Бекітемін « » қыркүйек 2023 ж
ДОІЖО (қолы) _____________
Аталыкова Қ.Т.
III. Түзете - дамыта оқытудың мазмұны
3.1 Түзете – дамыту бағдарламасы
Бағдарламаның құрылу уақыты:______________________
Баланың аты – жөні: Дүйсенгалиев Диас
Диагнозы:Психикалық дамуының тежелуі, органикалық түріндегі. Жалпы тіл кемістігінің III – деңгейі. Екі көздің жеңіл миопиясы
Мамандар ( саласы)дефектолог, әлеуметтік педагог, психолог
Мұғалімі: Омарова Б.Х.
Шетел тілі (ағылшын тілі)
|
Оқу кезеңі |
Негізгі бағыттары |
Түзетудің негізгі мақсаттары |
Міндеттері |
Мақсатқа жету |
|
III term 5 бөлім. Our World |
||||
|
4.09-28.09 |
Infinitive/ -ing-form /p-8/ Tenses of Infinitive p8 Word Formation. /p-9/ Clauses of reason(result) p.9 Natural disasters p-10-11 Applying to an environmental organization p-12 A letter to the editor suggesting solutions to a problem p-15 |
8.1.8.1 develop intercultural awareness through reading and discussion 8.1.9.1 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings 8.1.10.1 use talk or writing as a means of reflecting on and exploring a range of perspectives on the world |
To understand short, narratives; To give short, basic description; To pronounce familiar words; |
|
|
2 бөлім Daily Life and Shopping |
||||
|
2.10 – 26.10 |
Stative verbs p-20 Present perfect continuous p.21 Clothing and shoes p-22-23 Buying a present for a friend p-24 Intonation in questions Shopping Habits p-27 |
8.2.1.1 understand with little or no support the main points in extended talk on a wide range of general and curricular topics 8.2.3.1 understand with little or no support most of the detail of an argument in extended talk on a wide range of general and curricular topics |
To ask for personal information; To recount very short, basic stories; To understand the main points of short simple texts; |
|
|
II term 3 бөлім Unit 3. Entertainment and Media |
||||
|
6.11 – 30.11 |
Entertainment p-29. WB20 Entertainment: water attraction p-30-31 Water experiences p-31 Past Simple, Past Continuous p.32 Past Simple, Past Continuous p-WB22 |
8.1.1.1 use speaking and listening skills to solve problems creatively and cooperatively in groups 8.1.3.1 respect differing points of view |
To give short, basic description; To pronounce familiar words; To understand the main points of short simple texts; |
|
|
4 бөлім Sport, health and exercise |
||||
|
4.12- 28.12 |
Grammar: conditionals WB p-31 Teens and exercises Prepositional phrases p-46-47 Advice about staying healthy and active p-48 Writing a for –and-against essay p-51 |
8.3.6.1 link comments with some flexibility to what others say at sentence and discourse level in pair, group and whole class exchanges 8.3.7.1 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics 8.4.6.1 recognise the attitude or opinion of the writer on a growing range of unfamiliar general and curricular topics, including some extended texts |
To recount very short, basic stories; To understand the main points of short simple texts; To understand short, narratives; To give short, basic description |
|
Бекітемін « » қыркүйек 2024 ж
ДОІЖО (қолы) _____________
Аталыкова Қ.Т.
III. Түзете - дамыта оқытудың мазмұны
3.1 Түзете – дамыту бағдарламасы
Бағдарламаның құрылу уақыты:04.01.2024
Баланың аты – жөні: Хабибулла Нұралы
Диагнозы:Психикалық дамуының тежелуі, органикалық түріндегі. Жалпы тіл кемістігінің III – деңгейі.
Мамандар ( саласы)дефектолог, психолог.
Мұғалімі: Омарова Б.Х.
