Материалдар / Ләйла - трагедиялық образ
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Ләйла - трагедиялық образ

Материал туралы қысқаша түсінік
Р.Мұқанованың «Мәңгілік бала бейнесіндегі» көркемдегіш құралдардың (психологиялық параллелизм, перифраз, сатира, ирония, гротеск, эллипсис) қолданысын талдай отырып, автор стилін анықтайды; Р.Мұқанованың «Мәңгілік бала бейнесіндегі» материалдық және рухани құндылықтарды заманауи тұрғыда салыстырып, жаңашылдығына баға береді;
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



Қысқа мерзімді жоспар Әл-Фараби атындағы №21 мамандандырылған гимназия

Бөлім:

Қиял мен шындық

Педагогтің Т.А.Ә.

Маруақызы Толғанай

Күні:

24.04.2023

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сынып:

8 «Ә»

Сабақтың тақырыбы:

Р. Мұқанова «Ләйлә – трагедиялық образ»


Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

8.2.3.1 шығармадағы көркемдегіш құралдардың (психологиялық параллелизм, перифраз, сатира, ирония, гротеск, эллипсис) қолданысын талдай отырып, автор стилін анықтау;

8.3.2.1шығармадағы материалдық және рухани құндылықтарды заманауи тұрғыда салыстырып, жаңашылдығына баға беру;

Сабақтың мақсаты

- Р.Мұқанованың «Мәңгілік бала бейнесіндегі» көркемдегіш құралдардың (психологиялық параллелизм, перифраз, сатира, ирония, гротеск, эллипсис) қолданысын талдай отырып, автор стилін анықтайды;

- Р.Мұқанованың «Мәңгілік бала бейнесіндегі» материалдық және рухани құндылықтарды заманауи тұрғыда салыстырып, жаңашылдығына баға береді;

Ойлаудың жоғары деңгей дағдылары

Құндылықтарға баулу

Жазу


Сабақтың кезеңі/ Уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау


Ресурстар


Басы

3 мин










3 мин

  1. Оқушылармен амандасу

  2. Түгендеу



Шығармадан алынған үзінділерге қарап Ләйләнің қандай образ екенін аңғаруға болады?


Ләйләнің таргедиялық образ екенін тағы қандай белгілерге қарап аңғарамыз?






Тақырыпқа баспалдақ


1.Мұғаліммен амандасады

2.Сұрақтарға жауап береді




1.Мен осы қасіретті құдайдан сұрап алғанмын! Иә, иә, сеніңше сұрап алған тағдырым осы, осы!

2.«Шіркін-ай, шіркін-ай десейші! Менен басқаның бәрі де бақытты, бәрі де көңілді.

3.Құдірет-ау, басқа мазағың жетпегендей, әлі көрсетер қасіретің көп пе? Онан да біржола жоқ етіп неге жібермейсің.

4.Бірақ әлсін-әлсін өкси берді. Жамандықтың белгісі болғым келмейді. Мені аяңдаршы. Мен ел көзіне оғаш, мүгедек болғаныммен, жаксылықты ғана аңсаймын.








Жарайсың!



Тамаша жауап!

оқулық

жұмыс дәптері




3 мин









Ортасы

10 мин








Оқушыға жеке қолдау көрсету арқылы саралау

А деңгей

Шығармадан үзінді

Көркемдегіш құрал

Дөп-дөңгелек Ай толықсып, сүттей аппақ көркімен қара жамылған Қарауылға сән беретін. Кейде үңіліп қарап қалған кіп-кішкентай Ләйла-қызбен, быт-шыл болып айырылып жатқан Қарауылдың жеріне есіркей қадалатын. Біресе осы түнді де, кішкентай ауылды да менсінбей қиғаштай шалқайып керіліп жатып алатын. Бәлкім, сонда үңірейіп, ойылып жатқан жаралы жерге қарап: «Апыр-ай, сенде шынымен-ақ қасиет қалмаған ба? Тозған шүберектей осынша жырым-жырым болдып, не күн туды? Түн ішінде сайға келіп, жасырынған мынау неғылған жан? Он алтыдағы бойжеткен қыздың кейпі ме? Сорлы-ау мәңгі бақи бала кейіпте қалуыңа не себеп болған, бұл азаптың қай түрі

Психологиялық параллелизм

- Е, енді саған жетпей жүргені меңіреулік пе еді? Оған да жетерсің, меңіреу де атанарсың. Қыздың көзі жарқ етті. Қатира мырс етіп, айызы қанғандай қыздың аяқ-қолына сұқтана қарады. Ләйлә-қыз мүгедек денесіне сабырлылық жинай алмай, ызаға булығып, қалшылдап барады.

Сарказм

- Сөзді қара! «Адам емеспіз бе», - дейді. Адам сиқы жоқ кейпіңе неге қарамайсың, а?

Сарказм

Ләйлә не айтарын білмей, кезерген жұқалтаң ернін ігістелей берген: «Елдің көзі-ақ... Жұрттың сөзі...» Бұл ойын Қатираға сездіріп, мүсәпір күй танытқысы келмеді. Сылтауратып: «Шаршап отырмын», - деген.

Эллипсис

- Намысқойын қарай гөр! Жаман неменің! - деп, Қатира күңк-күңк етті. Ләйлә көзін қайта ашып, отырған адамдарға ұзак телміріп жатты.

Ирония

Мәңгілік қоштасып кетті. Екі тіршілік: Бірі - жер баласы, бірі - түн баласы. Қатира тойға дайындалып жүріп, әдеттен тыс ұзарып, сұлап жатқан Ләйләнің қасына ентелеп жетіп барады да, үңіле қарады

Психологиялық п

- Ойпыр-ау, өлтіре ме, қайтеді. Түнде тағы... тағы да... жарылысы болды..

Эллипсис


Үзіндіден оқушылар өздері табады

В деңгей

Тарсия әдісі

С деңгей

Сәйкестендіру


Дескриптор


Кесте






Қима қағаздар

8 мин









Дескриптор:



Wordwall








7 мин





Аяғы 5 мин

«Түсінікті түстер»


1-10 балдық жүйесінде бағалау

classroomscreen































































Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!