Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Атырау облысы, Қызылқоға ауданы, Қоныстану селосы Жаңашаруа қазақ орта мектебінің бейнелеу өнері және технология пәнінің мұғалімі Балмуханов Нурболат Қобланович2 – сынып
Сабақтың тақырыбы: КомпозицияСабақтың мақсаты: композиция туралы тереңірек білім беру және бейнелеу жұмыстарының әдіс – тәсілдерін үйрету. Дамытушылығы: оқушылардың ой – өрісі мен қабілеттерін дамыту. Қолдарын жаттықтырып, өздеріне композиция құруды талап ету.Тәрбиелігі: жұмыстарын эстетикалық тұрғыдан ұқыпты орындауға тәрбиелеу.Әдісі: түсіндіру, сұрақ – жауап, практикалық жұмыс.Көрнекілік: фотосуреттер, слайдтар.Сабақтың барысы: І. Ұйымдастыру: Оқушылардың сабаққа қатысуын, құрал – жабдықтарын түгендеу, тексеру. Зейіндерін сабаққа аудару.ІІ. Үй тапсырмасы. - Балалар, біз жаңа сабаққа кіріспес бұрын өткен сабаққа оралып, үй тапсырмасына шолу жасайық. Бейнелеу өнері бойынша тор көз ішіне жасырылған сөздерді тауып мағынасын түсіндіру.
*
К
Е
Г
Ф
И
М
Ү
С
Р
А
К
Н
А
Т
Р
О
М
І
С
К
І
Н
А
П
Т
Ю
Р
М
А
Н
Е
М
Е
Д
Т
О
Р
Т
П
И
Р
Д
Н
Й
С
Л
Е
Т
Е
Р
Е
Н
И
И
З
А
Ә
У
*
Ж
А
З
Й
Т
С
І – тор көздіңжауабы.1.Кескіндеме – қағаз, картон бетінеәртүрлібояуменорындалатынтуынды.2.Графика – қағазбетінеқарындаш,қаламұш, тушь арқылысалынғансурет. 3.Мүсін – әртүрліматериалдарменкеңістіктесомдалғанкөркемшығарма.4.Сәулет – үйлер,ғимараттар,көшелердіжобалаужәне оны жасауөнері. 5.Дизайн – кезкелгенбұйымныңжаңаүлгісінжан – жақтысалыстырыпзаманталабынасайжасау.ІІ – тор көздіңжауабы.1.Натюрморт – жансызденелер мен заттарданбейнелейтінкөркемшығарма. 2.Пейзаж – табиғаткөрінісінбейнелейтінтуынды. 3.Портрет – адамкелбетінбейнелейді. 4.Маринист – су әлемінбейнелейтінкөркемшығарма.ІІІ. Жаңасабақ.Шатасқанәріптерденсөздершығаруарқылыжаңатақырыпқатоқталу.Мекөр,Улықоқ,Інсүм,Трапали, Разоб, Гезерр, Баикена, Куцирль, Страиллюция, Варянь.Жауабы:Көрме, Оқулық,Мүсін, Палитра, Образ, Зергер, Икебана, Циркуль, Иллюстрация, Январь. Оқушыларға композиция туралы видеоролик көрсетужәнежаңасабақтытүсіндіру.Нақнұсқанықою,қайтұстанотыратыныңдыанықтау,параққасуреттідұрысорналастыру, бәрі де композицияданбасталады. Композиция - латын сөзі, «ойлап шығару», «құрастыру» деген үғымды білдіреді. Суретші шығармасында айтпақ ойы әсерлі болуы үшін бейнелейтін заттар мен адамдарды қоршаған нәрселерді белгілі тәртіп, үйлесімділік заңдылығы бойынша орналасуға көп көңіл бөледі. Бұл деген - композиция. Композиция дегеніміз- салынатын суреттегі барлық бөліктерді байланыстырып, орынды құрастыру, үйлестіру. Композицияның негізгі талабы – шығарманың көркемдік бірлігін табу. Бұл үшін суретші алдымен композицияның орталық нүктесін табу керек. Көрерменнің көзіне бірден түсетін, көлемі жағвнан үлкен немесе көп орын алмайтын, бірақ назарды бірден өзіне аударатын шығарманың сәулелі немесе күңгірт тұсын, өзінің айналасындағы ортадан автордың қалауымен ерекшеленген ортаны композициялық