Материалдар / Көшпелі мал шаруашылығының қалыптасуы Зерттеу сұрағы: Көшпелі мал шаруашылығы неліктен Қазақстанның ежелгі тұрғындары шаруашылығының негізгі түріне айналды?
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Көшпелі мал шаруашылығының қалыптасуы Зерттеу сұрағы: Көшпелі мал шаруашылығы неліктен Қазақстанның ежелгі тұрғындары шаруашылығының негізгі түріне айналды?

Материал туралы қысқаша түсінік
Ашық сабақ
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

«Қазақстан тарихы» пәні бойынша Қысқа мерзімді жоспар

5– сынып, 2-тоқсан №2-сабақ

Сабақтың тақырыбы: Көшпелі мал шаруашылығының қалыптасуы

Бөлім:

5.2. Ежелгі көшпелілер өмірі

Педагогтің аты-жөні

Уалиева Индира Асылжановна

Күні:

15.11.2023ж

Сынып:

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Көшпелі мал шаруашылығының қалыптасуы

Зерттеу сұрағы: Көшпелі мал шаруашылығы неліктен Қазақстанның ежелгі тұрғындары шаруашылығының негізгі түріне айналды?

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

5.4.1.2 көшпелі мал шаруашылығы мен егіншіліктің қалыптасуын түсіндіру;

Сабақтың мақсаты

Барлық оқушылар үшін:

Оқулықта берілген және қосымша тапсырмаларды орындайды. Жазба жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді.

Көпшілік оқушылар үшін:

Топтық жұмысты бірлесе орындайды.Өз бетінше жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді. Қосымша үлестірме ресурстармен жұмыс жасайды.

Кейбір оқушылар үшін:

Оқулықтан тыс берілген қосымша тапсырмалады орындайды, тақырып бойынша қосымша мәліметтер мен дәлелдер келтіре алады

Бағалау критерийлері



Қазақстан аумағында көшпелі мал шаруашылығының қалыптасу себебін түсіндіреді;

Көшпелі өмір салтының отырықшылықтан айырмашылығын анықтайды;

Көшпелі мал шаруашылығының маңыздылығын сипаттайды?

Тілдік мақсаттар


  • Көшпелі мал шаруашылығының қалыптасуы

Құндылықтарға баулу

Алғашқы адамдардың тұрмыс-тіршілігі, еңбегіне, тарихи ескерткіштеріне құрметпен қарау

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар


Сабақтың басы

Ұйымдастыру

Кезеңі

Қызығушылықты ояту

8 мин.

Сәлеметсіздер ме, оқушылар! 1.Қызығушылықты ояту кезеңі. Капсула арқылы. Бастапқы стимул.

2. Бағалау картасымен таныстыру

Топтарға бөлу.

Психологиялық ахуал қалыптастыру:

«Аялы алақан»

Мақсаты: жылылық, сенімділік деңгейін, еркіндікті дамыту.

Нұсқаулық: қатысушылар шеңбер болып отырады. «Бүгінгі сабақтан не алғыңыз, не көргіңіз келеді?» — сұрағын оқушыларға қойып, сұрақтарға жауап алу. Бастапқы қатысушы жанындағы көршісінің қолын ұстайды. Тренинг шеңбер бойымен жалғасады. (Тренинг соңында қатысушылар дөңгеленіп қолдарын ұстайды)

Оқушыларды сабақтың тақырыбы және мақсатымен таныстыру

Оқушылар қорапшадан өздеріне ұнайтын капсулаларды алады.

Оқушылар фото суреттерге қарап, сұрақтарға жауап бере отырып сабақтың тақырыбын ашады.

ҚБ Мұғалім кері байланыс береді.

«Мадақтау сөздері» әдісі арқылы бағалау.

Тақырыптық суреттер



Сабақтың ортасы

Жаңа сабақ

30 мин

Қолдану

Оқушыларға төмендегідей суреттер топтамасын ұсынылады. Олар бұрыңғы білімдеріне сүйене отырып мал шаруашылығы мен егіншілікті "өнімді еңбек" түрлері екендігін анықтап, терімшіліктің егіншілікке, аңшылықтың мал шаруашылығына алып келгендігін түсіндірулері керек. Оқушыларға жетелеуші сұрақтар қойылады

  • Не көріп отырсыздар?

  • Қандай шаруашылық түрі бейнеленген?

  • Мал шаруашылығы қандай кәсіптен бөлініп шықты?

  • Егін шаруашылығы қандай кәсіптен бөлініп шықты?

  • Бұл шаруашылық түрлерін өнімді еңбекке жатқызуға болады ма?

Оқушылардың болжамдарын тыңдап, сабақтың тақырыбы, оқу мақсаты және бағалау критерийлерімен танысады

Талдау

Зерттеу сұрағы: Көшпелі мал шаруашылығы неліктен шаруашылықтың негізгі түріне айналды?

Оқушылар Берілген мәтінге, видеоға сүйене отырып, мынадай сұрақтарға жауап негіздеуді тапсырамын.

