Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    Shorttermplan




    Unit 1 of a long term plan: Communication and

    Technology

    School: KH.Alimzhan №12

    Date: 14.09.2023

    Teacher name: Karakulova F.T.

    Grade: 7

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Present Simple: affirmative and negative

    Learning objectives


    7.1.6.1 organize and present information clearly to others

    7.6.9.1 use appropriately an increased variety of present and past simple active and some passive forms on a growing range of familiar general and curricular topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Learn the affirmative and negative forms of the present simple.

    • Use the present simple to describe things that happen regularly.

    Plan



    Stages / Time

    Teachers actions

    Students actions

    Assessment criteria

    Resources


    Start














    Organization moment :

    1.Greeting.

    Warm-up

    Refer students back to the texts on page 10 to complete the sentences: A monk lives with almost no possessions. The head teacher doesn’t ask the teacher how many classes we go to

    Lead – In

    Where do you live?

    When does she go to the shop?

    What do you do in your free time?



    “The wish flower” method helps to start the lesson with good wishes to each other.


    The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere


    Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others






    Students say different words from the picture







    At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”



    Formative Assessment



    Good job!




    Pictures




    PPT
















    Main part













    Ex:1 P:11

    -Point out that the wordpool contains different elements which are needed in the sentences


    Differentiation:

    «Verbal support» method is used to help Students use new words in the text.


    Ex: 2 P: 11

    Ask students to complete the rules by using the sentences in exercise 1 for reference


    Differentiation: Support; learners are arranged to interact in mixed groups. Topic vocabulary is used while responding to the given questions


    Ex: 3 P: 11

    Remind students to use the correct verb form, affirmative or negative, to make the sentence true for them.


    Students complete the sentences with words in the box

    ANSWERS

    1 lives

    3 walk

    5 don’t

    2 doesn’t

    4 give 6 don’t


    Students complete the rules with words in the box

    ANSWERS

    1 facts, routines

    2 don’t

    3 doesn’t


    Students write true sentences. Use affirmative or negative form of the verb

    ANSWERS:

    1 I (don’t) like jewellery. 2 My parents (don’t) use a laptop.

    3 I (don’t) collect cinema tickets.

    4 We (don’t) wear jeans at school.

    5 Our teachers (don’t) give us lots of homework.

    6 I (don’t) study French.



    Assessment criteria

    - Learn the affirmative and negative forms of the present simple

    Descriptor:

    -complete the sentences with words in the box




    Assessment criteria:

    Use the present simple to describe things that happen regularly

    Descriptor:

    - Use affirmative or negative form of the verb




    -Make CCQ questions




    CD 1



    Cards











    Worksheets


    End







    Home task:

    EX: 4 P: 9 WB

    Poster Success

    KWL chart

















    Shorttermplan



    Shorttermplan




    Unit 1 of a long term plan: Communication and

    Technology

    School: KH.Alimzhan №12

    Date: 14.09.2023

    Teacher name: Karakulova F.T.

    Grade: 7

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Present Simple: affirmative and negative

    Learning objectives


    7.1.6.1 organize and present information clearly to others

    7.6.9.1 use appropriately an increased variety of present and past simple active and some passive forms on a growing range of familiar general and curricular topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Learn the affirmative and negative forms of the present simple.

    • Use the present simple to describe things that happen regularly.

    Plan



    Stages / Time

    Teachers actions

    Students actions

    Assessment criteria

    Resources


    Start














    Organization moment :

    1.Greeting.

    Warm-up

    Refer students back to the texts on page 10 to complete the sentences: A monk lives with almost no possessions. The head teacher doesn’t ask the teacher how many classes we go to

    Lead – In

    Where do you live?

    When does she go to the shop?

    What do you do in your free time?



    “The wish flower” method helps to start the lesson with good wishes to each other.


    The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere


    Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others






    Students say different words from the picture







    At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”



    Formative Assessment



    Good job!




    Pictures

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Каракулова Феруза Ташмуратовна
    25 Қаңтар 2024
    392
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Lesson title Present Simple: affirmative and negative

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Lesson title Present Simple: affirmative and negative

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Lesson title Present Simple: affirmative and negative
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    Shorttermplan




    Unit 1 of a long term plan: Communication and

    Technology

    School: KH.Alimzhan №12

    Date: 14.09.2023

    Teacher name: Karakulova F.T.

    Grade: 7

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Present Simple: affirmative and negative

    Learning objectives


    7.1.6.1 organize and present information clearly to others

    7.6.9.1 use appropriately an increased variety of present and past simple active and some passive forms on a growing range of familiar general and curricular topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Learn the affirmative and negative forms of the present simple.

    • Use the present simple to describe things that happen regularly.

    Plan



    Stages / Time

    Teachers actions

    Students actions

    Assessment criteria

    Resources


    Start














    Organization moment :

    1.Greeting.

    Warm-up

    Refer students back to the texts on page 10 to complete the sentences: A monk lives with almost no possessions. The head teacher doesn’t ask the teacher how many classes we go to

    Lead – In

    Where do you live?

    When does she go to the shop?

    What do you do in your free time?



    “The wish flower” method helps to start the lesson with good wishes to each other.


    The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere


    Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others






    Students say different words from the picture







    At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”



    Formative Assessment



    Good job!




    Pictures




    PPT
















    Main part













    Ex:1 P:11

    -Point out that the wordpool contains different elements which are needed in the sentences


    Differentiation:

    «Verbal support» method is used to help Students use new words in the text.


    Ex: 2 P: 11

    Ask students to complete the rules by using the sentences in exercise 1 for reference


    Differentiation: Support; learners are arranged to interact in mixed groups. Topic vocabulary is used while responding to the given questions


    Ex: 3 P: 11

    Remind students to use the correct verb form, affirmative or negative, to make the sentence true for them.


    Students complete the sentences with words in the box

    ANSWERS

    1 lives

    3 walk

    5 don’t

    2 doesn’t

    4 give 6 don’t


    Students complete the rules with words in the box

    ANSWERS

    1 facts, routines

    2 don’t

    3 doesn’t


    Students write true sentences. Use affirmative or negative form of the verb

    ANSWERS:

    1 I (don’t) like jewellery. 2 My parents (don’t) use a laptop.

    3 I (don’t) collect cinema tickets.

    4 We (don’t) wear jeans at school.

    5 Our teachers (don’t) give us lots of homework.

    6 I (don’t) study French.



    Assessment criteria

    - Learn the affirmative and negative forms of the present simple

    Descriptor:

    -complete the sentences with words in the box




    Assessment criteria:

    Use the present simple to describe things that happen regularly

    Descriptor:

    - Use affirmative or negative form of the verb




    -Make CCQ questions




    CD 1



    Cards











    Worksheets


    End







    Home task:

    EX: 4 P: 9 WB

    Poster Success

    KWL chart

















    Shorttermplan



    Shorttermplan




    Unit 1 of a long term plan: Communication and

    Technology

    School: KH.Alimzhan №12

    Date: 14.09.2023

    Teacher name: Karakulova F.T.

    Grade: 7

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Present Simple: affirmative and negative

    Learning objectives


    7.1.6.1 organize and present information clearly to others

    7.6.9.1 use appropriately an increased variety of present and past simple active and some passive forms on a growing range of familiar general and curricular topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Learn the affirmative and negative forms of the present simple.

    • Use the present simple to describe things that happen regularly.

    Plan



    Stages / Time

    Teachers actions

    Students actions

    Assessment criteria

    Resources


    Start














    Organization moment :

    1.Greeting.

    Warm-up

    Refer students back to the texts on page 10 to complete the sentences: A monk lives with almost no possessions. The head teacher doesn’t ask the teacher how many classes we go to

    Lead – In

    Where do you live?

    When does she go to the shop?

    What do you do in your free time?



    “The wish flower” method helps to start the lesson with good wishes to each other.


    The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere


    Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others






    Students say different words from the picture







    At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”



    Formative Assessment



    Good job!




    Pictures

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ 7 сынып
    25.01.2024
    392
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Каракулова Феруза Ташмуратовна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации