Теориялық пәндер оқытушысы
А.Е.Мерхадинованың «Консонанс және диссонанс» атты ашық сабақтың
конспекті
Өткізетін
уақыты: 30.10.2020
Мақсаты:
Сабақтын
барысы:
(Тахтада титульный №1
флипчарт)
I.Амандасу.
Құрметті әріптестер, балалар
сәлеметсіздерме! Балалар, біздің сабағымызға қатысып отыр
мұғалімдер. Бүгін «Аралықтар әлеміне» саяхатымызды жалғастырамыз.
Жаңа мағыналармен танысамыз. Алдымен ережелерді қайталап
өтейік.
II.Қайталау. (№2 флипчарт
«Угадай»)
1.Сұрақ-жауабы.
-
Дыбыстың
биіктігі (регистр)
-
Музыканың
көңіл-күйі (үйлесім)
-
Үйлесімнің
биіктігі (тональдік)
-
Төрт дыбыстан тұратын
қатар (тетрахорд)
-
Бір дыбыстан келесі аттас
дыбысқа дейнгі ара қашықтық (октава)
-
Басты, тірек дыбыс
(тоника)
-
Тоникасы бірдей, кілт
белгілері әр түрлі мажор және минор (қатарлас
тональдіктер)
-
Тоникасы си бемоль болып
табылатын мажор. Екі бемолі бар (Си бемоль
мажор)
-
Соль мажорға қатарлас минор.
(ми минор)
-
Ре минорға қатарлас мажор (Фа
мажор)
-
Екі диезі бар минор. (Ре
мажор)
-
Табиғи,гармониялық, әуендік
(минордың үш түрі)
-
Жоғары қарай VI, VII саты
жоғарлайды, ал төмен қарай табиғи түрінде орындалады (әуендік
минор)
-
Жоғары қарай VII саты
жоғарлайды (гармониялық минор)
-
Екі дыбыстын ара
қашықтығы(аралық)
-
Үш дыбыстын тұратын аралық
(терция)
-
Төрт дыбыстан тұратын аралық.
Таза болады, 2,5 тон. (кварта)
-
Бес дыбыстан тұратын аралық.
Таза болады, 3,5 тон. (квинта)
-
Үлкен, кіші болады (секунда,
терция, секста, септима)
-
Кіші терцияда (1,5
тон)
-
Үлкен секундада (0,5
тон)
2.Берілген аралықтарда
белгіленуінде қателіктерді тауып, түзету
керек.
Балалардың
нұсқасы.
Дұрыс
нұсқа.
3.Енді берілген аралықтар
тізбегін әндетеміз. Тізбектің соңында бірінші
дыбысқа
оралу
керек. (№3
флипчарт)
Балалардың
нұсқасы.
Дұрыс
нұсқа.
4. Кімнің слухі өткір екенің
тексереміз ба?
III. Жаңа
тақырып.
-
Келесі үзіңділерді тыңдап,
талдаймыз.
Бірінші үзінді құлаққа
жағымсыз, өткір, әдемісіз. Ал екінші үзінді жағымды әдемі,
жұмсақ. (№4
флипчарт)
-
Балалар жағымсыз аралықтар
аталады «диссонанс»-деп. (№5
флипчарт)
Диссонанс – (француз тілінен енген
«үйлесімсіз» деген мағынаны білдіреді) құлаққа жағымсыз
аралықтар.
-
-
-
-
Диссонанстық
аралықтар
|
Кіші секунда-к.2
|
Үлкен секунда-ү.2
|
Кіші септима-к.7
|
Үлкен септима-ү.7
|
Ол кіші секунда, үлкен
секунда, кіші септима, үлкен септима.
Ал жағымды аралықтар
«консонанс»-деп аталады.
Консонанс – (француз тілінен енген
«үйлесімді» деген мағынаны білдіреді ) құлаққа жағымды аралықтар.
Консонанстар болады кемелді және кемелсіз.
-
Консонанстық
аралықтар
|
Кемелді
консонанстар
|
Кемелсіз
консонанстар
|
Таза прима-т.1
|
Кіші терция-к.3
|
Таза октава-т.8
|
Үлкен терция-ү.3
|
Таза кварта-т.4
|
Кіші секста-к.6
|
Таза квинта-т.5
|
Үлкен секста-ү.6
|
-
Есту
талдауы. Мұғалім екі үзінді
ойнайды. Балалар жауып береді.
-
Диссонантарды
табу. (№6
флипчарт)
Консонанстарды
табу.(кемелді,
кемелсіз)
IV.
Тональдікте
жұмыс.
-
Номерді
талдауы.
-
Қандай тональдікте жазылған?
Минордың қай түрінде? (№7
флипчарт)
-
Ре минорда жаттығуларды
әндету.
VI.
Бекіту.
-
«Сандық»
ойыны. (№8
флипчарт)
Балалар флипчартта сандықтан
аралықтарды алып, үш топқа бөледі.
VII.
Рефлексия
VIII. Үй
тапсырмасы.
IX.
Қоштасу.
2)
Словно ёжики с колючками,
Бывают интервалы злючками,
Это септимы с секундами,
Их называют диссонанс.
3)
А другие - очень милые,
Благозвучные, красивые,
Примы, терции, октавы, кварты,
Квинты, сексты называют консонанс.