ІІ жарты жылдық
Шетел тілі (ағылшын тілі)
|
Оқу кезеңі |
Негізгі бағыттары |
Түзетудің негізгі мақсаттары |
Міндеттері |
Мақсатқа жету |
|
|
IІІ term Unit 5. Art & Music |
|||||
|
|
Musical instruments Drawing chairs My music Shadow puppet show |
3.1.8.1 understand short, narratives on a limited range of general and some curricular topics; 3.2.3.1 give short, basic description of people and objects, begin to describe past experiences on a limited range of general and some curricular topics; 3.2.5.1 pronounce familiar words and short phrases intelligibly when reading aloud; |
To understand short, narratives; To give short, basic description; To pronounce familiar words; |
|
|
|
|
Unit 6. Explorers & Inventors |
|
|||
|
|
Exploring space Marco Polo Bright ideas Inventions in Kazakhstan |
3.1.2.1 understand a limited range of short supported questions which ask for personal information; 3.1.8.1 understand short, narratives on a limited range of general and some curricular topics; 3.2.8.1 recount very short, basic stories and events on a limited range of general and some curricular topics; 3.3.5.1 understand the main points of short simple texts on a limited range of familiar general and some curricular topics by using contextual clues; |
To ask for personal information; To recount very short, basic stories; To understand the main points of short simple texts; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IV term Unit 7. Water, water everywhere |
|||||
|
|
Rain, rain By the sea A beach story |
3.2.5.1 pronounce familiar words and short phrases intelligibly when reading aloud; 3.3.1.1 recognise, identify and sound with support a limited range of familiar words in simple sentences; 3.3.2.1 read and follow with limited support familiar instructions for classroom activities |
|
|
|
|
Unit 8. Having fun |
|||||
|
|
Fun places Number games Flying kites |
3.1.7.1 use contextual clues to predict content in short, supported talk on a limited range of general and some curricular topics; 3.2.8.1 recount very short, basic stories and events on a limited range of general and some curricular topics; 3.3.3.1 begin to read with rereading and usual support very short simple fiction and non-fiction texts on a limited range of general and curricular topics; 3.3.5.1 understand the main points of short simple texts on a limited range of familiar general and some curricular topics by using contextual clues; |
|
|
|
Бекітемін «7» қыркүйек 2019 ж
ДОІЖО (қолы) _____________
Жолдасова Г.Б
III. Түзете - дамыта оқытудың мазмұны
3.1 Түзете – дамыту бағдарламасы
Бағдарламаның құрылу уақыты:______________________
Баланың аты – жөні: Дүйсенгалиев Диас
Диагнозы: ОНР III деңгей
Мамандар ( саласы)дефектолог, әлеуметтік педагог, психолог
Мұғалімі: Хайруллина Зульфия Нурболатовна
Шетел тілі (ағылшын тілі)
|
Оқу кезеңі |
Негізгі бағыттары |
Түзетудің негізгі мақсаттары |
Міндеттері |
Мақсатқа жету |
|
I term 1 бөлім. Hobbies and Leisure (Unit 6 p.78) |
||||
|
2.09-26.09 |
Уақыт және сандар p.78 Болжау жасау (will, won't) p.81 Сын есімдер: мінез – құлықтар p.82 (helpful, easy-going, impatient, etc.) Зерттеу жасау p.85 (Expressing quantity. Nobody, everybody) Хобби және бос уақытты тиімді өткізу p.86 (cooking, shopping, fishing, etc.; questions with whose, need; too and enough) |
7.UE1 тақырыпқа қатысты сөздіктермен уақыт және сандарды, сын есімдерді, зерттеу жасауға арналған фразаларды, хобби және бос уақұытында айналысатын іс – әрекет атауларын оқуға,болжау жасауға, есте сақтауға бейімдеу |