орталық деп атаймыз. Суретшілер сурет салу барысында композиция көмегі арқылы өздерінің ойлары мен сезімін білдіріп, оларды толғандырып, өмір шындығы мен қиялын көрсете алады. Кез келген суретті салу композициядан басталады. Композициялық әдістердің бірі салынған суреттің шекарасын толық көрсетпеу арқылы іске асырылады. Композиция суретшінің ойына байланысты заттың қозғалыстағы немесе бір қалыпты қозғалыссыз тұрған қалпын көрсетуге жол ашады. Сурет салғанда, көкжиек сызығын әр түрлі, кез келген биіктікте белгілеуге болады. Композиция шығарманың құрылымы тұрғысынан мазмұнның неғұрлым айқын, нанымды, әсерлі шығуына жағдай жасайды. Яғни ол шығарманың құрылысы, оның негізгі бөлшектерінің орналасуы, оқиғалардың баяндалу реті. Қарапайым сөзбен айтқанда, көркем шығарманың ішкі құрылысы толып жатқан бөлшектерден тұрса, үйлесімділік (композиция) сол бөлшектерді өзара құрастырып, біртұтас етеді. Композиция мен сюжет өзара тығыз байланыста болады.Кейіпкер өз ортасына лайық іс-әрекетте бейнеленеді және олардың іс-әрекетін, психологиялық ішкі толғанысын, бояу ерекшеліктерін композицияның жалпы тақырыбына байланысты көріп байқауға болады. Суретшінің белгілі көркем шығарма жазудағы ой-мақсаты. көркемдік-эстетикалык принципі (композициялық) үйлесімділік құрылысына сәйкес айқындалады.Көркем шығармадағы үйлесімділік орта. Суреті салынатын нәрсені орналастыру, орнын белгілеу, көру нүктесін таңдау, қағазға дұрыс орналастыру үйлесімділіктің (композицияның) бастапқы негізі болып табылады. Болашақ сурет жөніндегі негізгі ой қалыптасқаннан кейін, сурет салушы шығарманың жоспарын жасайды. Жоспарға үйлесімділік (композиция) қисыны әбден дұрыс болды деп есептелгенше түзетулер жасалады. Бейнеленетін суреттің жеке бөліктері бір-бірімен байланыста болғанда ғана үйлесімділік шешім дұрыс болады. Бейнеленетін нәрселердің кеңістікте өзара орналасуын дұрыс белгілеу үшін көмекші сызықтар (тіке, көлденең, көлбеуі) сызылады. Бұл нәрселердің көлбеу бұрыштарын анықтау үшін пайдаланылады. ІV. Сарамандық жұмыс. Оқушыларға еркін тақырыпта сурет салдыру.V. Сергіту сәті. Қиылған суреттерді құрастырып, онда қандай жанрда бейнеленген суреттерді түсіндіру. Тақырыпты бекітуге арналған тапсырма. Сәйкестендіру тесті.
Р/с
Сұрақтар
Жауаптар
1.2.3.
4.5.
6.
Сурет салғанда ненің көмегі керек?Композиция дегеніміз?Суретті неден бастаймыз?
Табиғаткөрнісібейнеленгенкөркемшығарма.Көкжиексызығы.Көрерменніңкөзінебірдентүсетін,автордыңқалауыменерекшеленген орта.Композициядан.Көркемшығармабөлшектерініңорналасуыжәнеолрдыңбірлігі.Жансызденелер мен заттарданбейнелейтінкөркемшығарма.
VІ. Жаңа сабақты қорытындылау.1.Оқушылардың жұмыстарын көрме арқылы қортындылау.2.Оқушылардың салған суреттеріне талдау жасау. 3.Бүгінгі сабақта қандай жанрда сурет салдық?VІІ. Оқушыларды бағалау.VІІІ. Үйге тапсырма. Қысқы табиғат көріністері.
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз