
ұлттық киімі ? (қамзол)
-
Еттен жасалатын тағам ?
(бесбармақ)
-
Білім, оқу, жазуды үйретуші
адам ? (ұстаз)
-
Әйгілі күйші-анамыз ? (Дина
Нұрпейісова)
4-ші
ару қызымызға қойылатын
сұрақтар:
-
Жұма сайын пісірілуге тиіс
мұсылман наны ? (шелпек)
-
Қыздың бұрымы дегеніміз не ?
(өрілген шаш)
-
Ана туралы бір мақал айтыңыз
?
-
Ас пісіруші маман адам ?
(аспаз)
-
Науқас адамдарға көмек беруші,
емдеуші адам ? (дәрігер)
5-ші
ару қызымызға қойылатын
сұрақтар:
-
Қазақ әйелдерінің сәндік
әшекей бұйымдары ? (сырға, білезік, жүзік, шолпы,
шашбау)
-
Сүттен жасалатын тағам (көже,
айран, қаймақ)
-
Абай Құнанбаевтың әжесі
(Зере)
-
Қыз бала туралы бір мақал
айтыңыз ?
-
Ананың анасы сізге кім болады
? (нағашы әже)
2-жүргізуші: Енді әділқазы алқаларынан
барлық ұпай сандарын санап, жеңімпаздарды анықтауларын
сұраймыз.Ұпай сандары әзір болғанша кезекті әнге
берейік.
Қорытынды
сөз әділқазы алқаларына
беріледі.
Марапаттау
рәсімі.