-Сандар мен уақытты оқу, айту - сын есімдерді қолдана отырып бос уақытында айналысатын хоббилерін сипаттау (2 – 3 сөзерді айту) -жаңа хобби атауларын оқу арқылы сөздік қорын молайту, есте сақтауға бейімдеу |
|
|
2 бөлім Communication and Technology (Unit 1 p.8) |
||||
|
30.09 – 24.10 |
Күнде қолданатын заттар p.8 (bag, bus pass, clothes, etc.) Бос уақытта айналысатын әрекеттер p.12 (watch TV, listen to music, meet friends, etc.; Adverbs of frequency) Осы шақ: болымды және болымсыз p.11 Интернет p.15 (Expressing likes and dislikes) Байланыс және технология p.16 |
7.L5 тақырыпқа қатысты ақпараттарды түсіну 7.S5 тақырыпқа қатысты ақпаратты айтуға бейімдеу |
- байланыс және технологияға байланысты сөздіктерді оқу, жазу және сөздік қорын молайту - күнделікті қолданатын зат атауларын оқып, айта білу |
|
|
II term 3 бөлім Holidays and Travel (Unit 2 p.22) |
||||
|
4.11 – 28.11 |
Үйде p.22 (table, chair, sofa, cupboard, etc.) Үй жұмыстары p.26 (make breakfast, lunch, dinner, take out the rubbish, etc.) Өмір сүруге қолайлы жер p.29 (Describing a place) Демалыс және саяхат (Indirect speech: say and tell) p.30 |
7.L5 тақырыпқа қатысты ақпараттарды түсіну |
- Үй жихаздары, саяхаттау кезінде қолданылатын сөздік атауларын жазу, таныстыру - Өзінің тұрып жатырған және армандаған жерлерін сиппаттауға бағыттау (ой, арманын айтқызып, қиялын дамыту) |
|
|
4 бөлім Space and Earth (Unit 4 p.50) |
||||
|
2.12- 26.12 |
Предлогтар: қозғалыс p.50 (across, around, down, etc.) Географиялық атаулар p.54 (desert, falls, forest, etc.) Қызықты мәліметтер p.56 Ғарыш және жер p.58 |
7.C8 оқылым және сөйлесу арқылы тақырыпты дамыту |
|
|
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
ктж ктп инклюзив барлык сыныптар
ктж ктп инклюзив барлык сыныптар
Бекітемін « » қыркүйек 2023 ж
ДОІЖО (қолы) _____________
Аталыкова Қ.Т.
III. Түзете - дамыта оқытудың мазмұны
3.1 Түзете – дамыту бағдарламасы
Бағдарламаның құрылу уақыты:______________________
Баланың аты – жөні: Дүйсенгалиев Диас
Диагнозы:Психикалық дамуының тежелуі, органикалық түріндегі. Жалпы тіл кемістігінің III – деңгейі. Екі көздің жеңіл миопиясы
Мамандар ( саласы)дефектолог, әлеуметтік педагог, психолог
Мұғалімі: Омарова Б.Х.
Шетел тілі (ағылшын тілі)
|
Оқу кезеңі |
Негізгі бағыттары |
Түзетудің негізгі мақсаттары |
Міндеттері |
Мақсатқа жету |
|
III term 5 бөлім. Our World |
||||
|
4.09-28.09 |
Infinitive/ -ing-form /p-8/ Tenses of Infinitive p8 Word Formation. /p-9/ Clauses of reason(result) p.9 Natural disasters p-10-11 Applying to an environmental organization p-12 A letter to the editor suggesting solutions to a problem p-15 |
8.1.8.1 develop intercultural awareness through reading and discussion 8.1.9.1 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings 8.1.10.1 use talk or writing as a means of reflecting on and exploring a range of perspectives on the world |
To understand short, narratives; To give short, basic description; To pronounce familiar words; |
|
|
2 бөлім Daily Life and Shopping |
||||
|
2.10 – 26.10 |
Stative verbs p-20 Present perfect continuous p.21 Clothing and shoes p-22-23 Buying a present for a friend p-24 Intonation in questions Shopping Habits p-27 |
8.2.1.1 understand with little or no support the main points in extended talk on a wide range of general and curricular topics 8.2.3.1 understand with little or no support most of the detail of an argument in extended talk on a wide range of general and curricular topics |
To ask for personal information; To recount very short, basic stories; To understand the main points of short simple texts; |
|
|
II term 3 бөлім Unit 3. Entertainment and Media |
||||
|
6.11 – 30.11 |
Entertainment p-29. WB20 Entertainment: water attraction p-30-31 Water experiences p-31 Past Simple, Past Continuous p.32 Past Simple, Past Continuous p-WB22 |
8.1.1.1 use speaking and listening skills to solve problems creatively and cooperatively in groups 8.1.3.1 respect differing points of view |
To give short, basic description; To pronounce familiar words; To understand the main points of short simple texts; |
|
|
4 бөлім Sport, health and exercise |
||||
|
4.12- 28.12 |
Grammar: conditionals WB p-31 Teens and exercises Prepositional phrases p-46-47 Advice about staying healthy and active p-48 Writing a for –and-against essay p-51 |
8.3.6.1 link comments with some flexibility to what others say at sentence and discourse level in pair, group and whole class exchanges 8.3.7.1 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics 8.4.6.1 recognise the attitude or opinion of the writer on a growing range of unfamiliar general and curricular topics, including some extended texts |
To recount very short, basic stories; To understand the main points of short simple texts; To understand short, narratives; To give short, basic description |
|
Бекітемін « » қыркүйек 2024 ж
ДОІЖО (қолы) _____________
Аталыкова Қ.Т.
III. Түзете - дамыта оқытудың мазмұны
3.1 Түзете – дамыту бағдарламасы
Бағдарламаның құрылу уақыты:04.01.2024
Баланың аты – жөні: Хабибулла Нұралы
Диагнозы:Психикалық дамуының тежелуі, органикалық түріндегі. Жалпы тіл кемістігінің III – деңгейі.
Мамандар ( саласы)дефектолог, психолог.
Мұғалімі: Омарова Б.Х.
ІІ жарты жылдық
Шетел тілі (ағылшын тілі)
|
Оқу кезеңі |
Негізгі бағыттары |
Түзетудің негізгі мақсаттары |
Міндеттері |
Мақсатқа жету |
|
|
IІІ term Unit 5. Art & Music |
|||||
|
|
Musical instruments Drawing chairs My music Shadow puppet show |
3.1.8.1 understand short, narratives on a limited range of general and some curricular topics; 3.2.3.1 give short, basic description of people and objects, begin to describe past experiences on a limited range of general and some curricular topics; 3.2.5.1 pronounce familiar words and short phrases intelligibly when reading aloud; |
To understand short, narratives; To give short, basic description; To pronounce familiar words; |
|
|
|
|
Unit 6. Explorers & Inventors |
|
|||
|
|
Exploring space Marco Polo Bright ideas Inventions in Kazakhstan |
3.1.2.1 understand a limited range of short supported questions which ask for personal information; 3.1.8.1 understand short, narratives on a limited range of general and some curricular topics; 3.2.8.1 recount very short, basic stories and events on a limited range of general and some curricular topics; 3.3.5.1 understand the main points of short simple texts on a limited range of familiar general and some curricular topics by using contextual clues; |
To ask for personal information; To recount very short, basic stories; To understand the main points of short simple texts; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IV term Unit 7. Water, water everywhere |
|||||
|
|
Rain, rain By the sea A beach story |
3.2.5.1 pronounce familiar words and short phrases intelligibly when reading aloud; 3.3.1.1 recognise, identify and sound with support a limited range of familiar words in simple sentences; 3.3.2.1 read and follow with limited support familiar instructions for classroom activities |
