Сабақтың
мақсаты:
а)
білімділік:
Оқушыларға гидросфераның бір
бөлігі-көлдер туралы,
олардың
қазаншұңқырларының пайда болуы,түрлері,шаруашылықтағы маңызы
туралы білім беру;
ә) тәрбиелік :
Оқушыларды жер бетіндегі табиғат ресурстарын
тиімді пайдалануға, экологиялық тәрбие бере отырып,табиғатқа
ұқыптылықпен қарауға , табиғатты сүюге
тәрбиелеу;
б) дамытушылық:
Оқушыларды картамен жұмыс жасауға
дағдыландыра отырып,пәнге деген қызығушылығын арттыру.Өз бетімен
ізденушілік қабілетін шыңдау, ой еңбегі дағдыларын
қалыптастыру.
Сабақтың
көрнекілігі: глобус, дүниежүзінің физикалық
картасы,Қазақстанның физикалық картасы, интерактивті тақтаға
арналған слайдтар тізбегі
Сабақ
түрі: Аралас сабақ
Сабақ
әдісі: Топтық жұмыс, сатылай кешенді талдау, венн
диаграммасы,
картамен саяхатқа шығу.
Пән аралық
байланыс: экология, биология,
география.
Сабақтың
барысы:
Ұйымдастыру:
Оқушылармен сәлемдесу,
түгендеу.
Кезекшімен
тілдесу
Үй тапсырмасын
тексеру:
А. Сөйлемді
аяқта:
1) Өзеннің құяр жері
оның...
2) Аңғардың өзен тасығанда су басатын
бөлігі...
3) Негізгі өзенге жолда қосылатын
өзендер...
4) Өзен барлық салаларымен бірігіп...
құрайды.
5) Өзенге және оның салаларына су ағып
келетін жердің
бәрі...
Ә. Географиялық
шынжыр:
6) 1054
м
7) 120
м
8) 6671
м
Б. Бұл
не?
8) Су тасуы
–
9) Тасқын
–
10) Өзеннің
режимі
Өзара
тексеру. Жауаптары
1.
Саға;
2.
Жайылма;
3.
Сала;
4. өзен
жүйесі;
5. Өзен
алабы;
6. Анхель
сарқырамасы;
7. Виктория
сарқырамасы;
8.
Ніл өзенінің
ұзындығы
8. Жыл сайын
белгілі бір маусымда қайталанып отыратын өзендегі су мөлшерінің
едәуір көбеюі;
9. Өзендегі су
деңгейінің кенет көтерілуі;
10. Өзен суы
мөлшерінің жыл ішінде өзгеру
ерекшелігі.
Еліміздегі көлдер
(бейнеролик)
- Балалар, көлді кім көрді? Ендеше көзімізді
бір сәтке жұмып, көлді көз алдымызға елестетейік. Енді көзімізді
ашып көргенімізді айтайық. Сонымен көл дегеніміз
не?
Дәптермен
жұмыс
Көл
– құрлық бетіндегі тұйық, іші
суға толған табиғи ойыс. Көлдер орналасқан
ойпаңдар көл
қазаншұңқырлары
деп
аталады.
КӨЛДЕР
Тектоникалық Қалдық көлдер
Жанартаулық Мұздық Бөген
көлдер
Байкал, Каспий,
Сарез
Ыстықкөл, Арал Үлкен
Алматы
Севан,
Зайсан
Мағынаны
ажырату.
1) Жаңа сабақ тақырыбы жұмбақпен жасырынып
айтылады.
Ауыл сыртында
сайда
Жатыр үлкен
айна
(
Көл)
-Сексен көл Көкшетаудың саясында,
Әрқайсы алтын кесе аясында.
Ауасы дертке дауа, жұпар исі
Көкірек қанша жұтса тоясың ба? - С. Сейфуллин атамыз жырлағандай
бүгінгі сабағымызда сол көл туралы, олардың түрлері, пайда болу
жолдары мен шаруашылыққа қолданысы жайлы жан – жақты білімізді
дамытамыз.
Электронды оқулықтан, білімлэнд ресурстарын
пайдалану
Слайд
көрсетіледі
(10 мин)
II.
Қызығушылықты ояту
«Миға
шабуыл»
Білу , түсіну
1. Көл дегеніміз
не?
2. Көлдің өзеннен айырмашылығы, көлдің теңізден
айырмашылығы неде?
3. Көлдер тұздылығына қарай нешеге
бөлінеді?
4. Ағынды және ағынсыз көлдер дегеніміз
не?
5. Көлдер батпаққа қалай
айналады?
III. «Ой қозғау» стратегиясы бойынша топтық
жұмыс
Қолдану . (10мин)
1 - топ. Көлдер
туралы
-
Атлас картаны пайдаланып жер шарындағы ең ірі
көлдерді табыңдар.
Кескін картаға
белгілеңдер.
2 – топ. Көл қазаншұңқырлары қалай пайда
болады?
Жер шарындағы көлдерден мыналарды ажыратып
жазыңдар.
3 – топ. Ағынды және ағынсыз көлдер, көлдердің батпаққа
айналуы.
Атластағы карта бойынша көлдердің ішінен тұзды
көздер мен ащы көлдерді және ағынды мен ағынсыз, батпаққа айналып
бара жатқан көлдерді табыңдар.
4 – топ. Көлдердің шаруашылықтағы
маңызы.
Атлас картаны және оқулықтың мәтінін пайдалана
отырып, көлдердің шаруашылыққа қолдану сипатын 5 сөйлем түрінде
жазыңдар.
1.
2.
3.
4.
5.
Жеке топ басшылары тексеріп
бағалайды.
2-тап. Талдау.
(10минут)
Қазақстанның ірі
көлдері
.
Барлық топқа: Мына суреттен қандай қорытынды
шығарар едіңдер?Сенде сол табиғаттың бір бөлшегісің! Осы суреттерге
қарай отырып, келешек ұрпақ үшін Адамдарға қандай үндеу хаттар
жолдар едіңдер!
5 минут
Қорғау (2 минут)
Әр топ бағдаршам әдісімен
бағаланады. Қызыл – 5 ұпай
, жасыл -4
ұпай, сары – 3
ұпай
Жинақтау (5 минут)
Дұрыс тұжырымды таңдаңдар. Әрбір жауап 1
ұпай
Рефлексия.
Сабақты қорытындылау .
Бүгінгі сабақтан алған
әсерің
Ұнады маған.....
Қызықты өтті .....
Әлі де
Бағалау парағы
«Миға шабуыл»
«Ой
қозғау»
Білімді жинақтау
Жинаған ұпайы
Оқушы бағасы
Мұғалімнің бағасы
1-тап
2-тап
Географиялық
есеп
Дыбыстың су ішінде таралу
жылдамдығы 1 секундта – 1500 м/сек.Кемеден берілген дыбыс 6
секундтан кейін жаңғырық түрінде қайтадан естілді.Сонда көлдің
түбіне қанша секундта дыбыстың жеткенін
есепте.