Сыныбы:
8
«Ә»
|
Мерзімі: 15.01.2018
|
«Опорный орта
мектебі» КММ
|
Сабақтың
тақырыбы
|
Квадрат теңдеуге
келтірілетін теңдеулер тақырыбына есептер
шығару
|
Мақсаты
|
Биквадрат теңдеу және квадрат
теңдеуге келтірілген теңдеулерді шешуде жаңа айнымалы
енгізу әдісімен шешу алгоритмін есептер шығаруда дұрыс
қолдана алуға үйрене отырып, өтілген тақырып бойынша білімдерін
тереңдетіп, жинақтау.
|
Күтілетін
нәтиже
|
- биквадрат теңдеу
және квадрат теңдеуге келтірілген теңдеулердің коэфиценттерін
анықтайды.
- биквадрат теңдеу
және квадрат теңдеуге келтірілген теңдеулердің шешуде
жаңа айнымалы енгізу әдісімен шешу алгоритмін есептер
шығаруда қолдана алуға үйренеді.
-өтілген тақырып бойынша
білімдерін тереңдетіп, жинақтайды.
|
Әдіс-
тәсілдер
|
«Шатасқан баулар» стартегиясы,
деңгейлік тапсырма, сұрақ – жауап.
|
Керекті
жабдықтар
|
Оқулық,
интербелсенді тақта, үлестірме қағаз,
кубик.
|
Сабақ
барысы:
|
Сабақ
кезеңдері
|
Мұғалім іс -
әрекеті
|
Оқушы іс -
әрекеті
|
Кіріспе
|
Сыныпта
ынтымақтастық атмосферасын
қалыптастыру.
Ұйымдастыру
бөлімі:
Амандасу,
түгелдеу.
«Сәттілік» сөзіне
жылы лебіздерін айту
Үй тапсырмасы
№190
Интерактивті тақтадан
жауаптарын тексерту
|
Топ басшыларына
бағалау критерийі беріледі.
Оқушылар үй жұмысын
дәптерлерін алмаса отырып бірін бірі
тексереді.
|
Тұсаукесер
Оқулықпен
жұмыс
|
Мұғалім оқушыларға
өткен тақырып бойынша сұрақтар
қояды.
-
Квадрат теңдеу дегеніміз
не?
-
Толымсыз квадрат теңдеу
дегеніміз не?
-
Келтірілген квадрат теңдеу
дегеніміз не?
-
Виет
теоремасы
-
Биквадрат теңдеу дегеніміз
не?
-
Квадрат теңдеуді шешудің
қандай әдіс-тәсілдері бар?
-
Жаңа айнымалы енгізу әдісін
қарастырудың қандай қажеті бар?
-
Квадрат теңдеуге келтірілетін
теңдеулердің түбірлеріне неліктен тексеру жүргізу
қажет?
№
191, 192
(1,2,3)
«Шатасқан
баулар» стратегиясы бойынша өткен
тақырыптарды қайталау. (Мұғалім оқушыларға дұрыс және дұрыс емес
тапсырмалар мен сұрақтар береді). Оқушылар жеке-жеке берілген
тапсырманы оқып дұрыс емес тапсырманың қатесін тауып өз ойын
тобында талқылап жауабын береді. (СТО,топтық
талдау)
1 топтың
тапсырмасы
-
ах4+
bх2+с=0 бұл квадрат
теңдеу.
-
Квадрат теңдеудің
дискрименанты нөлден үлкен болса екі түбірі
бар.
-
5х4-6 х2
+1=0 биквадрат теңдеудің
коэффициентері a=5, b=-6,
c=1.
-
х2-7х+10=0
теңдеуінің түбірлерінің
қосындысы х1+х2= 7,
көбейтіндісі х1*х2=-10
тең.
-
ах4+
bх2+с=0, a=0
теңдеуі биквадрат
теңдеуі деп аталады. Мұндағы a,
b, c белгілі тұрақты сандар ал х
ізделінетің
белгісіз. Бұндай теңдеуді шешу үшін
х2=t алмастыруын
еңгіземіз.
2 топтың
тапсырмасы
-
Биквадрат теңдеуді шешу үшін,
теңдеуді at2+bt+c=0 түріндегі квадрат
теңдеумен алмастырамыз. Квадрат теңдеуді шешіп
t-ның мәнін t>0 салыстырып.
биквадрат теңдеуінің түбірлерін
х2=t1
,
х2=t2
теңдеуін шешу арқылы
анықтаймыз.
-
х2 +3х4-4=0 бұл квадрат
теңдеу,коэффициенттері a=1, b=3,
c=-4.
-
Биквадрат теңдеудің
түбірлерінің ең көп шешімі
екеу.
-
Келтірілген квадрат
теңдеудің түбірлердің қосындысы
қарама-қарсы алынған екінші коэффициентке, көбейтіндісі бос мүшеге
тең. x1 +x2 =-р,
x1 x2=
-q
-
х4 -20х2+64=0,
х2=t,
t2-20t+64=0,
D=102-64=36,
t= 10±6,
t2=16 ,
t2=4,
Жауабы:16;
4
3 топтын
тапсырмасы
-
8х2+5х+10=0 Квадрат теңдеудің
коэффиценттерін ата.
а=8 в=5
с=10.
-
теңдеуінің
түбірлері 5;7
-
Берілген теңдеудегі өрнектің
орнына жаңа айнымалыны еңгізіп, жаңа айнымалыға байланысты квадрат
теңдеу алады.
-
х2+8х+9=0 теңдеуінің түбірлері
х1=9,
х2=
-1
-
Д=0 болғанда
теңдеудің екі түбірі бар.
|
|
Сергіту
сәті
|
Фото куб мақал –
мәтел
Мақал-мәтелдер
беріледі. Оның ішіндегі екі сан есім квадрат теңдеудің түбірлері,
яғни Виет теоремасына кері теорема бойынша квадрат теңдеу құрастыру
керек.
-
Ер бір рет өледі, қорқақ
мың рет өледі.
Ж:
Жігіт бір сырлы, сегіз
қырлы.
Ж:
Ұлға отыз үйден, қызға
қырық үйден тыю.
Ж:
Жеті жұрттың тілін біл,
(жеті түрлі білім іл)
Жүз теңгең
болғанша, жүз досың болсын
Ж:
Білетінің бір,
білмейтінің тоқсан тоғыз
Ж:
Бір тал кессең,
он тал ек.
Ж:
Жеті рет өлшеп,
бір рет кес.
Ж:
Алты жасар бала
келсе, алпыстағы қария сәлем
берер.
Ж:
Ақылы бар бала он
бесінде баспын дер, ақылы жоқ бала отызында жаспын
дер
Ж:
|
|
Деңгейлік
тапсырма
|
A
B
C
|
Топтағы әрбір оқушы өз
деңгейіндегі тапсырманы орындайды.
|
Сабақты
бекіту
|
Теңдеуді
шешіңдер
1.
2х4 – 4х2 + 5 = 0
А) 1;
4 В) түбірі
жоқ С) 5; 2
Д)3;2
2.
х4 – 7х2 + 12 = 0
А)
± ; ±
2 В)
ø
С) түбірі
жоқ Д) ± 4; ±
3
3.
А)
-6.-2; -7.-1
В) ø
С)
-7.-1
; Д) -6.-2
|
Жұптық
жұмыс
|
Бағалау
|
Үйге
тапсырма № 191(4), 192 (2),
194
|
Күнделігіне жазып
алады
|
Рефлексия
|
Табыс
сатысы
|
стикерге жазып
жапсырады
|