|
|
|
|
Unit 8. Having fun |
|||||
|
|
Fun places Number games Flying kites |
3.1.7.1 use contextual clues to predict content in short, supported talk on a limited range of general and some curricular topics; 3.2.8.1 recount very short, basic stories and events on a limited range of general and some curricular topics; 3.3.3.1 begin to read with rereading and usual support very short simple fiction and non-fiction texts on a limited range of general and curricular topics; 3.3.5.1 understand the main points of short simple texts on a limited range of familiar general and some curricular topics by using contextual clues; |
|
|
|
Бекітемін «7» қыркүйек 2019 ж
ДОІЖО (қолы) _____________
Жолдасова Г.Б
III. Түзете - дамыта оқытудың мазмұны
3.1 Түзете – дамыту бағдарламасы
Бағдарламаның құрылу уақыты:______________________
Баланың аты – жөні: Дүйсенгалиев Диас
Диагнозы: ОНР III деңгей
Мамандар ( саласы)дефектолог, әлеуметтік педагог, психолог
Мұғалімі: Хайруллина Зульфия Нурболатовна
Шетел тілі (ағылшын тілі)
|
Оқу кезеңі |
Негізгі бағыттары |
Түзетудің негізгі мақсаттары |
Міндеттері |
Мақсатқа жету |
|
I term 1 бөлім. Hobbies and Leisure (Unit 6 p.78) |
||||
|
2.09-26.09 |
Уақыт және сандар p.78 Болжау жасау (will, won't) p.81 Сын есімдер: мінез – құлықтар p.82 (helpful, easy-going, impatient, etc.) Зерттеу жасау p.85 (Expressing quantity. Nobody, everybody) Хобби және бос уақытты тиімді өткізу p.86 (cooking, shopping, fishing, etc.; questions with whose, need; too and enough) |
7.UE1 тақырыпқа қатысты сөздіктермен уақыт және сандарды, сын есімдерді, зерттеу жасауға арналған фразаларды, хобби және бос уақұытында айналысатын іс – әрекет атауларын оқуға,болжау жасауға, есте сақтауға бейімдеу |
-Сандар мен уақытты оқу, айту - сын есімдерді қолдана отырып бос уақытында айналысатын хоббилерін сипаттау (2 – 3 сөзерді айту) -жаңа хобби атауларын оқу арқылы сөздік қорын молайту, есте сақтауға бейімдеу |
|
|
2 бөлім Communication and Technology (Unit 1 p.8) |
||||
|
30.09 – 24.10 |
Күнде қолданатын заттар p.8 (bag, bus pass, clothes, etc.) Бос уақытта айналысатын әрекеттер p.12 (watch TV, listen to music, meet friends, etc.; Adverbs of frequency) Осы шақ: болымды және болымсыз p.11 Интернет p.15 (Expressing likes and dislikes) Байланыс және технология p.16 |
7.L5 тақырыпқа қатысты ақпараттарды түсіну 7.S5 тақырыпқа қатысты ақпаратты айтуға бейімдеу |
- байланыс және технологияға байланысты сөздіктерді оқу, жазу және сөздік қорын молайту - күнделікті қолданатын зат атауларын оқып, айта білу |
|
|
II term 3 бөлім Holidays and Travel (Unit 2 p.22) |
||||
|
4.11 – 28.11 |
Үйде p.22 (table, chair, sofa, cupboard, etc.) Үй жұмыстары p.26 (make breakfast, lunch, dinner, take out the rubbish, etc.) Өмір сүруге қолайлы жер p.29 (Describing a place) Демалыс және саяхат (Indirect speech: say and tell) p.30 |
7.L5 тақырыпқа қатысты ақпараттарды түсіну |
- Үй жихаздары, саяхаттау кезінде қолданылатын сөздік атауларын жазу, таныстыру - Өзінің тұрып жатырған және армандаған жерлерін сиппаттауға бағыттау (ой, арманын айтқызып, қиялын дамыту) |
|
|
4 бөлім Space and Earth (Unit 4 p.50) |
||||
|
2.12- 26.12 |
Предлогтар: қозғалыс p.50 (across, around, down, etc.) Географиялық атаулар p.54 (desert, falls, forest, etc.) Қызықты мәліметтер p.56 Ғарыш және жер p.58 |
7.C8 оқылым және сөйлесу арқылы тақырыпты дамыту |
|
|
шағым қалдыра аласыз