1аялдама (жеке жұмыс)

1. Көшпелі мал шаруашылығының дамуы адамдарға қандай мүмкіндіктер бергенін анықтаныздар.

2. Көшпелілер малдың қандай түрлерін өсірген?

Бағалау критерийі:

  • Көшпелі шаруашылықтың түрін талдайды

Дескриптор:

  • көшпелі мал шаруашылығы адамдарға қандай мүмкіндіктер бергенін анықтайды

Видеодағы мәтіннің мазмұнын түсінеді. Мәтіндегі ақпараттарды өмірмен байланысттырады. Қорытынды шығарады.

Оқушылар «ҚҚҚ» стратегиясы толтырады























Мәтіннің мазмұнын түсінеді. Мәтіндегі ақпараттарды өмірмен байланысттырады.Қорытынды шығарады.


ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады



«Ең үздік жауап»

















ҚБ «Мен саған, сен маған»





Барлық археологиялық қазбалар

http://www.madenimura.kz/kk/culture-legacy/excavations-madenimura/excavation/excavation-list/




Тапсырма 2: (жұптық)

«Климаттың өзгеруі неге әкеліп соқты?» - логикалық тізбекті құрастырыңыздар.

Бағалау критерийі:

  • Климаттың өзгеруінің нәтижесі анықтайды.

Дескриптор:

  • логикалық тізбекті құрастырады

  • шаруашылықтың түрлерін анықтайды

«Климаттың өзгеруі неге әкеліп соқты?» - логикалық тізбекті құрастырыңыздар

Бұдан 2 мың жыл бұрын табиғат жағдайы өзгеріске ұшырады---климат өзгерді--- көшпелі мал шаруашылығы дамыды----жартылай көшпелі----- отырықшы шаруашылық.


ҚБ Банкомат арқылы




3 аялдама (жеке жұмыс)

Картадан шаруашылық дамыған аймақтарды тауып, белгілеңіздер. Бұл аймақтарда малдың қай түрінің өсірілгенін анықтаңыздар.

Бағалау критерийі:

  • Картадан шаруашылық дамыған аймақтарды тауып, анықтайды

Дескриптор:

шаруашылықтың дамыған аймақтарын картадан тауып, белгілейді

  1. Көшпелі мал шаруашылығы – Батыс Қазақстан, Орталық Қазақстан.

  2. Жартылай көшпелі мал шаруашылығы – Алтай мен Жетісу жері

  3. Отырықшы шаруашылық- Сырдария, Шу өзеніні, Оңтүстік Қазақстан

ҚБ Банкомат арқылы




4 аялдама (жеке жұмыс)

Кестені сәйкестендіріңіздер:

Көп күтімді қажет етпейді, кермек суды іше береді, тіпті су жоқ болса, қар жейді. Олар суық пен ыстыққа төзімді.

Сиыр.

Тебіндеп жайылуға икемсіз, сондықтан оларға жем - шөп әзірлеуді қажет етеді.

Жылқы

Жүк көлігі ретінде пайдаланады, жылдам қозғалады, ауыр жүк көтере алады. Олар сусыз және қорексіз ұзақ күнге шыдайды.

Қой.

Суыққа төзімді, тебіндеп жайылады, керек азығын қар астынан тұяғымен аршып алады.

Түйе

Бағалау критерийі:
  • Төрт түлік малды тауып, анықтайды

Дескриптор:

Төрт түлік малды тауып, белгілейді

Көп күтімді қажет етпейді, кермек суды іше береді, тіпті су жоқ болса, қар жейді. Олар суық пен ыстыққа төзімді.

Қой.

Тебіндеп жайылуға икемсіз, сондықтан оларға жем - шөп әзірлеуді қажет етеді.

Сыйыр

Жүк көлігі ретінде пайдаланады, жылдам қозғалады, ауыр жүк көтере алады. Олар сусыз және қорексіз ұзақ күнге шыдайды.

Түйе.

Суыққа төзімді, тебіндеп жайылады, керек азығын қар астынан тұяғымен аршып алады.

Жылқы











Сабақтың соңы

Қорытынды

Ой толғаныс.

Рефлексия

7 мин.


Кері байланыс «ҚҚҚ »

Жалғастырыңыз:

Маған ... қызықты болды

Маған ... қиындық туғызды

Маған ..... құнды болды.


Тақырып бойынша не білетінін, не білгісі келетінін, не білгенін жазады

Оқушылар бағалай критерийлерімен өз деңгейлерін бағалайды


А4, конспект




Үй тапсырмасы

  1. «Көшпелі мал шаруашылығы неліктен Қазақстанның ежелгі тұрғындары шаруашылығының негізгі түріне айналды» тақырыбына эссе жазу












1сұрақ

  • Не көріп отырсыздар?

  • Қандай шаруашылық түрі бейнеленген?

  • Мал шаруашылығы қандай кәсіптен бөлініп шықты?

  • Егін шаруашылығы қандай кәсіптен бөлініп шықты?

  • Бұл шаруашылық түрлерін өнімді еңбекке жатқызуға болады ма?



Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!